[يا طُهرُ، يا طاهِرُ، يا طَهورُ، يا طَيهورُ، يا طَيهارُ]
حضرت آقاى طباطبائى- مدّ ظلّه السّامى- نقل فرمودند از مرحوم آيةالحقّ حاج ميرزا على آقا قاضى- رضوان الله عليه- كه ايشان فرمودند:
براى من چنين منكشف شده است كه:
مَن قال ليلةَ ثلاث و عشرين مِن شهرِ رمضان ساجدًا، مِأتَيْن و خَمسةَ و عشرين مرّة: «يا طُهرُ، يا طاهِرُ، يا طَهورُ، يا طَيهورُ، يا طَيهارُ» نَزَلَتْ عليه الملائكة و طَهَّرَتْه تطهيرًا.
مطلع انوار،علامه طهرانی، ج۲، ص: ۱۱۵
#شب_قدر ۱۴۴۴
💠اشکال آقای دکتر برهانی👆
( طبق شنیده ای ایشون : طلبگی هم خواندن ، وکیل هستن ، زنبیل آباد، با یک وکیل دیگر وکالت می کنند.)
💠پاسخ اشکال امثال ایشون :
کشف حجاب جرم مشهود و برخورد با آن قانونی است
پاسخ مرکز رسانه قوه قضاییه به شبهات فضای مجازی
در روزهای گذشته این شبهه در فضای مجازی ایجاد شده است که توقیف خودرو به علت عدم رعایت حجاب هیچ مستند قانونی ندارد و جرم نیست و افرادی که اقدام به توقیف خودرو کنند مرتکب جرم شده اند.
این در حالی است که بررسی حقوقی این ادعاها نشان میدهد که صحت ندارد و طبق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، کشف حجاب در انظار و معابر عمومی، جرمانگاری شده است.
همچنین وفق تبصره ماده ۵ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، فضای داخل خودرو، حریم شخصی محسوب نمیشود و فضایی در مَرئی و منظر عموم مردم است.
طبق ماده ۴۵ قانون آیین دادرسی کیفری، جرم مشهود تعریف و تبیین شده و وظایف و اختیارات ضابطان مقرر گردیده است. کشف حجاب، جرم مشهود است و ضابطان موظف به ورود مستقیم در جهت مقابله با مجرم و اسباب جرم میباشند.
https://www.mizanonline.ir/00Jkb4
@rozaneebefarda
#حجاب
#نشر_حداکثری
محفل علمی رهپویان
❓ ۱. هدف از تالیف فهرست چیست؟ برگرفته از مقاله ی 《ارزیابی حدیث به روش «تحلیل فهرستی»: دیدگاه ها و
.
❓۲. هدف از فهرست نویسی چه بوده است؟
❓۳. بررسی رجالی در تحلیل فهرستی چگونه است؟
برگرفته از مقاله ی 《ارزیابی حدیث به روش «تحلیل فهرستی»: دیدگاه ها و مبانی》
👈 دانلود رایگان از پرتال جامع علوم انسانی
#حدیث
#مسلک_فهرستی یا #تحلیل_فهرستی
هدایت شده از استاد مددی
🔷 احتمال فرستادن یهود به فلسطین توسط خلیفه دوم
قصه خیبر خیلی عجیب است اصلا نمی دانیم قصه چیست، متعلق به مسلمان ها بوده است قاعدتاً، خیبر را خودشان نوشتند: خیبر بعضها مفتوح عنونة، بعضها صلحا، بعضی هایشان نوشتند: خیبر کلا صلحا. چیزی که خیلی عجیب است که عمر این ها را بیرون کرد، عمر نصارای نجران را هم بیرون کرد، آن ها به عثمان مراجعه کردند که آقا ما را برگردان، عثمان قبول نکرد. بعد به علی ابن ابی طالب علیه السلام سال 37 مراجعه کردند که ما را برگردان، حضرت هم قبول نفرمودند. عجیب است که عمر که یهود را بیرون می کند نمی گویند: ما را برگردان. انسان شبهه پیدا می کند نکند عمر این ها را اصلا به فلسطین فرستاده! یعنی به بیت المقدس فرستاده است.
در خود صحیح بخاری (در متن کتاب نه در شروحش) حالا می گویم مشکل کار خیلی عجیب است،
چون می دانید یهودی ها یکی قبل از اسلام و قبل از میلاد مسیح در حدود دو هزار و پانصد ششصد سال قبل توسط بخت النصر از بیت المقدس اخراج شدند که به بابل آمدند، بعد هم کوروش این ها را برگرداند، این را اصطلاحا خودشان نَفر اول (فَلَوْلَا نَفَرَ) یا سَبی اول می گویند. بعد در سال هفتاد میلادی هم امپراطور باز این ها را بیرون می کند. یعنی این ها قبل از اسلام به پانصد و خرده ای سال آواره بودند، که به آنها یهودی های سرگردان آواره می گویند، تا سال 1948 میلادی، (69 سال قبل) با توطئه ای که کردند، انگلیس و آمریکا و دیگران و سازمان ملل این ها برگشتند به فلسطین و بیت المقدس، مثلاً سر و سامان پیدا می کنند. به نظر من هیچ وقت سر و سامان پیدا نمی کنند؛ «ضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ». علی ای حال 1948 این ها برگشتند (سال آینده 2018 می شود هفتاد سال تمام) عده زیادیشان به اروپا به کشورهای مختلف رفتند، عده ایشان هم در کشور های اسلامی حتی مثل ترکیه و ایران و کشورهای اسلامی قدیم آمدند، عده ایشان هم به طور طبیعی از منطقه بیت المقدس و فلسطین، حاشیه دریای سرخ پایین آمدند که به مدینه رسیدند و آخرین جایی که ما از این ها خبر داریم بین مدینه و آن قسمت که بیابان است که آن جا را اصطلاحا «وادی القری» می گفتند، یک وادی است، که روستا روستاست. سه طائفه شان در مدینه آمدند، عده معتنابهشان در خیبر بودند و فدک، ما دیگر بعد از فدک در جزیرة العرب از این ها سراغ نداریم.
یعنی از فلسطین که آمدند به این طرف،طائفه یهود زمان پیغمبر (ص) در مدینه، بعضی هایشان کشته شدند و بعضی هایشان هم بیرون رفتند، هر سه طائفه در زمان خود پیغمبر از مدینه خارج شدند. عده ایشان کشته شدند و عده ایشان هم به خیبر رفتند، عده ایشان هم وادی القری رفتند و در وادی القری متفرق شدند.
خیبر را هم که عمر بنا شد بیرون بکند، این یک شبهه قوی است که این ها را «اجلاهم الی ارض الشام» چون مسلم نقل می کند. عمر قطعاً با یهود ارتباط داشت و قطعا با تفکر آن ها آشنا بود، از آن «نَفر دوم» (بیرون کردن دوم) تا آن زمان حدود پانصد و شصت هفتاد سال گذشته بود. آیا واقعا - طبق این تصوری که این ها داشتند- آنها را باز ارجاع داد به فلسطین و به بیت المقدس؟ مخصوصاً این ها گفتند: اموال داشتیم و...، به اندازه 2500 تن مثلا ارزش گندم، ارزش جو و خرما، وسائل و شتر و... به اینها داد و این ها را فرستاد به فلسطین. این ارض شام، مراد همین بیت المقدس است؟! یعنی همان تفکری که آن ها داشتند که به «ارض موعود» فرستاد؟ می دانید که الان هم می گویند به ارض موعود برگردند. این یک قسمتی است که خیلی ابهام دارد.👇
هدایت شده از تخریب چی
12.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چطور سید علی داره کشتی عقل میسازه؟
⭕️ چطوره داره در جهان یار تربیت میکنه...
⭕️ شباهت داستان کشتی نوح با وضع فعلی انقلاب اسلامی
🌏 #تخریبچی👇
🆔 @takhribchi110
هدایت شده از تداوم انقلاب اسلامی
انا لله و انا الیه راجعون
دکتر #عماد_افروغ ، متفکر گرانقدر #تداوم_انقلاب_اسلامی سحرگاه شب قدر بیست و سوم به رحمت خدا رفت.
پیامبر اکرم ص فرمود:
مرگ عالِم مصیبتی جبران ناپذیر و رخنه ای بسته ناشدنی است. او ستاره ای است که غروب می کند. مرگ یک قبیله آسانتر از مرگ یک عالم است.
محفل علمی رهپویان
انا لله و انا الیه راجعون دکتر #عماد_افروغ ، متفکر گرانقدر #تداوم_انقلاب_اسلامی سحرگاه شب قدر بیست و
حاج امیراقا:
ایشون از قائلان به انقلاب اسلامی و دلداده حکمت متعالیه بودند.
امشب حاج آقای پارسانیا میگفتند که ایشون در برخی جهات سنتی حوزوی و علوم اسلامی و ... ، تعصب و اهتمام بیشتری از بعضی حوزویان داشت.
جنازه را امشب مخصوص از تهران آوردند حرم حضرت معصومه طواف دادند، بردند منزل آیتالله جوادی برای نماز و برگرداندند تهران
از منتقدین جریانات و دولتهای سازندگی و احمدی نژاد بودن
#معرفی_اشخاص
هدایت شده از صفرنامه
#نکات_لغوی
#نکات_فقهی
💠 معیارهای مراجعه به لغت
🔹 توجه به این نکته مهم است که قول لغوی حجت نیست، مگر اینکه موجب اطمینان و وثوق شود یا اگر لغوی که در صدد بیان معنای حقیقی است با احراز وثاقتش، کلامش معتبر خواهد بود زیرا خبر واحد در موضوعات هم حجت است، اما لغتهای متأخر قابل استناد نیستند، چون فقط در مقام احصای استعمالات هستند، آن هم با اقتباس از کتب گذشته. در مراجعه به اقوال لغویان و کسب وثوق و اطمینان به کلام آنان، توجه به پنج نکته لازم است:
1️⃣ نکته اول: عدم اکتفا به معاجم متأخر
عاجم لغت متأخر در صدد بیان معانی الفاظاند چه معانی قدیم و چه معانی جدید و تفکیک نمیکنند که این لفظ چند معنایش مستحدث و چند معنایش قدیمی است، مانند أقرب الموارد و #المنجد که همه موارد استعمال را قدیماً و حدیثاً ذکر میکنند
2️⃣ نکته دوم: معاجم معتبر متقدم
از جمله:
1. إصلاح المنطق از ابن سکیت متوفای 244 ه ق از اصحاب أئمه و عالم #شیعه ممتازی که نسبت به ایشان میتوان به عنوان شهادت عدل واحد در موضوعات، کلامش را قبول کرد.
2ـ جمهرة اللغة از ابن درید متوفای 321 ه ق.
3ـ العین از خلیل بن احمد فراهیدی متوفای 170ه ق.
4ـ معجم مقاییس اللغه و المجمل في اللغة،
5ـ تهذیب اللغة از ازهری هروی متوفای 370 ه ق.
6ـ المحکم والمحیط الاعظم في اللغة از ابن سیده متوفای 458 ه ق.
3️⃣ نکته سوم: دور بودن از تداخل علوم
اساس علم لغت، سماع و تتبع استعمالات عرب است. لذا باید توجه کرد که هر مقدار که یک لغوی از نفوذ و #تأثیر برداشتهای مبتنی بر علوم دیگر دور باشد، اطمینان و وثوق به کلام او بیشتر خواهد بود.
4️⃣ نکته چهارم: توجه به اشعار دقیق عرب
گفته میشود چهار طبقه از شعرای عرب از عصر #جاهلی تا نیمه قرن دوم تا زمان ابراهیم بن هَرمِة متوفای بعد 150 ه ق هستند که میتوان به اشعارشان تمسک کرد. در این رابطه سه کتاب العمدة از ابن رشیق، الشعر والشعراء از ابن قتیبه و خُزانة الأدب از بغدادی، مفید است.
5️⃣ نکته پنجم: توجه به اصطلاحات و #ضرب_المثلها در فهم معانی الفاظ
در این رابطه مراجعه به کتابهای فصل المقال في شرح کتاب الأمثال از ابو عبید؛ ثمار القلوب في المضاف والمنسوب از ثعالبی و مجمع الأمثال از احمد بن محمد میدانی نیسابوری مفید است.
📚 برگرفته از فرمایشات استاد جواد مروی (حفظه الله) در درس خارج فقه
هدایت شده از صدرا ...
سلام بزرگواران
یکی از دوستان نزدیک ما ، به زودی با وزیر فرهنگ و ارشاد
جلسه درباره حجاب دارن
اگر ایده فرهنگی دارید
بفرمایید
بهش برسونم
محفل علمی رهپویان
. ❓۲. هدف از فهرست نویسی چه بوده است؟ ❓۳. بررسی رجالی در تحلیل فهرستی چگونه است؟ برگرفته از مقال
"دیدگاه های مختلف از چیستی تحلیل فهرستی"
دیدگاه اول: نقد و بررسی متن حدیث بر اساس کتاب و نسخه های مختلف آن(هدف اصلی طبق این دیدگاه بازسازی کتاب حدیثی است نه اعتبارسنجی احادیث )
دیدگاه مختار ، دیدگاه سوم است.
برگرفته از مقاله ی 《ارزیابی حدیث به روش «تحلیل فهرستی»: دیدگاه ها و مبانی》
👈 دانلود رایگان از پرتال جامع علوم انسانی
#حدیث
#مسلک_فهرستی یا #تحلیل_فهرستی
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 سید حسن نصرالله: یکی از مهم ترین تحولات منطقه شکست آمریکا در خاک افغانستان است
💬 دبیرکل حزب الله لبنان به در سخنرانی روز جهانی قدس:
🔻 اولین شاهد روند نزولی آمریکا این است که در ونزوئلا پس از محاصره اقتصادی و سیاسی مجبور به عقبنشینی شد و شاهد دوم شکست آن در افغانستان است.
🔻 زلزله در افغانستان این باور را به وجود آورده است که ثبات در منطقه به روابط با ایالات متحده بستگی ندارد، بلکه به اجماع و گفتوگو بستگی دارد که تضمین کننده آن است.
🔻 مقامهای عرب منطقه خلیج فارس به ما گفتند متقاعد شدهاند که نمیتوان برای حفاظت از یک دولت یا کشور به آمریکا اعتماد کرد. آمریکاییها به اسرائیلیها میگویند که اولویت ما اوکراین و تایوان است و این خیال ایران و اعراب را راحتتر میکند؛ چرا که غرب آسیا دیگر اولویت آمریکا نیست و اولویتهای دیگری مانند جنگ با روسیه و رویارویی با چین واشنگتن را به خود مشغول کرده است.
🔻 وقتی آمریکا در چند جبهه و عرصه مشغول شود و تنها ابرقدرت باقی نماند، این موضوع بر رژیم صهیونیستی تأثیر راهبردی خواهد داشت و این تغییر بینالمللی برای محور مقاومت سود و برای اسرائیل نتیجه منفی به همراه دارد.
🔻 عادی سازی به درخواست آمریکاییها صورت گرفت نه آنگونه که برخی از مقامات صهیونیست درباره دلایل آن دروغ میگویند.
🔻 در سالهای گذشته دشمنان روی این موضوع حساب کرده بودند که تمامی محیطهای پرورش دهنده مقاومت فرو خواهند پاشید اما همه تلاشهای آنها به شکست منجر شد.
@StrategicNews_ir