20.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 به بچه ی بی ادب، تقوا یاد ندید
🔻 ادب یعنی رفتار انسان طبق آیینی باشد، تقوا فرقش با ادب چیست؟
تقوا معنای کاملش این است که این آداب از جانب خدا آمده باشد. به قصد قربه الی الله هم رعایتش بکنیم.
🔹️ شما در ۷ سال اول مؤدب بودن را به او یاد میدهید، بعداً دلایل توحیدی، دلایل عمیق اعتقادی، دلایل عمیق اخلاقی و معنوی را برای او توضیح میدهید.
🔸️ بچه قبل از اینکه بخواهد دین را عمیقاً آموزش ببیند که بر اساس این آموزش متقاعد بشود دینی رفتار بکند، باید بتواند مؤدبانه رفتار بکند.
♨️ کسی که عادت ندارد مؤدبانه رفتار بکند، چرا شما دین را به او عرضه میکنید؟
آیا افراد بلدند رفتار مؤدبانه داشته باشند یا خیر؟
این را باید تمرین بکنید.
❓️ تمرینش را از کجا شروع کنید؟
از بازی در دوران ۷ سال اول هم میتوانید شروع کنید. این حلقهای که روی یک سیم است حالا دَوَران شکل درست میکنند،که نباید به سیم بخورد، این قدرت مراقبت را افزایش میدهد. خمیر مایه تقوا هم همین است.
فرمود: ذلک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین.
متقین یعنی مراقبین. مراقب باش این به آن نخورد. ۳۰ تا بازی اینجوری طراحی کن.
" استاد پناهیان "
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
4_6016991419233731834.mp3
1.97M
🔸ترتیل صفحه 318 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام نهاوند
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان
سوره 20
سوره مبارکه طه
صفحه 318
فَأَخْرَجَ لَهُمْ عِجْلًا جَسَدًا لَهُ خُوَارٌ فَقَالُوا هَٰذَا إِلَٰهُكُمْ وَإِلَٰهُ مُوسَىٰ فَنَسِيَ (88)
88 - پس براى آنان گوساله اى بيرون آورد، پيکرى بى روح که صداى گوساله داشت، آن گاه [سامرى و پيروانش ]گفتند: اين معبود شما و معبود موسى است که وى [آن را ]فراموش کرده است. (88)
أَفَلَا يَرَوْنَ أَلَّا يَرْجِعُ إِلَيْهِمْ قَوْلًا وَلَا يَمْلِكُ لَهُمْ ضَرًّا وَلَا نَفْعًا (89)
89 - پس آيا نمى بينند که آن سخنى به ايشان بازنمى گويد و مالک زيان و سودى بر آنان نيست؟ (89)
وَلَقَدْ قَالَ لَهُمْ هَارُونُ مِنْ قَبْلُ يَا قَوْمِ إِنَّمَا فُتِنْتُمْ بِهِ ۖ وَإِنَّ رَبَّكُمُ الرَّحْمَٰنُ فَاتَّبِعُونِي وَأَطِيعُوا أَمْرِي (90)
90 - و همانا هارون پيش از اين به آنان گفته بود: اى قوم من! جز اين نيست که به وسيله آن آزمايش شده ايد و بى شک پروردگارتان [خداى ]رحمان است، پس از من پيروى کنيد و امر مرا اطاعت نماييد. (90)
قَالُوا لَنْ نَبْرَحَ عَلَيْهِ عَاكِفِينَ حَتَّىٰ يَرْجِعَ إِلَيْنَا مُوسَىٰ (91)
91 - گفتند: ما هرگز از پرستش آن دست بر نخواهيم داشت تا موسى به سوى ما بازگردد. (91)
قَالَ يَا هَارُونُ مَا مَنَعَكَ إِذْ رَأَيْتَهُمْ ضَلُّوا (92)
92 - [موسى] گفت: اى هارون! چه چيز مانع تو شد که وقتى ديدى [آنان] گمراه شدند، (92)
أَلَّا تَتَّبِعَنِ ۖ أَفَعَصَيْتَ أَمْرِي (93)
93 - از پى من نيامدى؟ آيا از امر من سرپيچى کردى؟ (93)
قَالَ يَا ابْنَ أُمَّ لَا تَأْخُذْ بِلِحْيَتِي وَلَا بِرَأْسِي ۖ إِنِّي خَشِيتُ أَنْ تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَلَمْ تَرْقُبْ قَوْلِي (94)
94 - گفت: اى پسر مادرم! نه ريش مرا بگير و نه [موى] سرم را، من ترسيدم بگويى: ميان بنى اسرائيل تفرقه انداختى و گفته مرا رعايت نکردى. (94)
قَالَ فَمَا خَطْبُكَ يَا سَامِرِيُّ (95)
95 - [موسى] گفت: اى سامرى! پس ماجراى تو چيست؟ (95)
قَالَ بَصُرْتُ بِمَا لَمْ يَبْصُرُوا بِهِ فَقَبَضْتُ قَبْضَةً مِنْ أَثَرِ الرَّسُولِ فَنَبَذْتُهَا وَكَذَٰلِكَ سَوَّلَتْ لِي نَفْسِي (96)
96 - گفت: من به چيزى توجه کردم که آنان به آن توجه نکردند; پس مشتى از ردّ پاى آن رسول برگرفتم و آن را افکندم و بدين گونه نفس من [آن را ]برايم بياراست. (96)
قَالَ فَاذْهَبْ فَإِنَّ لَكَ فِي الْحَيَاةِ أَنْ تَقُولَ لَا مِسَاسَ ۖ وَإِنَّ لَكَ مَوْعِدًا لَنْ تُخْلَفَهُ ۖ وَانْظُرْ إِلَىٰ إِلَٰهِكَ الَّذِي ظَلْتَ عَلَيْهِ عَاكِفًا ۖ لَنُحَرِّقَنَّهُ ثُمَّ لَنَنْسِفَنَّهُ فِي الْيَمِّ نَسْفًا (97)
97 - گفت: پس برو (دور شو) که حتماً سزاى تو در زندگى اين است که بگويى: تماس ممنوع! و بى ترديد براى تو موعدى است که هرگز آن را با تو خلاف نکنند و نگاه کن به معبودت که بر آن معتکفى بى گمان آن را [با سوهان] مى ساييم، سپس [ساييده]آن را به طور کامل در دريا مى پاشيم. (97)
إِنَّمَا إِلَٰهُكُمُ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ وَسِعَ كُلَّ شَيْءٍ عِلْمًا (98)
98 - جز اين نيست که معبود شما <اللّه> است که غير او معبودى نيست [و] علم او همه چيز را فرا گرفته است. (98)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۱۸🌷
فتنه ی سامری قسمت ـ2:
هنگامی که حضرت موسی (ع) برای راز و نیاز با خدا و گرفتن الواح تورات در کوه طور بود، خبر گوساله پرست شدن قومش را از خدا دریافت کرد. از این رو پس از تمام شدن مدّت معیّنِ وعده ی او با خدا، در حالی که الواح تورات را در دست داشت، با ناراحتی نزد قومش بازگشت و مشاهده کرد که چگونه جهل و نادانی قومش، زحمات چندین ساله ی او را در چند روز به باد داده است.
آری، هزاران نفر از مردم بنی اسرائیل، در برابر مجسّمه ای طلایین به سجده می افتادند و با گوساله ی مقدّسشان راز و نیاز می کردند! موسی با دیدن این صحنه فریاد برآورد: مگر پروردگارتان به شما وعده های خوبی نداده بود؟ مگر مژده ی نزول تورات و نجات و پیروزی و سرافرازیتان را نشنیده بودید؟ چرا خودتان را به این روز انداختید؟ آیا ده روز تأخیر من باید شما را به اینجا بکشاند؟! در این هنگام، مردم بیچاره که با نهیب های موسی تکانی خورده و تازه فهمیده که بودند مرتکب چه گناه بزرگی شده اند، تقصیر را بر گردن سامری انداختند و گفتند: ما با اختیار خودمان این کار را نکردیم؛ هر چه هست، زیر سر سامری است! البتّه خدا هیچ گاه بهانه ی گوساله پرستان را نپذیرفت و با سرزنشِ آن ها فرمود: آیا نمی دیدند که آن گوساله نه حرفی می زد و نه سود و زیانی به آنان می رساند؟ پس چرا عقلشان را به کار نگرفتند؟ موسی که انحراف سخت بنی اسرائیل آزرده اش کرده بود، برای بیدار کردن ذهن های خفته ی بنی اسرائیل و توجّه دادن آن ها به زشتی بسیار اعمالشان، الواح تورات را با آن همه عظمت بر زمین گذاشت و بر سر برادر بزرگ ترش هارون که خود پیامبر الهی بود فریاد برآورد: این چه وضعی است؟ چرا وقتی انحراف این ها را دیدی، با آنان برخورد نکردی؟ آیا از فرمان من سرپیچی کردی؟! هارون، برادرش را آرام کرد و گفت: برادر، مرا سرزنش نکن. من ترسیدم که تو بگویی میان بنی اسرائیل تفرقه افکندی و سفارش من به حفظ وحدت جامعه را رعایت نکردی. آری، این مطلب حیاتی یعنی وحدت و یکپارچگی یکی از مهم ترین نیازهای یک جامعه برای ادامه ی زندگی اش است. از این رو هارون که گمان می کرد برخورد با سامری، با متلاشی شدن جامعه ی بنی اسرائیل مساوی باشد، ترجیح داد تا بازگشت برادرش موسی سکوت کند. درست به همین سبب نیز موسی دلیل برادرش را پذیرفت و دیگر او را سرزنش نکرد. بر اساس روایات، در امّت اسلامی نیز حادثه ای شبیه ماجرای گوساله پرستی در بنی اسرائیل رخ داد؛ بدین ترتیب که پس از پیامبر ، توصیه ی مهم ایشان در مورد جانشینی علی نادیده گرفته شد. در آن زمان، انحراف بسیار بزرگی در امّت اسلامی ایجاد شد؛ ولی علی برای حفظِ وحدت امت اسلامی، راه سکوت را پیش گرفت و از حقّ مسلّم خود صرف نظر کرد. سرگذشت بنی اسرائیل، بیشتر از هر داستانی در قرآن بازگو شده است. در روایتی از پیامبر اسلام می خوانیم: «هر آنچه در میان بنی اسرائیل اتّفاق افتاد، با شباهت زیادی در این امّت نیز اتّفاق می افتد.» بنابراین ما مسلمانان باید با سرگذشت بنی اسرائیل به خوبی آشنا شویم و اشتباهات آنان را تکرار نکنیم.
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
18.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بچهها را با تخیل نفرستیم خونه ی بخت
🔻 شما شب زود میخوابی خانوم نمیخوابد، آقا صبحانه غذا میخورد، خانم صبحانه چای شیرین میخورد، آیا اینها دعوا درست نمیکند؟
اینها درگیری میسازد، اینقدر از این تنشها میشود، تا نهایتاً این زندگی مطلوب را تبدیل میکند به یک زندگی خاک بر سری!
❓️چرا به بچههایمان نگوییم ؟ چرا او با تخیلاتش به خانه بخت برود؟
که احساس شکست بکند، باورش نمیشود او یک موجود دیگر است، یک نفر دیگر است، یک خانواده دیگر است.
باید بپذیریم که با همه کفویت، با همه آموزشهایی که دیدی، فاصله داریم.
" استاد گمار "
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
27.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تنها راه ساخت هویت نوجوانان در عصر رسانه
🔻 هویتی که نوجوان امروز ما به دست میآورد با آن هویتی که بچههای ما توی مثلاً ۲۰ سال پیش ۳۰ سال پیش، به دست میآوردند، خیلی چند پارهتر است.
🔹️ من در یک محیطی به دنیا میآمدم، درکی از هویت جنسی، هویت ملی، هویت دینی، خودم نداشتم. حالا مثلاً متأثر از پدر مادر نبودم، متأثر از فلان معلم بودم. آدمهایی که من از آنها الگو میگیرم، مشخص بود.
🔴 الان الگوها خیلی زیاد شده است. من میتوانم در خانهام در یک روستا بنشینم، با افکار عجیب و غریبی که اگر این آدمها را سالها نمیدیدم، دارم با اینها آشنا میشوم.
پس مراجع فکری خیلی متعدد شده و تشخیص صحیح و غلط آن هم خیلی سختتر شده، چون ملاکش فقط دانش نیست، جذابها بیشتر دیده میشوند.
🔸️ در این جامعه یکی از موسیقی کرهای دارد ایده میگیرد و او برایش الگو میشود. ما بچههایی داریم که دارند زبان کرهای یاد میگیرند، با آنکه درس خودشان را نمیخوانند. چرا؟
چون برای او جذاب است دانش آنها جذاب است.
♨️ پس این مرجعهای فکری دارد یک نوجوانی را به ما تحویل میدهد که در این دوره جدید فقط دیگر پدر و مادر و معلم و اینها نیستند.
مراجع فکری زیادی دارد. پس کار معلم خیلی سخت میشود، کار پدر و مادر خیلی سخت میشود، چون با این همه رقیب گردن کلفت باید بجنگد. رقابت کند، چرا بجنگد؟ باید با اینها همراه شود و اینها را بشناسد.
"استاد مهدی زاده "
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓️ به بچه ها اجازه می دید با خاک بازی کنن؟
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
4_6021495018861102837.mp3
2.05M
🔸ترتیل صفحه 319 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام ماهور
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان
سوره 20
سوره مبارکه طه
صفحه 319
كَذَٰلِكَ نَقُصُّ عَلَيْكَ مِنْ أَنْبَاءِ مَا قَدْ سَبَقَ ۚ وَقَدْ آتَيْنَاكَ مِنْ لَدُنَّا ذِكْرًا (99)
99 - بدين گونه خبرهايى از آنچه گذشته است بر تو حکايت مى کنيم و به راستى ياد کننده اى مهم (قرآن) را از نزد خود به تو عطا کرده ايم. (99)
مَنْ أَعْرَضَ عَنْهُ فَإِنَّهُ يَحْمِلُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وِزْرًا (100)
100 - کسانى که از آن روى برتابند قطعاً روز قيامت بار عقوبتى سنگين را بر دوش خواهند گرفت. (100)
خَالِدِينَ فِيهِ ۖ وَسَاءَ لَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ حِمْلًا (101)
101 - که هميشه در آن خواهند ماند و چه بد بارى روز قيامت خواهند داشت! (101)
يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ ۚ وَنَحْشُرُ الْمُجْرِمِينَ يَوْمَئِذٍ زُرْقًا (102)
102 - روزى که در صور دميده مى شود و مجرمان را در آن روز نابينا محشور مى کنيم. (102)
يَتَخَافَتُونَ بَيْنَهُمْ إِنْ لَبِثْتُمْ إِلَّا عَشْرًا (103)
103 - در ميان خودشان آهسته مى گويند: شما جز ده [روز] درنگ نکرده ايد. (103)
نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ إِذْ يَقُولُ أَمْثَلُهُمْ طَرِيقَةً إِنْ لَبِثْتُمْ إِلَّا يَوْمًا (104)
104 - ما به آنچه مى گويند آگاه تريم، آن که ره يافته ترينشان مى گويد: جز يک روز درنگ نکرده ايد. (104)
وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْجِبَالِ فَقُلْ يَنْسِفُهَا رَبِّي نَسْفًا (105)
105 - و از تو درباره کوه ها مى پرسند [در پاسخ ]بگو: پروردگارم آنها را به طور کامل خرد مى کند و برمى افشاند. (105)
فَيَذَرُهَا قَاعًا صَفْصَفًا (106)
106 - پس آنها را [به صورت] دشتى هموار وامى گذارد. (106)
لَا تَرَىٰ فِيهَا عِوَجًا وَلَا أَمْتًا (107)
107 - که در آن هيچ کجى و پستى و بلندى نمى بينى. (107)
يَوْمَئِذٍ يَتَّبِعُونَ الدَّاعِيَ لَا عِوَجَ لَهُ ۖ وَخَشَعَتِ الْأَصْوَاتُ لِلرَّحْمَٰنِ فَلَا تَسْمَعُ إِلَّا هَمْسًا (108)
108 - در آن روز داعى [حق] را که هيچ انحرافى ندارد، پيروى مى کنند و صداها براى [خداى] رحمان فرو مى نشيند و جز صدايى آهسته [چيزى ]نمى شنوى. (108)
يَوْمَئِذٍ لَا تَنْفَعُ الشَّفَاعَةُ إِلَّا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمَٰنُ وَرَضِيَ لَهُ قَوْلًا (109)
109 - آن روز شفاعت سود ندارد، مگر [شفاعت ]کسى که [خداى] رحمان به او اجازه دهد و گفته او را بپسندد. (109)
يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يُحِيطُونَ بِهِ عِلْمًا (110)
110 - آنچه پيش روى آنان و آنچه پشت سرشان است، مى داند و[لى] علم ايشان به او احاطه ندارد. (110)
۞ وَعَنَتِ الْوُجُوهُ لِلْحَيِّ الْقَيُّومِ ۖ وَقَدْ خَابَ مَنْ حَمَلَ ظُلْمًا (111)
111 - و چهره ها براى [خداى] حىّ قيّوم خاضع مى شوند و کسى که بار ظلمى بردارد قطعاً نااميد و محروم خواهد شد. (111)
وَمَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَا يَخَافُ ظُلْمًا وَلَا هَضْمًا (112)
112 - و هر که کارهاى شايسته انجام دهد و مؤمن باشد، نه از ستمى هراس خواهد داشت و نه از کاستنى [از حقّش]. (112)
وَكَذَٰلِكَ أَنْزَلْنَاهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا وَصَرَّفْنَا فِيهِ مِنَ الْوَعِيدِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ أَوْ يُحْدِثُ لَهُمْ ذِكْرًا (113)
113 - و بدين گونه آن را قرآنى [به زبان ]عربى نازل کرديم و در آن تهديدهاى گوناگون آورديم، شايد تقوا پيشه کنند يا براى آنان يادکردى پديد آورد. (113)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۱۹🌷
تصویری از قیامت:
رستاخیز، آینده ای قطعی است که قرآن بارها از آن یاد کرده و مراحل آن را برای ما توضیح داده است. این آیات، بخشی از حوادثی را که در آستانهی قیامت رخ می نماید، باز می گوید و حال و روز مردم آن روزگار را بیان می کند. بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین، در پایان دنیا، یکی از فرشتگان والامقام خدا به نام اسرافیل، در صور می دمد و پس از آن، تمام کسانی که در آسمان ها و زمین هستند، می میرند. پس از آن دوباره در صور دمیده می شود و آنها زنده می¬شوند و رستاخیز آغاز می شود. در آیه ی 102 همین سوره می خوانیم که پس از دومین نفخ صور(دمیده شدن در صور)، گنهکاران در حالی که نابینا هستند ، با بدن های کبود در یک جا جمع می شوند. در آن حال، چنان ترس و وحشتی با دیدن صحنه ی قیامت به گنهکاران دست می دهد که جرأت بلند صحبت کردن را از دست می دهند. پس با ترس و لرز به یکدیگر می گویند: ما پیش از این فقط ده روز در دنیا (و برزخ) به سر برده ایم! امّا کسی که در آن غوغا، حقایق را بهتر از دیگران درک می کند، می گوید: ده روز هم زیاد است؛ ما نسبت به عمر جاودانمان در قیامت، گویی فقط یک روز زندگی کرده ایم. آری، در آن هنگام، از سوی خدا ندا می رسد که مرگی در کار نیست و همه ی انسان ها، خوب و بد، برای همیشه زنده خواهند بود. این زندگی بی نهایت، آنقدر در چشمان اهل محشر بزرگ می آید که سالهایی را که در دنیا زندگی کرده و پس از آن در برزخ بوده اند، تنها یک یا چند روز می شمرند.
آیات 105 تا 107 به یکی از حوادث هولناکی که قبل از فرا رسیدن قیامت در زمین اتّفاق می افتد، اشاره می کند. بر اساس این آیات و آیات دیگری از قرآن، در آستانه ی قیامت، در پی زلزلهای بسیار شدید، کوهها از جا کنده می شوند و به حرکت در می آیند و پس از برخوردهای پی درپی با زمین متلاشي شده، به صورت انبوهی از شن درمی آیند. در آخرین مرحله، باد و توفان، آن شن ها را از زمین کنده، در فضا می پاشد و به صورت پنبهی زده شده درمی آورد. در نتیجه ی این وضعیتِ حیرت آور، تمام کوهها و نیز درّه ها و گودی ها، از صفحه ی زمین پاک می شود و زمین صورتی کاملاً صاف پیدا می کند. در آن هنگام، شخصی از سوی خدا، مردم را برای حضور در دادگاه الهی فرا می خواند. البتّه قرآن مشخّص نکرده که آن دعوت کننده کیست؛ ولی برخی از مفسّـران معتقدند که او همان اسرافیل است. بی شک در آن زمان، همگان دنبال کسی می گردند که پا در میانی کرده، آنان را از آن وضعیت نجات دهد؛ امّا در آن روز، میانجی گری و شفاعت، تنها با اجازه ی خدا صورت می پذیرد، و افرادی که شایستگی شفاعت شدن ندارند، مورد شفاعت قرار نخواهند گرفت. در آن هنگام، دیگر سخنی از غرور و تکبّر وجود ندارد و چهره ی همگان در پیشگاه خدای بزرگ، خاضع و فروتن است، و کسانی که بار ظلم و ستمی بر دوش داشته باشند، نومید به نظر می رسند. در روایتی از امیر مؤمنان علی(ع) می خوانیم که خداوند در قیامت به عزّت و جلال خود سوگند می خورد که ابتدا به ظلم و ستم ها (حتّی اگر بسیار کم باشد) رسیدگی می کند تا ستمی از کسی بر کسی (بدون کیفر) نماند، سپس آن ها را برای حساب فرا می خواند.
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
#نکته_تربیتی
✅ بزرگی می گفت:
خدا رحمت کند مادرم را.......................
یکی از راه های تربیت وی این بود که
هرگاه از ما خلافی می دید، دیگر کار
به ما نمی داد! یعنی ظرف شستن و
دوخت و دوز و مانند آنها را از ما سلب
می کرد و از این طریق کار را پیش ما
ارزشمند می ساخت.
امروزه بسیاری ازما دقیقاً کار را بالعکس
می کنیم ؛. یعنی وقتی بچه خلافی کرد
او را به کار وامی داریم یا اگر اذیت کرد،
کار او را دو برابر می کنیم . در نتیجه،
چنین بچه ای کار را تنبیه تلقی می کند،
در حالیکه ما بیکاری را به عنوان تنبیه
تلقی می کردیم.
و در حالیکه کار کردن در خونه و غیره
یک نوع بزرگی و عبادت هست و این
چنین با اشتباهات خودمون بچه ها را
بد تربیت می کنیم
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
قانون " دددد"رو فراموش نکنین:
"داغ دعواتونو به دل دیگران بزارین"
❌تو خونه هر بحث و دعوایی با
شوهرتون داشتین تو جمع بروز ندین
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil