eitaa logo
رهـــروانــ🇮🇷ــ و✌️یــت
1.8هزار دنبال‌کننده
18.6هزار عکس
14.4هزار ویدیو
1.2هزار فایل
این کانال درجهت روشنگری و بصیرت افزایی سیاسی؛اجتماعی واطلاع رسانی می باشد. نظرات انتقادات و پیشنهادات خود را بااین آیدی در میان بگذارید سپاسگزارم https://eitaa.com/Besmeallah110 @rahrovanevelayat2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🍁 🍁 🌀 یادداشت 💠 موضوع: ماجرای رمزارز‌ها! ✍️نویسنده:علی قاسمی 🔹🌺🔸 🔻«محمدرضا مانی‌یکتا» معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی می‌گوید: «بر اساس قانون شورای عالی مبارزه با پول‌شویی و مصوبه هیئت دولت در سال ۹۸، مبادله رمز ارز‌ها در کشور ممنوع است و مردم بدانند خطر‌های این رمزارز‌ها بسیار زیاد است و پرونده‌های بسیاری در زمینه کلاه‌برداری، سرقت از کیف پول و مسدود شدن کیف پول رمزارز‌ها تشکیل شده است». ازآنجاکه موضوع رمزارزها یک پدیده جهانی است و هیچ پشتوانه دولتی و حاکمیتی در دنیا برای رمزارز‌ها وجود ندارد. مهم‌تر از همه این‌ها حدود سه‌و‌نیم درصد از کل قدرت پردازش شبکه بیت کوین جهانی در کشور صورت می‌گیرد، جا دارد نکاتی در این حوزه بیان گردد تا از سردرگمی‌ها کاسته شود. ✅نکات تحلیلی: 🔹 ۱- شش هزار رمز ارز در دنیا وجود دارد که 60 درصد سهم این بازار در اختیار بیت کوین است. معمولاً در رمزارز‌ها نوسانات بالایی در حد 15 تا 20 درصد در روز وجود دارد و این نوسانات افراد نابلد را متحمل ضررهای زیادی خواهد کرد. این اتفاق در چند مرحله از سال 2016 اتفاق افتاده است. 🔸۲- با اینکه هیئت‌وزیران در خصوص غیرمجاز بودن مبادلات رمزارز‌ها اصلاحاتی انجام داده و قرار شد کسانی که رسمی رمز‌ارز استخراج می‌کنند، بتوانند برای واردات از آن استفاده کنند و مبادله رمز‌ارز‌ها در داخل مجاز نیست، اما در سیر تصویب نهایی بنا به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، موضوع رمزارز‌ها در مجلس یازدهم هم در دستور کار قرار گرفته است. مجلس تصمیم دارد دستگاه‌ها با بستر شفاف و ضابطه‌مند کردن، رمزارز‌ها را در اختیار اقتصاد ملی قرار دهند. 💢نکته پایانی: 🔺 هرچند برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در شرایط جنگ سخت اقتصادی، رمزارزها برای رفع محدودیت‌های تحریمی و ارزآوری برای کشور می‌توانند کمک‌کار خوبی باشند، مردمی که در این حوزه ورود پیدا می‌کنند باید دقت و مراقبت لازم را داشته باشند تا مثل سایر حوزه‌هایی که با ورودهای غیرکارشناسی در چند سال گذشته متضرر شده‌اند، مجدداً در دام جدیدی نیفتند؛ چون هنوز علاوه بر غیرقانونی بودن آن در نزد بانک مرکزی کشورها، فقدان وجود نهاد ناظر، عرضه گسترده و روشن نبودن جوانب این موضوع، می‌تواند تبعات سنگینی برای سرمایه‌گذاران در پی داشته باشد. بااین‌حال، جا دارد مجلس شورای اسلامی تحقیقات و مطالعات کارشناسی را هر چه سریع‌تر نهایی نماید تا آن‌هایی که در این حوزه ورود پیدا کرده‌اند از سردرگمی دربیایند. 🇮🇷 @rahrovanevelayat2
🇮🇷🍁 🍁 💠 یادداشت کوتاه ✅ موضوع: هجمه های اجتماعیِ دشمن و شیوه های مقابله با آن از منظرِ قرآن ❌قسمت(2) ✍️علی اکبر صیدی 🔹🌺🔸 ❌ پراکنی و دروغ پردازی ✅یکی از شیوه های دشمن، پخش شایعات است (آل عمران/173؛ نساء/83؛ احزاب/13و..). 🌐قرآن کریم، شیوه های مقابله با شایعات و اخبار دروغین را چنین بر می شمارد: 1️⃣ ارجاع خبر به آگاهان ( اهل تشخیص- نساء/83). زیرا طبق فرمایش امام صادق علیه السلام، بجز خواص، عموم مردم توانایی تحلیل ِشایعات را ندارند ( المحاسن برقی،ج‏1، ص: 269). 2️⃣تحقيق و بررسي اخبار و گزارش ها (حجرات/6). 3️⃣ پیروی از علم: یکی از مهمترین بسترهای پخش شدن شایعات و ناهنجاریها، ناآگاهی و جهل است (نساء/17). از این رو، خداوند متعال، در آیه 36 سوره اسراء،تاکید می نماید که هرگاه،از چیزی که علم (اطلاعاتِ دقیق) ندارید؛پیروی نکنید،چون حدس و گمان برای وصول به حق، کافی نیست (نجم/28) همچنین قرآن کریم، کسانی را که بر اساس ظن (حدس و گمان) عمل می کنند؛ گمراه (حجرات/12) و هلاک شده (فتح/12) می خواند. 4️⃣و... در 🇮🇷 @rahrovanevelayat2
🥀🖤🥀 🥀 انالله و انا الیه راجعون 🥀 🥀🖤با نهایت تأثر و تأسف باخبر شدیم بستان آباد، برادر بزرگوارمان جناب آقای رضا خوش کلام، چند روزیست در غم از دست دادن سوگوارند..🥀🖤 🥀همکار محترم فقدان پدر بزرگوارتان ما را نیز اندوهگین ساخت.. غفران و رحمت الهی برای آن عزیز و سلامتی و طول عمر با عزت برای جنابعالی از پروردگار متعال خواهانیم.🥀🖤 🥀روحشان قرین رحمت الهی 🥀🖤 🏴🇮🇷 @rahrovanevelayat2
🥀🏴🥀 🥀کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک 🥀ذوالجلالِ والاکرامِ. 🖤مشیت الهی بر این تعلق گرفته است تا بهار فرحناک زندگی را خزانی ماتمزده به انتظار بنشیند و این بارزترین تفسیر فلسفه آفرینش در فراخنای بیکران هستی و یگانه راز جاودانگی اوست…🥀 🖤 در برابر آتش غم شما قطره آبی کوچک است که یارای اطفا آن را ندارد اما تلاش ما بر اینست برای همدردی و همدلی با شما در غم از دست دادن بزرگوارتان🥀 🥀 مدیریت محترم کانال، برادر گرانقدر جناب ، ابراز همدردی و اعضای محترم کانال رهروان ولایت بستان آباد را پذیرا باشید از خداوند متعال برای شما صبر و برای آن مرحوم علو درجات و غفران الهی مسألت داریم.🖤🥀 🥀 از طرف اعضای محترم کانال رهروان ولایت بستان آباد 🥀 🏴🇮🇷 @rahrovanevelayat2
12.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🍁 🍁 💠قطب نما ۱۷۳ ❇️ موضوع: دشمنان انتخابات 🔹🌺🔸 🔸امروز بدون شک ائتلافی از بیگانگان و نیروهای داخلی شان که از حضور مردم در پای صندوق رای و برگزاری شایسته در خردادماه 1400 دلِ خوشی ندارند، تلاش خواهند کرد که نگذارند سرنوشت کشور در پای صندوق رای رقم بخورد! 🇮🇷 @rahrovanevelayat2
تقسیم کردن .mp3
11.04M
🔹صوت 🔹بشر با این همه پیشرفت در یک چیز مهم لنگ میزند؟ 🔹 گلایه همسر از شوهری که نصف هفته را در مراسمات دعاها میگذراند؟ 🔹 چند نفر میتوانند 24 خود را خوب تقسیم کنند؟ 🔹 پای درس استاد 🔹 حجت الاسلام والمسلمین استاد بزرگوار حاج آقا 🇮🇷 @rahrovanevelayat2
، نگاه تکنوفیلی و حاد ابتذال ✅ساسی مانکن که با شوی جدیدش همراه با یک پورن استار معروف، وارد شبکه های اجتماعی شد و بخش بزرگی از اذهان نوجوانان و جوانان میهن را جلب نمود از نگاه جامعه شناسی رسانه نیز قابل تحلیل و بررسی است و بدون تعارف عرض می کنم که با پرداخت ساده و سطحی به این پدیده نمی توان برای آینده، دکترین عمل طراحی نمود و امیدوارم تا انتهای بحث همراه ما باشید. فناوری بدون اخلاق در یک نگاه فلسفی 🔸برای ورود به بحث از واژه تکنوپولی بهره می بریم که به تسلط تکنولوژی بر فرهنگ نیز ترجمه شده و اولین بار نیز نیل پستمن این اصطلاح را به کار برد که در معنای دقیق تر، "فناوری بدون اخلاق" نیز نامیده می شود. 🔸این نوع نگاه به فناوری که در نسبت جامعه و فرهنگ، از یک نگاه ابزاری صرف، فراتر رفته و یک بینش هستی شناختی و جهت دار در را همراهی می کند، در اندیشه فیلسوفان و اندیشمندان دیگر نیز ظهور و بروز دارد. 🔸جورج دانیلز در ارتباط فناوری و جامعه، مدعی است که جهت گیری جامعه، ماهیت نوآوری های تکنولوژیک را تعیین می کند. توماس هیوز نیز در پژوهش خود از تأثیر اقتصاد، سیاست و ساختار اجتماعی در فناوری سخن می گوید. این مدل دیدگاه ها به نسبت تکنولوژی و جامعه، به این معناست که فناوری در نگاه بخشی از فیلسوفان و جامعه شناسان اساساً یک امر خنثی نیست و عاری از جهان بینی و جهت نمی باشد. 🔸 مارتین هایدگر فیلسوف آلمانی با یک رهیافت انتقادی در نسبت با تکنولوژی قائل است که فناوری یک وسیله صرف نیست. فناوری نحوی انکشاف است. چنانچه به این امر توجه کنیم قلمرو کاملاً متفاوتی در مورد ماهیت فناوری به روی ما گشوده خواهد شد. این قلمرو، ساحت انکشاف است و حقیقت. 🔸این دیدگاه هایدگر نشان می دهد که فناوری در ذات خود با یک جهان بینی آمیخته است و نگاه انسان به محیط و اشیاء و جهان و فرهنگ را کانالیزه می کند و زاویه می دهد. سایبردمکراسی و حادابتذال 🔹فارغ از معرفت شناسی و میزان مطابقت این دیدگاه با واقعیت، پدیده ای مثل ساسی مانکن در بستر اینستاگرام نشان داد که فناوری در جهان ما به معنای واقعی از اخلاق بریده شده است. زمانی که تکنیک از معنا عاری شود اباحه گرایی مشروعیت پیدا می کند و با پدیده ای بنام مواجه خواهیم شد. 🔹حاد ابتذال یعنی ولنگاری مشروع که عین آب خوردن به مصرف اپیدمیک برسد و همراهی بخش بزرگی از تینیجرهای جامعه را در غفلت ساختارهای مسئول و خانواده های مشغول رقم بزند. 🔹ذهنیت های بکری که زیرلوای و شعار آزادی در فضای مجازی، با پورنوگرافی آشنا می شوند و اختلال در سن بلوغ و ، کمترین اتفاقی است که بلحاظ روانشناختی برای بدنه کودک و نوجوان جامعه اتفاق می افتد. 🔹چالش هایی مثل ساسی مانکن که دعوت به دابسمش می کنند و مرزهای یک فرهنگ را به چالش می کشند علاوه بر تضعیف نظام اجتماعی و کمرنگ نمودن حساسیت های هویتی چند رخداد نامیمون دیگر را نیز باعث می شوند. نتایج جامعه شناختی تکنوپولی 1⃣ترویج و عاری از معنا که به مرور افسردگی اجتماعی و ترس از دیده نشدن و لایک نگرفتن و هراس از فقدان تایید اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. 2⃣نهادینه کردن و خلق رفتار جامعه ستیز و خلاف قاعده که به کجروی ها و خشونت های اجتماعی و آنرمال خواهد انجامید و میزان جرایم اجتماعی را بالا خواهد برد. 3⃣تولید نیازهای کاذب در قشر نوجوان و جوان که به و اختلالات و جرایم جنسی منجر خواهد شد و استیصال شخص و خانواده اش را همراه خواهد داشت. 4⃣نظام نیاز و ارضای جامعه را بیمار کرده و شخصیت های به بلوغ رسیده ی کم مهارت و کم بینش عصبی و تکانشی را تحویل جامعه خواهد داد. 5⃣ ذهنیت مبتذل به عادات مبتذل تبدیل خواهد شد و و بحران شخصیتی، فضای فرهنگ را پر خواهد کرد و یک انسان مصرف کننده، منفعل و وابسته ظهور خواهد کرد. 🔹 برآیند چنین فرایندی انسانی خواهد بود که تبدیل به شده و به کالاشدگی مبتلا می شود و تمام هویت و فرهنگ و تاریخش را بر بادرفته خواهد دید. این اتفاق ناشی از یک به فرهنگ و فضای مجازی است که به تعبیر پستمن، مانند یک عاشق به تکنیک نظاره می کنند، بدون اینکه به نقاب پشت پرده آن توجه کنند و به عواقب آن و ویرانی‌های فناوری بیندیشند. از نظر وی این انسان ها خطرناکند و باید با احتیاط با آن روبرو شد که در ساحت مسئولان جهان مجازی، کم نداریم. [ کارشناس رهروان ولایت بستان آباد ✍ ] 🇮🇷 @rahrovanevelayat2
••┈┈••✾🌺✾••┈┈•• 🌸الهی... 🌸ای نام توشیرین 🌸ای ذات تودیرین 🌸خوشیم که معبودمان تویی 🌸خرسندیم که مقصودمان تویی سلام صبحتون بخیر 🌸 الهی به امید تو 🌸 🌸✨🌸✨🌸✨ 🇮🇷 @rahrovanevelayat2