💠 اصول انقلاب
🔹 ما هم هدفمان مشخص است، هم راه مشخص و هم می دانیم صاحب كارمان كیست؛ به دلیل اینكه #انقلاب را او به مقصد رساند. در جریان فتح مكه ابوسفیان متحیرانه قدم می زد، گفت چطور شد که ما شكست خوردیم و اینها پیروز شدند؟! ما به سربازانمان كباب می دادیم و اینها خرما خوردند، ما به سربازانمان شمشیر دادیم و آنها چوب دستی داشتند، ما به سربازانمان شتر و اسب دادیم و اینها پیاده و پابرهنه بودند، آخر «لَیتَ شِعْرِی بِأَی شَیءٍ غَلَبْتنِی» آخر ما هر چه تحلیل می كنیم جور درنمی آید، چطور ما شكست خوردیم اینها پیروز شدند؟! وجود مبارك پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) از پشت سر رسیدند دست مبارك را روی دوش ابوسفیان گذاشتند و فرمودند «بِاَللهِ غَلَبْتُك»[1] تو همه اش شتر و اسب و قاطر می بینی، قدرت غیبی را كه نمی بینی! ما با آن پیروز شدیم «بِاَللهِ غَلَبْتُك». در جریان #انقلاب این طور بود در جریان #دفاع_مقدس واقعاً این طور بود. اینكه تاریخ بیهقی و تاریخ ناسخ التواریخ و اینها نیست كه مال سیصد سال قبل یا چهار صد سال باشد، برای دیروز بود و همه هم دیدند! این طور نیست كه حالا آدم بگوید كه در تاریخ است افسانه است یا اغراق است، پس «بِاَللهِ غَلَبْتُك» است.
🔹 اصل اول آن است كه به سمت #مدینه_فاضله باید حركت كنیم اصل دوم این است كه هیچ كم نیاوریم برای اینكه صاحب كار دیگری است! اصل سوم این است كه چقدر از ما بر می آید؟! هر چه كه بر میآید كوتاهی نكنیم، یقیناً پیروز می شویم!
🔹 جوان های مملكت هم #جوان های متدین و شیر پاك خورده هستند، بچه های ابی عبدالله هستند، بچه های امیرالمؤمنین هستند و [برای] اینها هم باید تلاش و كوشش كرد؛ منتها ما اگر درست عمل بكنیم مردم بر می گردند! مردم هم مردم مسلمان و متدین هستند وقتی ببینند این آقا كیسه ندوخته #اعتماد می کنند. مردم از این بیان امیرالمؤنین را تبعیت می كنند؛ حضرت فرمود كه آن كارمند و آن كارگزاری كه وقتی میآید با یك كیسه خالی می آید می رود با كیسه پر میرود به او #اعتماد نكنید، خودش هم فرمود این درآمدهای من است و من از همین ها دارم استفاده می كنم؛[2] حالا ما مثل او نمی توانیم بشویم و قبول داریم، اما همین #حلال را اكتفا بكنیم. حرام آبرو بر است! در بیانات نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) مكرر در نهج البلاغه آمد كه باند بازی، جناح بازی و سیاست بازی سرزمین «وبا»، «وَبِی»,[3] «أَوْبیٰ»،[4] «مُوبِئ»[5] است. یكی از واژه هایی كه در نهج البلاغه چند بار تكرار شده است، همین جریان «وَبِی», «أَوْبیٰ»، «مُوبِئ» فرمود این دنیا و این بازی ها «مُوبِئ» است؛ آن چراگاهی را می گویند كه علفهایش وبا خیز است. فرمود دنیا این طور است، مبادا خدایی ناكرده در این باند بازی و در این جناح بازی [بیافتید]! بله همه ما در متن سیاستیم، سیاست را سید حسن مدرس (رضوان الله علیه) بیان كرده، امام بیان كرده، مقام معظم رهبری بیان میكند، راه مشخصی داریم! ما نه فاصله می گیریم، نه از قافله جداییم و در #متن_سیاست هم هستیم؛ اما باند بازی، جناح بازی، بازی كردن با دین و بازی كردن با خون شهدا آدم را در چراگاه «وَبِی», «أَوْبیٰ»، «مُوبِئ» می برد؛ یعنی چراگاه وبا خیز، وبا هم هم كشنده است و هم آبرو است.
🔹 این بیان نورانی حضرت امیر است که فرمود باند بازی آبرو ریزی را به همراه دارد، مواظب دنیا باشید و آخرتتان باشید! خدا صاحب این همه خون های پاك است! این #ثار_الله یعنی انتقام اینها را خدا میگیرد، وگرنه خدای سبحان كه خون ندارد! خون بهای اینها را خود خدا به عهده میگیرد. اگر #خون_بها را خدا میگیرد، مگر اجازه می دهد که هر كسی با این خون ها بازی كند؟!
[1]. الروض الانف الوكیل، ج7، ص135.
[2]. مجموعه ورام، ج2، ص151/
[3]. نهج البلاغة (للصبحی صالح)، خطبه175؛ نهج البلاغة(للصبحی صالح), حکمت376.
[4]. نهج البلاغة(للصبحی صالح), خطبه238.
[5]. نهج البلاغة(للصبحی صالح), حکمت367؛ «مَتَاعُ الدُّنیا حُطَامٌ مُوبِیءٌ».
#دهه_فجر
#انقلاب_اسلامی_جوان_ایرانی_امید_و_خودباوری_پیشرفت_علمی
#خون_بهای_شهدا
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 دیدار مسئولان سازمان بسیج با حضرت استاد
تاریخ: 1383
🆔 t.me/esratvtelegram
هدایت شده از عطر دوست
«خَسِرَتْ صَفْقَةُ عَبْدٍ لَمْ تَجْعَلْ لَهُ مِنْ حُبّكَ نَصِيباً»
ـــــــــــــــــــ🖤ـــــــــــــــــــ
💠 پروردگارا! كسى كه از محبّت خود بهره مندش نكردى، زيان كرده است.
ـــــــــــــــــــ❤️ـــــــــــــــــــ
#امام_حسین علیه السلام
#محبت_خدا #ما_ملت_امام_حسینیم
[بحارالانوار ج۹۵ ص۲۱۶]
🆔@atredoost
هدایت شده از العبد آیت الله بهجت (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اين همون نمازی هست كه اكثر علماحاضرند با هفتاد سال عبادت عوض كنند
✳️ @bahjat_alabd
هدایت شده از نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی
🌹سهم امروز ختم نهج البلاغه از حکمت ۱۱۴ تا ۱۲۲
─┅•═༅𖣔✾🍃🌼🍃✾𖣔༅═•┅─
💠 هرگاه نيكوكاری بر روزگار و مردم آن غالب آيد، اگر كسی به ديگری گمان بد برد در حالی كه از او عمل زشتی سرنزده، ستمكار است، و اگر بدی بر زمانه و مردم آن غالب شود، و كسی به ديگری خوش گمان باشد، خود را فريب داد.
📒 #حکمت114
─┅•═༅𖣔✾🍃🌼🍃✾𖣔༅═•┅─
💠 (شخصي از امام پرسيد حال شما چگونه است؟ حضرت فرمود:) چگونه خواهد بود حال كسی كه در بقای خود ناپايدار، و در سلامتی بيمار است، و در آنجا كه آسايش دارد مرگ او فرامی رسد!.
📒 #حکمت115
─┅•═༅𖣔✾🍃🌼🍃✾𖣔༅═•┅─
💠 چه بسا كسی كه با نعمتهایی که به او رسيده، به دام افتد، و با پرده پوشی گناه، فريب خورد، و با ستايش شدن، آزمايش گردد، و خدا هيچ كس را همانند مهلت دادن، نيازمود.
📒 #حکمت116
─┅•═༅𖣔✾🍃🌼🍃✾𖣔༅═•┅─
💠 دو تن به خاطر من به هلاكت رسيدند: دوست افراط كننده، و دشمن دشنام دهنده.
📒 #حکمت117
─┅•═༅𖣔✾🍃🌼🍃✾𖣔༅═•┅─
💠 از دست دادن فرصت، باعث اندوه می شود.
📒 #حکمت118
─┅•═༅𖣔✾🍃🌼🍃✾𖣔༅═•┅─
💠 دنيای حرام چون مار سمی است، پوست آن نرم ولی سم كشنده در درون دارد، نادان فريب خورده به آن می گرايد، و هوشمند عاقل از آن دوری گزيند.
📒 #حکمت119
─┅•═༅𖣔✾🍃🌼🍃✾𖣔༅═•┅─
💠 (از قريش پرسيدند) فرمود: اما بنی مخزوم، گل خوشبوی قريشند، كه شنيدن سخن مردانشان، و ازدواج با زنانشان را دوست داريم، اما بنی عبد شمس (امويان) دورانديش، و در حمايت مال و فرزند توانمندند كه به همين جهت بدانديش تر و بخيل تر می باشند، و اما ما (بنی هاشم) آن چه در دست داريم بخشنده تر، و برای جانبازی در راه دين سخاوتمندتريم، آنها شمارشان بيشتر اما فريبكارتر و زشت روی ترند، و ما گوياتر و خيرخواه تر و خوش روی تريم.
📒 #حکمت120
─┅•═༅𖣔✾🍃🌼🍃✾𖣔༅═•┅─
💠 چقدر بين دو عمل فاصله دور است : عملی كه لذتش می رود و كيفر آن می ماند، و عملی كه رنج آن می گذرد و پاداش آن ماندگار است.
📒 #حکمت121
─┅•═༅𖣔✾🍃🌼🍃✾𖣔༅═•┅─
💠 (در پي جنازه ای می رفت و شنيد كه مردی می خندد) فرمود: گویی مرگ بر غير ما نوشته شد، و حق جز بر ما واجب گرديد، و گويا اين مردگان مسافرانی هستند كه به زودی باز می گردند، در حالی كه بدنهايشان را به گورها می سپاريم، و ميراثشان را می خوريم. گويا ما پس از مرگ آنان جاودانه ايم! آيا چنين است؟ كه اندرز هر پنددهنده ای از زن و مرد را فراموش مي كنيم؟ و خود را نشانه تيرهای بلا و آفات قرار داديم؟
📒 #حکمت122
─┅•═༅𖣔✾🍃🌼🍃✾𖣔༅═•┅─
#نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
هدایت شده از رساله امام خامنهای
‼️تقدیم نماز قضا بر ادا
🔷س 5062: اگر #نماز_قضا به عهده شخص باشد، می تواند ابتدا #نماز_واجب یومیه را بخواند و پس از آن نماز را #قضا کند؟
✅ج: کسی که نماز قضا دارد، میتواند نمازی که اکنون بر او واجب شده را بخواند؛ ولی احتیاط واجب آن است که اگر فقط یک نماز است ابتدا نماز قضا را به جا آورد؛ به خصوص اگر نماز قضا مربوط به همان روز باشد.
#احکام_نماز #ترتیب_نماز
🆔 @resale_ahkam
💠 اسوه بشر
🔸 منطق قرآن كریم این نیست که زن خوب نمونه زنان است، منطق قرآن كریم این است كه زن خوب #نمونه_مردم است؛ نه نمونه زنان و نه نمونه مردان، نمونه مردم است! یعنی هم مرد باید از این زن به عنوان الگو استفاده كند و هم زن. وجود مبارك علی بن ابی طالب نمونه مردم خوب است نه نمونه مردان، هم زن ها باید علی را الگو قرار بدهند و هم مردها! وجود مبارك فاطمه زهرا (سلام الله علیها) هم #نمونه_مردم خوب است، نه نمونه زنان نه نمونه مردان.
🔸 سرّ اینكه وجود مبارك مریم (سلام الله علیها) به عظمت در فرهنگ وحی ستوده می شود، #نوآوری او است كه ﴿كُلَّمَا دَخَلَ عَلَیها زَكَرِیا الْمِحْرابَ وَجَدَ عِنْدَها رِزْقاً﴾، این میوه بی سابقه را از كدام باغ چیدی؟ می گوید از #باغ_ملكوت! از كجا این روزی پیش بینی نشده را فراهم كردی؟ ﴿أَنّی لَكِ هذا قالَتْ هُوَ مِنْ عِنْدِ اللّهِ﴾،[1] این روزی های ظاهری است، یعنی میوه زمستانی در تابستان و میوه تابستانی در زمستان، غیر فصل یعنی نو و نوبر و ابتكاری، اینها میوه های جسمانی و حسی و تغذیه و تنویه است؛ لذا مریم (سلام الله علیها) سیده نساء عالمیان اهل خود و عصر خود شد. همین میوه بی سابقه و #نوآوری، درباره فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است، منتها این میوه یك میوه دیگری است؛ لذا آن بانو سیده نساء عالمیان است من الاولین و الآخرین. مریم (سلام الله علیها) میوههای #حسی داشت، وجود مبارك فاطمه زهرا (سلام الله علیها) میوه های #عقلی داشت. زكریا (علیه السلام) هر وقت وارد می شد، خوراكی بی سابقه میدید، بعد از رحلت رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة والثناء) وجود مبارك حضرت امیر هر وقت وارد می شد، می دید فاطمه زهرا از عرش و فرش و گذشته و آینده سخن می گوید، #میوه_علمی تازه دارد! آنچه مرحوم كلینی نقل می كند كه جبرئیل وارد می شد ملاحم را ارایه می كرد؛[2] یعنی اخبار غیبی. هر وقت وارد می شد می دید وجود مبارك فاطمه می فرماید كه در ده سال بعد یا ده هزار سال بعد یا یك میلیون سال بعد یك چنین اتفاقی می افتد، وجود مبارك حضرت امیر می فرمود كه این حرف ها را از كجا می زنی؟ ده هزار سال یا هزار بعد سال بعد این طور است، بهشت این طور است، جهنم این طور است، «تَطایُرِ کُتُب» این طور است، مواقف این طور است، صراط این طور است و آینده این طور است، این اخبار غیبی را از كجا می گویی؟ می فرمود جبرییل آمد و به این گزارش را داد. آن ﴿كُلَّمَا دَخَلَ عَلَیها زَكَرِیا الْمِحْرابَ﴾ كجا، این «كلما دخل علیها علی» كجا! آن یك #نوآوری است و غذای ظاهری است، این یك نوآوری است و #غذای_ملكوتی است! این هر لحظه #علم تازه دارد، آن هر لحظه خوراكی تازه دارد! آن می شود سیده نساء عالمیان عصر خودش، این می شود سیده نساء عالمیان «من الاولین و الآخرین».
[1]. سوره آل عمران، آیه37.
[2]. الكافی (ط ـ الإسلامیة)، ج1، ص241.
#ولادت_حضرت_فاطمه_سلام_الله_علیها
#دهه_فجر
#انقلاب_اسلامی_سیره_فاطمی_منزلت_زن_سبک_زندگی_ایرانی_اسلامی
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 دیدار شورای اسلامی شهر تهران با حضرت استاد
تاریخ: 1383/04/27
🆔 t.me/esratvtelegram
هدایت شده از ثانیه شمار ظهور
همیشه با دو سه نفر میرفت گلزار شهدا
قدم به قدم که میرفت جلو ،
دلتنگ تر از قبل میشد ،
دلتنگ شهادت ،
دلتنگ رفقای شهیدش....
کنار قبور می ایستاد و رازهای مگویش را به یارانش میگفت. جنس نجواهای فرمانده را نشنیده هم میشد فهمید. نجواهایی از جنس دلتنگی ، جاماندگی و دلواپسی .حاجی بین قبر ها راه میرفت مینشست و خلوت میکرد بعد رو میکرد به ما و میگفت:《قرآن همراهتون هست؟》
اگر بود که سوره حشر را میخواند و اگر هم نبود از توی موبایل برایش می آوردیم این عادت حاجی بود باید سوره حشر را سر مزار شهدا حتما میخواند..
# مکتب حاج قاسم 💗
🔆♨️🔆♨️🔆♨️🔆♨️
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0