✅ یک روش برای ایجاد آرامش در خانواده👇🏻
برای ایجاد آرامش چند روش و تکنیک وجود داشته دارد. اوّلین روش برای آرامش، آرامش های کلامی است؛ یعنی اگر پدر و مادر بخواهند به فرزند خود آرامش دهند، باید در ارتباط کلامی خود با نوجوان دقّت کنند. نوجوانان آتش زیر خاکستر هستند؛ یعنی نیاز به یک باد و نسیم دارند تا آتش درونشان شعله ور شود؛ لذا پدر و مادر نباید بگذارند که این تلاطم و برانگیختگی در نوجوان به وجود بیاید.
یکی از چیزهایی که آدم را خیلی عصبی می کند، بد حرف زدن است. در روایات دینی ما آمده است که: "زیبا سخن بگویید تا زیبا سخن بشنوید"؛ لذا اگر پدر و مادر بخواهند از نوجوان سخن زیبا بشنوند، باید با او زیبا سخن بگویند.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سمی ترین رفتار خانمها در زندگی مشترک
❌ یکی از بحثهایی که باعث میشه خانمها عدم نشاط داشته باشند همین بحث #مقایسههاست.
🎙#دکتر_سعید_عزیزی
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸
روزمون رو شروع میکنیم با😍
4_5850233593070093782.mp3
2.01M
🔸ترتیل صفحه 439 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام نهاوند - رست
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان
سوره 35
سوره مبارکه فاطر
صفحه 439
هُوَ الَّذِي جَعَلَكُمْ خَلَائِفَ فِي الْأَرْضِ ۚ فَمَنْ كَفَرَ فَعَلَيْهِ كُفْرُهُ ۖ وَلَا يَزِيدُ الْكَافِرِينَ كُفْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ إِلَّا مَقْتًا ۖ وَلَا يَزِيدُ الْكَافِرِينَ كُفْرُهُمْ إِلَّا خَسَارًا (39)
او است آن که شما را در زمين جانشين [ديگران ]کرد، پس هر که کفر بورزد کفرش به زيان خود او است و کافران را کفرشان نزد پروردگارشان جز خشم شديد نمى افزايد و کافران را کفرشان جز خسارت نمى افزايد. (39)
قُلْ أَرَأَيْتُمْ شُرَكَاءَكُمُ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَرُونِي مَاذَا خَلَقُوا مِنَ الْأَرْضِ أَمْ لَهُمْ شِرْكٌ فِي السَّمَاوَاتِ أَمْ آتَيْنَاهُمْ كِتَابًا فَهُمْ عَلَىٰ بَيِّنَتٍ مِنْهُ ۚ بَلْ إِنْ يَعِدُ الظَّالِمُونَ بَعْضُهُمْ بَعْضًا إِلَّا غُرُورًا (40)
بگو: از شريکانتان که به جاى خدا مى خوانيد خبر دهيد به من، بنمايانيد که چه بخشى از زمين را خلق کرده اند؟ يا آيا در کار آسمان ها شرکتى دارند؟ يا آيا به آنان کتابى داده ايم که از آن [بر ادّعاى خود ]دليلى دارند؟ نه، بلکه ظالمان بعضيشان برخى ديگر را [در مورد شفاعت بت ها] وعده نمى دهند جز از روى فريب. (40)
۞ إِنَّ اللَّهَ يُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَنْ تَزُولَا ۚ وَلَئِنْ زَالَتَا إِنْ أَمْسَكَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِنْ بَعْدِهِ ۚ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا (41)
همانا خدا آسمان ها و زمين را نگه مى دارد از اين که از جاى خود بگردند و اگر از جاى خود برگردند، قطعاً هيچ کس بعد از او نمى تواند نگاهشان دارد بى گمان او بردبار و آمرزگار است. (41)
وَأَقْسَمُوا بِاللَّهِ جَهْدَ أَيْمَانِهِمْ لَئِنْ جَاءَهُمْ نَذِيرٌ لَيَكُونُنَّ أَهْدَىٰ مِنْ إِحْدَى الْأُمَمِ ۖ فَلَمَّا جَاءَهُمْ نَذِيرٌ مَا زَادَهُمْ إِلَّا نُفُورًا (42)
و [مشرکان] با شديدترين سوگندهايشان به خدا قسم خوردند که اگر اخطار کننده اى براى آنها بيايد، حتماً از يک يک امّت ها هدايت يافته تر خواهند شد; پس هنگامى که اخطار کننده اى برايشان آمد آنان را جز نفرت نيفزود. (42)
اسْتِكْبَارًا فِي الْأَرْضِ وَمَكْرَ السَّيِّئِ ۚ وَلَا يَحِيقُ الْمَكْرُ السَّيِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ ۚ فَهَلْ يَنْظُرُونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِينَ ۚ فَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلًا ۖ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلًا (43)
[اين نفرت] به سبب استکبارشان در زمين و نيرنگ بدشان بود و نيرنگ بد جز اهلش را فرا نمى گيرد; پس آيا جز سنّت جارى در گذشتگان را انتظار دارند؟ پس براى سنّت خدا هرگز تبديلى نمى يابى و براى سنّت خدا هرگز تغييرى نمى يابى. (43)
أَوَلَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَيَنْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَكَانُوا أَشَدَّ مِنْهُمْ قُوَّةً ۚ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُعْجِزَهُ مِنْ شَيْءٍ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ ۚ إِنَّهُ كَانَ عَلِيمًا قَدِيرًا (44)
آيا [غافل اند و] در زمين سير نکرده اند تا ببينند عاقبت کسانى که پيش از اينان وجود داشتند با اين که قوى تر از ايشان بودند چگونه شد؟ و خدا چنان نيست که هيچ چيزى نه در آسمان ها و نه در زمين بتواند از قبضه او خارج شود بى گمان او دانا و توانا است. (44)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۳۹🌷
نگهدارنده ی آسمان ها و زمین:
هر انسانی با ساده ترین ذهن و اندیشه، برای هر پدیده ای پدیدآورنده ای برمی شمرد. از این رو قرآن هیچگاه در باره ی «خالق هستی» بحث و گفت وگو نکرده؛ زیرا هر فرد باشعوری با نگاه در این جهان شگفت انگیز به راحت می پذیرد که آفریدگاری بی نهایت دانا و توانا، آن را پدید آورده است. در آیه ی 9 سوره ی زخرف می خوانیم: «اگر از آنان بپرسی آسمان ها و زمین را چه کسی آفریده است، بی شک خواهند گفت: [آفریدگاری] قدرتمند و شکست ناپذیر و بسیار دانا آن را خلق کرده است.» مشکل اساسی این است که بسیاری از مردم فراموش می کنند که همان آفریدگار دانا و توانا، هم اکنون و در هر لحظه نیز خلقت خود را اداره می کند، و این مجموعه ی بی نهایت دقیق و پهناور، به لطف و عنایت او به حرکت خود ادامه می دهد.
از این رو گاهی ادارهی جهان را به بت های بی جان و گاهی به برخی از پدیده های هستی مانند خورشید و ماه نسبت می دهند و گاهی نیز جهان را به چرخی تشبیه می کنند که در ابتدا به حرکت درآمده و هم اکنون، به خودی خود در حال چرخش است! این آیه و بسیاری از آیات دیگر قرآن، بر همین نکته تأکید می کند و می فرماید: این خداست که آسمان ها و زمین را از خطر نابودی حفظ می کند، و اگر در معرض نابودی قرار گیرد، هیچ کس جز او نمی تواند آن ها را نگه دارد. به راستی زمین با اراده و تنظیم کدام نیرو، بیش از چهار میلیارد سال است که با سرعت 30 کیلومتر در ثانیه به دور خورشید می چرخد و درست در زمان مشخّص 365 روز ـ که ثانیه ی آن را نیز می توان پیش بینی کرد ـ به محلّ نخست خود باز می گردد؟ یا کدام نیروست که ستاره ی غول پیکر خورشید را با مساحت 4/1 میلیون کیلومتر مربع و وزن 1026× 19891 کیلوگرم در فضای بی کران نگه داشته و فاصله ی آن را با زمین طوری قرار داده که دمای 5،000،000 درجه ای سطح آن، به زمینیان آسیبی نرساند و نور و گرمایش، مایه ی حیات و زندگی آن ها شود؟ همچنین اگر از فضای بی کران به دنیای اتم ها، مولکول ها و سلول ها سری بزنیم، باز حیرت می کنیم که این مخلوقات بسیار کوچک چگونه به هم پیوسته اند و یکدیگر را رها نمی کنند و چگونه از هم متلاشی نمی شوند. آری، پاسخ این سؤالات و میلیون ها سؤال دیگر، فقط و فقط یک چیز است: «این خداست که آسمان ها و زمین را از خطر نابودی حفظ می کند. »
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
12.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فرزندپروری
#سبک_زندگی_اسلامی
✅ مجموعه کلیپهای 50 قسمتی با موضوع فرزندپروری و تدریس #استاد_ابراهیم_اخوی 👌
✅ جلسه سی و نهم: اقتدار همراه محبت در فرزندپروری
1⃣ والدین در کنار صمیمیت، جدیت و اقتدار داشته باشند.
2⃣ جسارت بچه ها در کودکی باعث خشونت در بزرگسالی است.
3⃣ روایتی زیبا از امام عسکری علیه السلام
4⃣ زمینه جسارت فرزندان را فراهم نکنیم.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
#تربیتی
#ویژگی_های_دوران_نوجوانی
✅ احترام به روحیه نوجوان
🔸والدین آگاه از رشد فرزندان خود شادمان هستند و به هیچ وجه بزرگ شدن نوجوان را یک خطر به شمار نمیآورند.
والدین مطلع و خبره، به رشدیافتگی نوجوان خود افتخار میکنند و از اینکه سالهای بودن با فرزندشان تا مسیر مستقل شدن رو به پایان میرود، مراقبتهای عاطفی بهتری را اعمال میکنند.
🔹 نوجوانی که میل به مدیریت خویشتن داشته و مسائل گوناگون از جمله انتظارات والدین را به تنهایی فرماندهی میکند، شایسته ستایش والدین و همراهی بایسته است. نوجوانی که هدفمند است و برای رسیدن به اهداف خود، به صورت خودجوش و با انگیزه پیشرفت بالا در حال حرکت است، سزاوار احترام و همراهی مناسب است.
🔶از این رو تاکید میشود که تلاش نوجوان برای به دست آوردن استقلال فردی را درست ترجمه کنیم و از هر نوع برداشت نامناسب بپرهیزیم.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
#تربیتی
#ویژگی_های_دوران_نوجوانی
✅ تعیین حدود و قانونها
🔶با مشخص شدن قانونهای اصلی و مهم خانواده برای نوجوان، میتوان از بروز مشکلات زیادی پیشگیری کرد.
این قانونها برای مهمترین مسائل نوجوان تعیین میشوند نه برای همه مسائل آن.
🔷به عنوان مثال شما از نوجوان پسر خود میخواهید که برنامه بیرون ماندن از منزل را تا ساعت مشخصشدهای از سوی خانواده تنظیم کند و بعد از آن حتما در منزل حضور داشته باشد.
🔸نوجوانانی که از قبل در زندگی مشترک خود با خانواده شاهد قانونگذاریهای منطقی و دستاوردهای خوب آن بودهاند، به راحتی قانونهای کنونی را میپذیرند ولی نوجوانانی که چنین اعتمادی را تجربه نکردهاند، ممکن است از والدین دلیل قانونهایشان را بپرسند که لازم است توضیحات و دلایل کافی برای این کار ارائه شود.
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
@ashabolhousein-129.mp3
25.7M
#صوتی🔊
بهشت
#شیخ_اسماعیل_رمضانی
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸
روزمون رو شروع میکنیم با😍
4_5852924325656528810.mp3
1.69M
🔸ترتیل صفحه 440 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام رست - بیات
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil