eitaa logo
کانال صوتی راهی به سوی بهشت۱
2.1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
514 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 اجرای عدالت 🔹 بعضی از کارهاست که با همین مصطلح حلّ می ‌شود، چه اینکه در سوره مبارکه «نحل» فرمود: ﴿إِنَّ اللَّهَ یأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسَانِ﴾.[1] کسی که می ‌خواهد پیش نماز بشود، همین عدل مصطلح کافی است؛ انجام واجبات و ترک محرّمات. اما یک وقت کسی می‌ خواهد مسئولیت قضایی و غیر قضایی را به عهده بگیرد، این عدالتی که در پیش نماز هست برای او کافی نیست. این عدالتی که در سوره مبارکه «حدید» آمده که ﴿لِیقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ﴾[2] [نیاز است]، نه اینکه عادل باشد، بلکه باشد. 🔹 گاهی آدمی قُرص و متقن است، عدالتش فوق عدالت امام جماعت است؛ اما پرونده پرونده اختلاسی است! برای این منظور نه عدالتی که در نماز جماعت معتبر است و راه گشاست، نه عدالتی که در قضای قاضیان عادی هست راه گشاست؛ در این موارد ﴿قَوَّامینَ بِالْقِسْطِ﴾[3] «قوّام بالقسط» باید باشد نه «قائم بالقسط». پرونده میلیاردی را او باید حلّ کند. وگرنه یا با تهدید یا با تطمیع از بین می ‌رود. اینکه فرمود: ﴿وَ أَقِیمُوا الشَّهَادَةَ لِلَّهِ﴾، یا در سوره مبارکه «نساء» آیه 135 فرمود: ﴿كُونُوا قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَداءَ لِلَّهِ﴾. اینکه می ‌بینید خیلی از جاها مشکل حلّ نمی‌ شود، برای این است که ما خیال می ‌کنیم با عدالت نماز جماعتی آن حلّ می ‌شود. 🔹 جان جهان به فدای این پیغمبر! این [روایت] را هم سنّی نقل کرد، هم شیعه نقل کرد؛ فرمود من آیه ‌ای بلدم که اگر مردم بدان عمل بکنند خواهد بود. من یک این را مکرّر می ‌فرمود! آن کدام آیه است؟ همین آیه محل بحث که ﴿وَ مَن یتَّقِ اللَّهَ یجْعَل لَهُ مَخْرَجاً﴾،[4] فرمود اگر کسی باتقوا باشد هیچ مشکلی ندارد.[5] الآن این مشکل جامعه ما یا به خاطر احتکار بود، یا به خاطر اختلاس بود یا به خاطر سکه خریدن بود یا به خاطر ارز خریدن بود، همه اینها بود! چیزی هم در این مملکت کم نیست، همه چیز هست! بیگانه نقشش بی‌ اثر نیست، اما این مشکلات درون برای این است که در کار نیست. فرمود شما راه کسی را نبندید و بیراهه نروید، ممکن نیست خدا شما را تنها بگذارد، ﴿وَ مَن یتَّقِ اللَّهَ یجْعَل لَهُ مَخْرَجاً﴾. از این قرآن راستگوتر! ما حرف این را گوش ندهیم، پس حرف چه کسی را گوش بدهیم؟! فرمود شما اگر بیراهه نروید، به دنبال حرام نروید، هرگز نمی ‌مانید. اگر اهل حوزه و دانشگاه باشد، هیچ شبهه‌ ای برای او نمی‌ ماند «مِنْ شُبُهَاتِ الدُّنْیا».[6] شبهات علمی نمی ‌ماند، شبهات مالی نمی ‌ماند، مشکلات سیاسی نمی ‌ماند. ﴿وَ مَن یتَّقِ اللَّهَ یجْعَل لَهُ مَخْرَجاً﴾، «مِنْ شُبُهَاتِ الدُّنْیا» «وَ مِنْ غَمَرَاتِ الْمَوْتِ» در هنگام فشار مرگ مشکلی ندارد. 🔹 آدم وقتی دو سال در یک خانه بود حالا اثاث‌ کشی می‌ خواهد بکند، می ‌بیند که متأثّر است، برای اینکه با این خانه اُنس گرفته است. حالا شصت ـ هفتاد سال ما با این پیکر اُنس گرفتیم و حالا می‌خواهیم این را رها کنیم، چه پیش می ‌آید؟ مگر فشار مرگ آسان است؟! حضرت فرمود اگر کسی باتقوا باشد، راحت جان می‌ دهد. ما می‌ خواهیم راحت زندگی کنیم، نمی ‌خوهیم اشرافی زندگی کنیم، راهش اینهاست! [1]. سوره نحل، آیه90. [2]. سوره حدید، آیه25. [3]. سوره نساء، آیه135. [4]. سوره طلاق، آیه2. [5]. مکارم الاخلاق، ص468؛ مسند الإمام أحمد بن حنبل، ج‏35، ص436. [6]. تفسیر الصافی، ج‏5، ص188. 📚 سوره مبارکه طلاق ـ جلسه 4 تاریخ: 1397/07/10 🆔 t.me/esratvtelegram
هدایت شده از تقویم شیعه 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میلاد دخت نبی اسلام (ص) را به تمام شیعیان جهان دوستداران امامت و ولات بخصوص مادران و زنان کشورمان تبریک می گوییم ، @taqvim_shia
هدایت شده از ثانیه شمار ظهور
✅ امام حسین (علیه السلام) فرمودند: 🔹مَن نَفَّسَ کُربَةَ مُومِنً فَرَّجَ اللهُ تَعالی عَنهُ کُرَبَ الدُّنیا وَ الآخِرَةِ؛ 🔸هر کس که رنج و اندوهی را از مؤمنی برطرف سازد، خداوند متعال غمهای دنیا و آخرت را از او دور می سازد. مستدرک الوسائل، ج12، ص209 🍃🌼🍃🌷🍃🌼🍃🌷🍃 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
هدایت شده از گالری صالحی
آیت الله بهجت میفرمایند: از فرشته بالاتری 🕊 اگر انسان تکالیفش را رعایت کند،از فرشته بالا تر است،ودیگر غصه نباید بخورد.😍 ➮ @ayatolahbahjat
‼️مجلس غیبت بزرگترها 🔷س 5244: وقتی بزرگ تر های جمع مثلاً مادر و خاله و ... غیبت می کنند، آیا من باید تذکر بدهم؟ چگونه؟ ✅ج: اگر بدانید در مجلسی غیبت می شود حضور در آن مجلس جایز نیست و اگر در مجلسی کسی قصد غیبت کردن داشته باشد یا در حال غیبت کردن باشد، با وجود شرایط نهی از منکر، نهی زبانی واجب است و در هر صورت اگر غیبت مسلمانی را بشنوید باید ردّ غیبت کنید. 📕منبع: khamenei.ir 🆔 @resale_ahkam
💠 اصول انقلاب 🔹 ما هم هدفمان مشخص است، هم راه مشخص و هم می ‌دانیم صاحب كارمان كیست؛ به دلیل اینكه را او به مقصد رساند. در جریان فتح مكه ابوسفیان متحیرانه قدم می ‌زد، گفت چطور شد که ما شكست خوردیم و اینها پیروز شدند؟! ما به سربازانمان كباب می ‌دادیم و اینها خرما خوردند، ما به سربازانمان شمشیر دادیم و آنها چوب دستی داشتند، ما به سربازانمان شتر و اسب دادیم و اینها پیاده و پابرهنه بودند، آخر «لَیتَ شِعْرِی بِأَی شَیءٍ غَلَبْتنِی» آخر ما هر چه تحلیل می ‌كنیم جور درنمی ‌آید، چطور ما شكست خوردیم اینها پیروز شدند؟! وجود مبارك پیغمبر (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) از پشت سر رسیدند دست مبارك را روی دوش ابوسفیان گذاشتند و فرمودند «بِاَللهِ غَلَبْتُك»[1] تو همه ‌اش شتر و اسب و قاطر می ‌بینی، قدرت غیبی را كه نمی ‌بینی! ما با آن پیروز شدیم «بِاَللهِ غَلَبْتُك». در جریان این طور بود در جریان واقعاً این طور بود. اینكه تاریخ ‌بیهقی و تاریخ ناسخ ‌التواریخ و اینها نیست كه مال سیصد سال قبل یا چهار صد سال باشد، برای دیروز بود و همه هم دیدند! این طور نیست كه حالا آدم بگوید كه در تاریخ است افسانه است یا اغراق است، پس «بِاَللهِ غَلَبْتُك» است. 🔹 اصل اول آن است كه به سمت باید حركت كنیم اصل دوم این است كه هیچ كم نیاوریم برای اینكه صاحب كار دیگری است! اصل سوم این است كه چقدر از ما بر می ‌آید؟! هر چه كه بر می‌آید كوتاهی نكنیم، یقیناً پیروز می‌ شویم! 🔹 جوان های مملكت هم های متدین و شیر پاك خورده هستند، بچه ‌های ابی ‌عبدالله هستند، بچه ‌های امیرالمؤمنین هستند و [برای] اینها هم باید تلاش و كوشش كرد؛ منتها ما اگر درست عمل بكنیم مردم بر می ‌گردند! مردم هم مردم مسلمان و متدین ‌هستند وقتی ببینند این آقا كیسه ندوخته می کنند. مردم از این بیان امیرالمؤنین را تبعیت می ‌كنند؛ حضرت فرمود كه آن كارمند و آن كارگزاری كه وقتی می‌آید با یك كیسه خالی می‌ آید می ‌رود با كیسه پر می‌رود به او نكنید، خودش هم فرمود این درآمدهای من است و من از همین ها دارم استفاده می ‌كنم؛[2] حالا ما مثل او نمی ‌توانیم بشویم و قبول داریم، اما همین را اكتفا بكنیم. حرام آبرو بر است! در بیانات نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) مكرر در نهج‌ البلاغه آمد كه باند بازی، جناح بازی و سیاست بازی سرزمین «وبا»، «وَبِی‏»,[3] «أَوْبیٰ‏»،[4] «مُوبِئ‏»[5] است. یكی از واژه ‌هایی كه در نهج ‌البلاغه چند بار تكرار شده است، همین جریان «وَبِی‏», «أَوْبیٰ‏»، «مُوبِئ‏» فرمود این دنیا و این بازی ها «مُوبِئ‏» است؛ آن چراگاهی را می‌ گویند كه علفهایش وبا خیز است. فرمود دنیا این طور است، مبادا خدایی ناكرده در این باند بازی و در این جناح بازی [بیافتید]! بله همه ما در متن سیاستیم، سیاست را سید حسن مدرس (رضوان الله علیه) بیان كرده، امام بیان كرده، مقام معظم رهبری بیان می‌كند، راه مشخصی داریم! ما نه فاصله می ‌گیریم، نه از قافله جداییم و در هم هستیم؛ اما باند بازی، جناح بازی، بازی كردن با دین و بازی كردن با خون شهدا آدم را در چراگاه «وَبِی‏», «أَوْبیٰ‏»، «مُوبِئ‏» می ‌برد؛ یعنی چراگاه وبا خیز، وبا هم هم كشنده است و هم آبرو است. 🔹 این بیان نورانی حضرت امیر است که فرمود باند بازی آبرو ریزی را به همراه دارد، مواظب دنیا باشید و آخرتتان باشید! خدا صاحب این همه خون های پاك است! این یعنی انتقام اینها را خدا می‌گیرد، وگرنه خدای سبحان كه خون ندارد! خون بهای اینها را خود خدا به عهده می‌گیرد. اگر را خدا می‌گیرد، مگر اجازه می ‌دهد که هر كسی با این خون ها بازی كند؟! [1]. الروض الانف الوكیل، ج7، ص135. [2]. مجموعه ورام، ج2، ص151/ [3]. نهج البلاغة (للصبحی صالح)، خطبه175؛ نهج البلاغة(للصبحی صالح), حکمت376. [4]. نهج البلاغة(للصبحی صالح), خطبه238. [5]. نهج البلاغة(للصبحی صالح), حکمت367؛ «مَتَاعُ الدُّنیا حُطَامٌ مُوبِیءٌ». 📚 دیدار مسئولان سازمان بسیج با حضرت استاد تاریخ: 1383 🆔 t.me/esratvtelegram
هدایت شده از عطر دوست
«خَسِرَتْ صَفْقَةُ عَبْدٍ لَمْ تَجْعَلْ لَهُ مِنْ حُبّكَ نَصِيباً» ـــــــــــــــــــ🖤ـــــــــــــــــــ 💠 پروردگارا! كسى كه از محبّت خود بهره‏ مندش نكردى، زيان كرده است. ـــــــــــــــــــ❤️ـــــــــــــــــــ علیه السلام [بحارالانوار ج۹۵ ص۲۱۶] 🆔@atredoost
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اين همون نمازی هست كه اكثر علماحاضرند با هفتاد سال عبادت عوض كنند ✳️ @bahjat_alabd