eitaa logo
موسسه رهروان مهدویت بروجرد
1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
7.9هزار ویدیو
136 فایل
ارتباط با خادم کانال @Ssaehalin
مشاهده در ایتا
دانلود
خبردادن مسجد حضرت اباالفضل سلام الله علیه میدان امام حسین ع ده متری سوم است
اگر در همین گروه هرکدام از اعضا تلاش کنه ۲۰-۳۰ نفر عضو برای طرح خرید کارخانه ها ثبت نام کنه در این امر خیر یقینا سهم بسزایی خواهد داشت ویقینا سهم مهمی در بطرف کردن یکی از دغدغه های امام زمان عج خواهد داشت
خواهشا نسبت به بیکاری مردم ودل گرسنه زن وبچه های مردم بی تفاوت نباشید راه اندازی کارخانه ها یعنی تامین شغل برای افراد بیکار به بنده اطلاع داده اند خانواده ای در بروجرد وجود دارد که یک روز در میان غذا میخورند خدا کندکه این خبر راست نباشد فردا حتما باید تحقیق بشه که این خبر تا چقد صحت داره
سلام صبح شما به خیر در مورد ثبت نام در طرح خرید کارخانه ها؛ما که در این کانال عضو هستیم؛ثبت نام شدیم یا اینکه باید ثبت کنیم؟ واینکه اگه بخواییم کسی رو ثبت نام کنیم ؛باید چیکار کنیم؟کجا باید ثبت نام رو انجام بدیم؟ جواب سلام لطفا نام ونام خانوادگی وشماره موبایل شخصی که میخواد عضو بشود حتی اگر جزو اعضاء این کانال هم هستید رو در خصوصی بنده وارد نمایید ما اسامی را در دفتر ثبت نام؛ وارد کرده و بعداز ثبت نام ۵۰۰۰ عضو با افراد جهت آوردن مدارک و شروع کار ؛ تماس گرفته خواهد شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در قرآن هرکجا اقیموالصلوات امده ؛ اتوا الزکاه هم آمده اقیموالصلوات 👈اشاره به رشد معنوی جامعه در سایه نماز وعبادات دارد ویک حکم عمومی است واتوا الزکات👈 اشاره به رشد مادی جامعه در سایه انفاق وصدقات می باشد که این نیز یک حکم عمومی است @rahrovanmahdaviyat
متاسفانه مردم قرآنی ما با عدم درک در ست از این آیات به اقیموالصلوات توجه کرده واز اتوا الزکات غافل شدند اتوالزکاتی که همیشه پس از اقیمواالصلوات آمده واز آن جدا نیست وعلت غافل شدن از آن ؛ تحلیل اشتباه مردم از این فراز از آیات بوده چرا که مردم زکات را به معنای خاص گرفته اند وآن را زکات فقهی بیان نموده و در نتیجه گفته اند که شامل ما نخواهد شد واز این مقوله مهم به راحتی گذشته اند در صورتیکه در قیامت همانطور که از نماز خواهند پرسید از زکات هم از همه مردم خواهند پرسید 😔 @rahrovanmahdaviyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معنای واقعی زکات جدای از معنای خاص و فقهی آن ؛ چیست ؟ در«مصباح الفقیه» آمده است: «زکات در لغت به معنی طهارت و نمّو است...» صاحب العین گفته است که زکات مال پاک کردن آن است» ونیز گفته اند زکات به معنی طهارت است «آیه زکات یعنی (خذ من اموالهم صدقة تطهر هم و تزکیهم بها...) دلالت دارد بر این که زکات مصطلح یکی از مصادیق صدقه است و از این جهت آن را زکات گفته اند که صدقه است؛ چون صدقه پاک کننده است و زکات هم از تزکیه و به معنای پاک کردن است.» اگر می بینید امروز وقتی کلمه زکات به کار می رود، ذهن به زکات واجب منصرف شده و صدقه به ذهن نمی آید، نه از این جهت است که بر حسب لغت عرب، صدقه زکات نباشد؛ بلکه، از این جهت است که در مدت هزار و چند صد سال که از عمر اسلام گذشته است متشرّعه و مسلمانان، کلمه زکات را در «زکات واجب» به کار برده اند و گرنه، در صدر اسلام، زکات به همان معنی لغوی خود بوده است و معنای لغوی زکات اعّم است از معنای مصطلح آن و صدقه را هم شامل می شود و در حقیقت زکات در لغت به ویژه اگر در مقابل نماز قرار گیرد، به معنی انفاق مال در راه خداست.» @rahrovanmahdaviyat
اقتصاد اسلامی اقتصادی است که براساس مشارکت مردمی برپایه اتوا زکات باید بناشود در این اقتصاد مردم با صدقه دادن علاوه براینکه باعث تطهیر روح و اموال خود شده و این صدقات کفاره گناهان آن بوده ودر آخرت فدیه ای برای آزادی از آتش جهنم برای آنان خواهدشد باعث رونق بخشی به اقتصادی مسلمین شده و از سرمایه گذاری سودی که از کارخانه ها در ایجاد بانکداری اسلامی و بخش های رفاهی بهداشتی وفرهنگی ؛ برای عموم مردم استفاده شده نیز به نسبت مساوی بهره مند خواهند شد دراین نوع اقتصاد افرادی که صدقه می دهند خود را برتر از بقیه و دارای حق نمی دانند چون براین باورند که مانند خواندن نماز به وظیفه خود در پرداخت صدقه عمل نموده اند در چنین اقتصادی اختلاف طبقاتی حاصل نشده و بر اقشاری از مردم ؛ فشار ومحرومیت از مواهب الهی تحمیل نخواهد شد @rahrovanmahdaviyat
در اقتصاد غربی یا سوسیالیستی یاهمان لیبرالی افراد براساس سرمایه های آورده در بازار؛ از سود بیشتری متنعم میشوند در این نوع اقتصاد سود بازار در جیب سرمایه داران و سهام داران وارد شده و بازار به دست این عده خاص میچرخد و هر زمان هم که بخواهند با احتکار وعدم عرضه اجناس به بازار باعث تورم وگرانی خواهند شد در این نوع اقتصاد شکاف طبقاتی کاملا مشهود است ونتیجه آن جامعه یک درصدی در برابر ۹۹ درصدی است واین یک درصد علاوه بر تاثیر مستقیمی که بر وضعیت اقتصادی کشور دارند اثر بسیار عمیقی بر وضعیت سیاسی وفرهنگی کشور نیز خواهند داشت واین یعنی یک فاجعه عظیم 😱 @rahrovanmahdaviyat