فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاپ_موشن
توصیههای جالب کاربردی حکمای قدیم ایران زمین مانند ابنسینا و زکریای رازی و .. برای زائران اربعین
@tvzagross
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
با رسانه مجازی زاگرس همراه ما باشید
۳ شهریور ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎐 #مکتب_حاج_قاسم| #حاج_قاسم | #جان_فدا
🏷 آرزومند شهادت
🎐 نشر دهید و همراه ما باشید
🏷 @maktabehajghassem | مکتب حاج قاسم
۳ شهریور ۱۴۰۲
35.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مستند کوتاه| تاریخچۀ پیادهروی اربعین؛ از سال ۶۱ قمری تا امروز
🔹پیادهروی اربعین از آیینهای امروز و دیروز نیست؛ قصههای فراوانی دارد از همان اولین اربعین ۶۱ قمری تا امروز که ۱۳۸۴ سال میگذرد. در این مستند کوتاه گذری کردهایم بر همین قصهها.
@Farsna
۳ شهریور ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بازتاب گسترش اعضای بریکس در رسانه ها
@tvzagross
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
با رسانه مجازی زاگرس همراه ما باشید
۳ شهریور ۱۴۰۲
راهزن بزرگ تاریخ
🔰 ویراست و توئیت #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت سوم شهریورماه؛ سالروز اخراج #رضاشاه از ایران توسط انگلیس
_______________________
🔸 اگر ویراستی را نصب دارید👇
https://virasty.com/h_raji
🔸 اگر ویراستی را نصب ندارید👇
https://virasty.com/r/Erl
💠 اندیشکده راهبردی سعداء
🆔 @soada_ir
۳ شهریور ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آذربایجان سرزمین زیباییهای ناشناخته...
این خونههای سنگی و صخرهای حیرتانگیزی که میبینید، در روستای تاریخی جراغیل وجود داره که قدمتی چندهزارساله دارن
اینجا سقف غارها از قد انسان معمولی کوتاهتره! بطوریکه برای ورود به تموم غارها، باید سرتون رو خم کنید.
این ممکنه بخاطر استفادهی کم اعضای خونه از غارها باشه، چون در زمان غارنشینی، انسانها وقت بسیار کمی رو درغارها سپری میکردن و بیشتر مشغول شکار و تهیه نیازهاشون در بیرون از غار بودن.
سخت بودن تراشیدن سنگها هم میتونه یکی دیگه از عوامل کوتاهبودن سقف غارها باشه.
چه تاریخی در این سرزمین نهفتهست، و چه داستانهایی پشتشونه که هنوز برای خیلی از ما ناشناختهست.
۳ شهریور ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفرجگاه عینالی_ داغ گولی_بام #تبریز
۳ شهریور ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روزشمار
«۱۲ روز تا اربعیـن»
▪️| الا یا ایها الساقی زمِی پر ساز جامم را..
🏴 شما هم میتونید با انتشار
این ویدیوی روز شمار در گروه های خانوادگی و دوستانه یا کانال رسانه ای که در شبکه های اجتماعی دارید فضای مجازی را اربعینی کنید
#محله_اربعینی
#فضای_مجازی_را_اربعینی_کنیم
🔻 رسانه محله همدل | در این محله دل به دل راه داره...
@mahaleh_hamdel
۳ شهریور ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراتب زیارت
🔺مجموعه «دیدار»، برش های کوتاهی از بیانات علامه مصباح یزدی(قدس سره) در اهمیت و ارزش زیارت حضرت سیدالشهداء(علیه السلام)
#اربعین
#دیدار
🏴 @mesbahyazdi_ir
۳ شهریور ۱۴۰۲
❌ تغییر جالب سخنان رهبر انقلاب پس از ۱۱ سال!!
● رهبر انقلاب ۱۳۹۱/۰۳/۱۴: ما داریم در دامنه حرکت میکنیم. ما هنوز به #قله نرسیدهایم...
● رهبر انقلاب ۱۴۰۲/۰۵/۲۶: از شیب تند عبور کردهایم، به #قلهها نزدیک شدهایم...
جمهوری اسلامی در حال پیشرفت است.
#ایران_ایمان_امنیت
۳ شهریور ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چشماتو ببند...
خیال کن که با زائرایی...💔😭
#کربلا
#اربعین
#امام_حسین
-
✨𝐉𝐨𝐢𝐧↴
『 @resane_amiralmomenin 』
۳ شهریور ۱۴۰۲
۳ شهریور ۱۴۰۲
۴ شهریور ۱۴۰۲
۴ شهریور ۱۴۰۲
سلام🦋
صبح زیبای شنبه تون بخیر🌾
این روزها
دلها،
ایران،
و
البته
کل دنیا 🤍بوی حسین(ع)🤍می دهد
و
حقا که او کشتی نجات است🔻
و رنگ و بوی عشقش،
با تمامی عشقهای دیگر؛ تفاوت دارد💝
💚خدایا هر کسی این روزها دلش رفته کربلا، زیارت امام حسین (ع) را با معرفت و سلامتی قسمتش کن🤲
🌷یا ربَّ العالَمین🌷
http://eitaa.com/rahi_besoye_noor
۴ شهریور ۱۴۰۲
مقام محمود 25.mp3
11.11M
#مقام_محمود ۲۵
※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله.
#استاد_شجاعی | #استاد_انصاریان
کسی در برابر موانع مسیر مقام محمود قابلیت استحکام و تابآوری خواهد داشت که:
ـ مهارتها و فنون مبارزه با حملات را شناخته باشد،
ـ با مراکز و منابع کسب قدرت انس داشته باشد،
ـ برای دو گزینه بالا زمان و انرژی کافی هزینه کند.
✘ این فنون را چگونه می توان آموخت؟
✘ قدرت اِعمال این فنون را از کجا میتوان کسب کرد؟
منبع : کارگاه مقام محمود
@ostad_shojae
۴ شهریور ۱۴۰۲
۴ شهریور ۱۴۰۲
════ 🍃📖 💕════
تدبر در قرآن
════💕 📖🍃 ════
آیات ۶ تا ۱۴ سوره مبارک علق
كَلَّا إِنَّ الْإِنْسانَ لَيَطْغى «۶»
أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى «۷»
إِنَّ إِلى رَبِّكَ الرُّجْعى «۸»
أَ رَأَيْتَ الَّذِي يَنْهى «۹»
عَبْداً إِذا صَلَّى «۱۰»
أَ رَأَيْتَ إِنْ كانَ عَلَى الْهُدى «۱۱»
أَوْ أَمَرَ بِالتَّقْوى «۱۲»
أَ رَأَيْتَ إِنْ كَذَّبَ وَ تَوَلَّى «۱۳»
أَ لَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرى «۱۴»
نه چنين است (كه مىپندارند).
بىگمان آدمى طغيان مىكند.
چون خود را بىنياز مىبيند.
همانا بازگشت همه به سوى پروردگار توست.
آيا ديدى آن كه منع مىكند.
بندهاى را كه نماز مىخواند.
آيا انديشيدهاى كه اگر (آن بنده) بر طريق هدايت باشد يا به تقوا سفارش كند.
(سزاى نهى كننده او جز آتش نيست) آيا انديشيدهاى كه اگر تكذيب كند و روى برتابد (فقط خود را هلاك ساخته است؟)
آيا او نمىداند كه خداوند مىبيند.
🌸نکته ها🌸
۱. كلمه «كَلَّا» يا به معناى نفى گذشته است يعنى اين گونه نيست كه انسان به ياد گذشته خود باشد كه خداوند او را آفريد و به او آموخت، پس بنده او باشد، بلكه به جاى بندگى طغيان مىكند و مانع بندگى ديگران نيز مىشود.
۲. ممكن است كلمه «كَلَّا» به معناى حقًا و براى تأكيد باشد.
۳. اگر انسان ظرفيّت نداشته باشد، يا ثروت او را مغرور مىكند، چنانكه قارون مىگفت:
«إِنَّما أُوتِيتُهُ عَلى عِلْمٍ عِنْدِي»
يا قدرت او را مغرور مىكند، چنانكه فرعون مىگفت:
«أَ لَيْسَ لِي مُلْكُ مِصْرَ»
يا علم او را مغرور مىكند. چنانكه بلعم باعورا به آن گرفتار شد.
«آتَيْناهُ آياتِنا فَانْسَلَخَ مِنْها»
ولى اگر ظرفيّت باشد، حتى هر سه در يك نفر جمع مىشود مثل حضرت يوسف و سليمان ولى مغرور نمىشود، چون همه را از خداوند مىداند نه خود. چنانكه حضرت سليمان گفت:
«هذا مِنْ فَضْلِ رَبِّي» «۵»
و حضرت يوسف گفت:
«رَبِّ قَدْ آتَيْتَنِي مِنَ الْمُلْكِ وَ عَلَّمْتَنِي مِنْ تَأْوِيلِ الْأَحادِيثِ»
آرى خطر آنجاست كه انسان به خود بنگرد نه خدا.
«أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى»
۴. طغيانگر نه خدا را بنده است، نه دستورات الهى را به رسميّت مىشناسد، نه استدلال مىپذيرد و نه به نداى وجدان و ناله مظلومان گوش مىدهد.
۵. مراد از عبدى كه نماز مىخواند «عَبْداً إِذا صَلَّى» چنانكه از آيات آخر سوره بر مىآيد، رسول خداست، چون در آن آيات، آن حضرت را از اطاعت آن شخص نهى نموده است و او را به سجده و قرب دعوت مىكند. از آنجا كه اين آيات، اولين آياتى است كه بر پيامبر نازل شده، پس آن حضرت قبل از رسيدن به مقام رسالت، نماز مىخوانده است.
۶. در احاديث مىخوانيم: ابوجهل از اطرافيان خود پرسيد: آيا پيامبر در ميان شما نيز براى سجده صورت به خاك مىگذارد؟
گفتند: آرى. گفت: سوگند به آنچه سوگند مىخوريم، اگر او را در چنين حالى ببينم، با پاى خود گردن او را له مىكنم.
زمانى كه متوجه شد پيامبر در حال نماز است، تصميم گرفت با لگد بر سر مبارك آن حضرت در سجده بكوبد، همين كه نزديك شد، با حالتى عجيب عقب نشينى كرد و به مشركان گفت: وقتى به او نزديك شدم، در مقابل خود خندقى از آتش ديدم. «۱»
۷. با اينكه مراد از «عَبْداً» شخص پيامبر است ولى نكره آوردن آن، به خاطر تعظيم و بزرگداشت است. «عَبْداً إِذا صَلَّى»
🌸پيامها🌸
۱- انسان ناسپاس است. ما او را آفريديم و هر چه نمىدانست به او آموختيم. امّا او در برابر پروردگارش طغيان مىكند.
«كَلَّا إِنَّ الْإِنْسانَ لَيَطْغى»
۲- انسان به خاطر آنكه به غلط خود را بىنياز مىپندارد دست به طغيان مىزند.
«لَيَطْغى أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى»
۳- بازداشتن از نماز، روشنترين نوع منكرات است.
«يَنْهى عَبْداً إِذا صَلَّى»
۴- حتى اگر احتمال حقانيّت دهند نبايد اينگونه با پيامبر برخورد كنند.
«إِنْ كانَ عَلَى الْهُدى»
۵- انسان كم ظرفيّت است و پندار بىنيازى او را مست مىكند.
«لَيَطْغى أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى»
۶- علم به تنهايى كافى نيست. با اينكه به انسان علم داديم امّا طغيان مىكند.
«عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ يَعْلَمْ- إِنَّ الْإِنْسانَ لَيَطْغى»
۷- غنى بودن كمال است، ولى خود را غنى ديدن زمينه لغزشهاست.
«رَآهُ اسْتَغْنى»
۸- ايمان به معاد مانع طغيان است.
«إِنَّ إِلى رَبِّكَ الرُّجْعى»
۹- هر چه داريم مىگذاريم و مىرويم خود را بى نياز نپنداريم.
«إِنَّ إِلى رَبِّكَ الرُّجْعى»
۱۰- انسان و هستى هدفدار و به سوى خداست.
«إِنَّ إِلى رَبِّكَ الرُّجْعى»
۱۱- طاغوتيان مخالف نمازند.
«لَيَطْغى- يَنْهى عَبْداً إِذا صَلَّى»
(رفتار ناروا زمانى مورد سرزنش قرار مىگيرد كه دوام داشته باشد.)
۱۲- نشانه بندگى خدا نماز است.
«عَبْداً إِذا صَلَّى»
💠📖 منبع :
تفسیر نور ؛ حجت الاسلام قرائتی
۴ شهریور ۱۴۰۲
۱۳- طاغوتها از بندگى خدا ناراحتند.
(نه از افراد بىتفاوت و يا بنده هوسهاى خود يا ديگران)
«يَنْهى عَبْداً إِذا صَلَّى»
۱۴- نام و نشان مهم نيست، عملكردها مهم است.
(نام نهى كننده و نمازگزار نيامده است.)
«يَنْهى- صَلَّى»
۱۵- سزاوار است كسى كه امر به تقوا مىكند خودش از راه يافتگان باشد.
«كانَ عَلَى الْهُدى أَوْ أَمَرَ بِالتَّقْوى»
۱۶- ريشه طغيان دو چيز است: يكى آنكه خود را بىنياز مىبيند.
«رَآهُ اسْتَغْنى» ديگر آنكه خدا را نمىبيند و گمان مىكند خدا هم او را نمىبيند.
«أَ لَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرى»
💠📖 منبع :
تفسیرنور ؛ حجةالاسلام قرائتی
۴ شهریور ۱۴۰۲
🎐 #مکتب_حاج_قاسم| #حاج_قاسم | #جان_فدا
🏷 سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی:
▫️ وای به روزی که انسان این حالت غَم را، این حالت باختن را، این حِسّ از دست دادن را، این حس جاماندگی را، این حس از دست دادن دوستان را، در اثر دنیا از دست بدهد...
👈 او خاسر است...
🎐 نشر دهید و همراه ما باشید
🏷 @maktabehajghassem | مکتب حاج قاسم
۴ شهریور ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت استاد رحیمپور ازغدی از واکنش کمونیستها به شور مسلمانان در پیادهروی اربعین
شما چیزی دارید که هیچ ایدئولوژی در شرق و غرب عالم ندارد، شما حسین(ع) را دارید...
@BisimchiMedia
۴ شهریور ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ حیرت یک شهروند آمریکایی هنگام حضور در مراسم پیاده روی اربعین
🔹 حتی تصور اینکه چنین چیزی رو در آمریکا تجربه کنه براش خنده داره
🚨به لشکر سایبری قدس بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/542441666C7e7c280a3b
۴ شهریور ۱۴۰۲
Meysam Motiei - Kenare Ghadamhaye Jaber (128).mp3
8.47M
کنار قدمهای جابر سوی کربلا رهسپاریم...
میثم مطیعی
#اربعین
🏴 @aliakbar_raefipur_fans
۴ شهریور ۱۴۰۲
هدایت شده از شهید سید ابراهیم رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیسی: فرایند آغاز عضویت ایران در بریکس از سال گذشته آغاز شده بود
رئیس جمهور پس از بازگشت از اجلاس بریکس در آفریقای جنوبی:
🔸بریکس متمرکز بر موضوعات اقتصادی و انرژی است.
🔸رشد اقتصاد ما در گرو همکاری با اقتصادهای منطقه است
✅اخبار سید ابراهیم رئیسی👇
https://eitaa.com/joinchat/1673658370Cff4494efc9
۴ شهریور ۱۴۰۲
راهی به سوی نور
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح #حکمت63 🔹 ارزش شفاعت 💠 امیرالمؤمنین (علیهالس
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨
🌹شرح #حکمت64 ( 1 )
🔹 اهل دنیا ؛ اهل غفلت
💠 در حکمت ۶۴ نهج البلاغه امیرالمؤمنین (علیهالسلام) میفرمایند:
« أَهْلُ الدُّنْيَا كَرَكْبٍ يُسَارُ بِهِمْ وَ هُمْ نِيَامٌ »
" اهل دنیا مانند سوارانی هستند که در حالیکه خوابند، آنها را شبانه می برند. "
🔻 درباره " اهل الدّنیا " ، دو نکته اساسی قابل بیان است؛
1⃣ نکته اول این است که جز یک مورد، در تمام مواردی که در نهج البلاغه، ترکیب اهل الدّنیا استفاده شده است، مذمّت است؛ یعنی کسانی که دلبستگی به دنیا دارند و گرفتار دنیا هستند؛ فقط در یک مورد این بار منفی وجود ندارد، که آن هم در خطبه ۱۶۰ نهجالبلاغه است که در این خطبه امیرالمومنین (علیهالسلام)، پیامبر را یکی از اهل دنیا معرفی می کنند و میفرمایند:
« أَهْضَمُ أَهْلِ الدُّنْيَا كَشْحاً وَ أَخْمَصُهُمْ مِنَ الدُّنْيَا بَطْناً» ؛
" پیغمبر از همه اهل دنیا، از فرط گرسنگی پهلویش بیشتر از همه فرو رفته بود و شکمش از همه گرسنه تر بود. "
در اینجا معنا، معنای خنثایی است؛ یعنی کسی که مدتی در دنیا زندگی کرده است، نه اینکه دلبستگی به دنیا داشته است.
🔻 لذا در خطبه ۲۳۰ درباره زاهدان میفرمایند:
" آن ها با اینکه به ظاهر اهل این دنیا هستند،( یعنی در این دنیا زندگی می کنند)، اما در باطن « لَيْسُوا مِنْ أَهْلِهَا » از اهل و دلبستگان دنیا نیستند؛ « فَكَانُوا فِيهَا كَمَنْ لَيْسَ مِنْهَا »
پس زهّاد، در دنیا به گونه ای زندگی می کنند، گویا اصلاً در دنیا نیستند. »
2⃣ بحث بعدی درباره اهل الدنیا به بهانه حکمت ۶۴، ویژگیهای اهل دنیا در نهج البلاغه است.
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
╰❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╯
۴ شهریور ۱۴۰۲