💯 ۵ نکته کاربردی برای انسجام در یادداشتنویسی
نویسنده یک یادداشت باید بتواند مخاطب را با یک کل بههم پیوسته مواجه کند.
🏷 #نکات_آموزشی یادداشتنویسی
📆 مهلت ارسال آثار:
٣٠ فروردینماه ١۴٠٣
برای شرکت در مسابقه از طریق لینک زیر اقدام کنید:
🔗 survey.porsline.ir/s/iNDgGcjx
📍نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun
⏳ ٣ روز مانده به پایان مسابقه یادداشتنویسی
🏷 #روزشمار
📆 مهلت ارسال آثار:
٣٠ فروردینماه ١۴٠٣
برای شرکت در مسابقه از طریق لینک زیر اقدام کنید:
🔗 survey.porsline.ir/s/iNDgGcjx
📍نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun
⏳ ٢ روز مانده به پایان مسابقه یادداشتنویسی
🏷️ #روزشمار
📆 مهلت ارسال آثار:
٣٠ فروردینماه ١۴٠٣
برای شرکت در مسابقه از طریق لینک زیر اقدام کنید:
🔗 survey.porsline.ir/s/iNDgGcjx
📚 نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun
📣 «محمدرضا سرشار» استاد دانشگاه سوره در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب بهعنوان «چهره ماندگار هنر انقلاب» برگزیده شد.
📄 بخشی از گفتوگوی دومین نشریه دانشجویی راه با «محمدرضا سرشار» استاد تمثیل شناسی دانشگاه سوره:
🔻 بعد از انقلاب تقریبا دهه ۱۳۶۰ را، بیشتر در عرصه ادبیات کودکونوجوان کارکردم؛ که توصیه شهید باهنر بود. در همان زمان این توصیه، یعنی قبل از پیروزی انقلاب، ایشان دوتا از کتابهای من را در دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ کردند. دکتر باهنر، در آن زمان از من خواستند که بر ادبیات کودکونوجوان متمرکز شوم. من هم حداقل برای یک دهه به حرفشان گوش کردم. بعد وارد حوزه نقد و پژوهش ادبی و مختصری هم داستان بزرگسالان شدم.
🔻 هنر متعهد هنری است که درصدد ایجاد رشد و تعالی معنوی در مخاطب باشد. هر اثر هنری که بتواند در این جهت قدم ولو کوچکی بردارد، یک اثر هنری متعهد است. اگر به سرچشمههای وحی و توحید وصل باشد، هنر دینی میشود، که خود به خود، این تعهد در ذاتش است.
🖇️ مطالعه کامل مصاحبه:
🔗 B2n.ir/Rah_sun
📚 نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun
❌ تمدید شد!
با توجه به درخواست دانشجویان و استقبال بینظیر شما، فراخوان مسابقه یادداشتنویسی تمدید شد.
🔻 «ویژه دانشجویان و فارغالتحصیلان دانشگاه سوره»
🔸 بخش ویژه:
- مطالبهگری و عدالتخواهی
- دانشگاه مطلوب، دانشجوی مطلوب
- طوفانالاقصی و مسئله فلسطین
- صداوسیما، آنچه هست، آنچه باید (نقدها و راهکارها)
- زنان (چالشها و پیشرفتها)
🔹 بخش عمومی:
سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، صنفی، ادبی، بینالملل، عمومی، دینی، طنز
🔸 قالبها:
- یادداشت
- مقاله
- گزارش
- مصاحبه
- سفرنامه
- دلنوشته
📆 مهلت نهایی ارسال آثار:
۷ اردیبهشتماه ۱۴۰۳
🗒️ برای شرکت در مسابقه از طریق لینک زیر اقدام کنید:
🔗 survey.porsline.ir/s/iNDgGcjx
📍 نشریه دانشجویی راه
📍مدیریت امور فرهنگی و فوق برنامه
🌐 @rahmag_sun
May 11
💯 ۵ نکته کاربردی برای افزایش جذابیت یادداشت
🏷 #نکات_آموزشی یادداشتنویسی
📆 مهلت نهایی آثار:
٧ اردیبهشتماه ١۴٠٣
برای شرکت در مسابقه از طریق لینک زیر اقدام کنید:
🔗 survey.porsline.ir/s/iNDgGcjx
📚 نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun
📣 پنجمین شماره ماهنامه دانشجویی «راه» منتشر شد
#سرمقاله
🔹 از کامران تا مرتضی از راه تا سوره
بنیامین فلاحتی
سردبیر
#یادداشت_دانشجویی
🔹 بنگاه یا دانشگاه
زینب پاکرو
کارشناسی مدیریت فرهنگی
#نگار
🔹 فریاد قلم
نقدی بر آثار سهراب خیری
به قلم محمدجواد طاهری
#بخش_ویژه
🔹 خیال ایستادن پشت آن تریبون!
حاشیه نگاری حضور اعضای هیئت تحریریه
نشریه دانشجویی راه در دیدار رمضانی
دانشجویان با رهبری
📚 نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun
نشریه دانشجویی راه - شماره پنجم.pdf
11.72M
#شماره_پنجم | ماهنامه دانشجویی «راه»
🗂️ شماره ثبت: ۱۵٢٢٢
📚 نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun
💠 هیئت داوران مسابقه یادداشتنویسی
👤 محمدرضا وحیدزاده
شاعر، نویسنده و مدیر گروه ادبیات پایداری دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره
👤 حامد صلاحی
نویسنده، مدرس دانشگاه سوره و دبیر تحریریه خبرگزاری کتاب ایران
📆 مهلت نهایی ارسال آثار:
٧ اردیبهشتماه ١۴٠٣
برای شرکت در مسابقه از طریق لینک زیر اقدام کنید:
🔗 survey.porsline.ir/s/iNDgGcjx
📍 نشریه دانشجویی راه
📍مدیریت امور فرهنگی و فوق برنامه
🌐 @rahmag_sun
نشریه دانشجویی راه
❌ تمدید شد! با توجه به درخواست دانشجویان و استقبال بینظیر شما، فراخوان مسابقه یادداشتنویسی تمدید
⏳ آخرین مهلت ارسال آثار تنها تا فردا ۷ اردیبهشتماه
🔻 برای شرکت در مسابقه از طریق لینک زیر اقدام کنید:
🔗 survey.porsline.ir/s/iNDgGcjx
📚 نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun
📄 #مثبت_راه | آقای نادر
🔹 فارغالتحصیل کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا بود. هم فیلم زیاد دیده بود و سینما را میشناخت، هم تکنیک فیلمسازی را بلد بود و در مستندسازی دستی بر آتش داشت. از فضای هنری غرب هم، یک شناخت بیواسطه داشت که از تجربیات زیسته خودش بر میآمد؛ و یک مدرسِ فیلمسازی، غیر از اینها به چه چیزی نیاز دارد؟
🔹 نادر طالبزاده، فقط یک مستندساز، فعالِ فرهنگی یا برنامهساز نبود؛ که یک معلم هم بود. این وجهی از شخصیت حاجنادر است که شاید گاهی زیر فعالیتهای پرحجم و چشمگیرش در عرصه رسانه از چشمها پنهان بماند. او نه فقط میدانست چطور باید تکنیک را به خدمت «کشفِ حقیقت» درآورد، که میتوانست این دانش و معرفت را در خدمت دیگران قرار بدهد و شاگرد تربیت کند.
🔹 طالبزاده نه تدریس را پشت کرسیهای دستوپاگیرِ دانشگاه دنبال کرد و نه در آموزشگاههای خصوصیِ پایتخت، مأمن جست. دورههایش را در جشنواره عمار برگزار میکرد تا سادهتر، در میان مردم باشد؛ در میان جوانانِ انقلابیِ مشتاق و مستعد که باید سینما و تکنیک را میشناختند و او، وظیفه داشت تا برای آنها راهنما باشد.
🔹 «مستندسازی» برای طالبزاده، فقط کنشِ فیلمسازی نبود؛ بخشی از یک وظیفه بزرگتر بود و آن کشف حقیقت بود؛ کشفی که نه فقط فیلمساز به دنبال آن است، که مخاطبِ دلزده از رویاهای رنگارنگِ سینما نیز در جستوجویش است.
🔹 حالا این مستندسازِ کاشف حقیقت، هم باید سینما را بشناسد و فیلم ببیند و به تکنیک مسلط باشد، هم باید سیر و سلوکی معنوی داشته باشد که او را لایق ثبت حقیقت بکند و مهمتر از همه اینها، صبور باشد و صبور باشد و صبور؛ چرا که حقیقت خودش را فقط به منتظران نشان میدهد.
🔹 در دومین سالگرد درگذشت نادر طالبزاده، با آرزوی آمرزش برای استادِ خستگیناپذیر، ۷ نکته درباره مستندسازی را از گفتار نادر طالبزاده مرور میکنیم؛ نکاتی که هم ویژگیهای مستندهای خود او را برای ما توضیح میدهند و هم میتواند راهنمایی برای مستندسازی باشد.
📚 نشریه دانشجویی راه
🌐 @rahmag_sun