eitaa logo
محفل علمی رهپویان
258 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
739 ویدیو
218 فایل
محفل علمی دوستان طلبه (با نگاه نیمه کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛گاهی درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
تحول در تحصيل (93) (*) ⚠️ سند نود و سوم: گفتاري از حضرت آیت الله محمدمهدی شب‌زنده‌دار دام عزه 🔺مسئله مهم ديگر پيش مطالعه و حتي پيش مباحثه است. (قدیم ها) مي گفتند خودت بنشين با داشته هاي خودت، اين متن را مطالعه کن، ببين چند درصد آن را به نظرخودت فهميدي؟ حتي با يکي گفتگو کن و بعد بيا سر درس استاد. همچنين در درس استاد، حتي ممنوع بوده که چيزي بنويسي. اين تقريراتي که سر درس ها مي نويسند، عار بوده است. مرحوم استاد ما آقاي شيخ کاظم تبريزي مي فرمودند: در درس آقاي خوئي، کسي نمي نوشت. اين خودش دخالت دارد در اينکه مطلب را بهتر بفهمي، حلّاجي کني تا يادت بيايد که چه گفت؟ پ.ن: البته نکات لازم را باید بعد از درس و مباحثه حتما نوشت. (*) منبع: نشریه مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام/ شعبان 1440 ————————————- ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺راه ارتباطی: @hm1370 🔹کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 🌐mirath.blog.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نسیم حکمت
استاد یزدان پناهحادثه شاهچراغ.mp3
زمان: حجم: 14.57M
🔰 حادثه شاهچراغ ▪️ بیانات استاد یزدان‌پناه در خصوص اتفاقات اخیر و شهادت جمعی از هم‌وطنان در حرم مطهر شاهچراغ شیراز 🔹 حادثه شاهچراغ از بینات حوادث سیاسی 🔹کوتاهی‌های خواص 🔹عقب ننشستن از مبانی نظام 🔹 لزوم ید واحده بودن حوزه‌های علمیه 🔹بی اهمیتی موضع‌گیری‌های برخی خواص حوزه 🔹لزوم کنترل فضای مجازی و جهاد تبیین @nasimehekmat
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📌 راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان، در شهر مقدس قم ⏰ جمعه ۱۳ آبان ماه سال ۱۴۰۱، ساعت ۹:۳۰ صبح ⬅️ مسیر راهپیمایی: از صحن پیامبر اعظم (ص) حرم حضرت معصومه (س) (جنب کتابخانه حرم) تا مصلای قدس قم @hawzahnews
هدایت شده از جامعه‌شناسی جنگ
💢 گفت‌وگویی درباره وقایع اخیر 🔸 فقه آن وضعیت مطلوب زندگی و زیست را بیان می‌کند؛ اما علوم و معرفت‌های کاربردی و دانش‌های تجربی چگونگی برنامه‌ریزی و رسیدن به آن قلمرو را ذکر می‌کنند 🔸 وقتی که فقاهت، وضعیت مطلوب و آرمانی را برای امت اسلامی در نظر می‌گیرد، کار اجتماعی و جمعی را یک فرد نمی‌تواند انجام دهد. کار جمعی را باید عموم مردم انجام دهند و فرهنگ باید کشش آن را داشته باشد. اگر این کشش وجود نداشت و انجام نشد، به زور نمی‌شود دیگران را وادار کرد. 🔸 تعبیر قرآن کریم لا اکراه فی الدین است؛ یعنی دین به زور اجرایی نمی‌شود. خداوند وقتی با حضرت موسی سخن می‌گوید، موسی می‌گوید: من خودم و برادرم را می‌توانم عملاً به اجرای احکام الهی دعوت کنم و دیگران را نمی‌توانم. این، امر تکوینی مسائل اجرایی و مدیریت مربوط به خود را به دنبال دارد. اگر در جامعه می‌بینید که برخی موارد قانون، مردم را الزام می‌کند، آن محدوده‌ی الزام را ظرفیت فرهنگی جامعه می‌پذیرد؛ یعنی وقتی که ظرفیتی وجود نداشت، گاهی الزام هم نمی‌توانید کنید. 🔸 ما بین فقه و قانون فاصله‌ای داریم. قانون عمدتاً تدبیر و مدیریت اجرای آن مطلوب‌هایی است که دین می‌خواهد؛ اما این تدبیر و مدیریت مطلوب‌ها توسط خود فقه انجام نمی‌شود؛ بلکه توسط دانش‌هایی است که شرایط اجرا را نشان می‌دهد و معرفی می‌کند. 🔸 برنامه‌ریزی متناسب برای عبور از وضعیت موجود به سوی وضعیت مطلوب لازم است که این برنامه‌ریزی از مجرای همراهی باور و عمل و همگامی مجموعه‌ی جامعه در سطوح مختلف می‌تواند شکل بگیرد و به‌وجود بیاید. 👈 ادامه متن را اینجا مطالعه کنید 🆔 @hparsania
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴ده راهبرد مهم غرب در تقابل با انقلاب اسلامی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1.سکتاريزاسيون (فرقه‌گرايي و قومیت‌گرایی و تحریک مذاهب و قومیت‌های موجود در ایران برای جدایی‌طلبی) 2.بالکانيزاسيون (تجزيه‌گرایی و تبدیل ایران به چندین کشور ضعیف و وابسته) 3.نورماليزاسيون (وادار کردن جمهوری اسلامی به تبعیت از نرم‌های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی غرب) 4.ليبراليزاسيون (در عرصه فرهنگ و اخلاق و اقتصاد) 5.واتيکانيزاسيون (محدودسازی نفوذ اجتماعی و سیاسی عالمان دین) 6.سکولاريزاسيون (محدودسازی دین در مسائل درونی و معنوی) 7.اينديويدوآليزاسيون (فردگرایی و تبعیت از امیال و خواسته‌های شخصی و فردی در حوزه تربيت و اخلاق و ارزش‌ها) 8.اومانيزاسيون (اومانیسم در عرصه باورها و زدودن تفکر توحیدی) 9.پرنوکراتيزاسيون (و عادی‌سازی روسپیگری و فاحشه‌‌گی در میان دختران و زنان) 10.اليناسيزاسيون (هویت‌زدایی ملی و اجتماعی به ویژه منقطع کردن نسل جوان و نوجوان از هویت ملی و دینی خودش) 🆔 eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
👈سوخت موشک‌های ایران در حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد، خروش میلیون‌ها ایرانی در تشییع پیکر شهید سلیمانی بود. جمعیت حاضر در بزرگداشت ۱۳ آبان در کشور، بخشی از معادلات آینده را رقم خواهد زد. (ان شاءالله ) جان ☘🌷☘
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🌀 طولانی بودن سنوات تحصیلی 🔻از عوامل ریزش و عدم استقبال به حوزه، طولانی بودن سنوات تحصیلی است. علاوه بر این طول مدت و وقتی که از دانش پژوه دینی گرفته می شود، مدرکی را هم که به دست می آورد عامل مضاعفی بر این سرخوردگی و بی رغبتی است. ⬅️ شخصی که در سن 18 سالگی و پس از گرفتن دیپلم وارد می شود، اگر به طور معمول مدارج علمی را طی کند، در سن 28 سالگی پایه ده را اتمام می کند. بعد از آن هم معمولا یک یا دو سالی طول می‌کشد که پایان‌نامه نوشته و از آن دفاع کند تا مدرک فوق لیسانس برای او صادر شود. حال آنکه اگر دو همکلاسی بعد از اخذ دیپلم یکی به و دیگری به حوزه برودند، در فرض اینکه هر دو موفق هم باشند، اولی بعد از شش سال کارشناسی ارشد را می‌گیرد اما دومی بعد از حدود ده سال!! علاوه بر این شخص طلبه، آن موقعیت اجتماعی و شغلی اولی را ندارد. در چنین حالتی طبیعی است که این مسئله موجب سرخوردگی شخص شود. 💢 حال فرض کنید دانشجویی بعد از گرفتن لیسانس یا فوق لیسانس به حوزه بیاید... 🆔 @tahavol_howze
محفل علمی رهپویان
#پرونده_ویژه #تحول_در_نظام_آموزشی 🌀 طولانی بودن سنوات تحصیلی 🔻از عوامل ریزش و عدم استقبال به
. مقتضای اینکه ۵ رشته ی علمی (علوم ادبیات ، منطق، اصول ، علوم حدیث ، فقه) در حد تخصصی خوانده شود، طولانی بودن مسیر علمی طلبگی است و قیاس حوزه ایده آل با دانشگاه (که چند جزوه و بخشی از چند کتاب برای پاس کردن خوانده میشود و تحقیق و عمق حوزوی را ندارد) ، مع الفارق است. لذا اگر افرادی که قصد طلبه شدن دارن ، توجیه شده باشن و این پی رو بر تنشون مالیده باشن ، مساله حقیقی شون طولانی بودن مسیر نخواهد بود بله اگر قرار باشد دروس حوزه برای پاس کردن خوانده شود و کیفیت نداشته باشد ، این مسیر طولانی ، اتلاف عمر و آزار دهنده است و باید مختصر شود. این حرفهای کسی است که در ۲۴ سالگی رسما وارد حوزه شده و سال دوم طلبگی متاهل شده بود و همین برنامه ی طولانی رو دارد طی میکند. (بنده الان درباره بحث موقعیت اجتماعی و شغلی که فرمودن، نظری نمیدهم.)
👓 ببخشید اشتباه شد! پیرمردهای مجمع محققین نه تنها سکوت نکردند در مقابل جنایات، بلکه در دفاع از جنایات تجزیه‌طلبان و ضد انقلاب وارد عمل شده‌اند! همین موسوی تبریزی و سروش محلاتی و... در مدرسه آیت الله گلپایگانی تدریس دارند! موسوی تبریزی شب جمعه زنگ زده به عبدالحمید، اونم در نماز جمعه زاهدان حرفهای تحریک‌کننده زده و خواستار برگزاری رفراندوم شده! طرفدار طالبان و تجزیه‌طلبان رو چه به رفراندوم!؟ @HozeTwit
هدایت شده از بیداری ملت
26.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سخنان قابل تامل حمید رسایی خطاب به رئیس جمهور 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
نوع «أن» را در جملات: «أيقَنتُ أَن لانَبيع مالکَ» و «يَسَّرني أَن تَعلَّم النحوَ» معین کنید. الف) مخففه - مخففه ب) مخففه - ناصبه ج) ناصبه - مخففه د) ناصبه - ناصبه 👨‍🎓👩‍🎓برای ثبت نام در کانال تخصصی تست سراسری به ادمین پیام دهید نظرات کاربران درباره دوره و کتاب👇 https://eitaa.com/joinchat/3828875411C38e1818afc