هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
💢 درجا زدن، یک اشتباه بزرگ است.
علامه #جوادی_آملی:
مبادا یک وقت بگویید فارغ التحصیل شدم اگر طلبه هستید اگر دانشجو هستید، تا نفس می کشید با کتاب باشید
اما این طور نیست که همان خوانده ها را تکرار کند و برای مردم بگوید
این از بدترین نقص هاست کسی بگوید الان بیست دور است دارم مکاسب می گویم
اشتباه می کنی؛ همان یک دور گفتی حداکثر دور دوم بس است
چرا بیست سال یک جا ماندی؟!
کسی بگوید من الان ده دوره شرح لمعه می گویم، خب این از بدترین اشتباهات شماست
چرا ده سال یک جا ماندی؟!
معصوم فرمود: انّ الله عز و جل یحبّ معالی الامور و یکره سفسافها
همت بلند، فکر بلند، ایده و اندیشه بلند را خدا دوست دارد
کارهای پست، همت های پست، فکر پست، خیال باطل این ها نزد خدا مکروه است.
✅ @feghheakbar
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
🔴 فیلترینگ و کسب و کارها
🔸دفتر ارتباطات فرهنگی در راستای اهداف خود اقدام به برگزاری سلسله نشستهایی با موضوع فضای مجازی توسط حجتالاسلام محمد کرباسی؛ کارشناس رسانه و فضای مجازی در روز دوشنبه 1401/8/9 نموده است.
🔸ایشان در این نشست با موضوع وضعیت کسب و کار در فضای مجازی، به مسأله آسیبدیدگی برخی فعالان در این عرصه اشاره کرد و افزود: به مدیریت خارجی واتساب و اینستگرام آمار دقیقی از میزان کسب و کارها وجود ندارد، اما میتوان آمار 400 تا 500 هزار نفر را حدس زد.
🔸کارشناس فضای مجازی افزود: کسانی که اقتصاد و معیشت مردم را به نرم افزارهای خارجی دشمن وابسته کردند باید محاکمه کرد چون علاوه به مخاطره افتادن امنیت اقتصادی، با عدمهمکاری مدیریت پلتفرمهای خارجی، دستگاه قضایی نمیتواند پروندههای کلاهبرداری را پیگیری نماید.
🔸استاد کرباسی در ادامه با اشاره به آمارهای منتشر شده فارغالتحصیلان رشتههای مهندسی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزود: ما موقعیت متناسب شغلی در داخل کشور نداریم چون وابسته هستیم.
🔸حجت الاسلام کرباسی افزود: با فیلترینگ هیچ کسب و کاری تعطیل نمیشود، بلکه جابجایی و جایگزینی صورت میگیرد. البته ممکن است این امر مستلزم هزینههای مختصری باشد اما در عوض با منفعت میلیونی مواجه خواهیم بود.
🔸ایشان برای جبران این آسیبها، راهکارهایی چون پرداخت حقبیمه توسط وزارت رفاه، ایجاد سامانههای اطلاعات کسب و کارها در وبسایت جامع داخلی و نیز تبلیغ رایگان در نرم افزارهای ایرانی و... دانست.
👇مشاهده کامل فیلم این برنامه
🎥 https://aparat.com/v/c8Gfi
🆔 @difqom
🌐 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🌐 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
هدایت شده از 🇵🇸 انجمن تبلیغ بین الملل حوزه علمیه مشکات
بسم الله الرحمن الرحیم
پذیرش سطح ۴ رشته مطالعات اسلامی به زبان عربی (تبلیغ بین الملل)
"موسسه آموزش عالی حوزوی مشکات شعبه قم" از میان برادران طلبه واجد شرائط، جهت پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ ثبت نام می نماید:
مقطع تحصیلی: سطح ۴ رشته تحصیلی مطالعات اسلامی به زبان عربی (تبلیغ بین الملل)
تحت اشراف اساتید مجرب
شرائط:
۱- اتمام سطح ۳
۲- قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه
۳- تعهد به ضوابط موسسه عالی مشکات
۴- تسلط به زبان عربی
تذکر: کسانی که مراحل نهایی تدوین پایان نامه سطح ۳ خود را طی می کنند می توانند در آزمون شرکت نمایند مشروط به اینکه تا پایان نیم سال دوم پایان نامه خود را دفاع کنند.
مزایا:
۱- به کارگیری دانش پژوهان توانمند در فرصت های تبلیغی-مطالعاتی در عرصه بین الملل
۲- ارتباط گیری با موسسات و نهادهای بین المللی جمهوری اسلامی
۳- ارتباط گیری با مراکز حوزوی-دانشگاهی و دانش پژوهان غیر ایرانی، مستقر در ایران
۴- بهره مندی از اساتید برتر حوزه و دانشگاه
۵- تدریس در موسسه آموزش عالی مشکات و سایر موسسات بین الملی داخل و خارج کشور
۶- اعطای دانشنامه تخصصی سطح ۴
۷- اعطای کمک هزینه تحصیلی
زمان ثبت نام:
تا جمعه ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۱
آدرس:
بلوار جمهوری اسلامی، حدفاصل حوزه علمیه معصومیه و موسسه امام خمینی ره، حوزه علمیه مشکات، پ ۵
شماره تلفن تماس و آیدی ایتا و بله:
۰۹۱۵۳۶۱۹۰۸۲
@Hossein_NooriAboozari
🆔 @hmeshkat_international
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
✅ تحول در تحصيل (90) (*)
⚠️ سند نودم: گفتاري از حضرت آیت الله محمدمهدی شبزندهدار دام عزه
🔺در یکی از نوشتجات شهید ثانی رحمة الله علیه دیدم که نوشته است: من برای خواندن مطوّل، نزد استادی در مصر رفتم و این (سفر)، شاید همان زمانی باشد که در حال نوشتن کتاب مسالک بوده است؛ یعنی ایشان در فقه و اصول تضلّع پیدا کرده بود (اشباع و پرمایه شده بود) ولی برای مطوّل، که معانی و بیان و بدیع است، ایشان به مصر می رود تا از استاد ماهری در این فن، تلقّیِ (مطلب) بکند.
(*) منبع: نشریه مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام/ شعبان 1440
————————————-
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
✅ تحول در تحصيل (92) (*)
⚠️ سند نود و دوم: گفتاري از حضرت آیت الله محمدمهدی شبزندهدار دام عزه
🔺متاسفانه چیزی که امروز هست، این است که امتحاناتی گرفته می شود و همّ و غمّ طلبه این شده است که اینها را بگذراند و امتحان بدهد و بیاید بالا، اما حساسیت اینکه من می خواهم این علم را یاد بگیرم، نیست. فقط در نظر دارد که این درس را پاس کند و مدرک بگیرد. بر خلاف گذشته که مثلا می گفتند فلانی دو بار مغنی خوانده است (یا کتب دیگر). مثلاً آیت الله جوادی آملی، بعضی از مجلدات اسفار را سه بار پیش استاد خوانده اند: آقای شعرانی، آقای الهی و علامه طباطبائی. این (تکرار) برای چیست؟ برای اینکه مفاد این کتب را من درست تلقّی کنم. متاسفانه در روزگار ما اینکه همّ و غمّ طلبه این باشد که علم را درست فرابگیرد و به زوایا و خفایایش پی ببرد، خیلی کم شده است. الان خیلی از کتاب ها را نمی خوانند، می روند و امتحان می دهند.
(*) منبع: نشریه مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام/ شعبان 1440
————————————-
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
✅ تحول در تحصيل (93) (*)
⚠️ سند نود و سوم: گفتاري از حضرت آیت الله محمدمهدی شبزندهدار دام عزه
🔺مسئله مهم ديگر پيش مطالعه و حتي پيش مباحثه است. (قدیم ها) مي گفتند خودت بنشين با داشته هاي خودت، اين متن را مطالعه کن، ببين چند درصد آن را به نظرخودت فهميدي؟ حتي با يکي گفتگو کن و بعد بيا سر درس استاد. همچنين در درس استاد، حتي ممنوع بوده که چيزي بنويسي. اين تقريراتي که سر درس ها مي نويسند، عار بوده است. مرحوم استاد ما آقاي شيخ کاظم تبريزي مي فرمودند: در درس آقاي خوئي، کسي نمي نوشت. اين خودش دخالت دارد در اينکه مطلب را بهتر بفهمي، حلّاجي کني تا يادت بيايد که چه گفت؟
پ.ن: البته نکات لازم را باید بعد از درس و مباحثه حتما نوشت.
(*) منبع: نشریه مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام/ شعبان 1440
————————————-
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
هدایت شده از نسیم حکمت
حادثه شاهچراغ.mp3
14.57M
🔰 حادثه شاهچراغ
▪️ بیانات استاد یزدانپناه در خصوص اتفاقات اخیر و شهادت جمعی از هموطنان در حرم مطهر شاهچراغ شیراز
🔹 حادثه شاهچراغ از بینات حوادث سیاسی
🔹کوتاهیهای خواص
🔹عقب ننشستن از مبانی نظام
🔹 لزوم ید واحده بودن حوزههای علمیه
🔹بی اهمیتی موضعگیریهای برخی خواص حوزه
🔹لزوم کنترل فضای مجازی و جهاد تبیین
@nasimehekmat
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📌 راهپیمایی یومالله ۱۳ آبان، در شهر مقدس قم
⏰ جمعه ۱۳ آبان ماه سال ۱۴۰۱، ساعت ۹:۳۰ صبح
⬅️ مسیر راهپیمایی: از صحن پیامبر اعظم (ص) حرم حضرت معصومه (س) (جنب کتابخانه حرم) تا مصلای قدس قم
@hawzahnews
هدایت شده از جامعهشناسی مقاومت
💢 گفتوگویی درباره وقایع اخیر
🔸 فقه آن وضعیت مطلوب زندگی و زیست را بیان میکند؛ اما علوم و معرفتهای کاربردی و دانشهای تجربی چگونگی برنامهریزی و رسیدن به آن قلمرو را ذکر میکنند
🔸 وقتی که فقاهت، وضعیت مطلوب و آرمانی را برای امت اسلامی در نظر میگیرد، کار اجتماعی و جمعی را یک فرد نمیتواند انجام دهد. کار جمعی را باید عموم مردم انجام دهند و فرهنگ باید کشش آن را داشته باشد. اگر این کشش وجود نداشت و انجام نشد، به زور نمیشود دیگران را وادار کرد.
🔸 تعبیر قرآن کریم لا اکراه فی الدین است؛ یعنی دین به زور اجرایی نمیشود. خداوند وقتی با حضرت موسی سخن میگوید، موسی میگوید: من خودم و برادرم را میتوانم عملاً به اجرای احکام الهی دعوت کنم و دیگران را نمیتوانم. این، امر تکوینی مسائل اجرایی و مدیریت مربوط به خود را به دنبال دارد. اگر در جامعه میبینید که برخی موارد قانون، مردم را الزام میکند، آن محدودهی الزام را ظرفیت فرهنگی جامعه میپذیرد؛ یعنی وقتی که ظرفیتی وجود نداشت، گاهی الزام هم نمیتوانید کنید.
🔸 ما بین فقه و قانون فاصلهای داریم. قانون عمدتاً تدبیر و مدیریت اجرای آن مطلوبهایی است که دین میخواهد؛ اما این تدبیر و مدیریت مطلوبها توسط خود فقه انجام نمیشود؛ بلکه توسط دانشهایی است که شرایط اجرا را نشان میدهد و معرفی میکند.
🔸 برنامهریزی متناسب برای عبور از وضعیت موجود به سوی وضعیت مطلوب لازم است که این برنامهریزی از مجرای همراهی باور و عمل و همگامی مجموعهی جامعه در سطوح مختلف میتواند شکل بگیرد و بهوجود بیاید.
👈 ادامه متن را اینجا مطالعه کنید
🆔 @hparsania
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴ده راهبرد مهم غرب در تقابل با انقلاب اسلامی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1.سکتاريزاسيون (فرقهگرايي و قومیتگرایی و تحریک مذاهب و قومیتهای موجود در ایران برای جداییطلبی)
2.بالکانيزاسيون (تجزيهگرایی و تبدیل ایران به چندین کشور ضعیف و وابسته)
3.نورماليزاسيون (وادار کردن جمهوری اسلامی به تبعیت از نرمهای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی غرب)
4.ليبراليزاسيون (در عرصه فرهنگ و اخلاق و اقتصاد)
5.واتيکانيزاسيون (محدودسازی نفوذ اجتماعی و سیاسی عالمان دین)
6.سکولاريزاسيون (محدودسازی دین در مسائل درونی و معنوی)
7.اينديويدوآليزاسيون (فردگرایی و تبعیت از امیال و خواستههای شخصی و فردی در حوزه تربيت و اخلاق و ارزشها)
8.اومانيزاسيون (اومانیسم در عرصه باورها و زدودن تفکر توحیدی)
9.پرنوکراتيزاسيون (و عادیسازی روسپیگری و فاحشهگی در میان دختران و زنان)
10.اليناسيزاسيون (هویتزدایی ملی و اجتماعی به ویژه منقطع کردن نسل جوان و نوجوان از هویت ملی و دینی خودش)
#جنگ_نرم
🆔 eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
👈سوخت موشکهای ایران در حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد، خروش میلیونها ایرانی در تشییع پیکر شهید سلیمانی بود.
جمعیت حاضر در بزرگداشت ۱۳ آبان در کشور، بخشی از معادلات آینده را رقم خواهد زد.
(ان شاءالله )
#لبیک_یا_حسین جان
#لبیک_یا_خامنه_ای
☘🌷☘
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
#پرونده_ویژه #تحول_در_نظام_آموزشی
🌀 طولانی بودن سنوات تحصیلی
🔻از عوامل ریزش و عدم استقبال به حوزه، طولانی بودن سنوات تحصیلی است. علاوه بر این طول مدت و وقتی که از دانش پژوه دینی گرفته می شود، مدرکی را هم که به دست می آورد عامل مضاعفی بر این سرخوردگی و بی رغبتی است.
⬅️ شخصی که در سن 18 سالگی و پس از گرفتن دیپلم وارد #حوزه می شود، اگر به طور معمول مدارج علمی را طی کند، در سن 28 سالگی پایه ده را اتمام می کند. بعد از آن هم معمولا یک یا دو سالی طول میکشد که پایاننامه نوشته و از آن دفاع کند تا مدرک فوق لیسانس برای او صادر شود. حال آنکه اگر دو همکلاسی بعد از اخذ دیپلم یکی به #دانشگاه و دیگری به حوزه برودند، در فرض اینکه هر دو موفق هم باشند، اولی بعد از شش سال کارشناسی ارشد را میگیرد اما دومی بعد از حدود ده سال!! علاوه بر این شخص طلبه، آن موقعیت اجتماعی و شغلی اولی را ندارد. در چنین حالتی طبیعی است که این مسئله موجب سرخوردگی شخص #طلبه شود.
💢 حال فرض کنید دانشجویی بعد از گرفتن لیسانس یا فوق لیسانس به حوزه بیاید...
🆔 @tahavol_howze
رهپویان
#پرونده_ویژه #تحول_در_نظام_آموزشی 🌀 طولانی بودن سنوات تحصیلی 🔻از عوامل ریزش و عدم استقبال به
.
مقتضای اینکه #لااقل ۵ رشته ی علمی (علوم ادبیات ، منطق، اصول ، علوم حدیث ، فقه) در حد تخصصی خوانده شود، طولانی بودن مسیر علمی طلبگی است و قیاس حوزه ایده آل با دانشگاه (که چند جزوه و بخشی از چند کتاب برای پاس کردن خوانده میشود و تحقیق و عمق حوزوی را ندارد) ، مع الفارق است.
لذا اگر افرادی که قصد طلبه شدن دارن ، توجیه شده باشن و این پی رو بر تنشون مالیده باشن ، مساله حقیقی شون طولانی بودن مسیر نخواهد بود
بله اگر قرار باشد دروس حوزه برای پاس کردن خوانده شود و کیفیت نداشته باشد ، این مسیر طولانی ، اتلاف عمر و آزار دهنده است و باید مختصر شود.
این حرفهای کسی است که در ۲۴ سالگی رسما وارد حوزه شده و سال دوم طلبگی متاهل شده بود و همین برنامه ی طولانی رو دارد طی میکند.
(بنده الان درباره بحث موقعیت اجتماعی و شغلی که فرمودن، نظری نمیدهم.)
#تحول_صحیح_حوزه
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 ببخشید اشتباه شد! پیرمردهای مجمع محققین نه تنها سکوت نکردند در مقابل جنایات، بلکه در دفاع از جنایات تجزیهطلبان و ضد انقلاب وارد عمل شدهاند!
همین موسوی تبریزی و سروش محلاتی و... در مدرسه آیت الله گلپایگانی تدریس دارند!
موسوی تبریزی شب جمعه زنگ زده به عبدالحمید، اونم در نماز جمعه زاهدان حرفهای تحریککننده زده و خواستار برگزاری رفراندوم شده!
طرفدار طالبان و تجزیهطلبان رو چه به رفراندوم!؟
@HozeTwit
هدایت شده از بیداری ملت
26.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سخنان قابل تامل حمید رسایی خطاب به رئیس جمهور
🔴به پویش #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از نحو کاربردی/ سید حسین ایرانی
نوع «أن» را در جملات: «أيقَنتُ أَن لانَبيع مالکَ» و «يَسَّرني أَن تَعلَّم النحوَ» معین کنید.
الف) مخففه - مخففه
ب) مخففه - ناصبه
ج) ناصبه - مخففه
د) ناصبه - ناصبه
👨🎓👩🎓برای ثبت نام در کانال تخصصی تست سراسری به ادمین پیام دهید
نظرات کاربران درباره دوره و کتاب👇
https://eitaa.com/joinchat/3828875411C38e1818afc
هدایت شده از تمرین مکالمه عربی 😍
#معرفی_کلاس و کارگاه مکالمه عربی
💢 یکی از مهمترین کلیدهای باز شدن زبان ، شنیدن زیاد است.💢
برای آقایون طلبه ای که قم مشرف هستند ، مدرسه لبنانی ها از صبح تا ظهر کلاس های مختلف (فقه و اصول و...) به زبان عربی برای عرب زبانها برگزار میکند ، شرکت در یک کلاس بصورت روزانه میتواند برای شما بسیار مفید باشد.
🌟برای شرکت فارسی زبانها بعیده مخالفتی باشد.
⭐️کلاس با لهجه لبنانی و نیز عربی فصیح موجود است.
هدایت شده از شهید سید محمدباقر صدر
⭕ چطور دلت میآید؟
🔺 یکی از طلبهها در دیداری از شهید صدر میپرسد: «خیلی وقتها دچار بیحوصلگی میشوم و درس و مطالعه و تألیف را کلاً رها میکنم. چه کنم [که از این حالت رها شوم]؟»
🔺 و شهید صدر پاسخ میدهد:
«کسی که توطئهها و دسیسهها و تبانیها بر ضد اسلام و تهمتها و دروغپردازیهایی را میبیند که درباره مبانی اسلامی میشود، چگونه دلش میآید که مطالعه و کار جدی و بیوقفه را رها کند؟!»
📚 کتاب السيرة والمسيرة في حقائق ووثائق، جلد٢، صفحه ٢٨٩
🆔 @shahidsadr
هدایت شده از استاد عابدینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 وقتی صد #خبر کذب بشنویم چه میشود؟
هرکدام یک اثری ندارد؟!
🔸اگر دلمان را راحت در اختیار هر خبری گذاشتیم، منتظر این تاثیرات باشیم..
🔹دوران ظهور حضرت، جنگ #جنگ روایت ها و گفتگوهاست.
چرا؟
🔹چون #اراده ها تابع #روایت ها و #داده هاست...
🔻مراقب #ورودی ها باشیم
🔻داده ها را کنترل کنیم
🔻ریزش در دوران #ظهور بسیار فراوان است
✅ مرکزتنظیمونشرآثار #استاد_عابدینی
🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
هدایت شده از اخبار سوریه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفته میشود که ارتش تروریستی آمریکا به کامیونهای ایرانی حامل گاز که برای کمک به مردم لبنان از مرز عراق وارد سوریه شده بودند حمله کرده است. در حالی که هنوز آماری از تلفات انسانی احتمالی منتشر نشده، اما بدون شک این حمله شهدایی دارد.
باید دید این هم به زمان و مکان مناسب حواله میشود یا پاسخ میدهند...
@syriankhabar
هدایت شده از محسن مجتهدزاده « شیخ قمی »
باسلام
مجلس بزرگداشت یاد و خاطره شهید والامقام؛ شهید ترور
امام جماعت مسجد مولای متقیان زاهدان
شهید حجت الاسلام سجاد شهرکی
پنجشنبه ۱۹ آبان
همراه با نماز مغرب
الی ساعت ۱۹:۳۰
قم مقدسه ؛ بلوار امین
مقابل مدرسه معصومیه
مسجد امام حسین علیه السلام
مجمع طلاب و فضلای استان سیستان و بلوچستان