eitaa logo
رهروان حضرت خدیجه (س)
104 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
2.6هزار ویدیو
42 فایل
📖قرآن کریم انسان ساز است و زن ها نیز انسان ساز امام خمینی(ره) 🧕منزلگه بانوان عالم اینجاست. #بانو_تراز #هویت_زن #موفقیت #الگوی_موفق
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ۳۸تا۴۲ 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
نکته‌های سورۀ اعراف- آیۀ ۴۶: مراد از «حجاب» در این آیه، شاید همان دیواری باشد که در آیۀ ۱۳ سورۀ حدید می‌‏خوانیم که میان بهشتیان و دوزخیان دیواری زده می‌شود که سمت بیرونی آن، عذاب و قسمت درونی اش رحمت است. «فَضُرِبَ بَیْنَهُمْ بِسُورٍ لَهُ بابٌ باطِنُهُ فِیهِ الرَّحْمَةُ وَ ظاهِرُهُ مِنْ قِبَلِهِ الْعَذابُ» (تفسیر المیزان) «الْأَعْرافِ» جمع «عرف»، به معنای مکان بلند است. این سوره نیز به خاطر همین آیه اعراف نامیده شده است و در قرآن تنها در همین مورد از اعراف و اهل آن سخن به میان آمده است. در روایات و تفاسیر، نظرات مختلفی دربارۀ اهل اعراف به چشم می‌خورد. برخی آنان را اولیای خدا دانسته‌اند که بر بلندی میان بهشت و جهنّم قرار می‌‏گیرند و از سیمای مردم، همۀ آنها را می‌شناسند، بهشتیان را سلام و تبریک می‌‏گویند و از سرنوشت دوزخیان نگرانند. امّا برخی آنان را افراد ضعیفی معرّفی می‌‏کنند که گناهان و عباداتی دارند و منتظر لطف خدایند (آن‌گونه که از آیۀ ۱۰۶ سورۀ توبه استفاده می‌شود). شاید بتوان گفت که صاحب و محور اصلی اعراف، اولیای خدایند و افراد ضعیف، در حاشیه قرار دارند. نیکوکاران به بهشت می‌‏روند و مجرمین به دوزخ، افراد متوسّط و ضعیف در اعراف گرفتار و منتظر سرنوشت می‌‏مانند، ولی اولیای خدا که بر اعراف قرار دارند، به کمک آنان برخاسته و شفاعت می‌‏کنند. این بیان از جمع نظریات مفسّران و روایات استفاده می‌شود. در روایات می‌‏خوانیم که اصحاب اعراف شهدایی هستند که نواقصی در پروندۀ آنان است، (تفسیر درّ المنثور) یا افرادی هستند که خوبی‌‏ها و بدی‌های آنان یکسان است، اگر خداوند آنان را به دوزخ ببرد به خاطر گناهانشان است و اگر به بهشت ببرد از رحمت اوست. (تفسیر نور الثقلین و کافی، ج ۲، ص ۳۸۱)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
{webahang.ir}Salavat.Emam.Reza.1(WebAhang).mp3
زمان: حجم: 710.1K
صوت صلوات خاصه امام رضا علیه السلام 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
🔆شتابزده جرير ميگويد: به امام صادق عليه السلام عرض كردم كه اراده سفر عمره دارم بمن سفارشى بفرمائيد فرمود: از خدا بترس و از شتابزدگى پرهيز كن ، درخواست سفارش ديگرى كردم اما چيزى بر آنچه فرموده بود نيفزود. از مدينه خارج شدم با مردى كه از اهل شام بود و قصد مكه داشت برخورد نمودم و رفيق راه شديم . در منزلى ، من و او سفره هاى خود را گسترديم و با هم غذا ميخورديم ، در بين ، نامى از اهل بصره بميان آمد مرد شامى به آنها بد گفت . نامى از مردم كوفه بميان آمد آنها را نيز شتم كرد، نام امام صادق عليه السلام برده شد، درباره آنحضرت هم برخلاف ادب صحبت كرد. از شنيدن سخنان او سخت خشمگين شدم ميخواستم با مشت بصورتش ‍ بكوبم و حتى فكر كشتن او را از خاطر گذراندم ولى بياد توصيه امام صادق عليه السلام افتادم كه بمن فرموده بود: از خدا بترس و از شتاب پرهيز كن لذا با شنيدن بدگوئيهاى او خود را نگاهداشتم ، رعايت مصلحت را نمودم و از خويشتن عكس العملى نشان ندادم . 📚مجموعه ورام ، جلد 1، صفحه 122 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
💠اگه پدرِ خانواده خمس نمی‌ده، همسر و بچه‌ها باید خودشون بدن؟ 1️⃣ اگه اعضای خانواده نمی‌دونن به خود این مالی که دارن استفاده می‌کنن، خمس تعلق گرفته یا نه، 👈در این صورت، طبق نظر همه مراجع، چیزی گردنشون نیست. 2️⃣ اگه می‌دونن و یقین دارن که دقیقاً همین مال خمس داشته و پدر نداده: 🔹 آیات عظام رهبری و سیستانی: در این صورت هم چیزی به عهده خانواده نیست و اونا می‌تونن استفاده کنن (سیستانی: مگر اینکه پدر از روی غفلت و فراموشی خمس نداده باشه؛ در این صورت، احتیاط کنید تا خمسشون رو بدن). 🔹 آیت‌الله مکارم: اشکال نداره اعضای خانواده از این اموال استفاده کنن؛ اما باید خودشون خمس بخشی رو که استفاده کردن، بدن. 🔹 آیات عظام نوری و وحید: در این صورت، نمی‌تونن اون بخش از اموال رو استفاده کنن. ⭕️ نکته: درصورتی‌که پدر اصلاً اعتقاد به خمس نداره (مثل اینکه کافر یا اهل‌سنته)، استفاده از اموالش طبق نظر همه مراجع اشکال نداره. 📚سیستانی، جامع، م۲۳۷۴؛ رهبری، اجوبه، ص۱۹۲؛ مکارم، رساله، م۱۴۸۴؛ نوری، رساله، م1791؛ وحید، رساله، م۱۸۱۲. 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
692.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😂😂فکر کنم حوصلش نکشیده تمامشو رنگ کرده ‍‌‌‎‌‎‌‌‎‍‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‍‍‌‎ 📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇 🔹 سروش و روبیکا و ایتا: @manzelgaheoshagh 🔸 آپارات : www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir