هدایت شده از نسیم حکمت
حادثه شاهچراغ.mp3
14.57M
🔰 حادثه شاهچراغ
▪️ بیانات استاد یزدانپناه در خصوص اتفاقات اخیر و شهادت جمعی از هموطنان در حرم مطهر شاهچراغ شیراز
🔹 حادثه شاهچراغ از بینات حوادث سیاسی
🔹کوتاهیهای خواص
🔹عقب ننشستن از مبانی نظام
🔹 لزوم ید واحده بودن حوزههای علمیه
🔹بی اهمیتی موضعگیریهای برخی خواص حوزه
🔹لزوم کنترل فضای مجازی و جهاد تبیین
@nasimehekmat
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📌 راهپیمایی یومالله ۱۳ آبان، در شهر مقدس قم
⏰ جمعه ۱۳ آبان ماه سال ۱۴۰۱، ساعت ۹:۳۰ صبح
⬅️ مسیر راهپیمایی: از صحن پیامبر اعظم (ص) حرم حضرت معصومه (س) (جنب کتابخانه حرم) تا مصلای قدس قم
@hawzahnews
هدایت شده از جامعهشناسی انتقادی
💢 گفتوگویی درباره وقایع اخیر
🔸 فقه آن وضعیت مطلوب زندگی و زیست را بیان میکند؛ اما علوم و معرفتهای کاربردی و دانشهای تجربی چگونگی برنامهریزی و رسیدن به آن قلمرو را ذکر میکنند
🔸 وقتی که فقاهت، وضعیت مطلوب و آرمانی را برای امت اسلامی در نظر میگیرد، کار اجتماعی و جمعی را یک فرد نمیتواند انجام دهد. کار جمعی را باید عموم مردم انجام دهند و فرهنگ باید کشش آن را داشته باشد. اگر این کشش وجود نداشت و انجام نشد، به زور نمیشود دیگران را وادار کرد.
🔸 تعبیر قرآن کریم لا اکراه فی الدین است؛ یعنی دین به زور اجرایی نمیشود. خداوند وقتی با حضرت موسی سخن میگوید، موسی میگوید: من خودم و برادرم را میتوانم عملاً به اجرای احکام الهی دعوت کنم و دیگران را نمیتوانم. این، امر تکوینی مسائل اجرایی و مدیریت مربوط به خود را به دنبال دارد. اگر در جامعه میبینید که برخی موارد قانون، مردم را الزام میکند، آن محدودهی الزام را ظرفیت فرهنگی جامعه میپذیرد؛ یعنی وقتی که ظرفیتی وجود نداشت، گاهی الزام هم نمیتوانید کنید.
🔸 ما بین فقه و قانون فاصلهای داریم. قانون عمدتاً تدبیر و مدیریت اجرای آن مطلوبهایی است که دین میخواهد؛ اما این تدبیر و مدیریت مطلوبها توسط خود فقه انجام نمیشود؛ بلکه توسط دانشهایی است که شرایط اجرا را نشان میدهد و معرفی میکند.
🔸 برنامهریزی متناسب برای عبور از وضعیت موجود به سوی وضعیت مطلوب لازم است که این برنامهریزی از مجرای همراهی باور و عمل و همگامی مجموعهی جامعه در سطوح مختلف میتواند شکل بگیرد و بهوجود بیاید.
👈 ادامه متن را اینجا مطالعه کنید
🆔 @hparsania
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴ده راهبرد مهم غرب در تقابل با انقلاب اسلامی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1.سکتاريزاسيون (فرقهگرايي و قومیتگرایی و تحریک مذاهب و قومیتهای موجود در ایران برای جداییطلبی)
2.بالکانيزاسيون (تجزيهگرایی و تبدیل ایران به چندین کشور ضعیف و وابسته)
3.نورماليزاسيون (وادار کردن جمهوری اسلامی به تبعیت از نرمهای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی غرب)
4.ليبراليزاسيون (در عرصه فرهنگ و اخلاق و اقتصاد)
5.واتيکانيزاسيون (محدودسازی نفوذ اجتماعی و سیاسی عالمان دین)
6.سکولاريزاسيون (محدودسازی دین در مسائل درونی و معنوی)
7.اينديويدوآليزاسيون (فردگرایی و تبعیت از امیال و خواستههای شخصی و فردی در حوزه تربيت و اخلاق و ارزشها)
8.اومانيزاسيون (اومانیسم در عرصه باورها و زدودن تفکر توحیدی)
9.پرنوکراتيزاسيون (و عادیسازی روسپیگری و فاحشهگی در میان دختران و زنان)
10.اليناسيزاسيون (هویتزدایی ملی و اجتماعی به ویژه منقطع کردن نسل جوان و نوجوان از هویت ملی و دینی خودش)
#جنگ_نرم
🆔 eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
👈سوخت موشکهای ایران در حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد، خروش میلیونها ایرانی در تشییع پیکر شهید سلیمانی بود.
جمعیت حاضر در بزرگداشت ۱۳ آبان در کشور، بخشی از معادلات آینده را رقم خواهد زد.
(ان شاءالله )
#لبیک_یا_حسین جان
#لبیک_یا_خامنه_ای
☘🌷☘
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
#پرونده_ویژه #تحول_در_نظام_آموزشی
🌀 طولانی بودن سنوات تحصیلی
🔻از عوامل ریزش و عدم استقبال به حوزه، طولانی بودن سنوات تحصیلی است. علاوه بر این طول مدت و وقتی که از دانش پژوه دینی گرفته می شود، مدرکی را هم که به دست می آورد عامل مضاعفی بر این سرخوردگی و بی رغبتی است.
⬅️ شخصی که در سن 18 سالگی و پس از گرفتن دیپلم وارد #حوزه می شود، اگر به طور معمول مدارج علمی را طی کند، در سن 28 سالگی پایه ده را اتمام می کند. بعد از آن هم معمولا یک یا دو سالی طول میکشد که پایاننامه نوشته و از آن دفاع کند تا مدرک فوق لیسانس برای او صادر شود. حال آنکه اگر دو همکلاسی بعد از اخذ دیپلم یکی به #دانشگاه و دیگری به حوزه برودند، در فرض اینکه هر دو موفق هم باشند، اولی بعد از شش سال کارشناسی ارشد را میگیرد اما دومی بعد از حدود ده سال!! علاوه بر این شخص طلبه، آن موقعیت اجتماعی و شغلی اولی را ندارد. در چنین حالتی طبیعی است که این مسئله موجب سرخوردگی شخص #طلبه شود.
💢 حال فرض کنید دانشجویی بعد از گرفتن لیسانس یا فوق لیسانس به حوزه بیاید...
🆔 @tahavol_howze
محفل علمی رهپویان
#پرونده_ویژه #تحول_در_نظام_آموزشی 🌀 طولانی بودن سنوات تحصیلی 🔻از عوامل ریزش و عدم استقبال به
.
مقتضای اینکه #لااقل ۵ رشته ی علمی (علوم ادبیات ، منطق، اصول ، علوم حدیث ، فقه) در حد تخصصی خوانده شود، طولانی بودن مسیر علمی طلبگی است و قیاس حوزه ایده آل با دانشگاه (که چند جزوه و بخشی از چند کتاب برای پاس کردن خوانده میشود و تحقیق و عمق حوزوی را ندارد) ، مع الفارق است.
لذا اگر افرادی که قصد طلبه شدن دارن ، توجیه شده باشن و این پی رو بر تنشون مالیده باشن ، مساله حقیقی شون طولانی بودن مسیر نخواهد بود
بله اگر قرار باشد دروس حوزه برای پاس کردن خوانده شود و کیفیت نداشته باشد ، این مسیر طولانی ، اتلاف عمر و آزار دهنده است و باید مختصر شود.
این حرفهای کسی است که در ۲۴ سالگی رسما وارد حوزه شده و سال دوم طلبگی متاهل شده بود و همین برنامه ی طولانی رو دارد طی میکند.
(بنده الان درباره بحث موقعیت اجتماعی و شغلی که فرمودن، نظری نمیدهم.)
#تحول_صحیح_حوزه
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 ببخشید اشتباه شد! پیرمردهای مجمع محققین نه تنها سکوت نکردند در مقابل جنایات، بلکه در دفاع از جنایات تجزیهطلبان و ضد انقلاب وارد عمل شدهاند!
همین موسوی تبریزی و سروش محلاتی و... در مدرسه آیت الله گلپایگانی تدریس دارند!
موسوی تبریزی شب جمعه زنگ زده به عبدالحمید، اونم در نماز جمعه زاهدان حرفهای تحریککننده زده و خواستار برگزاری رفراندوم شده!
طرفدار طالبان و تجزیهطلبان رو چه به رفراندوم!؟
@HozeTwit
هدایت شده از بیداری ملت
26.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سخنان قابل تامل حمید رسایی خطاب به رئیس جمهور
🔴به پویش #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از نحو کاربردی/ سید حسین ایرانی
نوع «أن» را در جملات: «أيقَنتُ أَن لانَبيع مالکَ» و «يَسَّرني أَن تَعلَّم النحوَ» معین کنید.
الف) مخففه - مخففه
ب) مخففه - ناصبه
ج) ناصبه - مخففه
د) ناصبه - ناصبه
👨🎓👩🎓برای ثبت نام در کانال تخصصی تست سراسری به ادمین پیام دهید
نظرات کاربران درباره دوره و کتاب👇
https://eitaa.com/joinchat/3828875411C38e1818afc
هدایت شده از تمرین مکالمه عربی 😍
#معرفی_کلاس و کارگاه مکالمه عربی
💢 یکی از مهمترین کلیدهای باز شدن زبان ، شنیدن زیاد است.💢
برای آقایون طلبه ای که قم مشرف هستند ، مدرسه لبنانی ها از صبح تا ظهر کلاس های مختلف (فقه و اصول و...) به زبان عربی برای عرب زبانها برگزار میکند ، شرکت در یک کلاس بصورت روزانه میتواند برای شما بسیار مفید باشد.
🌟برای شرکت فارسی زبانها بعیده مخالفتی باشد.
⭐️کلاس با لهجه لبنانی و نیز عربی فصیح موجود است.