13.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 رهایی از کمین شیطان چیست؟
🔻 نفس اگر تربیت نشود، اگر سرکشی بکند، اگر انسان آلودگی و گناهان را اصلاح نکند، به تدریج اینها انباشته میشود، در کمین خودشان را نگه میدارند.
♨️ موقعی که خداوند امتحان سنگین از انسان میگیرد، اینها سر باز میکنند و چه بسا از انسان یک درندهای درست میکنند که نمونه ندارد.
🔥 خطر اینجاست که شیطان آهسته، آهسته در وجود انسان کارش را انجام میدهد و سرباز میگیرد، پنهانی کار خود را انجام میدهد.
✴️ در هر حال این نفس باید تربیت شود و الا این موجود، موجودِ عجیبی هست.
آنچه مهم است این است که انسان خودش را تربیت کند نه اینکه خودش را همیشه دور از دنیا نگه دارد و در یک غاری زندگی بکند.
🔹️ بالاخره دنیا، این چرب و شیرینش؛ خودش را به ما عرضه میدارد، یک جاهایی خدا ما را محک میزند، آدم اگر خودش را تربیت بکند، آن وقت هیچ افسارگسیختگی نمیکند.
" استاد عالی "
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
19.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بچهها دوست دارن دیده بشن، یا گمنام بمونن؟
🔻امام میگویند: هرکس مخلصانه فداکاری میکند بسیجی است. حتی اگر خودش نداند. ایثار، خلوص، فداکاری، شهادت طلبی.
🔸️ امام میگوید: انقلاب ما اصلاً بدون اینها امکان نداشت پیروز بشود. امکان نداشت بماند.
🔹️ در عملیات والفجر هشت مسئولش به ما گفت: برادرها امروز یک طوری تیر بخورید که این لباسها سوراخ نشود.
گفتیم چه جوری تیر بخوریم؟ گفت مثلاً به صورت بخورد که این لباسها رو سریع در بیاوریم و بدهیم کس دیگری بپوشد.
چون لباس غواصی نداریم و اینها رو با بدبختی از خارج از کشور آوردیم. تحریم مطلقیم. به ما سیم خاردار نمیدادند. به صدام آخرین مدل موشکها، هواپیماها را میدادند.
🔸️ امام میگوید: این بچههایی که عاشق گمنامی هستند، از خط جلو آمدند، تیر خوردند ولی عقب نرفتند. و آمده به مسئول خط میگوید کاری هست که هیچ کسی انجام ندهد؟ مشکلی چیزی هست به من بگویید.
✴️ اینکه امام میگوید: نشان در بینشانی است. لشکر مخلص خدا، این تشکل دفتری است که از زمان هابیل دارند دفترش را امضا میکنند تا همین الان.
" استاد رحیمپور ازغدی "
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🔹️ امام صادق(ع) می فرمایند:
«أَحِبُّوا الصِّبْیانَ وَ ارْحَمُوهُمْ، وَ إِذَا وَعَدْتُمُوهُمْ، فَفُوا لَهُمْ؛ فَإِنَّهُمْ لَایرَوْنَ إِلَّا أَنَّکمْ تَرْزُقُونَهُم؛
کودکان را دوست بدارید و به آنها محبت کنید، پس اگر به آنان وعده ای دادید، به آن وفا کنید؛ زیرا آنان روزی خود را در دست شما می بینند.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
20.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 به بچه ی بی ادب، تقوا یاد ندید
🔻 ادب یعنی رفتار انسان طبق آیینی باشد، تقوا فرقش با ادب چیست؟
تقوا معنای کاملش این است که این آداب از جانب خدا آمده باشد. به قصد قربه الی الله هم رعایتش بکنیم.
🔹️ شما در ۷ سال اول مؤدب بودن را به او یاد میدهید، بعداً دلایل توحیدی، دلایل عمیق اعتقادی، دلایل عمیق اخلاقی و معنوی را برای او توضیح میدهید.
🔸️ بچه قبل از اینکه بخواهد دین را عمیقاً آموزش ببیند که بر اساس این آموزش متقاعد بشود دینی رفتار بکند، باید بتواند مؤدبانه رفتار بکند.
♨️ کسی که عادت ندارد مؤدبانه رفتار بکند، چرا شما دین را به او عرضه میکنید؟
آیا افراد بلدند رفتار مؤدبانه داشته باشند یا خیر؟
این را باید تمرین بکنید.
❓️ تمرینش را از کجا شروع کنید؟
از بازی در دوران ۷ سال اول هم میتوانید شروع کنید. این حلقهای که روی یک سیم است حالا دَوَران شکل درست میکنند،که نباید به سیم بخورد، این قدرت مراقبت را افزایش میدهد. خمیر مایه تقوا هم همین است.
فرمود: ذلک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین.
متقین یعنی مراقبین. مراقب باش این به آن نخورد. ۳۰ تا بازی اینجوری طراحی کن.
" استاد پناهیان "
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
4_6016991419233731834.mp3
1.97M
🔸ترتیل صفحه 318 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام نهاوند
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان
سوره 20
سوره مبارکه طه
صفحه 318
فَأَخْرَجَ لَهُمْ عِجْلًا جَسَدًا لَهُ خُوَارٌ فَقَالُوا هَٰذَا إِلَٰهُكُمْ وَإِلَٰهُ مُوسَىٰ فَنَسِيَ (88)
88 - پس براى آنان گوساله اى بيرون آورد، پيکرى بى روح که صداى گوساله داشت، آن گاه [سامرى و پيروانش ]گفتند: اين معبود شما و معبود موسى است که وى [آن را ]فراموش کرده است. (88)
أَفَلَا يَرَوْنَ أَلَّا يَرْجِعُ إِلَيْهِمْ قَوْلًا وَلَا يَمْلِكُ لَهُمْ ضَرًّا وَلَا نَفْعًا (89)
89 - پس آيا نمى بينند که آن سخنى به ايشان بازنمى گويد و مالک زيان و سودى بر آنان نيست؟ (89)
وَلَقَدْ قَالَ لَهُمْ هَارُونُ مِنْ قَبْلُ يَا قَوْمِ إِنَّمَا فُتِنْتُمْ بِهِ ۖ وَإِنَّ رَبَّكُمُ الرَّحْمَٰنُ فَاتَّبِعُونِي وَأَطِيعُوا أَمْرِي (90)
90 - و همانا هارون پيش از اين به آنان گفته بود: اى قوم من! جز اين نيست که به وسيله آن آزمايش شده ايد و بى شک پروردگارتان [خداى ]رحمان است، پس از من پيروى کنيد و امر مرا اطاعت نماييد. (90)
قَالُوا لَنْ نَبْرَحَ عَلَيْهِ عَاكِفِينَ حَتَّىٰ يَرْجِعَ إِلَيْنَا مُوسَىٰ (91)
91 - گفتند: ما هرگز از پرستش آن دست بر نخواهيم داشت تا موسى به سوى ما بازگردد. (91)
قَالَ يَا هَارُونُ مَا مَنَعَكَ إِذْ رَأَيْتَهُمْ ضَلُّوا (92)
92 - [موسى] گفت: اى هارون! چه چيز مانع تو شد که وقتى ديدى [آنان] گمراه شدند، (92)
أَلَّا تَتَّبِعَنِ ۖ أَفَعَصَيْتَ أَمْرِي (93)
93 - از پى من نيامدى؟ آيا از امر من سرپيچى کردى؟ (93)
قَالَ يَا ابْنَ أُمَّ لَا تَأْخُذْ بِلِحْيَتِي وَلَا بِرَأْسِي ۖ إِنِّي خَشِيتُ أَنْ تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَلَمْ تَرْقُبْ قَوْلِي (94)
94 - گفت: اى پسر مادرم! نه ريش مرا بگير و نه [موى] سرم را، من ترسيدم بگويى: ميان بنى اسرائيل تفرقه انداختى و گفته مرا رعايت نکردى. (94)
قَالَ فَمَا خَطْبُكَ يَا سَامِرِيُّ (95)
95 - [موسى] گفت: اى سامرى! پس ماجراى تو چيست؟ (95)
قَالَ بَصُرْتُ بِمَا لَمْ يَبْصُرُوا بِهِ فَقَبَضْتُ قَبْضَةً مِنْ أَثَرِ الرَّسُولِ فَنَبَذْتُهَا وَكَذَٰلِكَ سَوَّلَتْ لِي نَفْسِي (96)
96 - گفت: من به چيزى توجه کردم که آنان به آن توجه نکردند; پس مشتى از ردّ پاى آن رسول برگرفتم و آن را افکندم و بدين گونه نفس من [آن را ]برايم بياراست. (96)
قَالَ فَاذْهَبْ فَإِنَّ لَكَ فِي الْحَيَاةِ أَنْ تَقُولَ لَا مِسَاسَ ۖ وَإِنَّ لَكَ مَوْعِدًا لَنْ تُخْلَفَهُ ۖ وَانْظُرْ إِلَىٰ إِلَٰهِكَ الَّذِي ظَلْتَ عَلَيْهِ عَاكِفًا ۖ لَنُحَرِّقَنَّهُ ثُمَّ لَنَنْسِفَنَّهُ فِي الْيَمِّ نَسْفًا (97)
97 - گفت: پس برو (دور شو) که حتماً سزاى تو در زندگى اين است که بگويى: تماس ممنوع! و بى ترديد براى تو موعدى است که هرگز آن را با تو خلاف نکنند و نگاه کن به معبودت که بر آن معتکفى بى گمان آن را [با سوهان] مى ساييم، سپس [ساييده]آن را به طور کامل در دريا مى پاشيم. (97)
إِنَّمَا إِلَٰهُكُمُ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ وَسِعَ كُلَّ شَيْءٍ عِلْمًا (98)
98 - جز اين نيست که معبود شما <اللّه> است که غير او معبودى نيست [و] علم او همه چيز را فرا گرفته است. (98)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۱۸🌷
فتنه ی سامری قسمت ـ2:
هنگامی که حضرت موسی (ع) برای راز و نیاز با خدا و گرفتن الواح تورات در کوه طور بود، خبر گوساله پرست شدن قومش را از خدا دریافت کرد. از این رو پس از تمام شدن مدّت معیّنِ وعده ی او با خدا، در حالی که الواح تورات را در دست داشت، با ناراحتی نزد قومش بازگشت و مشاهده کرد که چگونه جهل و نادانی قومش، زحمات چندین ساله ی او را در چند روز به باد داده است.
آری، هزاران نفر از مردم بنی اسرائیل، در برابر مجسّمه ای طلایین به سجده می افتادند و با گوساله ی مقدّسشان راز و نیاز می کردند! موسی با دیدن این صحنه فریاد برآورد: مگر پروردگارتان به شما وعده های خوبی نداده بود؟ مگر مژده ی نزول تورات و نجات و پیروزی و سرافرازیتان را نشنیده بودید؟ چرا خودتان را به این روز انداختید؟ آیا ده روز تأخیر من باید شما را به اینجا بکشاند؟! در این هنگام، مردم بیچاره که با نهیب های موسی تکانی خورده و تازه فهمیده که بودند مرتکب چه گناه بزرگی شده اند، تقصیر را بر گردن سامری انداختند و گفتند: ما با اختیار خودمان این کار را نکردیم؛ هر چه هست، زیر سر سامری است! البتّه خدا هیچ گاه بهانه ی گوساله پرستان را نپذیرفت و با سرزنشِ آن ها فرمود: آیا نمی دیدند که آن گوساله نه حرفی می زد و نه سود و زیانی به آنان می رساند؟ پس چرا عقلشان را به کار نگرفتند؟ موسی که انحراف سخت بنی اسرائیل آزرده اش کرده بود، برای بیدار کردن ذهن های خفته ی بنی اسرائیل و توجّه دادن آن ها به زشتی بسیار اعمالشان، الواح تورات را با آن همه عظمت بر زمین گذاشت و بر سر برادر بزرگ ترش هارون که خود پیامبر الهی بود فریاد برآورد: این چه وضعی است؟ چرا وقتی انحراف این ها را دیدی، با آنان برخورد نکردی؟ آیا از فرمان من سرپیچی کردی؟! هارون، برادرش را آرام کرد و گفت: برادر، مرا سرزنش نکن. من ترسیدم که تو بگویی میان بنی اسرائیل تفرقه افکندی و سفارش من به حفظ وحدت جامعه را رعایت نکردی. آری، این مطلب حیاتی یعنی وحدت و یکپارچگی یکی از مهم ترین نیازهای یک جامعه برای ادامه ی زندگی اش است. از این رو هارون که گمان می کرد برخورد با سامری، با متلاشی شدن جامعه ی بنی اسرائیل مساوی باشد، ترجیح داد تا بازگشت برادرش موسی سکوت کند. درست به همین سبب نیز موسی دلیل برادرش را پذیرفت و دیگر او را سرزنش نکرد. بر اساس روایات، در امّت اسلامی نیز حادثه ای شبیه ماجرای گوساله پرستی در بنی اسرائیل رخ داد؛ بدین ترتیب که پس از پیامبر ، توصیه ی مهم ایشان در مورد جانشینی علی نادیده گرفته شد. در آن زمان، انحراف بسیار بزرگی در امّت اسلامی ایجاد شد؛ ولی علی برای حفظِ وحدت امت اسلامی، راه سکوت را پیش گرفت و از حقّ مسلّم خود صرف نظر کرد. سرگذشت بنی اسرائیل، بیشتر از هر داستانی در قرآن بازگو شده است. در روایتی از پیامبر اسلام می خوانیم: «هر آنچه در میان بنی اسرائیل اتّفاق افتاد، با شباهت زیادی در این امّت نیز اتّفاق می افتد.» بنابراین ما مسلمانان باید با سرگذشت بنی اسرائیل به خوبی آشنا شویم و اشتباهات آنان را تکرار نکنیم.
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
18.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بچهها را با تخیل نفرستیم خونه ی بخت
🔻 شما شب زود میخوابی خانوم نمیخوابد، آقا صبحانه غذا میخورد، خانم صبحانه چای شیرین میخورد، آیا اینها دعوا درست نمیکند؟
اینها درگیری میسازد، اینقدر از این تنشها میشود، تا نهایتاً این زندگی مطلوب را تبدیل میکند به یک زندگی خاک بر سری!
❓️چرا به بچههایمان نگوییم ؟ چرا او با تخیلاتش به خانه بخت برود؟
که احساس شکست بکند، باورش نمیشود او یک موجود دیگر است، یک نفر دیگر است، یک خانواده دیگر است.
باید بپذیریم که با همه کفویت، با همه آموزشهایی که دیدی، فاصله داریم.
" استاد گمار "
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
27.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تنها راه ساخت هویت نوجوانان در عصر رسانه
🔻 هویتی که نوجوان امروز ما به دست میآورد با آن هویتی که بچههای ما توی مثلاً ۲۰ سال پیش ۳۰ سال پیش، به دست میآوردند، خیلی چند پارهتر است.
🔹️ من در یک محیطی به دنیا میآمدم، درکی از هویت جنسی، هویت ملی، هویت دینی، خودم نداشتم. حالا مثلاً متأثر از پدر مادر نبودم، متأثر از فلان معلم بودم. آدمهایی که من از آنها الگو میگیرم، مشخص بود.
🔴 الان الگوها خیلی زیاد شده است. من میتوانم در خانهام در یک روستا بنشینم، با افکار عجیب و غریبی که اگر این آدمها را سالها نمیدیدم، دارم با اینها آشنا میشوم.
پس مراجع فکری خیلی متعدد شده و تشخیص صحیح و غلط آن هم خیلی سختتر شده، چون ملاکش فقط دانش نیست، جذابها بیشتر دیده میشوند.
🔸️ در این جامعه یکی از موسیقی کرهای دارد ایده میگیرد و او برایش الگو میشود. ما بچههایی داریم که دارند زبان کرهای یاد میگیرند، با آنکه درس خودشان را نمیخوانند. چرا؟
چون برای او جذاب است دانش آنها جذاب است.
♨️ پس این مرجعهای فکری دارد یک نوجوانی را به ما تحویل میدهد که در این دوره جدید فقط دیگر پدر و مادر و معلم و اینها نیستند.
مراجع فکری زیادی دارد. پس کار معلم خیلی سخت میشود، کار پدر و مادر خیلی سخت میشود، چون با این همه رقیب گردن کلفت باید بجنگد. رقابت کند، چرا بجنگد؟ باید با اینها همراه شود و اینها را بشناسد.
"استاد مهدی زاده "
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓️ به بچه ها اجازه می دید با خاک بازی کنن؟
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
4_6021495018861102837.mp3
2.05M
🔸ترتیل صفحه 319 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام ماهور
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان
سوره 20
سوره مبارکه طه
صفحه 319
كَذَٰلِكَ نَقُصُّ عَلَيْكَ مِنْ أَنْبَاءِ مَا قَدْ سَبَقَ ۚ وَقَدْ آتَيْنَاكَ مِنْ لَدُنَّا ذِكْرًا (99)
99 - بدين گونه خبرهايى از آنچه گذشته است بر تو حکايت مى کنيم و به راستى ياد کننده اى مهم (قرآن) را از نزد خود به تو عطا کرده ايم. (99)
مَنْ أَعْرَضَ عَنْهُ فَإِنَّهُ يَحْمِلُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وِزْرًا (100)
100 - کسانى که از آن روى برتابند قطعاً روز قيامت بار عقوبتى سنگين را بر دوش خواهند گرفت. (100)
خَالِدِينَ فِيهِ ۖ وَسَاءَ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ حِمْلًا (101)
101 - که هميشه در آن خواهند ماند و چه بد بارى روز قيامت خواهند داشت! (101)
يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ ۚ وَنَحْشُرُ الْمُجْرِمِينَ يَوْمَئِذٍ زُرْقًا (102)
102 - روزى که در صور دميده مى شود و مجرمان را در آن روز نابينا محشور مى کنيم. (102)
يَتَخَافَتُونَ بَيْنَهُمْ إِنْ لَبِثْتُمْ إِلَّا عَشْرًا (103)
103 - در ميان خودشان آهسته مى گويند: شما جز ده [روز] درنگ نکرده ايد. (103)
نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ إِذْ يَقُولُ أَمْثَلُهُمْ طَرِيقَةً إِنْ لَبِثْتُمْ إِلَّا يَوْمًا (104)
104 - ما به آنچه مى گويند آگاه تريم، آن که ره يافته ترينشان مى گويد: جز يک روز درنگ نکرده ايد. (104)
وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْجِبَالِ فَقُلْ يَنْسِفُهَا رَبِّي نَسْفًا (105)
105 - و از تو درباره کوه ها مى پرسند [در پاسخ ]بگو: پروردگارم آنها را به طور کامل خرد مى کند و برمى افشاند. (105)
فَيَذَرُهَا قَاعًا صَفْصَفًا (106)
106 - پس آنها را [به صورت] دشتى هموار وامى گذارد. (106)
لَا تَرَىٰ فِيهَا عِوَجًا وَلَا أَمْتًا (107)
107 - که در آن هيچ کجى و پستى و بلندى نمى بينى. (107)
يَوْمَئِذٍ يَتَّبِعُونَ الدَّاعِيَ لَا عِوَجَ لَهُ ۖ وَخَشَعَتِ الْأَصْوَاتُ لِلرَّحْمَٰنِ فَلَا تَسْمَعُ إِلَّا هَمْسًا (108)
108 - در آن روز داعى [حق] را که هيچ انحرافى ندارد، پيروى مى کنند و صداها براى [خداى] رحمان فرو مى نشيند و جز صدايى آهسته [چيزى ]نمى شنوى. (108)
يَوْمَئِذٍ لَا تَنْفَعُ الشَّفَاعَةُ إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمَٰنُ وَرَضِيَ لَهُ قَوْلًا (109)
109 - آن روز شفاعت سود ندارد، مگر [شفاعت ]کسى که [خداى] رحمان به او اجازه دهد و گفته او را بپسندد. (109)
يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يُحِيطُونَ بِهِ عِلْمًا (110)
110 - آنچه پيش روى آنان و آنچه پشت سرشان است، مى داند و[لى] علم ايشان به او احاطه ندارد. (110)
۞ وَعَنَتِ الْوُجُوهُ لِلْحَيِّ الْقَيُّومِ ۖ وَقَدْ خَابَ مَنْ حَمَلَ ظُلْمًا (111)
111 - و چهره ها براى [خداى] حىّ قيّوم خاضع مى شوند و کسى که بار ظلمى بردارد قطعاً نااميد و محروم خواهد شد. (111)
وَمَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَا يَخَافُ ظُلْمًا وَلَا هَضْمًا (112)
112 - و هر که کارهاى شايسته انجام دهد و مؤمن باشد، نه از ستمى هراس خواهد داشت و نه از کاستنى [از حقّش]. (112)
وَكَذَٰلِكَ أَنْزَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا وَصَرَّفْنَا فِيهِ مِنَ الْوَعِيدِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ أَوْ يُحْدِثُ لَهُمْ ذِكْرًا (113)
113 - و بدين گونه آن را قرآنى [به زبان ]عربى نازل کرديم و در آن تهديدهاى گوناگون آورديم، شايد تقوا پيشه کنند يا براى آنان يادکردى پديد آورد. (113)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil