eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
809 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت امام محمدباقر علیه السلام تسلیت باد.🖤 تو باقر العوم هستی و تموم عالم به فرمانت به زیر دین شما شیعه الهی جانم به قربانت @rahighemakhtoom
💠
 معیار دین داری

▫️ یکی از بارزترین و برجسته ترین مشخصه های ایمان تولّی و تبرّی است که حتی در نباتات و حیوانات به صورت جذب و دفع وجود دارد و در انسان ها به صورت حبّ و بغض یا نفرت و ارادت جلوه می کند... در روایات نیز حبّ و بغض شمرده شده است. از حضرت امام باقر (علیه السلام) رسیده است: آیا دین داری چیزی جز محبت و دوستی اولیای خدا و بغض و دشمنی دشمنان الهی است؟؛ «هَلِ الدّینُ إلاَّ الحُبُّ وَالبُغضُ». ▫️ ابوحمزه ثمالی از امام باقر (علیه السلام) پرسید: چگونه تکمیل می شود؟ امام باقر (علیه السلام) فرمود: با دوستی دوستان خدا، دشمنی دشمنان او و همراهی با صادقان ... «قال علیه السلام: تُوَالِی أَوْلِیَاءَ اللَّهِ وَ تُعَادِی أَعْدَاءَ اللَّهِ وَ تَکُونُ مَعَ الصَّادِقِینَ کَمَا أَمَرَکَ اللَّهُ». 📚 ادب فنای مقربان، ج1، ص59. 🌐 https://esra.ir 🆔 @rahighemakhtoom
jalase70_02.mp3
16.38M
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۱۶۲) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 📃انتشار روزهای زوج هفته 🌷🌷🌷 🍀کم شماری رفیق تو را از طریق باز ندارد🍀 🔅صفحه تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
پیام پیامبر 📌مخالفت با همسایه و همجوار حق حسرت بار است.(علی جنب الله) 🔅ای مردم، او (علی علیه السلام) «جنب الله» است که خداوند در کتاب عزیزش ذکر کرده و درباره کسی که با او مخالفت کند فرموده است: «ان تقول نفس یا حسرتا علی ما فرطت فی جنب الله» «ای حسرت بر آنچه درباره جنب خداوند تفریط و کوتاهی کردم». 📃 فرازی از خطبه پیامبر ص در روز غدیر 🍀کم شماری رفیق تو را از طریق باز ندارد🍀 @rahighemakhtoom
هدایت شده از 🎇تماشاگه راز🎇
📌ارزشگذاری در تمدن شیطان محور 📃درد آشنایی می گوید: "اگر یک صدم اشکهایى که براى شکم هاى گرسنه و بدنهاى برهنه ریخته مى شود، (بیچارگی و فلاکت های ظاهری و مادی)براى ارواح گرسنه معرفت و برهنه از فضایل ریخته مى شد،(نابسامانی فکری و فرهنگی و اخلاقی ) هم گرسنگى ها و برهنگى هاى جسمانى از بین مى رفت و هم گرسنگى ها و برهنگى هاى روحى زایل مى گشت." 📘"شرح نهج‌البلاغه جعفری ج۱۸ص۹" پ ن :در تمدن شیطان محور یاد می گیریم طبیب جسم را بزرگ شماریم و طبیب روح را برانیم. در دفترچه تلفن ما صدها شماره ارتباط گیری با امور رفاه و آسایش مادی وجود داشته باشد و اما دریغ از یک شماره اتصال با مسجد ،عالم الهی 👈این همان چیزی است که در با آنان بسیار فاصله داریم.👉 🌱🌱🌱 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی، با ما همراه باشید. @majaleezendegi
📌بررسی قرآنی حزب نفاق ۲ اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطَانُ فَأَنْسَاهُمْ ذِكْرَ اللَّهِ ۚ أُولَٰئِكَ حِزْبُ الشَّيْطَانِ ۚ أَلَا إِنَّ حِزْبَ الشَّيْطَانِ هُمُ الْخَاسِرُونَ☆[سوره مجادله آیه ۱۹] شیطان بر آن‌ها چیره شده و یاد خدا را از دل‌هایشان برده است. آن‌ها حزب شیطان‌اند! بدانید حزب شیطان سرمایۀ عمرشان را باخته‌اند! ☑️شیطان، محور اتّحاد منافقان ☑️شیطان رهبر حزب خود باختگان بی دین ☑️حزب شیطان حزب ورشکستگان اعتقادی و سیاسی 🔅🔅🔅 🍀کم شماری رفیق تو را از طریق باز ندارد🍀 @rahighemakhtoom
📙 از تفسیر تسنیم جلد دوم نگاشت :(296) 🔰انذار و تبشير در قرآن (هشدار و بشارت) گرچه امر به تبشير در آيه بحث خطاب به پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله) است، ولى امت (مسلمانان)را نيز شامل مى شود و آنها نيز پس از فراگيرى معارف الهى از رسول خدا (صلى الله عليه وآله) مى توانند ديگران را به بهشت بشارت دهند. 🔹بنابراين، تبشير مانند انذار در اصل مخصوص پيامبر (صلى الله عليه وآله) است و به تبع شامل امت نيز مى شود و چون مطلب مزبور از اهميت ويژه برخوردار است، هر آگاهى مى تواند، بلكه مامور است آن را به صورت مژده اعلام دارد. ⏺انذار و تبشير در قرآن به دو صورت آمده است: گاهى همراه با ذكر عظمت مورد انذار يا بشارت، مانند: (واتقوا النار التى اعدت للكافرين) و (جنه عرضها السموات والارض اعدت للمتقين) كه آيه محل بحث نيز از نوع بشارت همراه با ذكر عظمت مورد بشارت است. ⏺گاهى نيز همراه با يادآورى اين نكته است كه مورد انذار يا بشارت هم اكنون حاضر است ؛ مانند اين كه براى انذار، تصرف مال يتيم را آتش خوارى معرفى مى كند: (ان الذين ياكلون اموال اليتامى ظلما انما ياكلون فى بطونهم نارا) و يا اين كه براى بشارت مى فرمايد: (فاما ان كان من المقربين *فروح و ريحان و جنه نعيم) هر كس از مقربان باشد خودش روح و ريحان و بهشت نعيم است . 🌱🌱🌱 آیت الله 🍀کم شماری رفیق تو را از طریق باز ندارد🍀 @rahighemakhtoom
کهف 5.mp3
14.47M
💢تفسیر سوره کهف جلسه پنجم ☑️حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا رنجبر 🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی 🌱🌱🌱 🎙انتشار تفسیر صوتی استاد رنجبر روزهای دوشنبه 🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
غدیر سرنوشت انسان ۱۱.mp3
17.89M
🌄غدیر سرنوشت انسان (قسمت یازدهم) 📃موضوع: نگاهی کوتاه به خطبه غدیر پیامبر (ص) 📋با بازخوانی خادم صفحه قرآنی 🔘موقعیت استراتژیک غدیر در صحرای جحفه نشان دهنده مهندسی الهی در گزینش مکان تبلیغ غدیر است؛ در ابتدا آن چه مسلم است تبلیغ نبّی خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله برای آخرین حج خویش است که تمام اندیشه‌ها به ویژه اندیشه منافقان، متمرکز به انجام مناسک حج می‌شود؛ اما اقدام استثنایی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در انتخاب محل تبلیغ، شوکی غیرقابل جبران به برنامه‌ریزان مسیر انحرافی است... 🍀کم شماری رفیق تو را از طریق باز ندارد🍀 🌱🌱🌱 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
🟢 معمای نفوذ و انتشار اسلام از سرزمینی که مردمش را «سوسمارخوار» می‌خواندند 🔹 لابد مى‌دانید که نفوذ و انتشار سریع اسلام یکى از عجایب تاریخ جهان است و غالبآ آن را به صورت «معما» یاد مى‌کنند. 🔸 بلى عجیب است، معماست زیرا علاوه بر سرعت، عمیق بود، از میان ملتى برنخاسته بود که ابّهت و عظمتى داشته باشند و ملتهاى دیگر در خودشان نسبت به آنها احساس حقارت کنند و هرچه از ناحیه آنها برسد بى‌چون و چرا بپذیرند. برعکس، از میان ملتى برخاست که ملتهاى دیگر آنها را تحقیر مى‌کردند، آنهار ا «شیر شترخوار» و «سوسمارخوار» مى‌خواندند و طبعآ تمایلى به پذیرفتن کیش و عقیده و فلسفه‌اى که از میان آنها برخاسته بود نداشتند. 🔹 ملتهایى که اسلام بر آنها عرضه شد آنچنان اسلام را در آغوش گرفتند که خود، خدمتگزار اصلى و مبلّغ و مروّج این دین در میان سایر ملل و از آن جمله ملتِ عرضه‌کننده یعنى قوم عرب شدند. 🔸 قدرت و نفوذ سیاسى قوم عرب بیش از یک قرن نپایید و ملتهاى دیگر جاى آنها را گرفتند، اما اسلام قرن به قرن بر قدرت و نفوذ خویش افزود، یعنى احساسات نژادى و یا احساسات مذهبى دیگرى را که کم و بیش رقابت مى‌کرد به کلى مغلوب کرد. 🔹 اعصار و قرون بعد، از لحاظ فرهنگ و تمدن با دوره مسلمین صدر اسلام تفاوت و اختلاف زیادى داشت، یعنى در سطح عالیترى قرار گرفته بود و همین اختلاف سطح کافى است که به نفوذ جریانهایى که مولود دوره به خصوصى است، در دوره بعد خاتمه دهد اما نفوذ اسلام همچنان محفوظ ماند بلکه عمیقتر گردید. اینهاست که این موضوع را به صورت امرى عجیب بلکه به صورت یک «معما» درآورده است. 📒 استاد مطهری، اسلام و مسئله ملیت، ص۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا