14.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❣ یک راهکار برای صحبتهای زوجین با یکدیگر درباره مسئلههای زندگی
#دکتر_سعید_عزیزی
#زوجین
#صحبت_کردن
#تعارض
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
7.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سبک_زندگی
رسمهای بیریشه از کجا آمدند؟
🔹ابوالقاسم فردوسی خود را شیعه و مسلمان میدانست؛ اما حالا کسانی پیدا شدهاند که بهجای قرآن، در گوش نوزاد، فردوسی و برای ازدواج عقد آریایی میخوانند. عقدی که خود کوروش هم اطلاعی از آن نداشت!
•┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
#مدرسه
ترفندهای بیدار کردن بچهها برای مدرسه
•┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
❤🍃❤
همسرداری
کلمات محبت آمیزی که یک مرد نیاز دارد.از همسرش بشنود، کلماتی هست که وضعیت اقتدار طلبانه آقا رو بالا میبره:🥰🥰
💎من به تو افتخار میکنم.
💎من در کنار تو احساس آرامش میکنم.
💎در خانه تو آرامشی نصیب من شدکه در خانه پدرم نداشتم.
💎درسته که وسایل رفاهی زیادی توی زندگی نداریم، اما همین که میبینم تو سعی و تلاش خودت رو میکنی، خوشحالم.
💎خیلی از مردها برخلاف تو، تلاش نمیکنن، و به زندگی اهمیت نمیدهند.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
4_5877448807960021552.mp3
1.76M
🔸#ترتیل صفحه ۲۷۱ قرآن کریم با صدای استاد #حامد #ولیزاده_مقام بیات
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان
سوره 16
سوره مبارکه النحل
صفحه 271
وَقَالَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا لَوْ شَاءَ اللَّهُ مَا عَبَدْنَا مِنْ دُونِهِ مِنْ شَيْءٍ نَحْنُ وَلَا آبَاؤُنَا وَلَا حَرَّمْنَا مِنْ دُونِهِ مِنْ شَيْءٍ ۚ كَذَٰلِكَ فَعَلَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ ۚ فَهَلْ عَلَى الرُّسُلِ إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ (35)
و آنان که شرک ورزيدند گفتند: اگر خدا مى خواست نه ما و نه پدرانمان هيچ چيزى را جز او نمى پرستيديم و هيچ چيزى را (مانند بحيره، سائبه و جز آنها) بى [اذن]او حرام نمى کرديم. کسانى که پيش از آنان بودند [نيز ]چنين کردند; پس آيا برعهده رسولان جز ابلاغ روشن [پيام خدا] تکليفى هست؟ (35)
وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ ۚ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ (36)
و همانا در هر امتى رسولى برانگيختيم که [بگويد]: خدا را پرستش کنيد و از [پرستش] طاغوت بپرهيزيد; آن گاه از آنان کسانى بودند که خدا هدايتشان کرد و از آنان کسانى بودند که گمراهى بر آنها مقرر شد. پس در زمين سير کنيد و بنگريد که سرانجام تکذيب کنندگان چگونه بود. (36)
إِنْ تَحْرِصْ عَلَىٰ هُدَاهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي مَنْ يُضِلُّ ۖ وَمَا لَهُمْ مِنْ نَاصِرِينَ (37)
اگر بر هدايت آنان حرص مىورزى، [بدان که] خدا کسانى را که [به سبب طغيانشان] گمراه مى سازد، هدايت نمى کند و هيچ ياورى براى آنان نيست [که به هدايتشان کمک کند]. (37)
وَأَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمَانِهِمْ ۙ لَا يَبْعَثُ اللَّهُ مَنْ يَمُوتُ ۚ بَلَىٰ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ (38)
و با قسم هاى مؤّکد خويش به خدا سوگند ياد کردند که خدا کسانى را که مى ميرند زنده نمى کند; چرا،[زنده مى کند; اين] وعده حقّى است که برعهده او است، ولى بيشتر مردم نمى دانند. (38)
لِيُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِي يَخْتَلِفُونَ فِيهِ وَلِيَعْلَمَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّهُمْ كَانُوا كَاذِبِينَ (39)
[خدا مردگان را زنده مى کند] تا آنچه را که در آن اختلاف مى کنند، براى آنان روشن سازد و تا کسانى که کفر ورزيدند بدانند که [در نفى معاد] دروغ مى گفتند. (39)
إِنَّمَا قَوْلُنَا لِشَيْءٍ إِذَا أَرَدْنَاهُ أَنْ نَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ (40)
همانا سخن ما درباره چيزى ـ آن گاه که [وجود] آن را اراده کنيم ـ اين است که به آن مى گوييم: باش، پس موجود مى شود. (40)
وَالَّذِينَ هَاجَرُوا فِي اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مَا ظُلِمُوا لَنُبَوِّئَنَّهُمْ فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً ۖ وَلَأَجْرُ الْآخِرَةِ أَكْبَرُ ۚ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ (41)
و کسانى که پس از ستم ديدنشان، در راه خدا هجرت کردند، حتماً در دنيا جايگاهى نيکو براى آنان فراهم مى کنيم و همانا پاداش آخرت بزرگ تر است; اگر[ديگران اين را] مى دانستند [از آنان پيروى مى کردند]. (41)
الَّذِينَ صَبَرُوا وَعَلَىٰ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ (42)
همانان که شکيبايى کردند و تنها بر پروردگارشان توکل مى کنند. (42)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۷۱🌷
خدا كسی را كه گمراه كرده، هدایت نمی كند:
در قرآن كریم، با آیاتی روبرو می شویم كه از گمراه شدن گروهی از مردم توسّط خدا سخن می گوید؛ مانند همین آیه كه با صراحت به پیامبر می فرماید كه هر قدر هم به هدایت شدن كافران علاقه مند باشی، سودی به حالشان ندارد؛ زیرا خدا كسی را كه گمراه كرده باشد، هدایت نمی كند. شاید این سؤال در ذهن انسان طرح شود كه مگر خداوند كسی را گمراه می كند، و اگر واقعاً چنین باشد، دیگر نباید او را عذاب کند؛ زیرا هیچ كس نمی تواند در برابر خواست خدا مقاومت كند، و كسی كه به خواست خدا و بدون اختیار خود گمراه شده، دیگر تقصیری ندارد، و اگر عذاب شود، مورد ظلم و ستم قرار گرفته است! تاریخ نشان می دهد كه این سؤال از همان اوایل قرون پس از پیامبر، در میان مسلمانان مطرح بود و بسیاری از مسلمانان به سبب مراجعه نكردن به پیشوایان حقیقی دین، یعنی اهلبیت(ع) از حق و حقیقت دور ماندند و حتّی ظلم كردن را برای خدا جایز شمردند! حقیقت امّا این است كه این آیات از مطلب دیگری سخن می¬گوید و مفهوم آن ها چیز دیگری است.
فرض كنید كه شخصی آگاهانه و با اختیار خودش، چشم خود را با چاقو كور كند و تا پایان عمر از نعمت بینایی محروم شود و هیچ پزشكی نتواند او را معالجه کند. این حادثه را از دو جهت می توان بررسی کرد:
1ـ خود شخـص که با اختیـار خویـش چمشش را نابود کرده و بدون تردید مقصر اصلی شمرده می شود؛
۲ـ برندگی چاقو كه بدون شك داده ی آفریدگار جهان به این جسم است، و چاقو که به خواست و اراده ی خدا، تیز و برنده شده و توانسته چشم آن شخص را از بین ببرد. بنابراین، كوری آن فرد از یك سو به خودش نسبت داده می شود و از سوی دیگر به خدا. البته باید توجّه داشت كه او با اختیار خودش، از قوانین خدا طوری استفاده كرده كه به نابودی چشمانش منجر شده است؛ در حالی كه او می توانست با اختیار خود، از قوانین دیگر خدا كه چشم او را سالم نگه می داشت، استفاده كند و برای همیشه بینا باشد؛ مثلاً همیشه از چشمانش مراقبت كند، دست آلوده به آنها نزند و برای معاینه نزد پزشك برود و بدین ترتیب به خواست خدا بینا بماند. آری، داستان هدایت یا گمراه شدن انسان توسط خدا نیز مانند همین مثال است. حقیقت این است كه بر اساس قانون پروردگار هستی، انسان به سبب نپذیرفتن حق و حقیقت و لجاجت با آن، كم كم قدرت تشخیص حق و باطل را از دست می دهد و دیگر حق را درست و باطل را نادرست نمی بیند؛ بلكه بالعكس، پیرو باطل و دشمن حق شده، با اختیار خود به كوردلی و گمراهی دچار می شود، و در این حالت، دیگر هیچ پندی حتی سخن پیامبر خدا در دل و جانش اثر نمی كند و هیچ امیدی برای هدایتش باقی نمی ماند. این واقعیت، بارها در قرآن تكرار شده است. برای مثال، خداوند در آیه ی 5 سوره ی صف می فرماید: «هنگامی كه آنان از حق منحرف شدند، خدا نیز دل هایشان را منحرف کرد.» آری، بر اساس قانون خدا، كره ی زمین جاذبه دارد، و این قانون، نگهدار زندگی موجودات در آن شده است؛ امّا اگر كسی به جای استفاده ی صحیح از این قانون الهی، خود را به قعر درهی عمیقی پرت كند و استخوان هایش بشكند، آیا می تواند قانونگزار جهان هستی را سرزنش کند؟!
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸#رونالدو و الگوگیری جوانان🔸
#ملانصرالدین بیکار نشسته بود. یک سوزن جوالدوز دستش بود. این سوزن جوالدوز را زد به پای خودش. گفت خدایاااا ! این چه دردی بود به من دادی؟!
ما هم همینطوریم. تو هنرمند درست نمیکنی، آنها درست میکنند و [دل] بچۀ تو را میبرند! بعد میگویی خدایا این چه دردی بود به من دادی؟! خب، خدا داد؟! خودت کردی!
الان تمام عالَم با شبکۀ اینترنت، تولیدات هنریشان را نشان میدهند و روی #اخلاق و رفتار و منش و گفتار و همه چیز مردم اثر میگذارد. شما نگاه کنید، پیراهنهای که مردم تنشان میکنند، عکس هنرپیشهها روی آن است، عکس فوتبالیستها روی آن است. خب، شما هم باید هنرمند داشته باشید، شما هم باید فوتبالیست داشته باشید. یک گلزنِ [درجه یک] درست کن که عکسش روی پیراهن آمریکاییها بیفتد.
لازم است تو یک #الگویی برای جوانها داشته باشی که به جای اینکه عکس #رونالدو را در سینهشان بزنند، عکس بچههای خودمان را بزنند. به جای اینکه از یک بینمازی تعریف کنند، از یک نمازخوانی تعریف کنند و بگویند آقا! این گل زن، نماز اول وقتش ترک نمیشود. میدانید چه تعداد #نمازخوان میشوند بواسطۀ اینکه یک نمازخوان، گلزن خوبی بشود؟
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
توجه دادن به عاقبت کار .mp3
3.31M
🎙 #فایل_صوتی
روش های #تربیت_در_قرآن
🔹با بیان حجتالاسلام امين فرید
✅ جلسه هفتم: توجه دادن به عاقبت کار
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
11.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️ حکیمانهترین درسی که از پینوکیو نگرفتیم!
🎥 استاد محسن عباسی ولدی
#سواد_رسانه_ای
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸
روزمون رو شروع میکنیم با😍
4_5881952407587391100.mp3
1.98M
🔸#ترتیل صفحه 272 قرآن کریم با صدای استاد #حامد ولی زاده_مقام صبا
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil