جامعالحديث_1.3.apk
29.62M
برنامه { جامع الحدیث } برای اندروید
برای مطالعه و جستجوی حدیث
در منابع اهل سنت:
☆صحیح بخاری
☆صحیح مسلم
☆سنن ابی داوود
☆سنن ترمذی
☆سنن نسائی
☆سنن ابن ماجه
☆ مسند احمد
☆ موطا مالک
☆سنن دارمی
#معرفی_نرم_افزار
از پویش "تسریع راه اندازی شبکه ملی اطلاعات" حمایت کنید
جهت حمایت از پویش به لینک زیر در فارس من مراجعه نمایید
https://www.farsnews.ir/my/c/224383
متن پویش:
به دلیل اهمیتِ مسئله شبکه ملی اطلاعات و همچنین حفاظت از مردم بی پناه ایران در پلتفرمها و سایت های خارجی که انواع و اقسام کلاهبرداریها و رذالتها و فحشاها و دروغ ها و تحریف ها در آن وجود دارد؛
همچنین مدیریت و نظارت آن شبکه ها و سایت ها در دست دشمنان این مرز و بوم قرار دارد و همانطور که همه میدانیم راهکار فیلتر کردن در وضعیت فعلی که انواع فیلترشکن ها به سهولت در دسترس مردم قرار دارند هم جواب نمیدهد؛
به عنوان یک شهروند تقاضا دارم که مطالبه رهبری یعنی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات همانطور که رهبر انقلاب این قضیه را تبیین کردند(به سخنرانی رهبری در تاریخ ۹۹/۶/۲ مراجعه کنید؛ بخشی که ایشون راجع به فضای مجازی صحبت میکنند و به کتاب منشور فضای مجازی نوشته آقای محمد محمدی فرید مراجعه کنید) ؛ ایجاد این شبکه به سرعت صورت بگیرد و روند کار تسریع گردد
برای گزارش مطالبه توسط خبرگزاری فارس، حداقل ۱۰۰ امضا لازم است پس تا جایی که میتوانید حمایت کنید و این پویش را به اطلاع عموم لایه های مختلف جامعه برسانید مخصوصا قشر متعهد و مذهبی و انقلابی
بررسی دیدگاه برخی از معاصران (مصباح یزدی، عابدی شاهرودی و لاریجانی) دربارۀ نفسالامر قضایای عملی
مقاله پژوهشی -محمدعلی نوری
چکیده
حقیقی و نفسالامریبودن احکام عملی و انکشاف این احکام از واقع، با مشکلاتی روبهرو بوده که یکی از مهمترینشان، انشاییبودن مفاد آنها و متصفنشدن به صدقوکذب است. برپایۀ این اشکال، جملههای ناظر به کنش اختیاری انسان بدون اینکه درستی و نادرستی دربارۀ آنها معنا داشته باشد، در زمرۀ اوامر و نواهی هستند که بیانکنندۀ عواطف و احساسات گویندهاند و شنونده را به عمل معیّنی برمیانگیزانند. نوشتار حاضر در سازگاری با اندیشۀ افلاطون، ارسطو، فارابی و ابنسینا بر آن است که جملات مطرح در حکمت عملی، شناختی هستند؛ زیرا از سعادت انسان و خیر و شر در مسیر سعادت انسان حکایت میکنند. این سخن را برخی از اندیشمندان معاصر مسلمان مانند محمدتقی مصباح یزدی، علی عابدی شاهرودی و صادق لاریجانی (در بستر مواجهه با دیدگاه غربیها) نیز مطرح کردهاند؛ با این تفاوت که بهباور آنان احکام عملی از مفاد انگیزشی هم برخوردار است. چنین دیدگاهی باوجود تلاش برای نشاندادن واقعنمایی قضایای عملی دچار این اشکال است که فضای حکمت عملی را بهگونۀ باید و نباید تصویر کرده است. مصباح یزدی حکایتگری قضایای عملی از کمال انسان را با استناد به ضرورت بالقیاس میان کنش اختیاری و غایت آن بیان کرده که این اندیشه نیز با خلل همراه است.
دانلود
#امتداد_حکمت_و_فلسفه
#حکمت_عملی
#معرفی_مقاله
هدایت شده از المرسلات
.
♦️درسی که سالها منتظرش بودم...
🔰سید مجتبی امین جواهری
▫️امسال به لطف خدا درس خارج فقه و اصول #استاد_علی_فرحانی در فیضیه آغاز شد. من سالها منتظر آغاز این درس بودم. اشتیاق بنده از سال 91 و همزمان با گوش کردن صوت های درس الموجز استاد آغاز شد و هر چه ادامه می دادم از فقه و اصول تا حتی فلسفه این اشتیاق روز به روز بیشتر می شد.
▫️کمی برگردیم عقب تر...
اگرچه استاد در تدریس کتابهایی مثل الموجز، اصول فقه مرحوم مظفر، رسائل شیخ و کفایه آخوند ردپای اندیشه اصولی حضرت امام (ره) را متذکر می شدند ولی اتفاقی که در سال 94-95 با تدریس کتاب مناهج الوصول برای ما افتاد یک شور و شوق علمی بی نظیر بود. در ادامه نیز با تدریس تعادل و تراجیح، قاعده لاضرر و ... این مسیر ادامه یافت.
▫️آشنایی نظام مند با اندیشه اصولی امام خمینی (ره) علاوه بر این که عطش ما را کم نکرد، بنده -و به گمانم دیگر شرکت کنندگان درس مناهج- را بیش از پیش مشتاق تدریس فقه استاد و استفاده از اندیشه اصولی امام در استنباط فقهی کرد.
▫️درس خارج فقه استاد علی فرحانی با موضوع طهارت وعده ای بود که امروز در حال تحقق است. من شاید بیش از هزار ساعت صوت علمی از ایشان گوش کردم و ساعت های زیادی توفیق حضور در درس ایشان را داشتم. امروز اما وقتی از درس خارج فقه ایشان بهره می برم، در ذهنم همه آن نکاتی که در علم اصول بارها و بارها به ما گوشزد می کردند، تداعی می شود.
▫️استاد می فرمودند مسأله وضع در علم اصول به بیراهه رفته، مسأله حقیقت شرعیه در فقه غیر از حقیقت شرعیه نزد اصولیون است، بحث مهم مطلق و مقید نزد امام به معنای دیگری است غیر از آنچه بزرگان گفتند، تراکم ظنون شیخ و ... .
وقتی امروز می فهمم استاد چگونه با مبنای مطلق و مقید امام خمینی (ره)، اطلاق مطهریت ماء را اثبات می کنند، خدا را بابت همه جلسات درسی که شرکت کردم، همه صوت هایی که گوش کردم و همه تقریراتی که از دروس سطح ایشان نوشتم، شکر می کنم.
▫️وقتی امروز استاد با نظریه امام در اطراد گره استعمالات شرعی را باز می کنند، وقتی با تکیه بر مسأله حقیقت شرعیه در فقه مقدمات استظهار رو فراهم می کنند، وقتی با مبنای امام سند روایات را تصحیح می کنند، من کم کم می آموزم چگونه این سبک از استنباط را تثبیت، ترویج و بکار گیرم.
🔅در این سبک اولاً میراث روایی ما در سند و دلالت حفظ می شود ثانیاً انسداد غالب شده بر فقه امروز را می شکند و ثالثاً از همه مهمتر خارج از سبک و اسلوب فقه جواهری نیست.
▫️امیدوارم بتوانیم با امتداد این سبک از فقاهت، شکر عملی این نعمت بزرگ و بهره مندی از استاد عزیز حفظه الله را بجا آوریم.
❇️لینک جلسات خارج فقه استاد 👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/vfm/?dir=uploads/Ostad/Kharej/KharejFiqh/SaleAval
❇️لینک جلسات خارج اصول استاد👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/vfm/?dir=uploads/Ostad/Kharej/KharejOsul/SaleAval
@almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرانسه اینگونه ثروتمند شده، ببینید!
╭─┅═ঈ💠ঈ═┅─╮
@hmoghaddas
╰─┅═ঈ💠ঈ═┅─╯
هدایت شده از کانال اطلاع رسانی بنیاد شیخ انصاری ره
🔸بنیاد شیخ انصاری (ره) با هدف تبیین و ترویج اندیشه های فقاهتی امام خمینی (ره) برگزار می کند:
💠سلسله نشست های «خطابات قانونیه»
🔺با حضور حضرات آیات و اساتید برجسته حوزوی
🔺سرفصل ها:
🔹 نسبت خطابات قانونیه با :
1⃣مکانیزم تشریع شارع
2⃣خطاب و لسان ادله
3⃣ثابتات و متغیرات
4⃣فقه مصالح و مقاصد
5⃣تزاحمات اجرا
🔹سیر تطور نظریه خطابات قانونیه امام خمینی (ره)
✅زمان برگزاری:
🔹از 14 آذر تا 30 دی
📡 کانال بنیاد شیخ انصاری
https://eitaa.com/bsheikhansari
◽️فلسفه تحلیلی و علوم انسانی اسلامی
▫️استاد مجتبی رستمی کیا
🔹 دوشنبه ۲۰ آذر ماه / ساعت ۱۵تا۱۷
•
•
کدتخفیف 120 هزار تومانی ویژه مخاطبان محترم کانال فلسفه زبان اسلامی
codezaban120
(قبل از استفاده از کد تخفیف،لطفا عضو کانال فلسفه اسلامی شوید. هنگام ثبت نام در دوره ، کد تخفیف و شماره همراه خود را با حروف انگلیسی وارد نمایید)
@kiamojtabaphd
https://nsayeh.com/?p=6093
#علوم_انسانی_اسلامی
#فلسفه_تحلیلی
غصب های متعدد مالی علاوه بر فدک پس از واقعه سقیفه
برگرفته از بیانات ارزشمند
آیت الله استاد سید احمد مددی الموسوی
بقلم:
سید محمد علوی
بسم الله الرحمن الرحيم
پیشگفتار
فدک و غصب آن، و حواشی مرتبط با این واقعه، از جمله اموری می باشد که در قرن اول هجری، باعث بروز اختلافات شدیدی فی ما بین بسیاری از بزرگان اصحاب و تابعین شده است، و به تبع در طول تاریخ اسلامی، محل و تبادل نظرات متفاوتی شده است، تا جایی که شاید بتوان اینچنین ادعا کرد که بروز این اتفاق، از جمله دلایل اصلی اختلاف بین شیعه و اهل سنت بوده است.
اما فدک، تنها غصب صورت گرفته از سوی دستگاه خلافت، بعد از رحلت رسول مکرم اسلام صلی الله علیه وآله نمی باشد، بلکه مواردی به مراتب با ارزشتر و مهمتر از زمین فدک، پس از شورای سقیفه، از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام غصب شده است، در حالی که در بین علمای بزرگ شیعه و بزرگان حتی اهل سنت، به ندرت به این مسئله و حواشی مربوط به آن توجه شده است.
در این نوشتار، در صدد بیان برخی از زوایای پنهان این وقایع، با توجه به بیانات ارزشمند حضرت آیت الله سید احمد مددی الموسوی می باشیم، امید است که این مختصر مورد قبول اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) قرار گیرد.
🔰https://www.malawy.ir/persian/book/505/336/
#تاریخ
هدایت شده از علوم و سواد شناختی | بهادران
🛎 پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد به مناسبت «هفته پژوهش و فناوری» برگزار می کند :
✅ سلسله نشست های چهارمین همایش «علوم انسانی - اسلامی، پژوهش و فناوری»
🔶 «رسم امارت»
🔹 دکتر جواد لطفی
⏰ ۱۵ آذرماه ساعت ۶
🔶 «روشمندی تدبر در قرآن کریم و رهیافت های نظام سازانه»
🔹 مهندس حسن پرسا
⏰ ۲۱ آذرماه ساعت ۱۰
🔶 «هوش معنوی و افسردگی، نقش واسطه ای تحمل ابهام»
🔹 دکتر سیده سلیل ضیائی
⏰ ۲۲ آذرماه ساعت ۱۱
🔶 «ایده سبک زندگی در ایران، دوگانه تجدد غربی و تجدد بومی (۱۳۵۲-۱۲۸۵) »
🔹 دکتر علی باغدار دلگشا
⏰ ۲۸ آذرماه ساعت ۱۲
🔶 «بررسی نظام مسائل نهادهای محرومیت زدایی»
🔹 دکتر وحید ارشدی
⏰ ۲۹ آذرماه ساعت ۱۰
🔶 «نگاهی به تاثیر هوش مصنوعی بر جنبه های مختلف حقوق اسلامی»
🔹 دکتر مهدیه لطیف زاده
⏰ ۲۹ آذرماه ساعت ۱۲
📅 ۱۵ لغایت ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲
🏢 دانشگاه فردوسی مشهد- پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی- سالن شورا.
🔗 پیوند شرکت مجازی :
https://vroom.um.ac.ir/iish
♻️ با ما همراه باشید
️
✅ پایگاه اطلاع رسانی معاونت فاد دانشگاه فردوسی مشهد
🆔 @vcsfum
https://vs.um.ac.ir
کانال تخصصی علوم شناختی
کودکان با ارزشترین و مهمترین ثروت و سرمایه هر کشور به حساب میآیند. سرمایه گذاری صحیح در جهت آموزش، سلامت روانی، اجتماعی، جسمانی و تربیت آنان مهمترین نوع سرمایهگذاری برای آینده کشورهاست.
شخصیت انسان، سالهای اولیه زندگی شکل میگیرد و سه سال اول زندگی کودک تحت عنوان 1000 روز طلایی نامیده میشود. در راستای توجه ویژه به اهمیت روزهای طلایی، سال 2016 سال رشد و تکامل کودکان (ECD) نامگذاری شده است و اجباری بودن آموزش از 3 سالگی در بسیاری از کشورها مطرح شده است.
پیش دبستانی به طور کلی به دو دوره تقسیم میشود؛ مهدکودک (تا زیر سه سال) و کودکستان و آمادگی (بالای سه سال). آموزش پیش دبستانی یک برنامه اساسی است که اهداف اصلی آن عبارتند از رشد جسمی، ذهنی، عاطفی ـ اجتماعی و اخلاقی، رشد تواناییها و استعدادهای کودکان، درک آسان مفاهیم علمی، ارتقای زبانآموزی، آماده کردن کودکان برای زندگی فردی و اجتماعی، ایجاد احساس همکاری و عضویت در فعالیتهای اجتماعی واحترام به قانون، نظم و مسئولیتپذیری.
.... صاحبنظران معتقدند که تا سه سالگی مغز انسان به میزان80 درصد و در 5 سالگی 90 درصد رشد میکند که ساختار آن شامل میلیاردها رشتههای عصبی است (ماسن، 1380) و آموزشهای صحیح در این دوره سنی، قابلیت کودکان را در مراحل بعدی زندگی رشد میدهد. مطالعات گویای این حقیقت است که بسیاری از مشکلات دوران بزرگسالی ریشه در دوران ابتدای کودکی دارند. منبع
#تربیت