eitaa logo
محفل علمی رهپویان
270 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
739 ویدیو
218 فایل
محفل علمی دوستان طلبه (با نگاه نیمه کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛گاهی درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مردم/ سیستان و بلوچستان
9.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️درخواست فوری علیرضا پناهیان از مردم برای اطعام غدیر در زابل و تایید بنیاد خیریه غدیر 🔹شماره کارت: ‪5892107044090143‬‏ 🔹شماره شبا: ‏‪630150000003101011161094‬‏ بنام "بنیاد خیریه غدیر" @mardom_sistanbalochestan
2.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شعرخوانی غرورانگیز و جالب این شاعر قمی را از دست ندهید 🔺سیدحمیدرضا برقعی در مدح امام علی(علیه السلام) می‌خواند 👈 دیدن و نشر حداکثری این فیلم را به عاشقان مولا توصیه می‌کنیم 💐
هدایت شده از اجتهاد
📣مدرسه «حکمرانی فقیه» 🔺دوره آشنایی با مجلس خبرگان رهبری 👤با حضور اساتید: مجتهد شبستری، کازرونی، ملک زاده، وفسی، دکتر شریعتی، اسدپور و رحیم‌پور ازغدی 📝سرفصل ها : اهمیت، جایگاه و ساختار مجلس خبرگان رهبری | اعضا و تصمیمات اساسی مجلس خبرگان رهبری | ادله ، پیشینه و اختیارات ولی فقیه | کارآمدی حاکمیت ولایت فقیه | رهبری و انحراف کارگزاران | مناسبات جمهوریت و اسلامیت (تبیین نظریه جمهوری اسلامی) | موضوع شناسی فقهی و احکام انتخابات ➕ویژه عموم طلاب و دانشجویان 📜همراه با اعطای گواهی حضور 💵هزینه ثبت نام: ۵۰ هزارتومان 📅زمان: ۱۸ الی ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ ⏳اخرین مهلت ثبت نام: ۱۷ تیرماه 🕌مکان: حوزه علمیه آیت‌الله ایروانی 🔗ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: h-iravani.ir 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از دولت مقتدر و قوی
امروز مشکل عمدهٔ ما در باب افتاء، موضوع است. حوزه، باید علومِ روز را در استنباط احکام شرعی، دخالت دهد. 🔰حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دام ظله ♦️پولی که شما به بانک می‌دهید، در همه جای دنیا اسم آن ودیعه است، ولی چرا ما احکام قرض را بر آن بار می‌کنیم و می‌گوییم ربای قرضی؟ بانک از شما قرض می‌گیرد؟! شماکه در بانک، پول می‌گذارید، آیا دارید به بانک، قرض می‌دهید یا دارید ایداع می‌کنید؟ خودتان می‌گویید:«سپرده». سپرده که با قرض، فرق دارد. پولی که ما به بانک می‌دهیم، وقتی بانک، مبلغی روی آن می‌گذارد و به ما می‌دهد، ما می‌گوییم:«این رباست.» چرا؟ چون زیاده در قرض است، پس رباست. دنیایی که بانک را اختراع کرده و به ما داده، آیا اسم این را قرض می‌گذارد یا ایداع؟ خودتان هم می‌گویید:«ایداع». ودیعه‌گذاری، سپرده‌گذاری است. ممکن است سپرده، احکامی داشته باشد که با آنچه در بانک، جاری است، تطبیق نکند، خیلی خب، بگردید روی ودیعه قدری کار کنید. وقتی می‌گوییم حوزه باید از علوم روز استفاده کند، معنایش این است. ♦️ البته نه اینکه حالا هرچه اروپایی‌ها دربارهٔ پول گفتند، درست است،اما آنها دربارهٔ پول، بالأخره تحقیق کرده‌اند و خیلی از آن‌ها هم درست است، هر چند ممکن است بعضی از آن‌ها درست هم نباشد. ما باید آن حقایق و آن علوم را در استنباط احکام شرعی و در نوشتن توضیح‌المسائل‌ها دخالت دهیم. ♦️ امروز مشکل عمدهٔ ما در باب افتاء، موضوع است. فقیه، فنّانِ استاد در استنباط، گاهی موضوع را می‌بیند، اما نمی‌شناسد (البته همیشه این‌طور نیست، گاهی این‌گونه است) آنگاه چیز دیگری از آب در می‌آید. شما می‌توانيد با نزدیک‌شدن به علوم جدید و روز، ان‌شاءالله از آن‌ها استفاده کنید و به رفع مشکل کمک نمایید. به هرحال ان‌شاءالله خدا به شماها کمک کند. شما، هم فاضل و هم جوانید. امثال شما آقایان، خیلی ما را خوشحال می‌کنید. ان‌شاءالله موفق باشید. 📕بیانات در دیدار اعضای دفتر همکاری حوزه و دانشگاه، ۱۳۷۳/۰۹/۲۸ 🆔@Asre_jadid_57
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رسالت علمی و عملی حوزه علمیه علامه جوادی آملی
🔴 در تاریخ بنویسید... 🔥 @Moohem
هدایت شده از طرائف
جواز تأدیب و تنبیه. استاد وکیلی.mp3
زمان: حجم: 11.63M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (32) 🔶ضرب و زدن در تربیت موضوعیت ندارد طریقیت دارد 🔹با اینکه زدن طریقیت دارد و شاید بالفعل عملا صورت نگیرد اما خود حق الضرب و حق التادیب برای والدین مصلحت دارد 🔹اصل حق الضرب و جواز تادیب و تنبیه باعث نفی استقلال فرزند می شود 🔹 فرزند در 7 سال دوم باید حس اطاعت داشته باشد روحیه حق الطاعه ای نه روحیه استقلال 🔹 بدون حق التادیب عنوان اطاعت و عبدبودن محقق نمی شود 🔹در جامعه نیاز به قانون و مجوز تنبیه افراد داریم 🔹حس اطاعت با جعل عقاب رخ می دهد نه صرف تشویق https://eitaa.com/taraef110
هدایت شده از فخاری
♻️ موضع‌ جدید رهبری‌ پیرامون کشف‌حجاب رهبر حکیم انقلاب در دیدار نیمه فروردین ۱۴۰۲ هشت نکته اساسی در مورد بیان کردند که همراه پی‌نوشت تحلیلی تقدیم می‌شود: 🔻۱. مساله کشف حجاب . پ.ن: این نکته امیدبخش بیانات امام خامنه‌ای در حوزه فرهنگ و حجاب بود. 🔻۲. کشف حجاب حرام شرعی است پ.ن: حجاب حکم الهی است و قابل عقب نشینی نیست. 🔻۳. کشف حجاب حرام سیاسی است. سیاسیون و مسئولان سابق و کنونی ساختار سیاسی کشور به تناسب توان، موظفند در برابر هجوم به حکم الهی حجاب اقدام کنند. 🔻۴. حجاب، امری قانونی است. پ.ن حتی کسانی که اعتقاد دینی به حجاب ندارند، موظف به رعایت حجاب در محیط‌های عمومی هستند. 🔻۵. پشت پرده کشف حجاب دستگاه‌های جاسوسی هستند. پ.ن:کوتاهی دستگاه‌های امنیتی در برخورد و افشای دستهای پشت پرده جریان ضد حجاب قابل قبول نیست 🔻۶. خیلی از کشف حجاب کنندگان، اگر بدانند دستگاههای جاسوسی پشت سیاست مبارزه با حجاب هستند، قطعا این کار را نمی کنند. پ.ن: ابتکار و هم افزایی متقابل دستگاههای ، و برای آگاهی بخشی در افکار عمومی بخش‌هایی از جامعه واقعا ضغیف است. 🔻۷. دشمن با نقشه و برنامه وارد کار شده است مسئولین هم باید برنامه داشته باشند و دارند.کارهای بی قاعده نباید انجام گیرد. پ.ن: اگر برنامه نظام برای مبارزه با کشف حجاب قوی‌تر و سریع‌تر از برنامه دشمن نباشد، کارهای هزینه ساز، شتابزده و نمایشی موجب می شود پازل برنامه دشمن تکمیل شود. 🔻۸. جزو اولین کارهای امام در هفته‌های اول انقلاب،بیان قاطع و الزامی حجاب بود. پ.ن: برخی از معممین و کت شلواری هایی که در دو جناح سر سفره انقلاب به مراتب علمی و اجتماعی و اقتصادی رسیدند باید در دفاع و تبیین حکم الهی حجاب وارد میدان شوند ... ✍حمیدرضا ابراهیمی
15.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌یک سوال از مترو! برهنگی در آزاد شده ؟ اتفاقا مترو تنها جاییه که به دلیل بسته بودن بسیاااار قابل کنترله! این سوال مهم رو پاسخ بدید... ✅حتما منتشر کنید 🧡‌ ای شو👇 https://eitaa.com/joinchat/1179058499C4ee0700aeb
هدایت شده از تشکل «حوزه مردم»
31.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 انتقاد تند رحیم پورازغدی به وزیر و وزارت علوم دولت رئیسی 📣تشکل حوزوی سُعداء قم 🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
هدایت شده از محمد علی
اصلاً تعبّديات در بخش‌هاي عبادي است، در معاملات تعبّد بسيار کم است. غالب بحث‌هاي معاملاتی امضاي غريضه و غرائز و بناي عقلاست، البته گاهي توسعه است، گاهي تضييق است و مانند آن؛ اما اثبات تعبّد محض در معاملات آسان نيست، امکان دارد! ولي اين چنين نيست که به آساني بشود اثبات کرد. درس خارج فقه آیت الله جوادی/مبحث بیع/93/10/16 بارها ملاحظه فرموديد که در بحث‌هاي فقه روايي مانند صلات و حج، تمام تلاش و كوشش يك محقق اين است كه بايد برود در متن روايات; اجتهاد در بحث‌هاي عبادي بدون غَور در متن روايات ممكن نيست، چون غالب اينها تعبدي است و آن‌جا، جاي بحث‌هاي عقلي و بحث‌هاي اعتباري و بحث‌هاي عرفي و اينها نيست، غالب آن تعبدي است؛ لذا در متن روايات بايد غَور کرد; ولی در بحث‌هاي معاملات ـ چون مي‌دانيد مثلاً كل مكاسب از ابتدای بيع تا پايان کتاب بيش از چند روايت نيست، قسمت مهم‌ آن دلائل غرائض عقلا، بناي عقلا، تأسيسات عقلا و امضاي اين غرائض عقلاست ـ بهترين حرف را در معاملات آن محقّقی مي‌زند كه در متن غرائض عقلا فحص و جستجو كند، چون روايات بسيار كم است و غالب بحث‌هاي معاملاتي امضايي است؛ اگر امضاي غرائض عقلاست، ما بايد ببينيم غرائض و بناي عقلا چيست. در معاملات و داد و ستد بايد رفت سراغ مسائل عرفي و غرائض عقلا و در عبادات بايد رفت سراغ متون روايات كه تعبّد در آن است درس خارج فقه آیت الله جوادی/مبحث بیع/93/09/02
🔹در چهاردهمین جشنواره علوم انسانی ، طرح پژوهشی «اجتهاد تمدنی: چیستی، چرایی چگونگی» اثر استاد در گروه فقه و اصول برگزیده شد 🔹مجموعه فقهی روشنا این موفقیت را به استاد بزرگوار تبریک عرض می‌کند 🔸روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) ▫️@ravesh_ejtehad