حکمت 74 استاد میرزا مهدی صادقی.mp3
3.69M
#نهج_البلاغه
#حکمتها
#امام_علی
📚شرح و تفسیر حکمت 74کلمات قصار)
⏮مرحوم استاد میرزا مهدی صادقی (ره)
⏱دقایقی کوتاه در محضر نهج البلاغه
🍀🍀🍀
@rahighemakhtoom
حکمت 75 استاد میرزا محمود صادقی.mp3
8.76M
#نهج_البلاغه
#حکمتها
#امام_علی
📚شرح و تفسیر حکمت 75کلمات قصار)
⏮مرحوم استاد میرزا مهدی #صادقی (ره)
⏱دقایقی کوتاه در محضر نهج البلاغه
🍀🍀🍀
@rahighemakhtoom
صوت جلسه اول.mp3
6.09M
#زبور_اهل_بیت
💢شرح دعای سوم #صحیفه_سجادیه
(وَ کَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَیْهِ السّلَامُ فِی الصّلَاةِ عَلَى حَمَلَةِ الْعَرْشِ وَ کُلّ مَلَکٍ مُقَرّبٍ دعای آن حضرت در طلب رحمت بر #حاملان_عرش و تمام #فرشتگان_مقرب:)
⏺جلسه اول
📼استاد حجت الاسلام و المسلمین مجاهدی
🍀🍀🍀
@rahighemakhtoom
واکاوی دعای 23 صحیفه سجادیه 78.mp3
18.05M
#آوای_زندگی
#نگاشت_صوتی 98
📼 قسمت: هفتادو هشتم 78
📌واکاوی دعای 23 #صحیفه_سجادیه
☑️ عوامل تامین عافیت و عافیت سازدر زندگی
☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل را هدیه می کنیم به پیشگاه مقدس حضرت امام سجاد علیه السلام...التماس دعا
🌴🌴🌴
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه مرتبه)
خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار میدهی _ قرار بده!
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
«بهجتالدعاء، ص ٣۴٧ »
🍀🍀🍀
🔅تفسیر و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
🏴 اسوه صبر
▪️ #زینب_كبری (سلام الله علیها) كسی است كه طبق بیان امام سجاد (سلام الله علیه) ظاهراً به مقام شامخ ولایت بار یافته است، برای اینكه كسی كه بدون تعلیم #عالم بشود معلمش بلا واسطه خداست؛ كسی كه بدون تفهیم #اهل_فهم باشد معلمش و مفَهِمش ذات اقدس الهی است كه وجود مبارك امام سجاد به #زینب_كبری (سلام الله علیهما) فرمود: «أنتِ بِحَمدِ الله عالِمَةٌ غَیرُ معلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَیرُ مُفهَّمَةٍ».
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 خطبه های نماز جمعه
تاریخ: 1378/05/22
@rahighemakhtoom
برداشت از آیات ۵۲ ـ ۵۱ #سوره_هود
📌شرایط #مربّی
#مربّی سالکین الی #اللّه باید با استغنای طبع و اعتماد کامل به پروردگار دستور توبه را صادر کند و به آنها بفهماند که اگر #استغفار و #توبه کردید، آسمان نعمتهایش را بر شما فراوان نازل می کند و قوت شما را در مقابل تمام ناملایمات زیاد می کند؛ به شرط آنکه #توبه شما، توبه #نصوح باشد و به #گناه دوباره برنگردید.
🔅تفسير و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
توبه٥.mp3
9.24M
#استاد_رنجبر
#تفسیر_صوتی
#تفسیر_عمومی #تفسیر_روان
#سوره_توبه
#جلسه ۵
🔅🔅🔅
🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی
▪️با هشتگ #استاد_رنجبر در کانال تمام فایل هااز سوره #حمد تا سوره #توبه را می توانید گوش کنید.
☑️ ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین.التماس دعا
🌹🌹🌹
🔅تفسير و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
شهامت مثال زدنی زینب کبری سلام الله علیها
#آیت_الله_جوادی_آملی
#جوادی_آملی
#حضرت_زینب
#زینب_کبری
#زینب
#عقیله_بنی_هاشم
#بنی_امیه
#یزید
🔅تفسير و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
سوره الانعام.mp3
3.96M
#مجموعه_سوره_ها
#تدبر
#قرآن
#سوره_انعام
#انعام ۶
📌بررسی کوتاه سوره انعام
💢کاری از مدرسه تعالی
📼استاد هانی چیت چیان
🔅تفسير و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom
#چشمه_حکمت
#آیات_نور
#کانال_قرآنی_رحیق(تفسیر وقرآن پژوهی)
#تفسیر_قرآن
#تفسیر_سطح_متوسط
#تفسیر_سوره_عبس
#سوره_عبس #عبس
🔅🔅🔅
💢 نگاشت18:نکته ها و پیام های تفسیری آیه 4 سوره عبس
🔅 أَوْ يَذَّکَّرُ فَتَنْفَعَهُ الذِّکْرَى
يا پند گيرد و آن پند سودش دهد.
🔅🔅🔅
۱ - وعظ و ارشاد دینى، زمینه ساز از میان رفتن غفلت ها است. (أو یذّکّر) ذکر و حفظ به یک معنا است; با این تفاوت که به اصل ذخیره سازى اطلاعات «حفظ» و به حاضر ساختن آن در قلب یا زبان - چه پس از فراموشى و چه بدون آن - «ذکر» مى گویند
۲ - امکان بهره گیرى انسان از تذکّرات و تعالیم دینى حتى در صورتى که خود را تزکیه نکرده باشد. (لعلّه یزّکّى . أو یذّکّر)
🔘 حرف «أو» دلالت دارد که هرگاه یکى از دو ویژگى (تزکیه یا تذکّر) محتمل باشد; باید شخصى را که مى خواهد به مجلس وعظ و ارشاد وارد شود، پذیرفت و نباید او را تا پس از خودسازى و تزکیه از تذکرات دینى محروم کرد.
۳ - تذکرات دینى براى انسان، سودمند است و آموختن آن او را براى تزکیه آماده مى سازد. (لعلّه یزّکّى . أو یذّکّر فتنفعه الذکرى)
۴ - فراگیران پند و اندرز، انسان هایى ارجمند و شایسته احترامى افزون تر از دیگران (و ما یدریک لعلّه ... یذّکّر)
۵ - احتمال تأثیرپذیرى مردم از نصیحت ها، کافى در لزوم استقبال از آنان در مجالس پند و اندرز (لعلّه ... یذّکّر)
۶ - شایستگى فرد براى ترجیح او بر دیگران در پند و اندرز، به سلامتى کامل، بینایى و فعال بودن تمام قواى جسمى وى وابسته نیست. (أن جاءه الأعمى ... و ما یدریک لعلّه ... یذّکّر)
۷ - تنها کسانى شایسته حضور در مجالس وعظ و ارشادند، که خود را در مسیر خودسازى قرار داده یا افرادى توصیه پذیر و نصیحت خواه باشند. (یزّکّى . أو یذّکّر)
۸ - کشف وجود روحیه پندپذیرى در افراد، براى همه کس مقدور نیست. (و ما یدریک لعلّه ... یذّکّر)
۹ - رفتار مسلمانى که از حضور ابن ام مکتوم در مجلس پیامبر(ص) ناخشنود بود - به دلیل ناآگاهى او از روحیات نیک و بد وى - رفتارى ناروا و توجیه ناپذیر بود. (عبس ... و ما یدریک لعلّه یزّکّى ... أو یذّکّر)
۱۰ - ابن ام مکتوم، در تلاش براى تزکیه نفس یا پندآموزى و داراى مقامى ارجمند در پیشگاه خداوند (لعلّه یزّکّى . أو یذّکّر)
۱۱ - خوددارى از ارشاد کسانى که در مسیر خودسازى قرار دارند و استنکاف از راهنمایى پندپذیران، کردارى نکوهیده و ناروا است. (عبس ... و ما یدریک لعلّه یزّکّى . أو یذّکّر)
۱۲ - بهره بردن از پند و اندرز دیگران و سودمندى آن به حال انسان، در گرو داشتن روحیه اى پندپذیر و نصیحت خواه أو یذّکّر فتنفعه الذکرى «فاء» در «فتنفعه»، نافع بودن تذکر را فرع برخوردارى از روحیه تذکّرپذیرى ساخته است.
۱۳ - پاکسازى خویش از آلودگى ها، داراى اهمیتى بیشتر از آموختن پند و اندرز است. (لعلّه یزّکّى . أو یذّکّر) تقدیم «تزکیه» بر «تذکر»، گویاى برداشت یاد شده است.
◽️👈 ادامه دارد....
☘️☘️☘️
🔅تفسیر و قرآن پژوهی
@rahighemakhtoom