eitaa logo
رهپویان
217 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
697 ویدیو
200 فایل
محفل علمی-اجتماعی دوستان طلبه (با نگاه تقریبا کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ ⚪️ مبانی دین‌شناختی| بخش سوم. تعریف پیشنهادی آنچه پس از تحليل و بررسی اوليّه تعاريف دين و مصاديق عام دين به‌دست می‌آيد و شايد تعبير جديدی باشد اين است كه: دين به معنی عام، مجموعه گزاره‌های علمی (هست‌ها) و عملی (بايدها) است كه از وجودی برتر به انسان ارائه شده است و كمالی را به عنوان هدف و رستگاری تعيين می‌كند و روش رسيدن به آن را مشخص می‌نمايد و دين به معنی خاص، وقتی تحقق می‌يابد كه آن وجودِ برتر، خدا باشد و رستگاری ابدی وعده داده شده باشد. دين، تجلّی علم خداست كه راه بشر را برای خروج از محدوديت‌ها و مشاهده و لمس روحی وجود بی‌نهايت توصيف و تعيين می‌كند؛ دین بیان‌گر معادلات حرکت انسان در شبکه هستی برای اتصال به خداوند است؛ دين، تنظيم زندگی برای ارتباطِِ با تمام وجود با واقعيّت هستی كه خداوند است می‌باشد، تلاشی فكری، روحی و عملی كه برنامه و روش آن را خود خداوند تعيين كرده باشد. اگر دين به علل اربعه آن (سرچشمه‌های چهارگانه پيدايش و شكل‌گيری يك موضوع) معرفی شود می‌توان گفت: علت فاعلی، خداست؛ علت غايی، خروج از محدوديت و اتصال به نامحدود است (لقاء خدا)؛ علت مادی، هستی و انسان است و علت صوری، گزاره‌هايی است كه وحی شده است. اهداف دین: (مقاصد الشریعه) فهرست زیر اهداف دین را که از فقط از آیات قرآن استخراج شده است نشان می‌دهد: ۱. شفاف‌سازی حق و باطل در اختلافات ۲. هموارسازی راه رسيدن به لقاء خدا در كوتاه‌ترين مسير با بیشترین بهره ۳. حركت به سوی حقيقت و فطرت ۴. هموارسازی بيشتر زندگی ظاهری و باطنی ۵. آگاه‌سازی، نسبت به وجود عوالم ماورايی و روبرو شدن با خدا ۶. بشارت و هشدار نسبت به وضعيت زندگی ابدی ۷. برقراری ارتباط قلبی با خدا ۸. شفاف‌سازی مقاصد خداوند ۹. ايجاد زمينه تفكر و تعقل ۱۰. آموزش حقايق ۱۱. ايجاد زمينه لطافت روحی و توسعه ادراكات درونی ۱۲. برقراری عدل ۱۳. مديريت و حكومت ۱۴. اصلاح و رشد جامعه ۱۵. متعادل‌سازی زندگی ۱۶. حداكثرسازی زمان زندگی ۱۷. ارائه الگوی عينی برای زندگی ۱۸. جهانی شدن ▫️ فایل تفصیلی اهداف دین: ▫️ ⚪️ تفکر و تمدن شبکه‌ای ⚪️ @vaseti
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: اگر مسئولی جرات مقابله با مفسد داخلی را نداشته باشد، جرات مبارزه با زورگوی خارجی را نخواهد داشت امید این است که دولت مردمی و مجلس انقلابی مبارزه با اژدهای هفت‌سر فساد را دنبال کنند. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 « مبنای اختصاصی علامه حسن‌زاده(ره) در سیر و سلوک » 🔻 بخشی از گفتگو با آیت‌الله سید یداللّه یزدان پناه ▫️برنامه تلویزیونی کلمه 🏷️@kalame_tv1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 «مگر میشود با فضای مجازی سر و کار داشت و طهارت ذهن را حفظ کرد؟ » 🔻 بخشی از گفتگو با آیت‌الله سید یداللّه یزدان پناه ▫️برنامه تلویزیونی کلمه 🏷️@kalame_tv1
هدایت شده از علیرضا پناهیان
📌 فیلم سینمایی غریب را حتما ببینید 🔻هوشمندی‌ها و دقت‌های فراوان در این فیلم، کم‌نظیر است 🔻در این فیلم غربت ارتش در آن دوران بحران به خوبی دیده می‌شود ▪️علیرضا پناهیان در مراسم تشییع شهید ارتشی و ارمنی تازه تفحص شده، شهید "جانی بت اوشانا" : اخیراً فیلم سینمایی غریب را دیدم، فکر می‌کردم این فیلم صرفا برای شهید بروجردی است که فرمانده سپاه بوده‌اند. ولی انصافاً شخصیت ارتشی‌ شهید نصرت‌زاد که در این فیلم از او تقدیر شد، بسیار زیبا و باصلابت بود. وقتی شهید بروجردی بر دستان آن فرمانده ارتشی شهید بوسه می‌زند، بسیار تاثیرگذار و باشکوه است. فرقی بین سپاه و ارتش در دفاع از وطن نیست، سپاه هم خیلی حماسه آفرید و نقش شهید بروجردی در نجات ایران از تجزیه بی‌بدیل است. ولی در این فیلم غربت ارتش هم در آن دوران بحران به سهولت دیده شد. ارتشی که حماسه آفرید. بعضی از کلمات را در آن بحران کردستان باید از زبان یک فرماندۀ ارتشی می‌شنیدیم. خیلی فیلم قابل تقدیری است. واقعاً من از دست‌اندرکاران و تولیدکنندگان این اثر فاخر که یکی از آثار به‌یادماندنی در تاریخ سینمای دفاع مقدس خواهد بود، تشکر می‌کنم. این فیلم را حتماً ببینید. ببینید چگونه می‌خواستند ایران ما را تجزیه کنند و چه کسانی غریبانه حماسه آفریدند. در این فیلم هوشمندی‌ها و دقت‌های فراوانی دیده می‌شود که کم‌نظیر است. هم غربت و مظلومیت مردم کردستان و هم حماسه‌سازی آنها به خوبی روایت شده است. 📎 panahian.ir/post/7683 @Panahian_ir
هدایت شده از خانه علم و مهارت طه
🔰خانه علم و مهارت طه و انجمن فلسفه تحلیلی مشکات برگزار می‌نماید: 💠 مدرسه بهاره: در آمدی بر فلسفه تحلیلی 🖇شامل سه دوره: 📍دوره مقدماتی 📍دوره متافیزیک تحلیلی 📍دوره فلسفه زبان 🕒 مدت زمان مدرسه: ۲۴ جلسه (اصلی و تسهیل‌گری) 🔹با تدریس: دکتر محمود مروارید ( عضو هیئت علمی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی) و دکتر هادی صفائی پژوهشگر پسا‌دکتری پژوهشگاه دانش‌های بنیادی؛ 🔸همراه با تسهیل‌گری اعضا انجمن فلسفه تحلیلی مشکات؛ 📆 زمان برگزاری: از ۲۱ اردیبهشت الی ۱ تیرماه ۱۴۰۲ ( در شش هفته) 🚻 خواهران و برادران ✅ حضوری ( قم) و مجازی؛ 🕒مهلت ثبت نام: از ۸ اردیبهشت الی ۱۸ اردیبهشت 📌 برای کسب اطلاعات بیشتر، بروشور معرفی تفصیلی مدرسه را مطالعه نمائید. 📞۰۹۹۰۱۶۷۶۵۴۵ ✔️لینک ثبت نام: https://formafzar.com/form/l0ap5 🌐 https://eitaa.com/joinchat/3280928965C37d1129dcb
هدایت شده از خبرگزاری فارس
ستاد کل نیروهای مسلح: طبق موافقت رهبر انقلاب مشمولان وظیفۀ غایب و غیرغایب که دارای ۴ فرزند و بالاتر هستند معاف می‌شوند 🔹مشمولانی که حداقل ۴۰ سال دارند هم با داشتنِ ۳ فرزند معاف می‌شوند. @Farsna - Link
هدایت شده از حوزه قم
჻🏷 ⎚ ایام ثبت‌نام طلاب و همزمانی معنادار سوءقصد به روحانیون. • حجت‌الاسلام والمسلمین رسایی @Hawzeh_Qom
🌐 پذیرش دانشجو در مقطع ویژه طلاب و روحانیون شیعه و سنی سراسر کشور 🔹بورسیه در مقطع دکتری 🔹تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد 🔹جهت ثبت نام و دانلود دفترچه آزمون از طریق لینک زیر اقدام کنید. 👇👇 azmoon.urd.ac.ir 🔸پاسخگویی به سئوالات آموزشی 👇👇 @amozesh_sabtenam ☎️02532802626 📣لطفا اطلاع رسانی فرمایید. ✔️با ما همراه باشید. 👇👇 @adyanuni
👓 پاسخ رهبر انقلاب درباره اعطای دکترای افتخاری! 🔹 رهبر انقلاب اسلامی در یکی از دیدارها با مسئولان وزارت علوم در پاسخ به پیشنهاد اعطای دکتری افتخاری به ایشان گفتند: ❗️ «مسئله‌ی دکتری افتخاری؛ خوب، البته این یک افتخار است که این دانشگاه این اظهار محبت را به ما بکند؛ لیکن من اهل دکتری نیستم؛ همان طلبگی ما کافی است. ❗️ اگر بتوانیم به میثاق طلبگی متعهد و پایبند بمانیم -که قولاً و فعلاً این میثاق را از دوران و جوانی با خدای متعال بستیم- اگر خداوند کمک کند و ما بتوانیم این میثاق را حفظ کنیم و در همین عالم طلبگی پیش برویم، من این را ترجیح میدهم. شما لطف کردید و این برای ما هم مایه‌ی مباهات است، لیکن من پیشنهاد شما را ! @HozeTwit
🔴 وقتی از احتمال تاثیر در امر به معروف گفته میشه ... توئیت افرادی که در تهران کشف حجاب کرده بودن رو بخونین
خانم ها اینطوری اند که اگه شوهرشان محبت قلبی به آنها کنند ، می توانند چندین برابر آنرا به شوهر و فرزندان خود منتشر کنند.
هدایت شده از اجتهاد
📚بهره‌مندی فقه از تاریخ ✔️دانش فقه به دلیل ارتباط مستقیم با زندگی انسان و نقش و تأثیر آن بر روابط فردی و اجتماعی، نسبت به علوم دیگر کاربردی‌تر است. از این رو تعامل آن با دیگر علوم نیازمند بررسی است. 📙کتاب حاضر که رساله دکتری اثر مصطفی صادقی کاشانی در رشته تاریخ اهل‌بیت(ع)‌ است به راهنمایی استاد رسول جعفریان از سوی انتشارات بین المللی المصطفی منتشر شده است، این اثر تلاش کرده مسائلی از تاریخ را که فقه با بهره‌مندی از آن به تطوراتی دست یافته یا می‌تواند بدان دست یابد، گوشزد کند. 👈 معرفی و خرید: http://ijtihadnet.ir/?p=71017 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از در مسیر اجتهاد
💠 مقصود از امر و نهی در امر به معروف و نهی از منکر: 🔹 امر و نهی در امر به معروف و نهی از منکر به معنای «وادار کردن» شخص است و لازم حتماً امر و نهی صورت بگیرد. 🔸 بلکه اگر با یا هر راه دیگری بتوان شخص را به انجام معروف یا ترک منکر کرد، عملِ ما مصداق امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود. 📚 درس خارج فقه آیت الله ـ مبحث امر به معروف و نهی از منکر ـ سال 1397 👈 نکات بیشتر را از این طریق دنبال کنید: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/4290445439Ccdc991b341 🔰 دوره تخصصی فقه و اصول مدرسه شهیدین قم
مقایسه فلسفه امام با فلسفه علامه، از دیدگاه شهید مطهری.
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ ورود فقها به عرصه‌های تخصصیِ دیگر ممنوع، غیر از من!! 📝 تناقضات اخیر آقای علوی بروجردی 🖋 مرتضی صادقی 👤 مصاحبه‌ی اخیر آقای علوی بروجردی با موضوع اقتصاد انجام و منتشر شده است. بیت الغزل مطالب آن این است که حوزه باید به بررسی احکام شرعی بپردازد و علوم و امور تخصصی از اقتصاد گرفته تا سیاست و جامعه شناسی و روانشناسی و... را به عقلا و علم عقلا واگذار کند. 🔺 در مورد این مصاحبه از منظرهای مختلف مجال برای نقد و بررسی وجود دارد؛ از مدعیات دینی گوینده گرفته تا مدعیات ناظر به اقتصاد و سایر علوم و مدعیات ناظر به سیر چهل ساله‌ی انقلاب و مدعیات ناظر به وضعیت دنیا و سایر کشورها مثل ژاپن و ... . 🔻 ولی آنچه در این نوشته مد نظر است پر رنگ کردن تناقض مواضع آقای علوی بروجردی در این مصاحبه است. ♨️ ایشان در عین طرح این ادعا که کار فقیه ورود به عرصه‌های تخصصی نیست، در جای‌جای این مصاحبه اظهار نظرهای تخصصی می‌نماید!! از ترجیح اقتصاد آزاد به اقتصاد سوسیال گرفته تا حقیقت بانک و حقیقت بهره و درستی و یا نادرستی عملیات‌های اعتبارمحور بانک‌ها و دولت‌ها و حتی خنثی‌بودن یا نبودن علوم انسانی عقلائی! ⁉️ آیا تک تک این موارد، مباحث تخصصی مورد بحث در دانشگاه‌ها و مجامع علمی مربوطه نیست؟ پس علت این همه اظهار نظر چیست؟! ‼️ همچنین جالب است که ایشان از بین دو مدل اقتصاد که بین عقلاء رائج بوده یکی را موافق با اسلام ارزیابی می‌کند! ❓سؤالی که از ایشان مطرح است این است که شما با اتکاء چه دانش و تخصصی چنین مطلبی را بیان می‌کنید؟ آیا بر اساس دانش آن دکتر که اشاره کردید برای عمل چشم نزد او رفتید یا بر اساس تخصص آن تعمیرکار ارمنی متخصص که گفتید برای تعمیر ماشین، مشتری‌اش بودید؟! ❓آیا غیر از این است که با اتکاء درس فقهی که خوانده‌اید و آگاهی از متون دینی که به دست آورده‌اید چنین قضاوتی می‌کنید؟ ⁉️ بنابراین چرا کسانی که در عرصه اقتصاد اسلامی و روانشناسی اسلامی و جامعه شناسی اسلامی و ... وارد می‌شوند را تخطئه می‌کنید؟ ✅ مگر نه این است که لااقل طبق روش شما، برای اینکه بین نظریات عقلائی موجود در اقتصاد یا سیاست یا جامعه شناسی یا روان‌شناسی و ... ببینیم کدام با اسلام موافق است، باید فقاهت را به کار بگیریم و به متون دینی مراجعه کنیم؟ @Tanbiholomah
هدایت شده از بدان ایدک الله
بسم الله الرحمن الرحیم 🔸️آیت الله سیستانی (حفظه الله) در بحث لا ضرر به یک گزارش تاریخی اشاره کردند مبنی بر اینکه در زمان جاهلیت وقتی جنگی رخ می‌داده رئیس قبیله یک چهارم غنیمت را تحت عنوان مرباع به عنوان حق الریاسه به خودش اختصاص می‌داده که برخی در تحلیل ریشه تاریخی خمس گفته‌اند ریشه عقلایی حکم خمس همان مرباع بوده که شارع مقدس آن را از یک چهارم به یک پنجم کاهش داده است. با مراجعه به گفتیم اثبات این مطلب دشوار است چون مطلب مذکور در حد یک گزارش است اما در هر صورت آن مقداری که از ادله خمس نیز به روشن قابل استفاده است عبارت از آن است که خمس از باب حقوق ریاست است و این نکته در فهم روایات خمس و فروعات آن اثرگذار است. درس خارج اصول جلسه ۸۷ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ___________________ بدان ایدک الله | از اینجا می‌توانید عضو کانال شوید.
هدایت شده از مقدمات اجتهاد
♨️ (مجموعه گفتارهای استاد علی فرحانی در موضوع راهکارها و مهارت های موفقیت و برنامه ریزی جهت دستیابی به اهداف حوزوی) ✅بخش سوم: روش ها و مهارت های علم آموزی ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅ 🔴🔴روش صحیح تحصیل علم 🌀1- رعایت تعادل در سیر آموزشی و محتوایی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/seire-amoozashi-v-mohtavayi.mp3 🌀2- منطق تولید و یادگیری گزاره های متسلسل و قوانین سیر محتوایی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/040-manteghetolid-v-yadgiri-gozarehaye-elm@almorsalat.mp3 🌀3- روش صحیح علم آموزی و کسب دارایی علمی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/023-raveshesahiheelmamoozivkasbedaraeeelmi@almorsalat.mp3 🌀4- ابتدا خوب تصور کنید ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/ebteda-khoob-tasavor-konid.mp3 🌀5- به کار گیری قواعد منطق در تحصیل علم ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/ghavaede-mantegh-dar-tahsile-elm.mp3 🌀6- مثالی برای بحث تصور لوازم در روش تحصیل ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/mesali-baraye-tasavore-lavazem-rasael-baraat.mp3 🌀7- روش تحصیل ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/ravashe-tahsil.mp3 🌀8- روش منطقی تحصیل علم ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/raveshe-manteghi-tahsile-elm.mp3 🌀9- ذهن سوپر مارکتی و آسیب های آن ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/zehne-super-markati.mp3 🌀10- شروع سیر علمی از بدیهیات ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/021-shorooeseirelmiazbadihiat@almorsalat.mp3 🔴🔴ابزارهای و مهارت¬های آموزشی 🌀1- تربیت علمی، روش مباحثه و تقریر نویسی http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/vfm/?dir=uploads/Ostad/Gozide/MaharathayeTahsil/TaqrirNevisi 🌀2- الگوی تحصیل و الگوی تدریس ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/olgooye-tahsil-v-olgooye-tadris.mp3 🌀3- آداب استماع فایل صوتی دروس ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/aadabe-estemae-soate-doroos.mp3 🌀4- تفاوت فهم و تدریس کتب آموزشی و غیرآموزشی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/012-tafavote-fahm-v-tadrise-kotobe-amoozeshi-v-gheireamoozeshi@almorsalat.mp3 🌀5- جایگاه صحیح تفکر و مطالعه/ تعادل در زندگی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/013-jayegahe-sahihe-tafakor-v-motalee-taadoldarzendeghi@almorsalat.mp3 🌀6- تحصیل علم تلاش می خواهد ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/017-tahsileelmtalashmikhahad@almorsalat.mp3 🌀7- مشاوره علمی و کارگاه ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/018-moshavereelmi@almorsalat.mp3 🌀8- روش مشاوره و کارگاه علمی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/024-raveshemoshavereelmi@almorsalat.mp3 🌀9- مراحل اوج گرفتن در مباحث علمی: مباحثه، تقریرنویسی، تفکر ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/025-raveshetafakorvoajgereftandarmasaeleelmi@almorsalat.mp3 🌀10- شایسته ها و بایسته های نقد علمی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/026-shayestehavbayestehayenaghdeelmi@almorsalat.mp3 🌀11- متد صحیح مطالعه و جمع بندی علوم ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/031-methodesahihemotaleevjambandioloom@almorsalat.mp3 🌀12- مراقبت از ذهن ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/032-moraghebatazzehn@almorsalat.mp3 🌀13- مشکلات آموزشی ای که در پی تغییر ساختار علم بوجود می آید ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/037-moshkelateamoozeshietagheeresakhtareelm@almorsalat.mp3 🌀14- عادت صحیح تحصیل علم و فوائد نوشتن ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/038-aadate-sahihe-tahsil-v-favaedeneveshtan.mp3 🌀15- از چه شروحی استفاده کنیم؟ ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/039-az-che-shoroohi-estefade-konim@almorsalat.mp3 🌀16- روش جبران نواقص کتب سابق ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/041-raveshejobrane-kotobe-sabegh@almorsalat.mp3 🌀17- تفاوت تعقل و تفکر/ مزایای آثار شهید/ شرکت کردن در بحث در کلاس ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/043-tafavote-taagholkardanvhefzkardan-v-mazayaye-asare-shahid-v-sherkat-dar-bahs@almorsalat.mp3 🌀18- منظم کردن اطلاعات گذشته ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/051-monazzam-kardane-etelaate-gozashte@almorsalat.mp3 🌀19- مهندسی آموزشی کتب درسی و فقدان آن در حوزه علمیه/ الگوی جهادی تحصیل علم در حوزه/ تکنیک های عملی کسب دارایی علمی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/053-mohandesi-amoozeshi-kotobe-darsi-v-olgooye-jahadi-tahsile-elm-v-teknikhaye-tahsile-elm@almorsalat.mp3 🌀20- درس خواندن باید به صورت باشد نه / علوم سنتی حوزه را چگونه بخوانیم که در اجتماع فایده داشته باشد؟ ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/057-darskhandan-bayad-jadvale-zarbi-bashad-na-sinoosi%20(ollome-hozavi-ra-chegoone-bekhanim-ke-mofid-bashad)%20@almoesalat.mp3 🌀21- چگونه و چه میزان مطالعه کنیم؟ ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/059-chegoone-v-che-mizan-motalee-konim%20%20@almorsalat.mp3 🌀22- ندانستن، دلیل استرس داشتن در امتحانات است ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/061-nadanestan-dalile-estress-dashtan-ast@almorsalat.mp3 🌀23- دروس حوزه اگر خوب خوانده شود، خروجی خواهد داشت. ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/062-doroose-howze-agar-khoob-khande-shavad-khorooji-darad@almorsalat.mp3 🌀24- سردرگمی ها و نتیجه نگرفتن های پس از چند سال در حوزه را چکار کنیم؟ ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/063-sardargomi-v-natije-nagereftan-pas-az-chand-sal-ra-che-kar-konim@almorsalat.mp3 🌀25- چرا برخی از مطالب علمی ای را که امروز صحت و یا فساد آنها مسلم است را دوباره بخوانیم؟ ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/chera-barkhi-matalebe-elmi-ke-emrooz-mosallam-ast-ra-dobare-bekhanim.mp3 🌀26- کار با متون و کتب علما به جای مشافهات ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/kar-ba-motoon-be-jaye-moshafehat.mp3 🌀27- مراجعه موردی به کتب گذشته به جای بازخوانی آنها ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/morajee-be-jaye-baz-khani.mp3 🌀28- نگاه مختلف به کتب مختلف ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/negahe-mokhtalaf-be-kotobe-mokhtalaef.mp3 🌀29- راهکارهای تقویت تفکر ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/rahkarhaye-taghviate-tafakkor.mp3 🌀30- تاثیر عبادات در تحصیل علم ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/tasire-ebadat-dar-tahsile-elm.mp3 🌀31- تطبیق مطالب بر عبارات کتب، از شک گرایی در فهم نظرات علما جلوگیری می کند به همراه خاطره امتحان شفاهی درس خارج استاد ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/tatbighe-mataleb-bar-matn-az-shak-garaee-jelogiri-mikonad-khatere-emtehane-darse-kharej.mp3 🌀32- چگونه از استاد بی نیاز شویم؟ ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/chegoone-az-ostad-bi-niaz-shavim.mp3 🔴🔴سطوح عالی، درس خارج و پژوهش 🌀1- آموزشی نبودن رسائل و مکاسب و روش تحصیل در سطوح عالی ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/010-amoozeshinaboodanemakasebvrasael-raveshetahsildarsotooheaali@almorsalat.mp3 🌀2- روش تحصیل در سطح عالی و درس خارج ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/019-raveshetahsildarsatheaalivdarsekharej@almorsalat.mp3 🌀3- مشکل امروز درس های خارج چیست؟ ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/027-moshkelaemroozedarshayekharej@almorsalat.mp3 🌀4- لزوم مدرسه یابی در درس خارج ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/029-lozoome-madrese-yabe-dar-darsekharej@almorsalat.mp3 🌀5- مدل یابی و سازمان یابی، پژوهش در مسیر اجتهاد ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/048-%20modelyabi-pajoohesh-dar-masire-ejtehad@almorsalat.mp3 🌀6- نقش و اهمیت نظرات گذشتگان یک علم و روش مطالعه و تحصیل آثار ایشان ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/052-jayegahe-asare-gozashtegane-elm-v-raveshe-tahsile-anha@almorsalat.mp3 🌀7- چرا عده زیادی از طلاب پس از چند سال شرکت در درس خارج به نتیجه مطلوب نمی رسند؟ ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/060-chera-edde-zyadi-pas-az-chand-sal-darse-kharej-be-natije-nemiresand@almorsalat.mp3 @almorsalaat
من از بی حجابی بیزارم از بی حجاب بیزار نیستم
رهپویان
مقایسه فلسفه امام با فلسفه علامه، از دیدگاه شهید مطهری.
غبار: این آقای محقق داماد زنده است و تهران است. شاید تا حدی هم موثق باشد. ظاهرا شهید مطهری پیش علامه اسفار نخوانده بلکه شفای بوعلی را خوانده!! یا مهدی: در خاطرات آقای منتظری هم این نکته و فرمایش شما آمده.
هدایت شده از مدرسه تبیین
💠 سلسله وبینارهای "مدرسه تبیین" ✅ فصل اول 🔸 با حضور اساتید مطرح در حوزه‌های مختلف بینشی_بصیرتی. 🔹 در موضوعات: 🔻 جریان مقاومت در لبنان( از امام موسی‌صدر تا حزب‌الله). 🔺 اندیشه‌ی شهیدمطهری در تبیین‌انقلاب. 🔻 نگاهی به فرایند مذاکرات هسته‌ای در یک دهه‌ی اخیر و نقد کلان برجام. 🔺 وسعت دید جهاد تبیین از منظر رهبری. 🔻 نگاهی نقادانه به کارنامه‌ی آقای هاشمی. 🔺 ایدئولوژی سازمان مجاهدین در مبارزه با جمهوری اسلامی. 🔻 صهیونیسم/ یهود در نقش دشمن شدید. 🔺 و... ❇️ جهت شرکت در وبینار و کسب اطلاعات بیشتر، عدد ۱۴۰۲ را به سامانه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ پیامک نمایید. . 🔹 📍بیان روایتی درست از واقعیت 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2256077038C1b63198558