🌹خطبه شناسی غدیر ازخداشناسی تا امام شناسی🌹
قسمت دوم
🔆صبح روز هجدهم ذیحجه تقریباً تمامی کاروانها در غدیر گرد آمده،بلال،
سلمان،مقداد،عمار ،ابوذر ،حذیفه،و بعضی صحابه مامور شدند به کاروان ها اعلام کنند که هنگام ظهر آماده ی نمازجماعت با پیامبر شوند.
🔆ظهر فرارسید بلال اذان گفت،در آن بیابان وسیع،داغ و سوزان پیامبر (ص) به نماز ایستاد و مردم حاظر به پیامبر(ص) اقتدا کردند.
🔆جمعیت حاظر در آن روز را چهل هزار و هفتاد هزار یا صدوبیست وچهار تا صدوچهل هزارنفر نوشته اند،مطابق سال شمسی،سال نهم شمسی اول یا دهم فروردین بود.
🔆بعد از نماز پیامبر (ص)دستور داد از جهاز شتر منبری آماده کردند حضرت بالای منبر یک پله پایین تر بایستد سپس حضرت سخنرانی خود را با حمدوسپاس خدا آغاز، به هنگام گفتن "مَن کُنتُ مَولاهُ فَهذاعَلی مَولاهُ"...بازوی علی را گرفته کنار خود بلند کردند.
🔆در پایان از مردم خواسته شد که تک تک با علی (ع)به عنوان امیرالمومنین بیعت و به اوسلام کنند، هر کاروانی که بیعت افرادش تمام می شد راه خود را به سوی مقصد می پیمود.
📚منابع معتبر شیعه که کلّ خطبه رانقل کرده اندعبارتند از :
۱. احتجاج طبرسی،ج۱،ص۷۰ تا ۸۵ چاپ الشّریف الرّضی قم-۱۳۸۰
۲. التحصین سیدبن طاووس ص ۵۷۸ تا ۵۹۰
۳. روضه الواعظین ج۱ص۸۹تا ۱۰۴چاپ الشّریف الرّضی قم_۱۳۶۸
۴. بحارالانوار ج۳۷ص۱۰۸تا۲۵۳
📚منابع اهل سنت که خطبه به صورت تکه تکه یا اندکی از آن نقل شده به ترتیب اهمیّت عبارتند:
۱. تفسیردررالمنثورج۲ص۴۵۷و۴۵۸
۲. تفسیر المنارج۶ص۱۵۵ و۴۶۳تا۴۶۸
۳. ینابیع الموده ج۱ص۹۵تا۱۲۶چاپ چهارجلدی اسوه۱۴۱۶(ه.ق)،چاپ اعلمی بیروت،ص۳۵تا۴۸
۴. تفسیرکبیرِفخررازی،ج۶ص۵۳
۵. تاریخ دمشق(ترجمه الامام علی (ع)،ابن عساکر،ج۲ص۵تا۹۰(اشاره به قسمتی از اصل حدیث غدیر)،چاپدارالتعارف للمطبوعات،بیروت
ادامه دارد.....
هدایت شده از موسسه مصاف
⭕️ تناقض مدعیان روشنفکری
🔸یه عده هستند که ماه رمضان، عاشق معده آدمها میشوند و از #ضررهای_روزه میگویند.
بعد یک ماه، از فواید گیاهخواری میگویند.
🔸عید قربان مدافع حقوق #گوسفندها میشوند.
ولی در #عروسی شان چندین عدد #بره_بریان نباشد عروسی شان عروسی نیست.
بعد کوهنوردی صبح جمعه شان هم که #کله_پاچه ترک نمیشود.
🔸این دوستان #دو_تا_مادر دارند که یکی زمان احمدی نژاد به خاطر نبود #دارو مرده و دیگری روز عاشورا پشت ترافیک دسته عزاداری بخاطر نرسیدن به بیمارستان.
🔸تو محرم خیلی نگران #رفتگرها هستند اما دم #انتخابات به طور کل در مورد پخش تراکت ها و تبلیغات نظری ندارند البته در صورتی که کار رقیب شان نباشد...
🔸در مورد پول هایی که خرج محرم میشود و نذری ها هم خیلی اعتراض دارند و میگویند خرج فقرا کنید (؟!!!!) ولی سفر #آنتالیا ی عید نوروزشان ترک نمیشود...
🔸تک تکشان یک همسایه #بهایی داشتند که از حق تحصیل و درمان برخوردار نبوده،
🔸همه شان هم یا خودشان یا دوستشان یک بار رتبه دو رقمی کنکور شدند که بخاطر وجود #سهمیه_ایثارگران، هیچ جا قبول نشدند.
🔸مهمتر از همه اینها این که بیش از صد درصدشان یک #پسرعمو یا پسردایی یا پسرعمه دارند که رییس کل اطلاعات شهرشان است و سال ۸۸، شب انتخابات به آنها زنگ زده و گفته: «از بالا بهمون دستور رسیده رای ها رو #جابجا کنیم که موسوی رای نیاره».
🔺این ها را کلا #کارشان نداشته باشید که #نظرکرده
📝 نقیب پور
✅ تنها کانال رسمی استاد رائفی پور و جنبش مصاف
@masaf
هدایت شده از موسسه مصاف
👤توییت استاد #رائفی_پور درباره انتشار فیلمی که در آن یک فرد خاطی پلیس راهور را بخاطر انجام وظیفه مورد ضرب و شتم قرار می دهد و به ناموسش توهین میکند
#اقتدار_پلیس
📚 goo.gl/nAmjba
✅ @masaf
🌹خطبه غدیر ازخداشناسی تا امامشناسی🌹
قسمت سوم
🔅اَلْحَمْدُلِلَّهِ الَّذي عَلا في تَوَحُّدِهِ، وَ دَنا في تَفَرُّدِهِ، وَجَلَّ في سُلطانِهِ وَ عَظُمَ في أَرْكانِهِ، وَأَحاطَ بِكُلِّ شَيءٍ عِلْماً وَهُوَ في مَكانِهِ، وَقَهَرَ جَميعَ الْخَلْقِ بِقُدْرَتِهِ وَبُرْهانِهِ. مَجيداً لَمْ يَزَلْ مَحْموداً لايَزالُ.
🔅بارئُ الْمَسْموكاتِ وَداحِي الْمَدحُوّاتِ وَ جَبّارُ الْأرَضينَ وَالسَّماواتِ.قُدّوسٌ سُبّوحٌ
رَبُّ الْملائِكَةِ وَالرّوحِ.
مُتَفَضَّلٌ عَلى جَميعِ مَنْ بَرأَهُ، مُتَطَوِّلٌ عَلى جَميعِ مَنْ أنْشَأهُ، يَلْحَظُ كُلَّ عَيْنٍ وَالْعُيونُ لَا تَرَاهُ، كَريمٌ حَليمٌ ذُو أَنَاةٍ.
🔅خدا را سپاس و ستایش می گویم؛خدایی که یگانه و بلندمرتبه است.
خدایی که یکتا،وبه همه چیز نزدیک است.خدایی که سلطنتش عظیم وباجلالت؛ و ارکانش بزرگ وباعظمت است. خدایی که درجای خود،به همه چیز آگاه است؛ وباقدرت و برهان خود،برهمه ی آفریده هایش مسلّط است.بزرگی و عظمت او از بین نمی رود. او همیشه ستوده می شود.
🔅اوهمان خدایی است که آسمان ها را آفریده، وزمین را گسترده، و بر آنها حکمرانی می کند.او پاک ومنزّه است.
او پروردگار فرشتگان و روح القدس است.
🔅فضل و رحمت او،همه ی آفریدگانش را فراگرفته؛ و جود و کَرمش،بر همه ی موجودات سایه افکنده است. او هر چشمی را می بیند، ولی چشم ها او را نمی بینند،کریم وصبور و بردبار است.
ادامه دارد.....
یا علی 🍀🌿🍀
دوستان غدیری سلام☺️
ایستگاه صلواتی بر پا کنید. خیابان ها را آزین ببندید. دست به دست هم دهید. از عید قربان تا مباهله جشن غدیریه بگیرید. خطبه غدیریه را چاپ کنید پخش کنید. ولایت امیرالمومنین علیه السلام را جار بزنید، شور به پا کنید. هر کس هم که توان دیدن ندارد کور شود. برای غدیر کم گذاشتیم انکار شد، وقت بلند شدن است، رزق محرم در غدیر داده میشود، هر کس برای غدیر کم بگذارد، در محرم کمش میگذارند! برای غدیر کاری کنید این مملکت بلرزد! این مملکت از عید قربان تا مباهله باید غوغا شود، صدای #علیا_ولی_الله گوش فلک را کَر کند. دسته به خیابان ها بیاورید، #ایستگاه_صلواتی بزنید، شهرهای خودتان را #چراغانی کنید. ان شاء الله امام عصر روحی فداه دعایی برای همه کند. روز عید غدیر، روزی است که خدا نعمتش را کامل کرده است، چرا شکر نعمت نکنیم؟ صد هزار برابر هر سال توان بگذارید، کاری کنید مرحم بر سینهء مجروح صدیقه طاهره سلام الله علیها شوید. تمام معصومین به شهادت رسیدند بخاطر غدیر، چرا ما ساکتیم؟ چرا ما بی تفاوتیم. کاری کنید که کسی جرات نکند خدشه بر غدیر وارد کند. من کنت مولا فهذا علی مولا را بلند بگویید، روز غدیر روز بیعت با امام عصر روحی فداه است. دست به دست هم بدهیم احیایِ غدیر کنیم. با پولمان، با وقتمان، با هیئتمان؛ با وسائلمان؛ با هر عملی که میتوانیم احیایِ غدیر کنیم.
اگر دلسوز غدیر و ولایت هستید🍀🌿🍀
♦️ده شاهد بر اشتباه بودن اعتقاد اهل تسنن در مورد غدیر ♦️
واقعه غدیر، ماجرایی است که کتمان وقوع آن، غیرممکن است و اساساً نامعقول ودر طول تاریخ، دیده نشده که مورخ و محدثی، منکر وقوع جریان غدیر باشد; مگر تعداد انگشت شماری که آنها نیز مدرک مورد وثوقی برای مخاطب خود ندارند. پس انکار چنین واقعه ای شدنی نیست، چرا که یکصد و ده تن از اصحاب ،روایت گر حماسه پرشکوه غدیرند و سیصد و شصت محدّث و مورّخ، اثر خود را به نقل آن آراسته اند.
با این وجود، پس چه چیزی عامل ایجاد این انحراف شد؟
چه شد که دارنده مدال افتخار « من کنت مولاه، فهذا علیّ مولاه » خانه نشین شد؟
چه شد که نخستین بیعت کنندگان با علی(علیه السلام)، در پیمان شکنی نیز پیشگام و پیشتاز گشتند!!؟؟
و چه شد که کمتر از سه ماه پس از واقعه، شد آنچه که نباید می شد؟بی شک می توان گفت که مهمترین عامل این انحراف و اختلاف، و علت اصلی این تغییر مسیر، بحث و جدالی است که بر سر واژه «مولا» در حدیث نبوی وجود دارد . چرا که به پندار آنها، این کلمه به معنای دوست و یاور است، نه «امام و رهبر».
🔸اما آیا واقعا اینطور است؟
آیا واژه «مولا» در آن حدیث شریف،به معنای دوست و محبوب است؟
شواهدی که ثابت می کند «مولا» در حدیث غدیر به معنای « امام و رهبر» است
برای پاسخ به سوال بالا به 10 گواه و شاهد متمسّک می شویم. شهودی که ثابت می کنند این پندار، وهم و شبهه ای بیش نیست:
✔️ شاهد اول
« یا أیّها الرّسول بلّغ ما اُنزل اِلیک من رّبک وإن لّم تفعل فما بلّغت رسالته »
« ای پیامبر،آنچه را ازخداوند بر تو نازل شده است ابلاغ کن که اگر چنین نکنی،ابلاغ رسالت خدا نکرده ای »
این آیه 67 سوره مائده است که در زمان بازگشت پیامبر به مدینه، به ایشان نازل شد.
حال سوال اینجاست که این چه پیامیست که نرساندن آن به مردم، به تباه ساختن تمامی کوشش های 23 ساله حضرت در مکه و مدینه می انجامید؟
آیا واقعا این پیام بزرگ، اعلام دوستی و یاوری علی(علیه السلام) است یا اینکه پیام، پیام دیگری ست و آن هم اعلام امامت ایشان؟؟
✔️شاهد دوم
در انتهای همین آیه ، خداوند دو نکته کلیدی دیگر ذکر می کند: « ألّله یعصمک من النّاس » و « إن الله لا یهدی القوم الکافرین »
و سوال اینجاست که مگر این چه سخن خطرناکی بود که رسول خدا از اعلام آن به مردم بیمناک و هراسان بود که خداوند به او می فرماید: ما تو را از شرّ مردم حفظ خواهیم کرد؟
و سوال دیگر اینکه چرا خداوند به صورت کنایی، مخالفین این پیام را کافر شمرده است؟؟
✔️شاهد سوم
« ألیوم أکملت لکم دینکم و أتممت علیکم نعمتی و رضیّت لکم الاسلام دینا »
« امروز دین شما را به کمال رساندم و نعمت را بر شما تمام کردم ودین اسلام را برایتان برگزیدم »
این آیه، آیه 3 همان سوره مبارکه مائده است که پس از اعلام امامت علی(علیه السلام) بر پیامبر نازل شد; مگر می شود که اعلام اینکه علی دوست و یاور مسلمین است،پیامی باشد که کامل کننده دین وتکمیل کننده نعمت بر مسلمین باشد؟؟ آیا چنین چیزی که همه مردم از آن خبر داشتند وبرهیچ کس پوشیده نبود می تواند کامل کننده دین باشد؟ یا اینکه نه;خبر، خبر دیگریست و آن اعلام امامت و جانشینی علی بن ابی طالب است که خداوند آن را به اکمال دین و اتمام نعمات تعبیر کرده است؟
✔️شاهد چهارم
چهارمین شاهد در خصوص اثبات این که ،این واژه به معنای (امام ورهبر) است، سخن حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) و مقدمه ایست که حضرت قبل از ایراد این حدیث ذکر می کنند. سخنی که در خود قرینه هایی گنجانده که دیگر جای هیچ بحث وشبهه ای را باقی نمی گذارد; آنجا که حضرت با زیرکی و هوشیاری پیش از اقرارگیری به نبوت و رسالت خویش، از مسلمانان به یگانگی و ولایت الهی اعتراف گرفت تا به همگان بفهماند که ولایت من و علی، شاخه ایست از ولایت حق:
چرا که ابتدا پیامبر از مردم اعتراف می گیرد که :« چه کسی است سزاوارتر از شما به شما؟» و همه پاسخ می دهند که «خدا و رسولش» بلافاصله بعد از اقرار آنها می گوید که « هر کس را که من سرپرست اویم این علی سرپرست اوست »
و خلاصه مطلب اینکه آمدن کلمه «اولی» به همراه «من انفسکم» در جمله «من اولی بکم من انفسکم» قرینه قاطعی است که مولا نیز به همین معناست.
✔️شاهد پنجم
پنجمین گواه بر این مطلب، دعایی است که حضرت پس از اعلام امامت علی(علیه السلام) آنها را قرائت کردند: « أللّهم وال من والاه و عاد من عاداه و أحب من آحبِّه و أبغض من أبغضه»
در این دعا پیامبر هم با واژه «مولی» فعل به کار برده و هم با واژه «حب». آیا آوردن جمله «احب من احبه» نشانگر این نیست که جمله «وال من والاه» به معنای محبت نیست و با توجه به قرار گرفتن آن در جمله، معنای جداگانه ای دارد؟؟
هدایت شده از مهدیاران | mahdiaran
هدایت شده از سراج الهدے
Panahian_text |متن خلاصه سخنرانیها
⭕️چرا رهبر که همۀ مشکلات را میداند، خودش آنها را حل نمیکند؟
💎 #تقوا_طرحی_برای_اداره_جامعه-ج۱۰
🔻«مدیریت با مُدل تقوا» مردم را «قدرتمند» میکند تا خودشان مشکلات را حل کنند
📌«انتخابات» کمترین نوع مشارکت مردم در ادارۀ جامعه است؛ مردم باید زندگی خود را، خودشان اداره کنند
🔻وقتی مردم اقتصادِ خود را، خودشان اداره کنند این میشود «مردمسالاری دینی» در بخش اقتصاد
📌تمرکز قدرت و ثروت، فسادزاست؛ باید دولت کوچک شود و قدرت مردم افزایش یابد وگرنه فساد ریشهکن نمیشود
🔻 قدم اول در کوچکشدن دولت این است که مردم دنبال «استخدام در دولت» نباشند
________
#علیرضا_پناهیان
📌رسالت انبیاء این نیست که خودشان «عدالت» را بین مردم برقرار کنند، بلکه انبیاء آمدهاند تا مردم را بهجایی برسانند که خودِ مردم قسط و عدل را برپا کنند. مجری قسط و عدل، انبیاء نیستند بلکه مردماند؛ منتها انبیاء بسترسازی میکنند. قرآن میفرماید: «...لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» (حديد/25) «انبیاء» مردم را رشد میدهند تا مردم بتوانند خودشان عادلانه زندگی کنند؛ این یعنی نوعی «مدیریت ولایی» در ارتباط با جمع.
📌چرا پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) همۀ مشکلات جامعۀ خودشان را حل نکردند؟ الان رهبر انقلاب که همۀ مشکلات را میدانند چرا مشکلات را خودشان حل نمیکنند؟ بهدلیل اینکه سیستم ولایی اساساً اینگونه است که سعی میکند مردم را «قدرتمند» کند تا مردم خودشان در یک «حرکت جمعی» بتوانند روی پای خود بایستند، یعنی میدان میدهد که خودِ مردم رشد کنند و قدرت پیدا کنند تا بتوانند مشکلات را حل کنند. این روش، تنها روش پایدار برای برقراری عدل در یک جامعه است.
🔶اگر مردم، زندگی خود را، خودشان اداره کنند و روی پای خود بایستند، شاید نصف «قوانین مجلس» کاهش پیدا کند، چون بسیاری از قوانین برای کنترل فساد است، اما وقتی کار دست خودِ مردم باشد، فساد بسیار کم میشود و دیگر نیاز به اینهمه قانون نیست. از سوی دیگر نظارت قوه قضائیه هم بهشدت کم میشود؛ چون مدیران، کارِ چندانی دستشان نیست که قوۀ قضائیه بخواهد بر آنها نظارت کند.
📌تمرکز قدرت و ثروت، فسادزا است و نه با قانون، نه با قوه قضائیه قابلکنترل نیست. برخلاف توزیع قدرت بین مردم که به کمترین قانون و نظارت نیاز دارد. باید قدرت دولت کم و قدرت مردم افزایش پیدا کند وگرنه فساد ریشهکن نخواهد شد.
🔶«ادارۀ جامه با مُدل تقوا» یعنی نگذارید تمرکز ثروت و قدرت، در جامعه شما فساد پدید بیاورد. برای تمرکززداییِ ثروت و قدرت، «دولت» باید کوچک شود. آرزوی کوچکشدن دولت مساوی است با برکات فراوان برای جامعه! قدم اول در کوچکشدن دولت این است که مردم، بهدنبال «استخدام در دولت» نباشند.
📌از امام صادق(ع) درباره شخصی که میخواست مزدبگیر-و بهاصطلاح ما کارمند- شود، پرسیدند، ایشان فرمود: استخدام نشود، برود برای خودش کار کند.«فَقَالَ لَا يُؤَاجِرْ نَفْسَهُ» (کافی/5/90) امیرالمؤمنین(ع) میفرماید: «اگر میتوانی روزیات را خودت بهدست بیاوری مزدبگیر نشو؛ وَ إِنِ اسْتَطَعْتَ أَلَّا يَكُونَ بَيْنَكَ وَ بَيْنَ اللَّهِ ذُو نِعْمَةٍ فَافْعَلْ» (نهجالبلاغه/ نامه31) اما امروز مردم وقتی میخواهند دخترانشان را شوهر دهند، میپرسند: «کجا استخدام شدهای؟!»
🔶«انتخابات» کمترین نوع مشارکت مردم در ادارۀ جامعه است و بین مشارکتهایی که مردم میتوانند در ادارۀ زندگی خودشان داشته باشند، این پرآسیبترین نوعِ مشارکت است! شما رئیسجمهور، نمایندۀ مجلس و... انتخاب میکنی و بعد در روستا یا شهر خودت مینشینی و میگویی: «نان، آب، مدرسه، آسفالت خیابان و...» برای ما تأمین کنید! این بدترین نوع ادارۀ جامعه است و بیشترین فساد را بهدنبال دارد. درحالیکه بنا بود مردم خودشان روی پای خودشان بایستند.
📌رهبر انقلاب فرمود: «ما که میگوییم مردمسالاری دینی بعضی خیال میکنند این مردمسالاری فقط پای صندوق رأی و انتخابات است؛ این فقط یکی از جلوههای مردمسالاری دینی است. مردمسالاری یعنی بر اساس دین و بر اساس اسلام، سالارِ زندگیِ جامعه، خود مردماند.»(۹۵/۰۹/۰۳) وقتی مردم اقتصاد خودشان را، خودشان اداره کنند این میشود «مردمسالاری دینی» در بخش «اقتصاد». مردم در هر کاری فعال شوند، میشود مردمسالاری! فقط صندوق رأی نیست.
🔶قدرت مردم، خیلی بالاست؛ یکی از قدرتهای مردم «قدرت خرید» بهصورت شبکه اجتماعی است. اگر 5میلیون نفر از مردم تصمیم بگیرند لباس خودشان را بهصورت هماهنگ خرید کنند(مثلاً لباسهای یک کارخانۀ داخلی را تا آخر سال، پیشخرید کنند) آن کارخانه رونق میگیرد و این 5میلیون نفر میتوانند سهامدارِ آن کارخانه بشوند و سود ببرند. ولی ما اکثراً حالِ این کارها را نداریم؛ این میشود جامعۀ مرده!
🚩 هیئت نور - ۹۶.۰۷.۰۹
📢صوت در:
@Panahian_mp3
@Panahian_text
🎯 #یک_حرکت_ملی
سال تحصیلی جدید نزدیک است. میگویند طبق آمار رسمی، امسال حدود ۲۰ میلیون دانش آموز و دانشجو به کسب دانش مشغول خواهند شد.
اگر این 20 میلیون، اول مهر امسال هرکدام 20 هزار تومان لوازم التحریر خارجی خریداری کنند، مبلغی معادل ۴۰۰ میلیارد تومان ارز از کشور خارج می شود.
اما اگر بجای آن، نوشت افزار ایرانی خریداری کنیم، علاوه بر اینکه هزاران جوان تحصیلکرده ایرانی مشغول به کار خواهند شد،
از تعطیلی واحدهای تولیدی کشور که در معرض هجوم اجناس قاچاق و بی کیفیت هستند جلوگیری می شود.
نیازی نیست هر جنس بی کیفیتی را خریداری کنیم اما کالاهای با کیفیت ایرانی کم نیستند. پس بیاییم با هم به وظیفه ملی خود عمل کنیم و به عنوان یک ایرانی وطن دوست، دست در دست هم دهیم و با آغاز فصل مدارس فقط لوازم التحریر ساخت وطن با نمادهای ایرانی بخریم🙏🏻🇮🇷
✔️شاهد ششم
ششمین شاهد حسان است. حسان بن ثابت؛ شاعر نامدار عرب که پس از سخنرانی شیوای نبوی، از حضرت خواست که این حماسه پرشور را در قالب شعر بسراید.
تحلیل و بررسی شعر حسان بحثی ست که در این مقال نمی گنجد. اما در همین حد بگوییم که واژه هایی را که حسان در این شعر به کار برد، نشان از درک حقیقت واژه «مولی» از جانب او بود و از آنجا که او سرآمد شاعران و ادیبان بنام بود، دیگر برای مخاطبین و مستمعین با انصاف،جای شک و تریدی را باقی نگذاشت.
✔️شاهد هفتم
هفتمین شاهد را در قالب یک سوال مطرح می کنیم:
آیا پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) ، در آن هنگامه گردهمایی زائران خدا، در وسط بیابان وشدت گرمای هوا، بیش از یکصدهزار نفر را جمع کرده بود( به گونه ای که پیش افتادگان را خواست تا بازگردند و عقب ماندگان از راه را خواست تا پیش رسند) که به آنها بگوید که :"هر کس را که من دوست اویم، علی نیز دوست و یاور اوست" ؟؟؟
✔️شاهد هشتم
پر پایه نقل مورخان و محدثان و مفسران شیعه و عامه، نخستین کسی که بعد از خطبه غدیر با علی بن ابی طالب(علیهما السلام) بیعت کرد، جناب عمر بود; وی پس ازپایان یافتن سخنان شیوای نبوی، بی درنگ به پا خواست ودست علی را در دست گرفت و گفت:« بخٍ بخٍ بک یا بن ابی طالب; أصبحت مولای و مولی کل مومن و مومنه»
پس از او دیگر مسلمین و اصحاب به ترتیب نزد حضرت آمدند و با او دست بیعت دادند و این مراسم بیعت به اندازه ای شدت گرفت که به دستور پیامبر، چادری برای بیعت با علی بنا شد که مردان یک به یک نزد او رفته و دست او را به نشانه بیعت می فشردند و زنان نیز بیعت را با قرار دادن دستشان در کاسه آبی که علی(علیه السلام) دست خود را در آن گذاشته بود، انجام دادند.
و این ماجرا یکی از مهمترین دلایل اثبات اعلام امامت علی در غدیر خم است.
به راستی اگر مولی به معنای (دوست و یاور) بوده، بیعت و تبریک تمامی مسلمین و مسلمات به آن کیفیت، چه ضرورتی داشته!!؟
✔️شاهد نهم
« فلیبلّغ الشاهد الغایب »
در پایان خطبه،حضرت رسول(صلی الله علیه و آله)، با این جمله از حاضران خواست تا این خطبه را به گوش غایبان برسانند. آیا اعلام اینکه علی دوست و یاور من و مسلمین است، به اعلام حاضران به غایبان نیازمند است!!؟
✔️شاهد دهم
« هنّئونی، هنّئونی »
این سخنی ست که رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) پس از پایان مراسم و خطبه غدیر آن را بیان کرد و فرمود که :«به من تبریک و تهنیت بگویید»
آیا این دستور به تبریک ، فقط برای اعلام دوستی و یاور بودن علی با پیامبر و مسلمین است!!؟
مبارک باد گفتن جناب عمر و ابوبکر چه!!؟ فقط برای همین بود؟؟
🔹سخن آخر
اگر خود را به انصاف آراستیم و از انحراف پیراستیم، بی شک چاره ای جز سرسپاری به امامت و ولایت علوی نداریم. چون مفهوم روشن سخن نبوی، مانند آفتاب نیمروز، در میان آسمان است و برای هر بی تعصب وبا انصافی، برهان و حجتی است کامل که هیچ راه گریزی ندارد، جز آنکه واژه «مولا» را به معنای «امام، رهبر، آقا و اختیاردار» بداند.
🌹خطبه غدیر ازخداشناسی تا امام شناسی🌹
قسمت چهارم
🔆قَدْ وَسِعَ كُلَّ شَيءٍ رَحْمَتُهُ ،وَ مَنَّ عَلَيْهِمْ بِنِعْمَتِهِ، لا يَعْجَلُ بِانْتِقامِهِ، وَ يُبادِرُ اِلَيْهِمْ بِمَااسْتَحَقّوا مِنْ عَذابِهِ.
قَدْفَهِمَ السَّرائِرَ وَعَلِمَ الضَمائِرَ وَ لَمْ تَخْفَ عَلَيْهِ الْمَكْنوناتُ وَلَا اشْتَبَهَتْ عَلَيْهِ الْخَفِيّاتُ.
🔅مهرو رحمتش را بر همه چيز گسترده ؛و با نعمت هايش ،بر همه منّت نهاده است. مجازات گناه کاران را به تاخیر می اندازد، و در عذاب آنها عجله نمی کند.
هر چیزی که پوشیده و پنهان باشد،برای او آشکار و پیداست و از آن خبر دارد. پوشیده ها از او پنهان نمی ماند، و نهان ها از او مخفی نیست.
🔆لَهُ الْاِحاطَةُ بِكُلِّ شَيْءٍ، وَالْغَلَبَةُ عَلَى كُلِّ شَيءٍ،وَالْقُوَّةُ في كُلِّ شَيءٍ ، وَالْقُدْرَةُ عَلَى كُلِّ شَيءٍ وَلَيْسَ مِثْلَهُ شَيءٌ، وَهُوَ مُنْشئٌِ الْشَّيءِ حينَ لا شَيءَ.
دائِمٌ قائِمٌ بِالْقِسْطِ. لا اِلهَ اِلّا هُوَ الْعَزيزُ
الْحَكيمُ. جَلَّ عَنْ أَنْ تُدْرِكَهُ الْأَبْصارُ، وَهُوَ
يُدْرِكُ الْأَبْصارَ، وَهُوَ اللَّطيفُ الْخَبيرُ.
🔅به همه چيز احاطه دارد، وبر همه مسلّط است. بر هر چیزی قدرت دارد و در انجام هر کاری تواناست. هیچ چیز شبیه او نیست. او همه چیز را پدید می آورد،زمانی که هیچ چیز وجود ندارد. زوال و نیستی در او راه ندارد.هرگز ظلمی از او سر نمی زند.خدایی جز او نیست.خداوندی که عزیز وحکیم است.
خداوند،برتر از آن است که چشمی او را ببیند،ولی او چشم ها را می بیند.
در فکر وخیال نمی گنجد.او به همه چیز آگاه است.
ادامه دارد....