eitaa logo
🔅 صفحه قرآنی رحیق🔅
2.7هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.7هزار ویدیو
830 فایل
«رحیق» یعنی نوشیدنی گوارا و ناب ویژه بهشتیان. ۲۵مطففین . مقصد و مقصود ما درک و دریافت عمیق تر کتاب خداست. از محتوای لقمه ای و عموم پسند و صرفا انگیزشی استقبال نمی کنیم.همراهان ما اندکند لیکن ژرف نگرند. @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
19 اگر دو برادر دهد پشت به پشت تن کوه را باد ماند به مشت (حکیم فردوسی طوسی ره) ☘️☘️☘️ وَاجْعَل لِّي وَزِيرًا مِّنْ أَهْلِي☆هارون اخی ☆(سوره طه آیه ٢٩و۳۰) ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺧﻮﻳﺸﺎﻧﻢ ﺭﺍ ﺩﺳﺘﻴﺎﺭم ﻛﻦ☆ هارون برادرم را☆ 📋نکته ای واشاره ای: «ﻭﺯﻳﺮ» ﺩﺭ ﺍﺻﻞ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺑﺎﺭ ﺳﻨﮕﻴﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺎ ﻛﻪ ﻭﺯﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭﺩﺍﺭﻱ ﺑﺎﺭﻫﺎﻱ ﺳﻨﮕﻴﻦ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺩﻭﺵ ﻣﻲ ﻛﺸﻨﺪ، ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻭﺯﻳﺮ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ؛ ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻭ ﻳﺎﻭﺭﻱ ﻭﺯﻳﺮ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. 🌷🌷🌷 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
baghare-8-1.mp3
زمان: حجم: 19.7M
📌 سلسله درسگفتارهای سیر مطالعاتی تفسیر المیزان و تفسیر تسنیم (آیت الله جوادی آملی(حفظه الله))با ارائه استاد ارجمند جناب دکتر غلامی (زمزم معرفت) 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره 📼 جلسه : هفده هم 📜 ویژگی های درسگفتار: بیان شیرین و روان.مستند و عالمانه .کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 🌴🌴🌴 ☘️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد.☘️ 📋نکته مهم: از گوش دادن این سلسله درسگفتار به هیچ وجه غفلت نکنید و در صورت امکان تا جایی که می توانید به اشتراک بگذارید. ⭐️مدرسه عالی تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📌اشک مهر امام صادق علیه السلام : إنَّ السَّماءَ بَكَت عَلَى الحُسَينِ بنِ عَلِيٍّ عليه السلام ويَحيَى بنِ زَكَرِيّا عليه السلام ، ولَم تَبكِ عَلى أحَدٍ غَيرِهِما. قُلتُ: وما بُكاؤُها؟ قالَ: مَكَثوا أربَعينَ يَوما تَطلُعُ الشَّمسُ بِحُمرَةٍ وتَغيبُ بِحُمرَةٍ . «آسمان بر حسين‌بن‌على و يحيى بن زكريّا گريست و براى هيچ‌كس جز اين دو گريه نكرد». گفتم: گريه‌اش چگونه بود؟ فرمود: «چهل روز خورشيد با سرخى بر مردم طلوع مى‌كرد و با سرخى غروب مى‌نمود» . 📚كامل الزيارات : ص 186 ح 260 @rahighemakhtoom
آیت الله العظمی جوادی آملی07. kosare karbala-G.mp3
زمان: حجم: 19.92M
موقت تا اربعین 📌 کتاب صوتی (قسمت هفتم) کتاب کوثر کربلا مجموعه سخنرانی‌‌‌‌‌‌‌های آیت الله جوادی آملی در دهه محرم که از گفتار به نوشتار تبدیل شده و در ساختاری جدید و منطقی به صورت کتاب صوتی تقدیم می شود.التماس دعا 🌴🌴🌴 🔅مدرسه تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
🏴 طریق هدایت ▫️ نیز انسان را از جزوع، هلوع و منوع بودن باز می ‏دارد و گفته شد كه هدف اساسی سالار شهیدان نیز تعلیم و تزكیه مردم بوده است و در این راه، هم از طریق اقدام كرد و هم از راه جگر كه جمع میان این راه‏ ها از ویژگی‏ های ممتاز آن حضرت (علیه‏السلام) است. 📚 شكوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی - صفحه 229 🌐 http://news.esra.ir 🌴🌴🌴 🔅مدرسه تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
🏴 اربعین معرفت ▫️ اینكه در روایات ما آمده است: «مَنْ اَخْلَصَ لِلّهِ اَرْبَعینَ صَباحا»، برای آ‌ن است كه امّت اسلامی، وارثان انبیایند. یكی از میراث ‌های پرافتخار وجود مبارك موسای كلیم (سلام الله علیه) همین است كه چهل شبانه ‌روز مهمان خدای سبحان بود بدون آب, بدون غذا و بدون خواب و سرگرم مناجات بود _ این هیچ تعجّبی ندارد و دشواری ای ندارد كه كسی مهمان خدای سبحان باشد و چهل شبانه ‌روز نیازی به خواب و استراحت و غذا نداشته باشد _ در تمام این چهل شبانه ‌روز با مناجات و ذكر و دعا مشغول بود تا تورات نصیب او شد. ▫️ این چهل شبانه ‌روزی كه اُسرای كربلا یا خود جابر و امثال ذلك منتظر زیارت سالار شهیدان بودند، می ‌تواند مصداقی برای همان «مَنْ اَخْلَصَ لِلّهِ اَرْبَعینَ صَباحا» باشد كه سالار شهیدان را مخصوص آن حضرت كرد. شما می ‌بینید ما برای هیچ معصومی زیارت اربعین نداریم، این فقط مخصوص سالار شهیدان حسین بن علی بن ابی طالب است بر اساس این خصوصیاتی كه آمده است، وگرنه برای اینكه جابر آمده این مثلاً باعث بشود كه زیارت اربعین از باشد كه از وجود مبارك امام عسكری (سلام الله علیه) رسیده است، این بسیار بعید است. بالأخره این چهل شبانه ‌روز اهل بیت از یك سو و ارادتمندان آن حضرت از سوی دیگر باعث شده است كه این یک بشود. 🌴🌴🌴 🔅مدرسه تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
🏴 هدف مشترک ▫️ آنچه در درباره هدف اصیل نهضت حسین بن علی (علیهما السلام) آمده است، همان اهداف پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است: «فَهداهُم بِهِ مِنَ الضَّلالَةِ و أنقَذَهُم بِمَكانِهِ مِنَ الجَهالَةِ»؛ یعنی خدای سبحان به دست پیامبر گرامی دو كار كرد: مردم را و با سواد كرد و نیز آنها را از گمراهی به ‏درآورد. 📚 بنیان مرصوص امام خمینی (ره)ْ - صفحه 323 🌐 http://news.esra.ir 🌴🌴🌴 🔅مدرسه تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
باور ما .نماز هسته مرکزی 3عبداللهی ۱۴۰۱۵۳۱.m4a
حجم: 20.2M
📌و اما باور ما-(قسمت 83) هسته مرکزی دینداری 🔹بررسی باورهای دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼ارائه :خادم صفحه قرآنی رحیق 🌷🌷🌷 ☘️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد.☘️ 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
20 "پسر نوح با بدان بنشست آثار نبوتش گم شد" قَالَ يَا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صَالِحٍ فَلَا تَسْأَلْنِ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنِّي أَعِظُكَ أَن تَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ☆(سوره هود آیه٤٦) ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﻧﻮﺡ، ﺍﻭ ﺩﻳﮕﺮ ﺟﺰﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺧﻮﺏ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ‌ﺍﺕ ﻧﺒﻮﺩ! ﭼﻮﻥ ﺗﻤﺎم ﻭﺟﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﭘﻠﻴﺪی ﻓﺮﺍﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﻮﺩ. ﭘﺲ ﭼﻴﺰی ﺭﺍ ﻛﻪ ﻧﻤﻲ‌ﺩﺍﻧﻲ، ﺍﺯ ﻣﻦ ﻧﺨﻮﺍﻩ. ﻣﻦ ﻧﺼﻴﺤﺘﺖ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻢ ﻛﻪ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﺑﻪ ﻧﺪﺍﻧﻢ‌ﻛﺎﺭی ﺩﭼﺎﺭ ﺷﻮی!» نکته ای واشاره ای: .ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ «ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻧﻮﺡ ﻋﻤﻞ ﻧﺎﺷﺎﻳﺴﺖ» ﺍﺳﺖ؛ ﻳﻌﻨﻲ ﺍﻭ ﺁﻥ ﻗﺪﺭ ﺩﺭ ﺍﻧﺠﺎم ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻧﺎﺷﺎﻳﺴﺖ ﺑﻪ ﭘﻴﺶ ﺭﻓﺖ ﻛﻪ ﮔﻮﻳﻲ ﻋﻴﻦ ﺁﻥ ﻋﻤﻞ ﻧﺎﺷﺎﻳﺴﺖ ﺷﺪ؛ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻧﻮﻋﻲ ﻣﺒﺎﻟﻐﻪ ﺩﺭ ﮔﻔﺘﺎﺭ ﺍﺳﺖ. ﭘﺴﺮ ﻛﻮ ﺭﻫﺎ ﻛﺮﺩ ﺭﺳﻢ ﭘﺪﺭ ﺗﻮ ﺑﻴﮕﺎﻧﻪ ﺧﻮﺍﻥ ﻭ ﻣﺨﻮﺍﻧﺶ ﭘﺴﺮ(ﻓﺮﺩﻭﺳﻲ) ﺗﻌﺒﻴﺮ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺑﻪ(ﻋﻤﻞ ﻧﺎﺷﺎﻳﺴﺖ)ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻧﻮﺡ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺳﺮﺍﭘﺎ ﻏﺮﻕ ﺩﺭ ﻓﺴﺎﺩ ﻭ ﺗﺒﺎﻫﻲ ﺑﻮﺩ، ﭘﺲ ﮔﻨﺎﻩ ﺍﻭ ﺳﺎﺩﻩ ﻭ ﺳﻄﺤﻲ ﻧﺒﻮﺩ ﻭ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻭ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺷﺖ. 🌷🌷🌷 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
baghare-8-2.mp3
زمان: حجم: 19.63M
📌 سلسله درسگفتارهای سیر مطالعاتی تفسیر المیزان و تفسیر تسنیم (آیت الله جوادی آملی(حفظه الله))با ارائه استاد ارجمند جناب دکتر غلامی (زمزم معرفت) 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره 📼 جلسه : هجدهم 📜 ویژگی های درسگفتار: بیان شیرین و روان.مستند و عالمانه .کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 🌴🌴🌴 ☘️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم.کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد.☘️ 📋نکته مهم: از گوش دادن این سلسله درسگفتار به هیچ وجه غفلت نکنید و در صورت امکان تا جایی که می توانید به اشتراک بگذارید. ⭐️مدرسه عالی تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom