eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
809 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
غرور 37.mp3
4.35M
(37) مرحوم آیت الله (رضوان الله علیه) 🕑 زمان:35 دقیقه 🌿🌿🌿 📼غرور 2 ☑ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله 🌴🌴🌴 🔰در رساندن سخن حق و پایبندی به آن استقامت بورزیم و ثابت قدم باشیم.یاریگر ما در انتشار این دغدغه باشید. 🔅تفسیر و قرآن پژوهشی @rahighemakhtoom
تشنگان معرفت وحی.mp3
940.2K
📚 نماز جمعه تاریخ: 1371/03/15 @a_javadiamoli_doross 💢 تشنگان معرفت وحی 🔸 این کلمه ﴿هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی اْلأُمِّیینَ﴾ [جمعه 1]یك دید ظاهری و محدود و بسته دارد و آن این است كه مردم امّی و درس ‌نخوانده حجاز از درون آنها نبی اكرم برخاست؛ ولی با ضمیمه خطبه نهج ‌البلاغه[نهج البلاغه، خطبه1؛] روشن می ‌شود كه سراسر مردم آن روز امّی بودند و در بین امّیین نبی اكرم جلوه كرد. 🔸 وقتی ره‌ آورد پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) شرح بشود، معلوم است که ماسوای نبی اكرم امّی ‌اند؛ لذا اهل معرفت بر این باورند كه منظور از امّیین نه یعنی ناخوانا و نانویسا، [بلكه] آن كس كه به عمق رسالت بار نمی ‌یابد و تشنه معرفت وحی است، در برابر نبی اكرم امّی است؛ لذا وقتی بزرگان جهان را می ‌شمارند، می‌ گویند فارابی‌ها، ابن‌سینا‌ها، ابوریحان‌ ها و خواجه نصیرها گرچه جزء فرزانگان بشری ‌اند، ولی به حقیقت در مكتب وحی جزء امّیین‌ اند ﴿هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی اْلأُمِّیینَ رَسُولاً مِنْهُمْ﴾، تا روز قیامت این كریمه صادق است؛ همه علما در برابر وحی، امّی و جاهل ‌اند! 🔅تفسیر و قرآن پژوهشی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طور سینا یا طور سینین.استاد ملکی.Mp3
487.3K
💢 چرا در قرآن از طور سینا به طور سینین یاد شده است؟ در قرآن کریم تفاوت بین آخِر و آخَر در چیست؟ چرا در قرآن از طور سینا به طور سینین یاد شده است؟ 📼 حجت الاسلام و المسلمین استادحمید ملکی 🔅 تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📌تبلیغ و تکرار فریب توده ها ▫️فضاي علمي براي حوزويان در دو قسمت «تعليم» و «تعليل» خلاصه مي¬شود؛ لذا اينها مجتهد ميشوند و براي دانشگاهيان هم در دو قسمت «تعليم» و «تعليل» خلاصه مي¬شود که آنها استاد مي‌شوند و توده مردم اگر از راهنمايي¬هاي و و عالمِان و انديشوران استفاده کنند نجات پيدا مي¬کنند، وگرنه آنها به جاي «تعليم»، به خوردشان داده مي¬شود و به جاي «تعليل»، به آنها ارائه مي¬شود؛ آنها براي افراد عادي اگر بخواهند يک ماده غذايي، فرشي، زميني، ساختماني، مطلبي يا يک چهره و شخصي را به خورد يک ملت دهند اول مي¬کنند، بعد ده بار، بيست بار يا صد بار تکرار مي‌کنند که آن تبليغ به جاي «» مي¬نشيند و آن تکرار به جاي «» مي¬نشيند و اينها باور مي¬کنند. ▫️اگر غذايي را که بهداشت اجازه نمي¬دهد و رسانه¬هاي کتبي يا تصويري کردند و بعد تکرار کردند، خيلي¬ها مي¬پذيرند، با آنکه علم موافق نيست! اگر مطلبي، شيئي، کالايي و صنعتي را هم تبليغ کنند، همين‌طور است. بنابراين اين دو اصل براي هر کسی که خواست در فنّ خود صاحب نظر شود لازم است: اول «تعليم» و بعد «تعليل». 📄فرازی از درس تفسیر سوره غافل جلسه ۲۸ 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
سه دقیقه در قیامت 72.mp3
24.65M
📚 شرح و بررسی کتاب ↪ تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 📼 جلسه هفتاد و دوم 🔅🔅🔅 * ملکوت ارتباط با فقیر * چگونه در مورد توجه خدا واقع شویم؟ * در نظر گرفتن خدا در ارتباط اجتماعی * نگاه گدایی از خدا * خندیدن خدا به چه معناست؟ * ملکوت واکنش انسان در عرضه دنیا و آخرت * ملکوت ترک فعل حرام دامن * تفاوت آتش دنیا و ملکوت * در امان ماندن از هراس سنگین آخرت * ملکوت نداشتن قدرت نه گفتن به شهوت * رابطه بهشت و فطرت * ملکوت در کسب و حرام * سنخیت علت و معلول * فرار از دام ابلیس و گرفتار شدن در دام محبت خدا * ملکوت معاشرت با نامحرم * منکرهایی که معروف شده اند! * ملکوت دست دادن و شوخی با نامحرم * ذهن زنانه و ذهن مردانه در ارتباط اجتماعی * حجاب عین عدالت است! * ملکوت فریب در خرید و فروش * عنوان‌ها در ملکوت * ملکوت عدم رفع نیاز دیگران * معنای واژه قرآنی "ماعون" * ماجرای عابد بنی‌اسرائیل که خدا با عدلش رفتار کرد! * سیلی زدن به صورت مسلمان چه ملکوتی دارد؟ * ملکوت فریب و نیرنگ دیگران * یکی از مفاهیم بنیادین سبک زندگی 📅99/07/04 🍀🍀🍀 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
واکاوی دعای 23 صحیفه سجادیه 54.mp3
12.17M
74 @rahighemakhtoom 📼 قسمت: پنجاه و چهارم 📌واکاوی دعای 23 ✳️عوامل تامین عافیت و عافیت سازدر زندگی و امنن علی بالصحة و الامن والسلامةِ فی دینی و بدنی ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل را هدیه می کنیم به پیشگاه مقدس حضرت امام سجاد علیه السلام...التماس دعا 🌴🌴🌴
حکمت 22 نهج البلاغه.mp3
6.17M
📚شرح و تفسیر حکمت 22 (کلمات قصار) ⏮استاد حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی کارشناس برنامه های اعتقادی و معارف اسلامی 🎤بیان شیوا و روان و ساده ⏱دقایقی کوتاه در محضر نهج البلاغه @rahighemakhtoom
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
#انسان_کامل #خط_قرمز #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 📚 درس اخلاق تاریخ: 1386/09/15
📚 درس اخلاق تاریخ: 1386/09/15 🆔 @a_javadiamoli_doross 🔅🔅🔅 💢خط قرمز 🔸 همه ما یک حدّ خاصی داریم، هر کسی در هر رشته‌ای که باشد به هر حال یک مختصر بلد است و بقیه را بلد نیست، همه ما همین طور هستیم! اگر کسی خود را بشناسد و آنچه را که نمی‌ داند نگوید، هم در مسایل اجرایی هم در مسایل تقنینی، هم در مسایل قضایی، هم در مسایل تعلیمی و فرهنگی؛ آنچه را که ما نمی ‌دانیم، واقعاً بگوییم نمی ‌دانیم و اظهار نظر نکنیم. 🔸 در بخشی از فرمایشات حضرت امیر (سلام الله علیه) این است که فرمود آن‌ که نمی ‌داند ساکت باشد مشکل حل است؛ اما سرّ آن [حل نشدن] این است که همه حرف می ‌زنند و اظهار نظر می ‌کنند. ما باید بدانیم که واقعاً محدودیم، حدّمان مشخص است، خیلی از جاها نمی ‌دانیم و آن جا بگوییم که نمی ‌دانیم! فرمود شما این طورید که یک خط قرمز دارید، یک نقطه قرمز دارید و مدار بسته ‌اید، ولی من جلویم باز است، این خیلی حرف است! فرمود «مَنْ تَرَک قَوْلَ لَا أَدْرِی أُصِیبَتْ مَقَاتِلُه»،[1] این از بیانات نورانی حضرت است در نهج ‌البلاغه؛ فرمود خیلی از ما باید بگوییم «لَا أَدْرِی» که خیلی از چیزها را نمی ‌دانیم، اگر کسی «لَا أَدْرِی» را ترک کرد، به آن مرگ ‌گاه او به هر حال سنگ و تیر می‌ آید. بعضی جاهاست که اگر به آنجا تیر یا سنگ آمده آدم نمی ‌میرد، مثلاً به پا یا به دست آدم [ضربه وارد شود] به هر حال مریض می ‌شود، ولی نمی ‌میرد؛ اما چند جای بدن است که وقتی سنگ یا تیر بیاید کشنده است، اینها را می ‌گویند «مقاتِل» یعنی محل قتل. فرمود اگر کسی این قول «لَا أَدْرِی» را ترک کند، آن خود را در هدف رسیدن تیر قرار داده، تیرها می ‌آید: «مَنْ تَرَک قَوْلَ لَا أَدْرِی أُصِیبَتْ مَقَاتِلُه»، اما خود او بالصراحة اعلام کرد که «سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی فَلَأَنَا بِطُرُقِ السَّمَاءِ أَعْلَمُ مِنِّی بِطُرُقِ الْأَرْض‏»[2] من آن‌طور نیستم که بگویم نمی‌ دانم. آنچه در ذهن شماست مربوط به آسمان‌ ها و زمین از من بخواهید من جواب می ‌دهم، این چه علمی است و به کجا وصل است! ما به چنین آدمی محتاج هستیم. [1]. نهج البلاغه، (صبحی صالح)، حکمت85. [2]. نهج البلاغه، (صبحی صالح)، خطبه189. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا