هویت (2).mp3
1.22M
#پادکست
🔺بنظرتون اصلی ترین نیاز جوان چیه؟
🎙 بشنوید از #کلام_رهبری
👈 به متربی ها هویت و هدف بدید!
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
#ویژگی_های_نوجوان
1⃣ تیزبینی و تیز هوشی
👈 یکی از ویژگی های جوان و نوجوان تیز بينی و تیز هوشی است زیرا فکر او ناب و دست نخورده است.
🌹 امام علی (ع) : هرگاه در کاری نیازمند مشورت شدی نخست با جوانان مشورت نما، زیرا هوش جوان تیز تر و حدسش سریع تر است...
🔹 هوش جوان از آن جهت بیشتر و حدسش قرین صواب است
که در آغاز رشد و بالندگی قرار دارد.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
9.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👶#فرزند_پروری
🎥 «عوامل مزاحم تربیت» (قسمت سوم)
⚡تنبیه کردن
🔹️تنبیه تربیتی
🔹️تنبیه ضد تربیت
🍭لطمه به شخصیت
🍭کار را هدف گرفتن
🔸 استاد تراشیون
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸
روزمون رو شروع میکنیم با😍
4_5911036113639704198.mp3
1.69M
🔸ترتیل صفحه 282 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام رست
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان
سوره 17
سوره مبارکه الاسراء
صفحه 282
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند بخشنده مهربان
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ (1)
منزّه است آن[خدايى]که شبى بنده خود را از مسجدالحرام تا مسجدالاقصى ـ که اطرافش را برکت داده ايم ـ سير داد تا بعضى از نشانه هاى [عظمت] خود را به او بنمايانيم، همانا او شنوا و بينا است. (1)
وَآتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ وَجَعَلْنَاهُ هُدًى لِبَنِي إِسْرَائِيلَ أَلَّا تَتَّخِذُوا مِنْ دُونِي وَكِيلًا (2)
و کتاب [تورات]را به موسى داديم و آن را [وسيله]هدايتى براى بنى اسرائيل قرار داديم [و حاوى اين پيام بود]که غير از من وکيل و کارسازى نگيريد، (2)
ذُرِّيَّةَ مَنْ حَمَلْنَا مَعَ نُوحٍ ۚ إِنَّهُ كَانَ عَبْدًا شَكُورًا (3)
[اى]نسل کسانى که [آنان را]با نوح [در کشتى ]حمل کرديم; بى شک او بنده اى سپاسگزار بود. (3)
وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا (4)
و در کتاب [تورات]به بنى اسرائيل اعلام کرديم که شما دو بار در زمين فساد مى کنيد و برترى جويى بزرگى مى نماييد. (4)
فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ ۚ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا (5)
پس هنگامى که وعده نخستينِ آن دو، فرا رسد، بندگانى از خود را بر ضدّ شما برمى انگيزيم که سخت پيکار جويند; پس [شما را درهم مى کوبند و حتى براى به دست آوردنتان] لابه لاى خانه ها به جستوجو مى پردازند و اين وعده اى شدنى است. (5)
ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا (6)
آن گاه شما را بر آنان غلبه مى دهيم و با اموال و پسران (فرزندان) به شما مدد مى رسانيم و افرادتان را بيشتر [از آنان]مى گردانيم. (6)
إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ ۖ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا ۚ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا (7)
اگر نيکى کنيد به خودتان نيکى کرده ايد و اگر بدى کنيد [نيز]براى خودتان است. پس هنگامى که وعده بعدى برسد [نيرويى را بر ضدّ شما برمى انگيزيم]تا چهره هاى شما را [افسرده]و غمگين کنند و تا داخل مسجد[الاقصى ]شوند چنان که بار اول داخل آن شدند و تا هر چه را بر آن تسلط يابند به طور کامل ويران سازند. (7)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۸۲🌷
معراج:
زندگی پیامبر اسلام، سرشار از حوادث عجیب و حیرت انگیز است. یکی از این حوادث، «معراج» است. بر اساس این آیه، پیامبر اسلام در یک شب به خواست خدا از مسجدالحرام به مسجدالاقصی سفر کرد و در این مسافرت، برخی از نشانه های خدا را مشاهده کرد. در روایاتی که از اهلبیت به ما رسیده، می خوانیم که پیامبر در شب هفدهم ماه رمضان سال دوازدهم بعثت(یک سال قبل از هجرت) همراه جبرئیل (فرشته ی وحی) و در حالی که بر مرکبی بهشتی به نام «بُراق» سوار شده بود، از مکّه به سوی مسجدالاقصی حرکت کرد و پس از اقامه ی نماز و عبادت در مسجدالاقصی، به آسمان ها برده شد و در این سیر آسمانی، با برخی از فرشتگان مانند فرشته ی مرگ(عزرائیل) و فرشته ای که مأمور نگهبانی از دوزخ است (مالک) و با ارواح برخی از پیامبران مانند ادریس، آدم، موسی و ابراهیم ملاقات کرد و بهشت و دوزخ را با چشمان خود دید و به جایگاه و مقامی رسید که هیچ مخلوقی حتّی جبرئیل امین که فرمانده فرشتگان و یکی از نزدیک ترین مخلوقات به خداست نرسیده بود و پس از آن، بدون واسطه ی فرشته ی وحی، با خدای یگانه و بی همتا سخن گفت.
بر اساس سخنان پیشوایان دین، در مکالمه ی خدا با پیامبر، توصیه های متعدّدی از سوی خدا به پیامبر شده که یکی از مهم ترین آنها، سفارش به خلافت و جانشینی امیر مؤمنان علی بوده است. البته بر اساس برخی از روایات، پیامبر دو مرتبه به معراج رفته است. به هر حال همان طور که گفته شد آیات قرآن و روایات معصومین، گویای چنین اتفاقی است و ما مسلمانان به آن کاملاً اعتقاد داریم و اینکه علوم مادّی و تجربی قدرت تحلیل این حادثه را ندارند، به هیچ وجه در این اعتقاد ما تأثیری نمی گذارد؛ زیرا علوم مادّی، در محدوده ی جهان مادّه آن هم به قدری که ما به آن دسترسی داریم حرفی برای گفتن دارد؛ در حالی که فراتر از جهان مادّه و قوانین حاکم بر آن، جهانی غیر مادّی با قوانین خاص خودش وجود دارد. البته فراتر از همه ی این توجیهات، باید به این نکته توجّه داشته باشیم که تمام قوانین مادّی یا غیرمادّی جهان را آفریدگار آن وضع کرده و خود او می تواند آن ها را به هر صورت که صلاح بداند، تغییر دهد، و قرآن که سخن مستقیم اوست، برای ما دلیل محکمی است که از هر دلیل دیگری مهم تر و قابل اعتمادتر است.
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
❣ از مهمترین دلایل خجالتی شدن بچه ها 👇
❣ کمبود اعتماد به نفس
❣ والدین کنترل گر
❣ ارتباط محدود خانواده با افراد محیط بیرون
❣ تحقیر کودک توسط والدین ، خواهر و برادرها ویا افراد فامیل
❣ سرزنش زیاد کودک توسط والدین
❣ مشکلات جسمی یا کلامی کودک
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
❇ والدین، وظیفه دارند «انتخاب کردن» را به فرزندانشان بیاموزند...
شما دائم برای فرزندتان تصمیم گیری نکنید، یا نظرتان را به او تحمیل نکنید. زیرا او باید در سالهای آینده، تصمیم ها و انتخاب های مهمی داشته باشد، مثل: انتخاب دوست، انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل، انتخاب همسر و...
البته کودک در سن زیر پنج سال، قدرت تصمیم گیری و انتخاب محدودی دارد... و اگر تعداد گزینه ها زیاد شود، او قدرت انتخاب کردن ندارد.
تعداد انتخابهای کودک را محدود کنید تا قدرت تصمیم گیری پیدا کند و انتخاب کردن را یاد بگیرد. مثلا باید در سن زیر پنج سال، دو گزینه به او پیشنهاد دهید تا بتواند یکی از آنها را انتخاب کند. به عنوان مثال، موقع رفتن به مهمانی، دو لباس مناسب مهمانی از کمد خارج کنید، تا او یکی را بتواند انتخاب کند.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🔸شعر ﴿ چرا نماز رو دوست داریم ﴾
﴿ اللهُ الصَّمَد ﴾
🌸 ما بچهها که ناز داریم
🍃 هزار هزار نیاز داریم
🌸 نیازمون به آبه
🍃 هوا و آفتابه
🌸 نیاز داریم به خونه
🍃 به آیِنه ؛ به شونه
🌸 نیاز داریم به مسواک
🍃 به دندون و دلِ پاک
🌸 قوی و هم دلیریم
🍃 نون نباشه میمیریم
🌸 خداست که بی نیازه ﴿ اللهُ الصَّمَد ﴾
🍃 همیشه چاره سازه
🌸 دوسش داریم خدا رو
🍃 صاحبِ نعمتا رو
🌸 وقتی خدا صاحبه
🍃 تشکرش واجبه
🌸 نمازو که داریم دوست
🍃 قشنگترین شُکرِ اوست
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
نکته
🔻اگه بچه تون دستشو توی شلوارش میکنه
❗️نگین بی تربیت دستتو در بیاد از تو شلوارت
🎈یه جورچین یا مکعب روبیک بدین دستش
و بهش بگین: میتونی اینو حل کنی
(دستش و ذهنش رو مشغول کنید)
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸
روزمون رو شروع میکنیم با😍