eitaa logo
✳️ جستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
787 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
حکمت ۱۰۴تا۱۰۶استاد صادقی.mp3
9.74M
📚شرح و تفسیر حکمت ۱۰۴تا ۱۰۶(کلمات قصار) ⏮مرحوم استاد میرزا ‌مهدی (ره) ⏱دقایقی کوتاه در محضر نهج البلاغه 🍀🍀🍀 @rahighemakhtoom
صوت جلسه ششم.mp3
4.82M
💢شرح دعای ششم 💢 موضوع دعا: در صبحگاه و شامگاه، آفرینش شب و روز و آثار آن بر زندگی انسان ⏺جلسه ششم 📼استاد حجت الاسلام و المسلمین 🍀🍀🍀 @rahighemakhtoom
طرح حدیث خوانی رمضان۰آزاد شدگان.mp3
10.11M
3 🔅🔅🔅 🔳 ماه رهایی!! عَنْ عُمَرَ بْنِ يَزِيدَ ، عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) ، قَالَ: إِنَّ لِلَّهِ فِي كُلِّ لَيْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ عُتَقَاءَ مِنَ اَلنَّارِ إِلاَّ مَنْ أَفْطَرَ عَلَى مُسْكِرٍ، أَوْ مُشَاحِنٌ، أَوْ صَاحِبُ شَاهَينٍ. قَالَ: قُلْتُ: وَ أَيُّ صَاحِبِ شَاهَينٍ قَالَ: اَلشِّطْرَنْجُ . المشاحن صاحب البدعة و المفارق للجماعة و التارک للجمعة. ⭕ به شطرنج صاحب الشاهَین میگویند. یعنی دو شاه سیاه و سفید. ⭕ «صاحب شاهین» یعنی کسی که همیشه شطرنج بازی می کند و بر این کار مداومت دارد. به کسی که یکبار با شطرنج بازی کند «صاحب شاهین» نمی‌گویند. عمر بن يزيد از امام صادق عليه السّلام نقل كرد كه آن حضرت فرمود:خداوند در هر شب از ماه رمضان گروهى را از دوزخ رها مى‌كند مگر كسى را كه با شراب افطار كند يا ترك‌كنندۀ جماعت بوده يا همنشين دو شاه باشد.عمر بن يزيد گويد:عرض كردم كدام همنشين دو شاه‌؟ فرمود:شطرنج. ⭕ (البته اگر شطرنج از حالت قمار خارج شود و بدون مراهنه بازی شود، حرام نخواهد بود. ولی اگر از حالت قمار خارج نشده، بازی با آن، چه در جامعه و چه در خانه، حرام است.) أمالی شیخ طوسی / ترجمه حسن زاده: ج ۲، ص۶۹۳ 🍀🍀🍀 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
واکاوی دعای۲۳صحیفه سجادیه ۸۸.mp3
15.65M
۱۰۷ 📼 قسمت: هشتاد وهشتم ۸۸ 📌واکاوی دعای 23 ☑️ موضوع دعا: طلب عافیت و تندرستی در دین و جسم، پناه بردن به خدا از شرّ شیطان و جنیان و مَکر دیگران 📼 خادم صفحه قرآنی ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل را هدیه می کنیم به پیشگاه مقدس حضرت امام سجاد علیه السلام...التماس دعا 🌴🌴🌴 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي فِي دِرْعِكَ الْحَصِينَةِ الَّتِي تَجْعَلُ فِيهَا مَنْ تُرِيدُ. (سه ‌مرتبه) خداوندا، مرا در زره نگهدارنده و قوی خود _ که هر کس را بخواهی در آن قرار می‌دهی _ قرار بده! اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ «بهجت‌الدعاء، ص ٣۴٧ » 🍀🍀🍀 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
14000125_40583_1281k.mp3
11.18M
🎙 صوت کامل بیانات رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن کریم در اولین روز ماه مبارک رمضان. ۱۴۰۰/۰۱/۲۵ @rahighemakhtoom
14-m-ramazan.mp3
1.59M
🎙پادکست صوتی استاد شهید مطهری ♻️نخوردن و نیاشامیدن کافی نیست؟ اسلام نماز و روزه را با روح می‌خواهد، اسلام در اینها یک معنویتی نهفته است که اگر ما با رعایت مقررات اسلامی عمل بکنیم در آخر ماه رمضان با یک روح پاک، روح نیرومند و قلب صاف از ماه رمضان خارج می‌شویم .... @rahighemakhtoom
Mohammadreza Taheri - Ey Khoda Sharmandatam (128).mp3
2.97M
🔖امشب بگو که ای خدا شرمندتم شرمندتم وا کن به روی من درو؛ من هر چی باشه بندتم یا ربنا یا ربنا… 🎙حاج محمد رضا طاهری 🔅 @rahighemakhtoom 🔅 کانال قرآنی رحیق
برداشت از آیات ۷۶ -۷۴ 📌سربار دیگران الی باید اهل کار و باشد، دیگران نباشد، برای خود مستقلی که بتواند آزادانه امر به و نهی از کند و در راه راست نماید، قائل باشد. 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
Abasa - 06 ss.mp3
5.36M
🔅🔅🔅 📌نگاشت 55تفسیر صوتی سوره عبس 📝 استاد فرزانه و مفسر عالیقدر آیت الله جوادی آملی 📒 جلسه ششم ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله 🌴🌴🌴 🔰در رساندن سخن حق و پایبندی به آن استقامت بورزیم و ثابت قدم باشیم.یاریگر ما در انتشار این دغدغه باشید. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
تفسير سوره عبس جلسه 6.docx
42.4K
🔅🔅🔅 📌نگاشت 56 تفسیر متنی سوره عبس 📝 استاد فرزانه و مفسر عالیقدر آیت الله جوادی آملی 📒 جلسه ششم ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله 🌴🌴🌴 🔰در رساندن سخن حق و پایبندی به آن استقامت بورزیم و ثابت قدم باشیم.یاریگر ما در انتشار این دغدغه باشید. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
🔅🔅🔅 آنان غصه ما را می خورند! يک بيان نوراني از امام باقر(سلام الله عليه) است فرمود: «بَلِيَّةُ النَّاسِ عَلَيْنَا عَظِيمَةٌ إِنْ دَعَوْنَاهُمْ لَمْ يُجِيبُونَا وَ إِنْ تَرَكْنَاهُمْ لَمْ يَهْتَدُوا بِغَيْرِنَا»فرمود ابتلاي به مردم خيلي سخت است ما اينها را دعوت مي‌کنيم به راست و بهشت نمي‌آيند رها کنيم راه غير از اين نيست ما که نمي‌توانيم بگوييم «بگذار تا بيفتد و بيند جزاي خويش» اين کار ما نيست اين براي ما خيلي سخت است «إِنْ دَعَوْنَاهُمْ لَمْ يُجِيبُونَا وَ إِنْ تَرَكْنَاهُمْ لَمْ يَهْتَدُوا بِغَيْرِنَا» راه غير از اين نيست ما بگوييم به درک! ما اهل به درک گفتن نيستيم براي ما سخت است حرف ما را نشنيدن فقط ما غصه مي‌خوريم رنج مي‌بريم همين، نمي‌گوييم به درک! «بَلِيَّةُ النَّاسِ عَلَيْنَا عَظِيمَةٌ إِنْ دَعَوْنَاهُمْ لَمْ يُجِيبُونَا وَ إِنْ تَرَكْنَاهُمْ لَمْ يَهْتَدُوا بِغَيْرِنَا» راهي غير از اين نيست آدم نسبت به بچه‌اش که نمي‌گويد به درک! فرمود شما حالا فرزندي ما را قبول نکرديد ما پدر شما هستيم «أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّةِ» اين طور هستند. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
(130) 🔅🔅🔅 ✳ آیه 5 - اولئك علی هدى من ربهم واولئك هم المفلحون ☑ گزيده تفسير 🔘 پروا پيشگان بند مرتبه، از هدايتى بهره مندند كه چونان مركبى رهوار آنان را به مقصد مى رساند و رفعت مى بخشد و اين همان هدايت تكوينى الهى است كه زمينه ساز بهره ورى كامل از هدايت قرآن است. 🔘 آن بلند پايگان كه بر هدايت الهى مستقرند، چنانكه تقوايشان زمينه ساز بهره مندى از قرآن است منشا رستگارى آنان نيز خواهد بود؛ آنان از همه موانع مى رهند و به مقصد اصيل خويش مى رسند و چون فلاح انسان در رسيدن به كمال مطلق است و كمال مطلق جز خداى سبحان نيست، پس فلاح پرواپيشگان در لقاءالله است و براى رسيدن به لقاء الله گامهاى نخست را بايد با هدايت فطرى و تقواى اعتقادى، عبادى و مالى برداشت و آنگاه بايد تا رسيدن به مقصود نهايى از رهبرى قرآن ناطق و صامت (ثقلين) پيروى كرد. 🌿👈 ادامه دارد.... ☘️☘️☘️ 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
(69) 🔆🔆🔆 38- داشتن چشم اندازی نوید بخش و امید افرین هُوَ الَّذِى أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى‏ وَ دِينِ الْحَقّ‏ لِيُظْهِرَهُ عَلىَ الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ(توبه/33) او كسى است كه پيامبر خود را براى هدايت مردم فرستاد، با دينى درست و بر حق، تا او را بر همه دينها پيروز گرداند، هر چند مشركان را خوش نيايد. 🔅🔅🔅 ☑ محور و پايه ‏ى دين اسلام، حقّ است. «دِينِ الْحَقِّ» (همه ‏ى اديان آسمانى حقّند، ولى به خاطر پيدايش تحريف در آنها، حقّانيت آنها مخدوش شده است) ☑ حقّ بر باطل پيروز است. «لِيُظْهِرَهُ» ☑ اراده و حركت خود را با اراده‏ى الهى هماهنگ سازيم، و گر نه محو و نابود خواهيم شد. «لِيُظْهِرَهُ»، «وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» 🍀🍀🍀 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
یونس 6.mp3
9.64M
6 🔅🔅🔅 🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی ▪️با هشتگ در کانال تمام فایل هااز سوره تا سوره را می توانید گوش کنید. ☑️ ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین.التماس دعا 🌹🌹🌹 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فصل رهایی _ اولین ادبِ خلافت خدا او در درون و نهان و نهانخانه ما، با ما سخن می گوید؛ ما باید در برابر او باشیم. چون آن است که در پیشگاه مستخلف عنه حرف نزند. او می داند که چقدر عطا بکند، و به چه کسی عطا بکند؛ (یبسط الرزق لمن یشآء). فرمود: (اتقوا الله و یعلمکم الله)، فرمود: (استجیبوا لله و للرسول اذا دعاکم لما یحییکم). ما هستیم، می توانیم باشیم. اگر خلیفه خدا هستیم و می توانیم باشیم، اولین این است که در برابر خدا (ساکتِ محض) باشیم. خلافت آن است: کسی در حضور مستخلف عنه، سخن نگوید. مگر او نیست، مگر او نیست؟! بنابراین در برابر ذات اقدس اله جز ، چیز دیگری نیست! 🔷️ ر.ک سوره رعد / آیه ۲۶ ، سوره بقره / آیه ۲۸۲ و سوره انفال / آیه ۲۴ ✅ برنامه تلویزیونی (سلوک الهی) _ قم ؛ ۱۳۹۴ @rahighemakhtoom
برداشت از آیه ۹۰ #📌عدالت الی باید همیشه طرفدار و در جامعه باشد و بخواهد که مجری عدالت و یعنی حضرت ﴿روحی فداه﴾ هر چه زودتر کند و زمینه ساز آن حضرت با ، نیکی به نزدیکان و و ناهی از منکر و و تجاوز به دیگران باشد این راهنمایی از طرف خدا برای ظهور حضرت ولی عصر علیه السلام است؛ اگر از خواب بیدار شویم و متوجّه آن گردیم. 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
🔅🔅🔅 🔰آیا می توان روایات تحریف را نادیده گرفت؟ 🔹عده اى از محدثان شيعه و حشويه و جماعتى از محدثان اهل سنت درباره تحريف قرآن به اخبارى كه در كتاب هاى معتبر شيعه و در صحاح اهل سنت نقل شده، استدلال كرده اند؛ اما به موجب دلايل و براهين متقن، هيچ كدام از آن اخبار بر تحريف قرآن دلالت نمى كند؛ زيرا: ☑️1. بعضى از روايات كه آيه اى از قرآن را همراه با عبارتى افزون بر اصل آن آيه آورده است، در صدد تفسير و شرح آن آيه است و دلالتى بر الحاق آن عبارت به آيه قرآنى ندارد. براى مثال امام صادق عليه السلام در تفسير آيه «وَ إِنْ تَلْوُوا أَوْ تُعْرِضُوا»12 فرموده است: «وَ إِنْ تَلْوُوا (الامر) أَوْ تُعْرِضُوا (عما امرتهم به)» كه جملات بين پرانتز آن، تفسير آيه است، نه جزء آيه. 🔹و همين طور است عبارت «فى على» در آخر آيه «يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ (فى على)»13؛ در اين روايت نمى خواهد بگويد: آن كلمه جزء قرآن است؛ بلكه مى خواهد بگويد: آيه در حق آن حضرت نازل شده است. آنچه موجب اشتباه شده، اين است كه گاهى اين پرانتزها مشخص نشده است. ☑️2. در رواياتى كه در مقام تفسير آيه اى است، ذكر و يا دعايى به آن اضافه مى شده تا مردم هنگام تلاوت، ادب آن آيه را رعايت بكنند؛ مانند روايتى كه در آن عبارت «كذلك اللّه ربى» در آخر سوره ى توحيد از زبان مبارك امام رضا عليه السلام نقل شده است. ☑️3. اختلافاتى كه در باب نوع الفاظ آيات در روايات مشاهده مى شود، قرينه بر اين است كه مراد تفسير آيه به معنا است؛ مثل روايات مربوط به آيه «وَ لَقَدْ نَصَرَكُمُ اللّهُ بِبَدْرٍ وَ أَنْتُمْ أَذِلَّةٌ»14 كه در بعضى «انتم ضعفاء» آمده و در برخى «انتم قليل» ذكر شده است. ☑️4. گاهى در ميان برخى از روايات، تعارض و تنافى مشاهده مى شود كه براساس قاعده كلى «تساقط»، بايد آنها را به كنار نهاد؛ مانند روايات وارده از خاصه و عامه در مورد اينكه آيه اى در قرآن براى حكم سنگسار بوده و بعد حذف شده است. 🔹در يك روايت، آيه ادعايى اين گونه آمده است: «اذا زنى الشيخ و الشيخه فارجموهما البتة فانهما قضيا الشهوة» و در ديگرى: «الشيخ و الشيخه اذا زنيا فارجموهما البتة...» و در بعضى: «و بما قضيا من اللذة» و در برخى: «نَكالاً مِنَ اللّهِ وَ اللّهُ عَليِمٌ حَكِيمٌ». و در بعضى هم آخر آيه آمده است: «نَكالاً مِنَ اللّهِ وَ اللّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ». 🔹اين اختلافات به طور حتم، اين گونه روايات را از اعتبار ساقط مى كند. افزون بر آنچه گذشت، اين روايات با حديث شريف «ثقلين» ـ كه استحكام سندى و دلالى آن بر مصون ماندن قرآن، بر كسى پوشيده نيست ـ تنافى دارند و از طرفى با مفاد رواياتى كه امر به عرضه آنها بر قرآن نموده و محوريت را قرآن معرفى مى كنند، سازگارى ندارند. در نتيجه به طور يقين اين روايات در دلالت بر تحريف عاجز و ناتوانند. 🍀🍀🍀 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
طرح حدیث خوانی رمضان۰.ولایت محوری.mp3
15.06M
5 ولایت محوری! قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : لَوْ أَنَّ قَوْماً عَبَدُوا اَللَّهَ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ وَ أَقَامُوا اَلصَّلاَةَ وَ آتَوُا اَلزَّكَاةَ وَ حَجُّوا اَلْبَيْتَ وَ صَامُوا شَهْرَ رَمَضَانَ -ثُمَّ قَالُوا لِشَيْءٍ صَنَعَهُ اَللَّهُ أَوْ صَنَعَهُ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَلاَّ صَنَعَ خِلاَفَ اَلَّذِي صَنَعَ أَوْ وَجَدُوا ذَلِكَ فِي قُلُوبِهِمْ لَكَانُوا بِذَلِكَ مُشْرِكِينَ ثُمَّ تَلاَ هَذِهِ اَلْآيَةَ: «فَلا وَ رَبِّكَ لا يُؤْمِنُونَ حَتّى يُحَكِّمُوكَ فِيما شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لا يَجِدُوا فِي أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمّا قَضَيْتَ وَ يُسَلِّمُوا تَسْلِيماً (آیه 65 سوره نساء)» ثُمَّ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ بِالتَّسْلِيمِ. (الکافي ج ۱، ص ۳۹۰) امام صادق عليه السلام فرمود: اگر مردمى خداى يگانه بى‌شريك را عبادت كنند و نماز گزارند و زكات دهند و حج خانه خدا بجا آورند و ماه رمضان را روزه دارند، و پس از همه اينها نسبت به چيزى كه خدا يا رسولش كرده بگويند: چرا بر خلاف اين نكرد؟ يا اين معنى را در دل خود احساس كنند (بى‌آنكه بزبان آورند) به همين سبب مشرك باشند، سپس اين آيه را تلاوت فرمود:«نه، به پروردگارت سوگند، ايمان ندارند تا ترا در اختلافات خويش حاكم كنند، سپس در دلهاى خويش از آنچه حكم كرده‌ئى ملال و گرفتگى نيابند و بى‌چون و چرا گردن نهند-۶۵ سوره ۴-» سپس فرمود: بر شما باد بتسليم. @rahighemakhtoom
🔰تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom 🌹راهکارهای زندگی موفق در جزء5 قرآن کریم. 🍀🍀🍀 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
عبودیت و منیت 76.mp3
5.56M
(76) مرحوم آیت الله (رضوان الله علیه) 🌿🌿🌿 📼عبودیت و منیت 🕑 زمان:45دقیقه ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله 🔰در رساندن سخن حق و پایبندی به آن استقامت بورزیم و ثابت قدم باشیم.یاریگر ما در انتشار این دغدغه باشید. 👈🏾ادامه دارد... 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
59 🔅🔅🔅 ⏪ مثَل سگ هار 1 (وَاتْلُ عَلَیْهِمْ نَبَاءَ الَّذِیَّ ءَاتَیْنَهُ ءَایَتِنَا فَانْسَلَخَ مِنْهَا فَاءَتْبَعَهُ الشَّیْطَنُ فَکَانَ مِنَ ا لْغَاوِینَ وَلَوْ شِئْنَا لَرَفَعْنَهُ بِهَا وَلَکِنَّهُ اءَخْلَدَ إِلَی الاَرْضِ وَاتَّبَعَ هَوَلهُ فَمَثَلُهُ کَمَثَلِ ا لْکَلْب إِنْ تَحْمِلْ عَلَیْهِ یَلْهَثْ اءَوْ تَتْرُکْهُ یَلْهَث ذَّا لِکَ مَثَلُا لْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُواْ بَایَتِنَا فَاقْصُصِا لْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ سَآءَ مَثَلاًا لْقَوْمُ الَّذِینَ کَذَّبُواْ بَایَتِنَا وَاءَنفُسَهُمْ کَانُواْ یَظْلِمُونَ) . (اعراف / 175 177.) ((و بر آنها بخوان سرگذشت آن کس را که آیات خود را به او دادیم ؛ ولی (سر انجام ) خود را ازآن تهی ساخت و شیطان بر او دست یافت و از گمراهان شد . و اگر می خواستیم (مقام ) او را با این آیات (و علوم و دانشها) بالا می بردیم ، ولی او به پستی گرایید و از هوای نفس خویش پیروی کرد ! مَثَل او همچون سگ (هار) است که اگر به او حمله کنی ، دهانش را باز و زبانش را برون خواهد کرد و اگر او را به حال خود واگذاری ، باز همین کار را می کند . این مَثَل گروهی است که آیات ما را تکذیب کردند ؛ این داستانها را (برای آنها) بازگو کن ، شاید بیندیشند (و بیدار شوند) چه بد مثلی دارند گروهی که آیات ما را تکذیب کردند و تنها آنها به خودشان ستم می کردند)) . ای محمّد خوان بر اسرائیلیان یا به قومت زان کس اخبار نهان که بر او دادیم آگاهی یکی ما ز آیتهای خود در مدرکی . . . از ره رغبت بر آیات و کتاب که به اسم اعظمش بود انتساب کرد لیکن میل او سوی زمین پیرو نفس و هوا شد از یقین از دنائت میل بر پستی نمود می نخورده هیچ ، بر مستی فزود او مثالش در صفت پس چون سگ است خستش هم دور باخون در رگ است گر به حمله رانی او را ، از دهان افکند بیرون به محرومی زبان ور که بگذاری نرانی هم ورا افکند بیرون زبان در ماجرا . . . وان که باشد غافل از علم و عمل همچو آن کلب است کامد در مثل این مثل دارد بر آن قومی فروغ کاشمارند آیات ما را بر دروغ پس بخوان این قصّه ها را از قصص بهر ایشان کامد از آیت به نصّ همچو آن بلعم که حالش گشت ذکر شاید اندر خود کنند این قوم فکر بد بسی باشد مثل آن قوم را که به تکذیب اند بر آیات ما بعد از آن کا گاه گشتند از حُجَج پس کنند انکار آیات و نهج بر نفوس خویش آوردند ظلم نی که بر نفس دگر کردند ظلم (تفسیر صفی ، ج 1، ص 389 390.) 🍀🍀🍀 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
‌‌ نه صرفاً ست و نه ‌‌‌ 🌙دوره رمضانیه تدبر در قرآن دانشجویی 🔸ویژه برادران دانشجو (یا فارغ التحصیلان) و طلاب جوان 🗓زمان برگزاری پیش دوره: قابل انتخاب از بین یکی از بازه‌های زمانی زیر ▫️ ۱۱ الی ۱۷ اردیبهشت ▫️ ۲۵ الی ۳۱ اردیبهشت ‌ ✍🏻 ثــبــت نــام در پیش دوره: ‌▪️از طریق لینک Bio پیج مؤسسه: 🔗 @tadabor_ir ▪️و یا از طریق وبسایت مؤسسه: 🌐 tadabor.ir ‌‌‌‌‌‌‌‌ @rahighemakhtoom
برداشت از آیات ۹۲ ـ ۹۱ 🔲 وفای به عهد الی باید وقتی با خدا بست، به آن کند، قسم هایی که با اصرار و تأکید می خورد نشکند و مثل زن ای که نخ های بافته خود را دوباره می کند، نباشد و اعمال خود را از بین نبرد. 🔅تفسير و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom