eitaa logo
🌹رهروان مهدویت🌹
502 دنبال‌کننده
25.1هزار عکس
19.5هزار ویدیو
130 فایل
اللهم عجل لولیک الفرج
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 غیرت دینی 🔹 غیرت دینی، واژه‌ای که چند روزی است به صورت خاص توسط اصحاب رسانه به آن توجه شده و همگی در تکاپوی تبیین، تحلیل و مصداق‌سازی آن هستند. 🔹 اخیرا حضرت‌آقا راجع به این کلیدواژه بیانی فرمودند: غیرت دینی را حفظ کنید. عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف، غیرت دینی ملت ایران بوده. غیرت دینی است که تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند. یک نمونه‌اش جنگ تحمیلی و دفاع ۸ ساله که یک تهدید بزرگ بود، غیر دینی مردم، غیرت دینی جوانان و پدران و مادران و همسران موجب شد که بروند جوانان ما به جبهه و این جنگ بین‌المللی را که همه همدست شده بودند که ایران را شکست بدهند و امام را به زانو دربیاورند و نهضت را نابود بکنند، همه‌ی این‌ها را شکست داد و توانست پیروز بشود. منشأ آن غیرت دینی بود. 🔹 چه زمانی غیرت‌دینی خود را نشان می‌دهد؟ غیور کیست؟ نقطه مقابل غیرت دینی چه واژه‌ای قرار دارد؟ و... سوالاتی است که در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود و ما نیز بدنبال پاسخ به بخشی از آن هستیم. 🔹 به طور کلی حساسیت افراد نسبت به مکتب و عقیده‌ هر چه قدر بیش‌تر باشد، نتیجتا واکنش به آن نیز بیش‌تر خواهد بود. حالا چه کسانی حساسیت بیشتری نسبت به عقیده و مکتب خود را دارند؟ 🔹 مسائل اعتقادی به میزان عمق و فهم و رتبه و درجه از معرفت، به انسان شناخت می‌دهد. شناختی که عمیق‌تر باشد، انسان را با بصیرت کرده و حاصل آن واکنش منطقی نسبت به اتفاقات می‌کند. شخصی که این واکنش عقلانی را با بصیرت دینی انجام داد، غیرت دینی دارد. شدت یا ظرافت واکنش به نسبت فهم عمیق‌تر از آن حاصل می‌شود. 🔹 در چه حوزه‌هایی غیرت دینی ظهور پیدا می‌کند؟ شخص غیور در حوزه‌ی شخصی گرفته تا دینی و سیاسی می‌تواند غیرت خود را نشان دهد. افرادی مثل حاج قاسم سلیمانی با غیرت دینی هزاران کیلومتر آن طرف مرز با رشادت جنگیدند تا این ملت امروز شاهد ناامنی نباشد. امثال علامه مصباح یزدی با بصیرت خود عمارگونه در میدان علم و سیاست جنگیدند تا امروز لیبرال‌های بی‌غیرت چوب حراج بر اعتقادات و معنویت جامعه نزنند. امثال شهید احمدی روشن تا شهید شهریاری و فخری‌زاده‌ها از دل این مکتب غیرت دینی بیرون آمده‌اند. 🔹 در مقابل غیرت دینی، تسامح و تساهل قرار دارد. که از دل این تساهل و تسامح سازش و تسلیم و واداده‌گی بر‌می‌آید. از دل این مکتب است که در قبال تقریبا هیچ، برجام بیرون می‌آید. از دل این مکتب است که امثال تاجزاده و سریع القلم تا زیبا کلام و سیدجواد طباطبایی بیرون می‌آیند با آن ادبیات خاص خود... 🔹 نتیجتا اینکه اگر بصورت ملموس خواهان مشاهده آثار دو مکتب غیرت دینی در مقابل تساهل و تسامح هستید، ذکر این مصداق کافی است که یکی کل دارایی ایران را به قیمت هیچ می‌فروشد و برجام می‌آفریند و یکی عزتمندانه روی دست میلیون‌ها نفر رهسپار بارگاه ملکوت می‌شود تا قطره‌ای از خون هم‌وطن بی‌گناهش به زمین نریزد. https://t.me/med_enst/2818 اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 برشی کوتاه از زندگی ● قسمت ۲۹ - ماجرای انجیر 🔺دقت نظر حاج قاسم در امور مختلف 🆘 @Roshangari_ir
👤 انسان شناسی ۸ @Ostad_Shojae
4_6005688809067383224.mp3
11.89M
۸ 🔭سال‌ها تلاش محققان برای کشف رموز کیهان، آنان را به این نتیجه رسانده که ؛ جهان قابل مشاهده از زمین، خود به تنهایی، میلیاردها سال نوری، وسعت دارد! و بدیهی‌ست که جهان قابل مشاهده از زمین، بخش بسیار کوچکی از آسمان به‌ظاهر بی‌انتهاییست که «آسمان اول» می‌نامندش! آسمان دنیا! 🌟 آن‌وقت، خداوند، عظمت بهشت هر انسان را، به اندازه‌ی تمام هفت آسمان، و زمین می‌داند! - انسان مگر کیست که روح، یا حقیقت وجودش،دارای چنین وسعت و عظمتی‌ست؟! @Ostad_Shojae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ در کدام مقطع از تاریخ، یک ولی خدا با این درجه از قاطعیت، از آینده‌ای به این روشنی سخن گفته‌اند؟ عجیب نیست!؟ اگر خداوند متعال اذن چنین جملاتی و چنین بشارت‌هایی را داده، می‌توان دریافت که در مقابل، چه حدی از امواج پراکنده شده و قرار است با این نفس حق، طوفان‌های یاس آفرین دفع گردد. قالَ أَصْحَابُ مُوسَى إِنَّا لَمُدْرَكُونَ﴿۶۱﴾ قالَ كَلّا ۖ إِنَّ مَعِيَ رَبّي سَيَهدينِ﴿۶۲﴾ «سوره شعرا» 🆘 @Roshangari_ir
💔پس حالا بخوان دعای فرج را ، دعا اثر دارد دعا کبوتر عشق است ، بال و پر دارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ ✅ ختم در ۱۹۲ روز 🌷تقدیم به ارواح پاک و مطهر همه شهدا از صدر اسلام تا کنون 🔷سهم روز صد و هفتاد و چهارم (۱۴۰۰/۱۱/۴) 🔻خطبه ۵۸ تا خطبه ۵۴
🌹سهم : خطبه ۵۸ تا ۵۴ ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : (در سال ۳۸ هجری، پس از ماجرای حکمیّت و شنیدن شایعات فراوان در نکوهش خوارج فرمود: ) 🔹خبر از آينده شوم خوارج ♦️"سنگ حوادث و بلا بر شما ببارد، چنانکه اثری از شما باقی نگذارد، آيا پس از ايمانم به خدا و جهاد کردنم در رکاب رسول خدا به کفر خويش گواهی دهم؟ اگر چنين کنم گمراه شده و از هدايت شدگان نخواهم بود. پس به بدترين جايگاه رهسپار شويد و به راه گذشتگان بازگرديد. آگاه باشيد، به زودی پس از من به خواری و ذلّت گرفتار می شويد و شمشير برّنده بر شما مسلّط می گردد و به استبدادی دچار خواهيد شد که برای ديگر ستمگران راه و رسم حکومت قرار خواهد گرفت. می گويم : سخن امام(علیه السلام) که فرمود: «وَلابَقِیَ مِنْکم آبرٌ» سه گونه روايت شده است: اوّل - آن گونه که ما آورده ايم، آبِرٌ، از باب «يأبرالنّخل» به معنای اصلاح کننده آمد. دوم - «آثِر» نقل شد يعنی بازگوکننده حديث و اين نقل به نظر من بهتر است، گويا امام(علیه السلام) می فرمايد: از شما خبردهنده ای باقی نماند. سوم - «آبز» با «ز» نيز روايت شد به معنای هلاک شونده، پرش کننده، که به هلاک شونده «آبز» گويند." ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : (در سال ۴۰ هجری، روزهای آخر عمر شریف خود در نکوهش و هشدار کوفیان فرمود) 🔹خبر از سلطه ستمگری بی باك ♦️آگاه باشيد، پس از من مردی با گلوی گشاده و شکمی بزرگ، بر شما مسلّط خواهد شد که هر چه بيابد می خورد و تلاش می کند آنچه ندارد به دست آورد او را بکشيد، ولی هرگز نمی توانيد او را بکشيد. آگاه باشيد، به زودی معاويه شما را به بيزاری و بدگويی من وادار می کند. بدگويی را به هنگام اجبار دشمن اجازه می دهم که مايه بلندی درجات من و نجات شماست، امّا هرگز در دل از من بيزاری نجوييد که من بر فطرت توحيد تولّد يافته ام و در ايمان و هجرت از همه پيش قدم تر بوده ام. ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : ( برخی این خطبه را به آغاز سال ۳۷ هجری نسبت به تحرکات معاویه در بصره، در یکی از روزهای جنگ صفین نسبت می دهند) 🔹ياد مبارزات دوران پيامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) در صفين ♦️در رکاب پيامبر خدا(صلی الله علیه و آله) بوديم و با پدران و فرزندان و برادران و عموهای خود جنگ می کرديم، که اين مبارزه بر ايمان و تسليم ما می افزود و ما را در جادّه وسيع حقّ و صبر و بردباری برابر ناگواری ها و جهاد و کوشش برابر دشمن ثابت قدم می ساخت. گاهی يک نفر از ما و ديگری از دشمنان ما مانند دو پهلوان نبرد می کردند و هر کدام می خواست کار ديگری را بسازد و جام مرگ را به ديگری بنوشاند. گاهی ما بر دشمن پيروز می شديم و زمانی دشمن بر ما غلبه می کرد. پس آنگاه که خدا راستی و اخلاص ما را ديد، خواری و ذلّت را بر دشمنان ما نازل و پيروزی را به ما عنايت فرمود، تا آنجا که اسلام استحکام يافته، فراگير شد و در سرزمين های پهناوری نفوذ کرد. به جانم سوگند، اگر ما در مبارزه مثل شما بوديم، هرگز پايه ای برای دين استوار نمی ماند و شاخه ای از درخت ايمان سبز نمی گرديد. به خدا سوگند، شما هم اکنون از سينه شتر خون می دوشيد و سرانجامی جز پشيمانی نداريد. ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄
🌹سهم : خطبه ۵۸ تا ۵۴ ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : ( در سال ۳۷ هجری در آستانه جنگ صفین، برخی مدارا کردن امام علیه السلام را دیده و علت را پرسیدند در پاسخ آنان فرمود:) 🔹توضيحاتی پيرامون جنگ صفين ♦️اينکه می گوييد خويشتن داری از ترس مرگ است، به خدا سوگند، باکی ندارم که من به سوی مرگ روم يا مرگ به سوی من آيد و اگر تصوّر می کنيد در جنگ با شاميان ترديد دارم، به خدا سوگند هر روزی که جنگ را به تأخير می اندازم برای آن است که آرزو دارم عدّه ای از آنها به ما مُلحق شوند و هدايت گردند. و در لابلای تاريکی ها نور مرا نگريسته به سوی من بشتابند، که اين برای من از کشتار آنان در راه گمراهی بهتر است، گر چه در اين صورت نيز به جرم گناهانشان گرفتار می گردند. ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄ 📜 : ( در سال ۳۷ هجری به هنگام شروع جنگ صفین این سخنرانی را ایراد فرمود.) 🔹وصف روز بيعت ♦️مردم همانند شتران تشنه ای که به آب نزديک شده و ساربان رهاشان کرده و عِقال (پای بند) از آنها گرفته، بر من هجوم آوردند و به يکديگر پهلو می زدند، فشار می آوردند، چنانکه گمان کردم مرا خواهند کشت، يا بعضی به وسيله بعض ديگر می ميرند و پايمال می گردند. پس از بيعت عمومی مردم، مسأله جنگ با معاويه را ارزيابی کردم، همه جهات آن را سنجيدم تا آن که مانع خواب من شد، ديدم چاره ای جز يکی از اين دو راه ندارم: يا با آنان مبارزه کنم و يا آنچه را که محمّد(صلی الله علیه و آله) آورده انکار نمايم، پس به اين نتيجه رسيدم که تن به جنگ دادن آسانتر از تن به کيفر پروردگار دادن است و از دست دادن دنيا آسان تر از رهاکردن آخرت است. ┄═❁✦❀•••🌿🌺🌿•••❀✦❁═┄