تولید کننده فضای مجازی باشیم.mp3
3.72M
#فضای_مجازی
👌 یک راهکار برای افرادی که نگران حضور فرزندانشون در فضای مجازی هستند👇🏻
❓چطوری خودم و فرزندم از آسیبهای فضای مجازی در امان بمونیم؟
❓آیا میشه بهجای اینکه مصرفکننده باشیم، تولیدکننده محتوا در فضای مجازی باشیم؟
❓و بهجای اینکه تاثیرپذیر باشم، تاثیرگذار باشیم؟
🔰 #استاد_ملاعبدالصمد
•┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
4_5884222512551692065.mp3
2.11M
🔸ترتیل صفحه 450 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام کرد - رست
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان
سوره 37
سوره مبارکه الصافات
صفحه 450
فَلَمَّا أَسْلَمَا وَتَلَّهُ لِلْجَبِينِ (103)
پس چون آن دو تسليم [امر ما] شدند و ابراهيم او را بر يک جانب صورت افکند [که ذبحش کند عملشان را قبول کرديم]; (103)
وَنَادَيْنَاهُ أَنْ يَا إِبْرَاهِيمُ (104)
و او را ندا داديم که اى ابراهيم! (104)
قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْيَا ۚ إِنَّا كَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ (105)
حقّاً رؤياى خود را تحقّق بخشيدى [و امر ما را اطاعت کردى] همانا ما نيکوکاران را اين گونه سزا مى دهيم [که نيّت عمل خير را از آنان به جاى عمل قبول مى کنيم]. (105)
إِنَّ هَٰذَا لَهُوَ الْبَلَاءُ الْمُبِينُ (106)
راستى که اين همان آزمايش نمايان بود. (106)
وَفَدَيْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ (107)
و او را در مقابل قربانى بزرگى، از ذبح شدن معاف کرديم. (107)
وَتَرَكْنَا عَلَيْهِ فِي الْآخِرِينَ (108)
و در ميان آيندگان براى او [مدح و ثنا] به جا گذاشتيم. (108)
سَلَامٌ عَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ (109)
سلام بر ابراهيم. (109)
كَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ (110)
محسنان را اين گونه سزا مى دهيم [که براى آنان مدح و ثنا به جا مى گذاريم]. (110)
إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِينَ (111)
حقّاً او از بندگان مؤمن ما بود. (111)
وَبَشَّرْنَاهُ بِإِسْحَاقَ نَبِيًّا مِنَ الصَّالِحِينَ (112)
و او را به اسحاق که پيامبرى از صالحان بود بشارت داديم. (112)
وَبَارَكْنَا عَلَيْهِ وَعَلَىٰ إِسْحَاقَ ۚ وَمِنْ ذُرِّيَّتِهِمَا مُحْسِنٌ وَظَالِمٌ لِنَفْسِهِ مُبِينٌ (113)
و بر او و بر اسحاق برکت افاضه کرديم و از نسل آن دو برخى نيکوکاراند و بعضى ستمکار نمايان، به خويشتن. (113)
وَلَقَدْ مَنَنَّا عَلَىٰ مُوسَىٰ وَهَارُونَ (114)
و همانا به موسى و هارون نعمت ارزانى داشتيم. (114)
وَنَجَّيْنَاهُمَا وَقَوْمَهُمَا مِنَ الْكَرْبِ الْعَظِيمِ (115)
و آن دو و قومشان را از اندوه بزرگ نجات داديم. (115)
وَنَصَرْنَاهُمْ فَكَانُوا هُمُ الْغَالِبِينَ (116)
و آنان را [در مقابل فرعونيان] يارى کرديم، در نتيجه آنان غالب شدند. (116)
وَآتَيْنَاهُمَا الْكِتَابَ الْمُسْتَبِينَ (117)
و به آن دو، کتاب روشن و رسا داديم. (117)
وَهَدَيْنَاهُمَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ (118)
و به راه راست هدايتشان کرديم. (118)
وَتَرَكْنَا عَلَيْهِمَا فِي الْآخِرِينَ (119)
و براى آن دو، در ميان آيندگان [مدح و ثنا] به جا گذاشتيم. (119)
سَلَامٌ عَلَىٰ مُوسَىٰ وَهَارُونَ (120)
سلام بر موسى و هارون. (120)
إِنَّا كَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ (121)
همانا ما نيکوکاران را اين گونه سزا مى دهيم. (121)
إِنَّهُمَا مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِينَ (122)
حقّاً آن دو، از بندگان مؤمن ما بودند. (122)
وَإِنَّ إِلْيَاسَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ (123)
و همانا الياس از رسولان بود. (123)
إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَلَا تَتَّقُونَ (124)
آن گاه که به قومش گفت: آيا تقواپيشه نمى کنيد؟ (124)
أَتَدْعُونَ بَعْلًا وَتَذَرُونَ أَحْسَنَ الْخَالِقِينَ (125)
آيا بت <بعل> را به پرستش مى خوانيد و بهترينِ آفرينندگان را رها مى کنيد؟ (125)
اللَّهَ رَبَّكُمْ وَرَبَّ آبَائِكُمُ الْأَوَّلِينَ (126)
خدا را که پروردگار شما و پروردگار پدران پيشين شما است. (126)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۵۰🌷
امتحان بزرگ ابراهیم علیه السلام:
می دانیم که حضرت ابراهیم تا سن پیری فرزندی نداشت، و در دوران کهولت، معجزه آسا صاحب دو پسر والامقام شد که هر دو از پیامبران خدا شدند؛ اسحاق و اسماعیل. به فرمان خدا، حضرت ابراهیم مأمور شد که اسماعیل و مادرش هاجر را از سرزمین شامات به بیابان حجاز ببرد و در سرزمین خشک و بی آب وعلف مکّه رها کند. به دعای ابراهیم، مکّه آباد شد و اسماعیل و هاجر، جایگاه اجتماعی والایی در آنجا یافتند. هنگامی که اسماعیل سیزده ساله شد، خدای بزرگ تصمیم گرفت بار دیگر دوست خود، ابراهیم، را بیازماید و گوهر ایمان و تسلیم او را بیش از پیش نمایان کند، و در پرتو این امتحان، میزان ایمان و تسلیم همسر و فرزند او را نیز روشن کند. از این رو شبی در خواب به ابراهیم نشان داد که سر پسرش اسماعیل را می بُرد. ابراهیم از خواب بیدار شد و فهمید که این خواب، یک خواب معمول نیست؛ بلکه فرمانی از جانب خداست و او وظیفه دارد آن را اجرا کند؛ از این رو ماجرا را با پسرش اسماعیل در میان گذاشت و نظر او را در این باره جویا شد. اسماعیل نیز که در دامان چنان پدری تربیت شده بود، با قاطعیت و آرامش به پدر گفت که برای انجام مأموریت الهی او آمادگی کامل دارد، و از او خواست که وظیفه ی خود را به دقّت انجام دهد. حتّی در روایات آمده است که او از پدر خواست که در وقت اجرای دستور الهی، دست و پایش را محکم ببندد تا دست و پا زدن پسر، دل پدر را به رحم نیاورد، و چاقو را کاملاً تیز کند تا کار بر پدر و پسر راحت تر شود.
ابراهیم، یکی از سخت ترین آزمون های خدا را پشت سر می گذاشت. در این هنگام، شیطان سراغ هاجر، اسماعیل و خود ابراهیم رفت تا شاید بتواند با انواع وسوسه ها، آنان را از اجرای فرمان خدا بازدارد؛ ولی هیچیک از آن انسان های رشدیافته به او پاسخ مثبت ندادند، و در آخر، ابراهیم ـ در محل فعلی جَمَرات ـ با پرتاب سه هفت سنگ به سمت او، وی را از خود دور کرد. لحظه ی خداحافظی فرا رسید. ابراهیم، صورتِ فرزند پاک و دلبند خود را بر خاک نهاد و چاقوی تیز را بر گلوی نازک او کشید؛ ولی به فرمان خدا، چاقویی که سنگ را می شکافت، از بریدن گلوی اسماعیل عاجز شد، و ندای الهی فرا رسید که ای ابراهیم، تو به وظیفه ی خود به خوبی عمل کردی و از این امتحان نیز سربلند بیرون آمدی. در این هنگام، خداوند قوچ بزرگی را فرستاد تا به جای فرزند ابراهیم قربان شود و سنّتی برای آیندگان در مراسم حج و سرزمین مِني باقی بماند. آری، هنگامی که انسان به حج می رود، اعمالی را به جا می آورد که برخی از آنها برگرفته از زندگی حضـرت ابراهیم است؛ برای مثال، سنگ باران جمرات، نمادی از سنگباران شیطان است توسط حضـرت ابراهیم، و قربانگاه مِني، انسان را به یاد امتحان بزرگ ابراهیم و اسماعیل و تسلیم آن دو در برابر خدامی اندازد.
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#همسرداری
⁉️ چه چیزهایی لازم است یک پدر همزمان با بارداری همسرش رعایت کند؟!
🎙#استاد_عزیزی
•┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ تربیت حذفی!
⚠️ فکر نکن با «محدود کردن» میتونی شخص خوبی تربیت کنی!
#تربیت_اسلامی
#عین_صاد
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
#فرق_این_خدا_با_آن_خدا
👱 پسری با اخلاق و نیکسیرت، اما #فقیر به خواستگاری دختری میرود...
👨 پدر دختر گفت:
تو فقیری و دخترم طاقت رنج و #سختی ندارد، پس من به تو دختر نمیدهم...!!
👱پسری #پولدار، اما بدکردار به خواستگاری همان دختر میرود...
👨 پدر دختر با ازدواج #موافقت میکند و در مورد اخلاق پسر میگوید: انشاءالله خدا او را #هدایت میکند...!
👱 دختر گفت:
پدر جان؛ مگر خدایی که #هدایت میکند، با خدایی که روزی میدهد #فرق دارد؟؟!!!!...
💠امام صادق علیه السلام فرمودند:
هر که از ترس #تهیدستی ازدواج نکند ، به خدای متعال گمان بد برده است. خدای متعال میفرماید: «اگر #تهیدست باشد خداوند از #فضل خود توانگرشان میسازد.»
📙 تفسیر نورالثقلین،ج۳، ص۵۹۷
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 تاثیر پدران بر #حجاب دختران
⭕️ #استاد_پناهیان
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸
روزمون رو شروع میکنیم با😍
4_5886474312365377354.mp3
2.05M
🔸ترتیل صفحه 451 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام رست - بیات - صبا
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان
سوره 37
سوره مبارکه الصافات
صفحه 451
فَكَذَّبُوهُ فَإِنَّهُمْ لَمُحْضَرُونَ (127)
پس او را تکذيب کردند در نتيجه، آنان حتماً از احضارشدگان [در عذاب] خواهند بود; (127)
إِلَّا عِبَادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِينَ (128)
مگر بندگان خالص شده خدا. (128)
وَتَرَكْنَا عَلَيْهِ فِي الْآخِرِينَ (129)
و براى او در ميان آيندگان [مدح و ثنا] به جا گذاشتيم. (129)
سَلَامٌ عَلَىٰ إِلْ يَاسِينَ (130)
سلام بر الياس. (130)
إِنَّا كَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ (131)
همانا ما نيکوکاران را اين گونه سزا مى دهيم. (131)
إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِينَ (132)
بى شک او از بندگان مؤمن ما بود. (132)
وَإِنَّ لُوطًا لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ (133)
و همانا لوط از رسولان بود. (133)
إِذْ نَجَّيْنَاهُ وَأَهْلَهُ أَجْمَعِينَ (134)
آن گاه که او و اهلش همگى را نجات داديم. (134)
إِلَّا عَجُوزًا فِي الْغَابِرِينَ (135)
مگر پيرزنى را که در ميان باقى ماندگان بود. (135)
ثُمَّ دَمَّرْنَا الْآخَرِينَ (136)
سپس ديگران را هلاک کرديم. (136)
وَإِنَّكُمْ لَتَمُرُّونَ عَلَيْهِمْ مُصْبِحِينَ (137)
و همانا شما صبحگاهان بر [آثار] آنان مى گذريد. (137)
وَبِاللَّيْلِ ۗ أَفَلَا تَعْقِلُونَ (138)
و [نيز] به هنگام شب، پس آيا عقل خود را به کار نمى گيريد؟ (138)
وَإِنَّ يُونُسَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ (139)
و همانا يونس از رسولان بود. (139)
إِذْ أَبَقَ إِلَى الْفُلْكِ الْمَشْحُونِ (140)
آن گاه که [از قومش] به سوى آن کِشتى پُر گريخت. (140)
فَسَاهَمَ فَكَانَ مِنَ الْمُدْحَضِينَ (141)
پس در قرعه کشى شرکت کرد و از مغلوب شدگان گرديد [و او را به دريا انداختند]. (141)
فَالْتَقَمَهُ الْحُوتُ وَهُوَ مُلِيمٌ (142)
پس آن ماهى او را بلعيد در حالى که مستحقّ ملامت بود. (142)
فَلَوْلَا أَنَّهُ كَانَ مِنَ الْمُسَبِّحِينَ (143)
[او در شکم ماهى به تسبيح خداوند پرداخت] که اگر به تسبيح نمى پرداخت; (143)
لَلَبِثَ فِي بَطْنِهِ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ (144)
تا روزى که [خلايق] برانگيخته مى شوند در شکم آن ماهى مى ماند. (144)
۞ فَنَبَذْنَاهُ بِالْعَرَاءِ وَهُوَ سَقِيمٌ (145)
پس او را در حالى که بيمار بود به زمين بى گياه افکنديم. (145)
وَأَنْبَتْنَا عَلَيْهِ شَجَرَةً مِنْ يَقْطِينٍ (146)
و بر سر او درختى از نوع کدو بُن رويانديم. (146)
وَأَرْسَلْنَاهُ إِلَىٰ مِائَةِ أَلْفٍ أَوْ يَزِيدُونَ (147)
و او را [پس از بهبود] به سوى [جمعيّتى که در چشم بيننده] صد هزار يا بيشتر بودند فرستاديم. (147)
فَآمَنُوا فَمَتَّعْنَاهُمْ إِلَىٰ حِينٍ (148)
پس ايمان آوردند و تا مدّت زمانى بهره مندشان کرديم. (148)
فَاسْتَفْتِهِمْ أَلِرَبِّكَ الْبَنَاتُ وَلَهُمُ الْبَنُونَ (149)
[مى گويند: ملائکه دختران خدا هستند] پس از آنان بپرس که آيا دختران از آنِ پروردگار تواَند و پسران از آنِ ايشان؟ (149)
أَمْ خَلَقْنَا الْمَلَائِكَةَ إِنَاثًا وَهُمْ شَاهِدُونَ (150)
آيا ملائکه را مادينه خلق کرديم و آنان شاهد بودند؟ (150)
أَلَا إِنَّهُمْ مِنْ إِفْكِهِمْ لَيَقُولُونَ (151)
آگاه باش که آنان از دروغ گويى شان [است که ]مى گويند: (151)
وَلَدَ اللَّهُ وَإِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ (152)
خدا فرزند آورده است و قطعاً آنها دروغگويند. (152)
أَصْطَفَى الْبَنَاتِ عَلَى الْبَنِينَ (153)
آيا خدا دختران را بر پسران ترجيح داده است؟ (153)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۵۱🌷
یک خرافه ی بی اساس:
مشرکانِ دوران جاهلیّت، به سبب دور شدن از آموزه های صحیحِ پیامبران و روی کردن به افکار و خرافات بی اساس، دچار عقاید باطلی شده بودند که بعضی از آن ها صدمات جبران ناپذیری به زندگی فردی و اجتماعی آن ها وارد کرده بود. یکی از آن باورهای نادرست این بود که آنان خدای جهان را با خود مقایسه می کردند و برای او فرزندانی می پنداشتند؛ آن هم فرزندانی از جنس دختر! آن دخترانِ خیالی و ناپیدای خدا، همان فرشتگان بودند که پدرشان اداره ی کارهای جهان را به آنان سپرده بود و خودش در کارهای آنان دخالت نمی کرد! از این رو آنان می گفتند که دختران برای خدا هستند و پسرها برای ما انسان ها. البتّه این تقسیم ناعادلانه و نابخردانه، منشأ دیگری هم داشت؛ این که معمولاً این پسرها بودند که آنان را در جنگ ها و غارت ها کمک می کردند و دخترها به کار خونریزی و تجاوزهایشان نمی آمدند و گاهی دردسرساز هم می شدند.
بدین جهت گاهی می خواستند با این بهانه که دخترها برای خدا هستند، آنان را از سر خود وا کنند و حتّی زنده زنده در گور قرار دهند! قرآن بارها این اعتقاد ابلهانه را به باد نقد گرفته و آن را به کلی رد کرده، و برای کسانی که بر آن عقیده پافشاری می کردند، فرجام سختی معلوم کرده است. این پندار، از سه جهت، باطل و خطرناک بود:
1ـ تهمتی شرک آلود محسوب می شد که بدون هیچ دلیل و مدرکی به خدای جهان آفرین و نعمت بخش زده می شد و آن یگانه ی هستی را با مخلوقات ناتوانش برابر کرده، محتاج فرزند می شمرد.
2ـ فرشتگان را دختران خدا و الهه هایی برمی شمرد که هر یک در گوشه ای از جهان به خدایی مشغول هستند. البتّه بر اساس آیات قرآن، فرشتگان، مخلوقاتی واقعی و ناپیدا هستند که به فرمان خدا و زیر نظر او به اداره ی جهان مشغول اند؛ ولی قرآن هیچگاه دختر بودن آنان را نپذیرفته و اصلاً برای آنان جنسیّتی مشخّص نکرده است.
3ـ سومین نکته ی انحرافی این پندارِ باطل این بود که بین دو جنس پسر و دختر تفاوت قائل می شد و پسر را برتر از دختر بر می شمرد؛ در حالی که از نظر خدا هیچ تفاوتی در ارزش وجودی زن و مرد وجود ندارد، و ارزش هر کس، تنها به تقوا و پرهیزکاری و فرمانبری او از خداست. جالب توجه اینکه اسلام نه تنها ارزش دختر و پسر را مساوی برشمرده، به دختران توجّه ویژه ای نشان داده است. شاهد این مدعا، توجّه خاصّی است که پیامبر اسلام در آن روزگار جاهلی به یگانه دختر عزیز خود حضرت فاطمه می کرد. در روایتی از پیامبر در مورد خوبی و مبارکی دختران آمده است: «دختران چه فرزندان خوبی هستند؛ مهربان اند، برای انجام خواسته های پدر و مادر آماده اند، با انسان انس می گیرند، پرخیر و برکت هستند و غبار خستگی را از سر و روی پدر و مادر می زدایند. »
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇
@rahil_roshd
💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇
@jonbeshrahil