eitaa logo
راهی به سوی نور
71 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
6.3هزار ویدیو
79 فایل
پل ارتباطی ما و شما: @Sarbazekoochek14
مشاهده در ایتا
دانلود
9.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥رییسی: روحیه مقابله با نظام سلطه در کشورهای لاتین و انقلاب اسلامی مشترک است 🔹رییس جمهور:نگاه ما به شرق، غرب و آمریکای لاتین نگاه متعادلی هست و خواهد بود. 🔹ما 35 سند تفاهم با سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در این سفر امضا کردیم. ✅اخبار سید ابراهیم رئیسی👇 ‎https://eitaa.com/joinchat/1673658370Cff4494efc9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روزی‌که حال تهران خوب بود 🔹۲۶ خرداد سال ۱۳۹۴، ۱۷۶ غواص دفاع‌مقدس که با دست‌های بسته شهید شده بودند (در کنار ۹۴ شهید دیگر) در میدان بهارستان تهران تشییع شدند. حضور گسترده مردم، این روز را به یکی از روزهای به‌یادماندنی تهران تبدیل کرد. 🔷از میان ۵۰ هزار شهید گمنام دفاع‌مقدس، هم‌چنان ۳ هزار شهید تفحص و شناسایی نشده‌اند. 🔸 www.ion.ir 🔻@irannewspaper
هدایت شده از مهدویت
4_5861898419303353264.mp3
2.75M
▫️چطور همیشه همراه امام زمان باشیم؟ 👤استاد محمودی @mahdaviatsahebazaman
🎙 | توصیه امام، ادامه راه انقلاب ✏️ رهبر انقلاب: برادران عزیز، خواهران عزیز، ملّت عظیم ایران، جوانان خوش‌روحیه و پُرتلاش سراسر کشور! باید به توصیه‌ی‌ امام گوش فراداد. امام بزرگ است، سرآمد است، زنده است، با ما حرف دارد، با ما حرف میزند. ما هم راه طولانی‌ای در پیش داریم؛ ما هم کارهای بزرگی در پیش داریم؛ [لذا] احتیاج به توصیه‌ی امام داریم. امام به ما چه توصیه‌ای میکند؟ یقیناً بزرگ‌ترین توصیه‌ی امام، ادامه [دادن] راه اوست، نگهبانی از میراث اوست؛ این بزرگ‌ترین توصیه‌ی امام بزرگوار ما است. ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ 🔹 رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب کلیپ صوتی «توصیه امام، ادامه راه انقلاب» را منتشر میکند. 🎧 بشنوید👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلاااام☺️ صبح زیبای آخرین شنبه بهاری تون بخیر و شادی🌞 🌺به هفته جدید خوش آمدید🍃🌺 اگر خواهان عزت و بزرگی هستی🔻 ۱_ تقوا داشته باش ۲_ با مردم به انصاف رفتار کن ۳_ به آنچه مردم دارند، طمع نکن ۴_ گذشت کردن، و بخشیدن دیگران ۵_ فرو خوردن خشم 🔸 سرانجام تون همراه با خیر و عزتمندی😊 🌸🍃🌼🍃🌸 🦋یا ربَّ العالَمین🦋 http://eitaa.com/rahi_besoye_noor
انسان شناسی ۲۷۱.mp3
11.24M
۲۷۱ چرا من اینهمه وقت، هیئت میرم، کربلا میرم، هر روز حرم میرم، اهل شب زنده‌داری‌ام، اما رشدم لاک پشتیه! من از کجا بفهمم این کارای معنوی من، داره به نفع من تموم میشه یا به ضرر من؟ چجوری می‌تونم این حرکت رو بسمت مقصد سریعترش کنم؟ @ostad_shojae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
102001.mp3
55.4K
سوره تکاثر
════ 🍃📖 💕════ تدبر در قرآن ════💕 📖🍃 ════ 💠 سوره تكاثر بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‌ به نام خداوند بخشنده مهربان‌ أَلْهاكُمُ التَّكاثُرُ «۱» حَتَّى زُرْتُمُ الْمَقابِرَ «۲» كَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ «۳» ثُمَّ كَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ «۴» كَلَّا لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْيَقِينِ «۵» لَتَرَوُنَّ الْجَحِيمَ «۶» ثُمَّ لَتَرَوُنَّها عَيْنَ الْيَقِينِ «۷» ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ «۸» «۱» فزون طلبى (و تفاخر) شما را سرگرم كرد. «۲» تا آنجا كه به زيارت مقبره‌ها رفتيد. «۳» چنين نيست (كه مى‌پنداريد) به زودى خواهيد فهميد. «۴» باز چنين نيست (كه مى‌پنداريد)، در آينده خواهيد دانست. «۵» چنين نيست (كه مى‌پنداريد)، اگر شما (به آخرت) علم يقينى داشتيد. «۶» قطعاً دوزخ را مى‌ديديد. «۷» سپس آن را با عين اليقين مى‌ديديد. «۸» سپس در آن روز از نعمت‌ها سؤال خواهيد شد. 🌸نکته ها🌸 ۱. «تكاثر» از «كثرت» به معناى فزون‌طلبى و فخرفروشى به ديگران به واسطه كثرت اموال و اولاد است. ۲. جلوه‌هاى تكاثر الف- تكاثر در شرك و چند خدايى. «أَ أَرْبابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ أَمِ اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهَّارُ» (حضرت يوسف به هم زندانى‌هاى خود كه مشرك بودند، گفت: آيا ارباب متفرق بهتر است يا خداوند يكتاى قهار؟) ب- تكاثر در غذا. بنى اسرائيل مى‌گفتند: ما بر يك نوع غذا صبر نداريم‌ «لَنْ نَصْبِرَ عَلى‌ طَعامٍ واحِدٍ» ما خوردنى‌هاى ديگر همچون پياز و سير و عدس و خيار مى‌خواهيم. «قِثَّائِها وَ فُومِها وَ عَدَسِها وَ بَصَلِها» ج- تكاثر در عمر. چنان كه بعضى دوست دارند هزار سال عمر كنند. «يَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ يُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ» د- تكاثر در مال. قرآن مى‌فرمايد: برخى افراد به دنبال جمع مال و شمارش آن هستند. «الَّذِي جَمَعَ مالًا وَ عَدَّدَهُ» ه- تكاثر در مسكن. قرآن در مقام سرزنش بعضى مى‌فرمايد: در دامنه هر كوهى ساختمان‌هاى بلند بنا مى‌كنيد. «أَ تَبْنُونَ بِكُلِّ رِيعٍ آيَةً تَعْبَثُونَ» و- تكاثر در شهوت. اسلام براى مسئله جنسى، راه ازدواج را تجويز كرده و بهره‌گيرى از همسر را بدون ملامت شمرده: «إِلَّا عَلى‌ أَزْواجِهِمْ أَوْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ» و ارضاى شهوت از غير راه ازدواج را تجاوز دانسته است. «فَمَنِ ابْتَغى‌ وَراءَ ذلِكَ فَأُولئِكَ هُمُ العادُونَ» ۳. «أَلْهاكُمُ» از «لهو» به معناى سرگرم شدن به امور جزئى و ناچيز است كه انسان را از اهداف بلند باز دارد. ۴. «زُرْتُمُ» از زيارت و «مقابر» جمع مقبره است. ۵. ميان دو قبيله بر سر تعداد نفرات گفتگو شد، تصميم گرفتند سرشمارى كنند بعد از زنده‌ها به قبرستان رفتند تا آمار مردگان را نيز به حساب آورند. ۶. حضرت على عليه السلام در خطبه ۲۲۱ نهج البلاغه، بعد از تلاوت اين سوره مطالبى دارند كه ابن ابى الحديد در شرح آن مى‌گويد: در طول پنجاه سال، بيش از هزار بار اين خطبه را خوانده‌ام و عظمت اين خطبه به قدرى است كه سزاوار است بهترين گويندگان عرب جمع شوند و اين خطبه برايشان تلاوت شود و همه به سجده افتند، همانگونه كه هنگام تلاوت بعضى از آيات قرآن، همه به سجده مى‌افتند. ما دو جمله از آن خطبه را در اينجا بازگو مى‌كنيم: «آبائهم يفخرون» آيا به مقبره پدرانشان افتخار مى‌كنند؟ «ام بعديد الهلكى يتكاثرون» يا به تعداد معدومين فزون‌طلبى مى‌كنند؟ «اجساد خرت و حركات سكنت» آنان جسدهايى بودند كه متلاشى شدند و متحرك‌هايى بودند كه ساكن شدند. «و لئن يكونوا عبرا احق من ان يكونا مفتخرا» آن جسدها سزاوارترند كه سبب عبرت شوند تا مايه افتخار. ۷. از حضرت على عليه السلام حديثى نقل شده كه فرمودند: اولين‌ «سَوْفَ تَعْلَمُونَ» مربوط به عذاب قبر است و دومى مربوط به عذاب آخرت. ۸. يقين، باور قلبى است كه عميق‌تر از دانستن است. مثلا همه مردم مى‌دانند كه مرده كارى به كسى ندارد ولى حاضر نيستند در كنار مرده بخوابند، ولى مرده‌شور در كنار مرده به راحتى مى‌خوابد، زيرا مردم فقط مى‌دانند ولى مرده‌شور باور كرده و به يقين رسيده است. راه بدست آوردن يقين عمل به دستورات الهى است، همانگونه كه مرده‌شور در اثر تكرار عمل به اين باور رسيده است. ۹. بر اساس روايات، نشانه يقين، توكل بر خداوند و تسليم او شدن و راضى بودن به مقدرات او و واگذارى امور به اوست. ۱۰. يقين درجاتى دارد كه دو مرحله‌اش در اين سوره آمده و مرحله ديگرش در آيه ۹۵ سوره واقعه آمده است. مراحل يقين عبارتند از: علم اليقين، حق اليقين و عين اليقين. انسان، گاهى از ديدن دود پى به آتش مى‌برد كه اين علم اليقين است، گاهى خودِ آتش را مى‌بيند كه عين اليقين است و گاهى دستى بر آتش مى‌نهد و سوزندگى آن را احساس مى‌كند كه حق اليقين است.