eitaa logo
واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد)
132 دنبال‌کننده
984 عکس
1.2هزار ویدیو
38 فایل
💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil ارتباط با مدیر : @m_parvareshi2 09156170062 09152453853
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۴۹🌷 شیعه: خداوند پس از اشاره به سرگذشت حضرت نوح، در این آیه می فرماید که یکی از شیعیان حضرت نوح، حضرت ابراهیم بوده است. واژه‏ ی «شیعه» در لغت به معنای گروهی است که از پیشوای خود پیروی می کنند، و در اصطلاح علوم اسلامی، به معنای پیروان امیر مؤمنان علی علیه السلام است که همراه او و بر ضد دشمنانش هستند، و پس از او، همین ارتباط را با امامان معصومی که از فرزندانش هستند، حفظ می کنند . برخلاف ادّعای مخالفان شیعه، واژه‏ ی شیعه را پیروان حضرت علی علیه السلام اختراع نکرده اند؛ بلکه شیعه واژه ای قرآنی است، و بر اساس روایات فراوانی که نقل شده، این واژه را بارها خود پیامبر صلوات الله علیه در مورد پیروان حضرت علی علیه السلام به‏ کار برده است. از جمله در حدیث معروفی از پیامبر نقل شده که به امام علی علیه السلام فرمود: «تو و شیعیانت، رستگاران راستین هستید.» در حدیث دیگری از امام باقر علیه السلام می خوانیم که آن حضرت به برخی از پیروان خود فرمود: به شما به‏ سبب داشتن این لقب(شیعه) تهنیت می گویم. یکی از آنان عرض کرد: مردم آن را برای ما ننگ می دانند! حضرت فرمود: مگر سخن خدا را نشنیده ای که فرموده است: «وَ اِنَّ مِن شیعَتِه؛ لَاِبراهیم» ؟ پیشوایان معصوم ما، در کنار فضایل بسیار زیادی که برای شیعیان خود ذکر کرده اند ، ویژگی های فراوانی نیز برایشان برشمرده و تأکید کرده اند که شیعیان حقیقیِ آنان، کسانی هستند که آن صفات را در وجود خود تقویت می کنند؛ صفاتی مانند پرهیز از لقمه‏ ی حرام، پاکدامنی، اخلاص و دوری از ریا، امیدواری به پاداش خدا، ترس از کیفر او ، پرهیزکاری، تلاش و کوشش در انجام وظایف، امانتداری، زهد و بی اعتنایی به تجملات دنیا، راز و نیاز و شب زنده داری، گزاردن زیارت خانه‏ ی خدا (در صورت توان)، پرهیز از هر کار حرام ، تسلیم در برابر فرمان اهلبیت و عمل به آن، دشمنی با دشمنان اهل بیت، روزه داری و تحمّل تشنگی و گرسنگی برای خشنودی خدا، مهربانی، دوستداری دانش، بردباری، و صفات و ویژگی های خوب دیگر. 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 شاه کلید تربیت در دوره نوجوانی! 🔻 چگونه می‌خواهیم بچه‌ها را به این مرحله برسانیم که فکر و خیالشان ماشین، همسر، فلان رتبه کنکور، خانه، ویلا و ... نباشد؟ 🎙 •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
5.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 مسئولیت پذیری یک قرص نیست که آن را بخوریم و در ما ایجاد شود. بلکه باید به وسیله تجربه شکل می‌گیرد. ✴️ دوره نوجوانی این ظرفیت را دارد که به بچه‌ها کار بسپاریم. ♨️ البته در واگذاری مسئولیت به بچه‌ها لازم است به نکاتی توجه کنیم.... 🎙 •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
تولید کننده فضای مجازی باشیم.mp3
3.72M
👌 یک راهکار برای افرادی که نگران حضور فرزندانشون در فضای مجازی هستند👇🏻 ❓چطوری خودم و فرزندم از آسیب‌های فضای مجازی در امان بمونیم؟ ❓آیا میشه به‌جای این‌که مصرف‌کننده باشیم، تولیدکننده محتوا در فضای مجازی باشیم؟ ❓و به‌جای اینکه تاثیرپذیر باشم، تاثیرگذار باشیم؟ 🔰 •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
4_5884222512551692065.mp3
2.11M
🔸ترتیل صفحه 450 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام کرد - رست 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
قرآن ترجمه المیزان سوره 37 سوره مبارکه الصافات صفحه 450 فَلَمَّا أَسْلَمَا وَتَلَّهُ لِلْجَبِينِ (103) پس چون آن دو تسليم [امر ما] شدند و ابراهيم او را بر يک جانب صورت افکند [که ذبحش کند عملشان را قبول کرديم]; (103) وَنَادَيْنَاهُ أَنْ يَا إِبْرَاهِيمُ (104) و او را ندا داديم که اى ابراهيم! (104) قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْيَا ۚ إِنَّا كَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ (105) حقّاً رؤياى خود را تحقّق بخشيدى [و امر ما را اطاعت کردى] همانا ما نيکوکاران را اين گونه سزا مى دهيم [که نيّت عمل خير را از آنان به جاى عمل قبول مى کنيم]. (105) إِنَّ هَٰذَا لَهُوَ الْبَلَاءُ الْمُبِينُ (106) راستى که اين همان آزمايش نمايان بود. (106) وَفَدَيْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ (107) و او را در مقابل قربانى بزرگى، از ذبح شدن معاف کرديم. (107) وَتَرَكْنَا عَلَيْهِ فِي الْآخِرِينَ (108) و در ميان آيندگان براى او [مدح و ثنا] به جا گذاشتيم. (108) سَلَامٌ عَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ (109) سلام بر ابراهيم. (109) كَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ (110) محسنان را اين گونه سزا مى دهيم [که براى آنان مدح و ثنا به جا مى گذاريم]. (110) إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِينَ (111) حقّاً او از بندگان مؤمن ما بود. (111) وَبَشَّرْنَاهُ بِإِسْحَاقَ نَبِيًّا مِنَ الصَّالِحِينَ (112) و او را به اسحاق که پيامبرى از صالحان بود بشارت داديم. (112) وَبَارَكْنَا عَلَيْهِ وَعَلَىٰ إِسْحَاقَ ۚ وَمِنْ ذُرِّيَّتِهِمَا مُحْسِنٌ وَظَالِمٌ لِنَفْسِهِ مُبِينٌ (113) و بر او و بر اسحاق برکت افاضه کرديم و از نسل آن دو برخى نيکوکاراند و بعضى ستمکار نمايان، به خويشتن. (113) وَلَقَدْ مَنَنَّا عَلَىٰ مُوسَىٰ وَهَارُونَ (114) و همانا به موسى و هارون نعمت ارزانى داشتيم. (114) وَنَجَّيْنَاهُمَا وَقَوْمَهُمَا مِنَ الْكَرْبِ الْعَظِيمِ (115) و آن دو و قومشان را از اندوه بزرگ نجات داديم. (115) وَنَصَرْنَاهُمْ فَكَانُوا هُمُ الْغَالِبِينَ (116) و آنان را [در مقابل فرعونيان] يارى کرديم، در نتيجه آنان غالب شدند. (116) وَآتَيْنَاهُمَا الْكِتَابَ الْمُسْتَبِينَ (117) و به آن دو، کتاب روشن و رسا داديم. (117) وَهَدَيْنَاهُمَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ (118) و به راه راست هدايتشان کرديم. (118) وَتَرَكْنَا عَلَيْهِمَا فِي الْآخِرِينَ (119) و براى آن دو، در ميان آيندگان [مدح و ثنا] به جا گذاشتيم. (119) سَلَامٌ عَلَىٰ مُوسَىٰ وَهَارُونَ (120) سلام بر موسى و هارون. (120) إِنَّا كَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ (121) همانا ما نيکوکاران را اين گونه سزا مى دهيم. (121) إِنَّهُمَا مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِينَ (122) حقّاً آن دو، از بندگان مؤمن ما بودند. (122) وَإِنَّ إِلْيَاسَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ (123) و همانا الياس از رسولان بود. (123) إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَلَا تَتَّقُونَ (124) آن گاه که به قومش گفت: آيا تقواپيشه نمى کنيد؟ (124) أَتَدْعُونَ بَعْلًا وَتَذَرُونَ أَحْسَنَ الْخَالِقِينَ (125) آيا بت <بعل> را به پرستش مى خوانيد و بهترينِ آفرينندگان را رها مى کنيد؟ (125) اللَّهَ رَبَّكُمْ وَرَبَّ آبَائِكُمُ الْأَوَّلِينَ (126) خدا را که پروردگار شما و پروردگار پدران پيشين شما است. (126) 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۵۰🌷 امتحان بزرگ ابراهیم علیه السلام: می دانیم که حضرت ابراهیم تا سن پیری فرزندی نداشت، و در دوران کهولت، معجزه آسا صاحب دو پسر والامقام شد که هر دو از پیامبران خدا شدند؛ اسحاق و اسماعیل. به فرمان خدا، حضرت ابراهیم مأمور شد که اسماعیل و مادرش هاجر را از سرزمین شامات به بیابان حجاز ببرد و در سرزمین خشک و بی آب وعلف مکّه رها کند. به دعای ابراهیم، مکّه آباد شد و اسماعیل و هاجر، جایگاه اجتماعی والایی در آنجا یافتند. هنگامی که اسماعیل سیزده ساله شد، خدای بزرگ تصمیم گرفت بار دیگر دوست خود، ابراهیم، را بیازماید و گوهر ایمان و تسلیم او را بیش از پیش نمایان کند، و در پرتو این امتحان، میزان ایمان و تسلیم همسر و فرزند او را نیز روشن کند. از این رو شبی در خواب به ابراهیم نشان داد که سر پسرش اسماعیل را می بُرد. ابراهیم از خواب بیدار شد و فهمید که این خواب، یک خواب معمول نیست؛ بلکه فرمانی از جانب خداست و او وظیفه دارد آن را اجرا کند؛ از این رو ماجرا را با پسرش اسماعیل در میان گذاشت و نظر او را در این باره جویا شد. اسماعیل نیز که در دامان چنان پدری تربیت شده بود، با قاطعیت و آرامش به پدر گفت که برای انجام مأموریت الهی او آمادگی کامل دارد، و از او خواست که وظیفه‏ ی خود را به دقّت انجام دهد. حتّی در روایات آمده است که او از پدر خواست که در وقت اجرای دستور الهی، دست و پایش را محکم ببندد تا دست و پا زدن پسر، دل پدر را به رحم نیاورد، و چاقو را کاملاً تیز کند تا کار بر پدر و پسر راحت تر شود. ابراهیم، یکی از سخت ترین آزمون های خدا را پشت سر می گذاشت. در این هنگام، شیطان سراغ هاجر، اسماعیل و خود ابراهیم رفت تا شاید بتواند با انواع وسوسه ها، آنان را از اجرای فرمان خدا بازدارد؛ ولی هیچ‏یک از آن انسان های رشدیافته به او پاسخ مثبت ندادند، و در آخر، ابراهیم ـ در محل فعلی جَمَرات ـ با پرتاب سه هفت سنگ به سمت او، وی را از خود دور کرد. لحظه‏ ی خداحافظی فرا رسید. ابراهیم، صورتِ فرزند پاک و دلبند خود را بر خاک نهاد و چاقوی تیز را بر گلوی نازک او کشید؛ ولی به فرمان خدا، چاقویی که سنگ را می شکافت، از بریدن گلوی اسماعیل عاجز شد، و ندای الهی فرا رسید که ای ابراهیم، تو به‏ وظیفه‏ ی خود به‏ خوبی عمل کردی و از این امتحان نیز سربلند بیرون آمدی. در این هنگام، خداوند قوچ بزرگی را فرستاد تا به‏ جای فرزند ابراهیم قربان شود و سنّتی برای آیندگان در مراسم حج و سرزمین مِني باقی بماند. آری، هنگامی که انسان به حج می رود، اعمالی را به جا می آورد که برخی از آنها برگرفته از زندگی حضـرت ابراهیم است؛ برای مثال، سنگ باران جمرات، نمادی از سنگ‏باران شیطان است توسط حضـرت ابراهیم، و قربانگاه مِني، انسان را به یاد امتحان بزرگ ابراهیم و اسماعیل و تسلیم آن دو در برابر خدامی اندازد. 🕊👇 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ چه چیزهایی لازم است یک پدر همزمان با بارداری همسرش رعایت کند؟! 🎙 •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ تربیت حذفی! ⚠️ فکر نکن با «محدود کردن» می‌تونی شخص خوبی تربیت کنی! 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
👱 پسری با اخلاق و نیک‌سیرت، اما به خواستگاری دختری می‌رود... 👨 پدر دختر گفت: تو فقیری و دخترم طاقت رنج و ندارد، پس من به تو دختر نمی‌دهم...!! 👱پسری ، اما بدکردار به خواستگاری همان دختر می‌رود... 👨 پدر دختر با ازدواج می‌کند و در مورد اخلاق پسر می‌گوید: انشاءالله خدا او را می‌کند...! 👱 دختر گفت: پدر جان؛ مگر خدایی که می‌کند، با خدایی که روزی می‌دهد دارد؟؟!!!!... 💠امام صادق علیه السلام فرمودند: هر که از ترس ازدواج نکند ، به خدای متعال گمان بد برده است. خدای متعال می‌فرماید: «اگر باشد خداوند از خود توانگرشان می‌سازد.» 📙 تفسیر نورالثقلین،ج۳، ص۵۹۷ 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 تاثیر پدران بر دختران ⭕️ 💖 واحد خانواده جنبش فرهنگی تربیتی رحیل (رشد) 👇 @rahil_roshd 💖 جنبش فرهنگی تربیتی رحیل👇 @jonbeshrahil
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸 روزمون رو شروع میکنیم با😍