eitaa logo
کانال اطلاع‌رسانی سایت ره توشه
400 دنبال‌کننده
17.1هزار عکس
21هزار ویدیو
1.1هزار فایل
ارتباط با مدیر کانال: @arhedayati
مشاهده در ایتا
دانلود
💢معامله با دلار درعراق ممنوع شد ♦وزارت کشور عراق اعلام کرد از این پس مبادله به دلار در این کشور جرم انگاری شده و با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.
⭕️ اعلامیه بسیار جالب در مورد سروصدای کودکان که در یک مسجد نصب شده بود!
. 👈 هشدار پیشوا !!!! _ شماره ۳ 👈 اگرمومنین و انقلابیون کنار بنشینند و دلسردشوند نهضت انقلابی همچون مشروطه شکست می خورد مقام معظم رهبری:👇 «این جزو تعالیم اسلام است كه با زبان و تبیین باید مردم را با فضایل اخلاقی آشنا كرد و از منكرات دور نگه‌داشت. این به جای خود درست؛ اما با و با تظاهرِ به آن باید مقابله كرد «اسلام مرتكبِ منكر را نصیحت و هدایت می‌كند؛ اما حد هم برای او می‌گذارد. با صِرف زبان و توصیه نمی‌شود كاری كرد. باید جلوِ سیرِ فحشا و فساد را بگیرد. اجازه ندهید كه هوس های یك عدّه‌ی معدود و یك گروه كوچك و اندك در داخل جامعه، موجب اغوای ذهن و فكر دختر و پسر جوان و مرد و زن مؤمنی شود كه هیچ انگیزه‌ی فسادی ندارند. شما باید جلوِ آن‌گونه افراد را بگیرید. همه‌ مسؤولان بخش‌های مختلف كشور در این زمینه مسؤولند. اجازه ندهید عدّه‌ای با تكیه به نام آزادی - كه واقعاً باید بر عنوان مظلوم آزادی گریست كه چه سوء استفاده‌هایی از این نام می‌شود - منكرات و فحشا و بی‌بندوباری را در جامعه رایج كنند. عكس‌العملِ آن این است كه عدّه‌ای به نظام بدبین شوند؛ مثل اوّل مشروطه. یكی از عواملی كه موجب شكست مشروطیت در ایران شد، این بود كه متدیّنین بعد از مدتی احساس كردند كأنّه كار به سمت بی‌دینی پیش می‌رود جنجال زیاد مطبوعاتی كه آن وقت همه‌ی انگیزه‌ی خودشان را این قرار داده بودند كه به مقدّسات دینی حمله كنند - البته كسانی كه در مشروطیت با اساس دین و مظاهر دینی و اعتقادات دینی و روحانیت و با این‌طور چیزها در مجامع به صورت قلمی و شعاری مقابله و اهانت می‌كردند، عدّه‌ی زیادی نبودند، اما جنجالشان زیاد بود - موجب شد كه متدیّنین و علما كه در صفوف اول مبارزه‌ی مشروطیت بودند، بتدریج دلسرد شدند و كنار نشستند. وقتی چنین شد، نهضت شكست می‌خورد؛ و مشروطیت شكست خورد. بعد از پانزده، شانزده سال از عمر مشروطیت، دیكتاتوریِ رضاخانی به وجود آمد. این بسیار عبرت‌انگیز است. رضاخانِ قلدر و چكمه‌پوش كجا، شعار مشروطیت كجا؛ چقدر اینها با هم فاصله دارند! چرا این‌طور شد؟ چون اطمینان و اعتماد مردم مؤمن سلب شد؛ كنار نشستند و از صحنه بیرون رفتند. مسؤولان نباید بگذارند چنین حالتی در مؤمنین به وجود آید.» ۱۳۸۰/۰۵/۱۱ (دانشگاه علم وصنعت) 👈 فاستقم کماامرت 👇 https://eitaa.com/joinchat/1183252760C09ecf43283 https://ble.ir/fastaghem_313
۵) اگر ايران به هدف خود در تبديل شدن به هاب منطقه ای دست يابد، نيازی به خام فروشی مواد معدنی و نفتی نخواهد داشت و منافعی که از راه ترانزيت و گردشگری کسب ميشود، كشور را از فروش مواد نفتی و معدنی خام بی نياز ميكند. ۶) از اين کريدور سالانه حدود ۲۵۰ ميليارد دلار محصوالت هندی و چينی و آسيای شرقی به مقصد اروپا تراتزيت خواهد شد . پيش بينی شده سهم ايران در ترانزيت کاال حدود ۴ درصد و توليد حدود 15 درصد باشد. ۷) تکميل و راه اندازی اين طرح بزرگ بين المللی جايگاه ايران در اقتصاد بين الملل را از صادرکنندگی «مواد خام» به جايگاه «ترانزيت» تغييرخواهد داد. ۸) اين کريدور از مهم ترين مسيرهای ارتباطی اوراسيا با خليج فارس است که با توجه به نگاه دولت سيزدهم به ديپلماسی همسايگی و توسعه ارتباطات و مناسبات با کشورهای منطقه، می تواند نقش مهمی در ترانزيت کاالهای کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ا ی ايفا کند. ۹) استفاده از ظرفيت ترانزيتی کريدورها و نهادهای منطقهای همچون سازمان همکاری شانگهای و... ازجمله اقدامات مهم دولت سيزدهم برای گسترش دايره ديپلماسی اقتصادی و پيشبرد راهبرد تقويت ارتباط با منطقه و همسايگان در راستای منافع ملی است. د) سیاست های رسانه‌ای: ۱) نگاه كارشناسي به موضوع با بيان اطلاعات دقيق و مستند مدنظر قرار گيرد و با پيش گرفتن رويكرد رسانه اي فعال از ظرفيت هاي فضاي مجازی به طور حداكثري براي بازنمايي مزيتهاي كريدور استفاده شود. ۲) ظرفيت ها، مزيت ها و دستاوردهاي اقتصادي كريدور به صورت ملموس و عيني و با محوريت تبيين ضرورت و اهميت اجراي طرح و فوايد آن بازنمايي شود. ۳) خاطره جمعي و تاريخي ايرانيان از راه ابريشم، نشانه اي از اهميت راه هاي تجاري زميني براي كشور ماست. بايد اين موضوع برای افکار عمومی تشريح و تبيين گردد، زيرا با تکميل اين کريدور امكان بازآفريني نقش تاريخي ايران به عنوان «تضمين كننده امنيت تجارت جهاني» فراهم خواهد شد. ۴) توليد و پخش محتوای اقناعی درباره چگونگی شکل گيری، اهميت، مزيت های منطقه ای و بين المللی اين کريدور، در دستور كار قرار گيرد. ۵) اجرای توافقنامه بعنوان گامي در راستای وعده دولت در تکميل شبکه ريلی کشور و کريدور شمال- جنوب تبیین شود. ۶) اجرای موافقنامه در زمان تحريم با وجود تمامی مشکالت موجود داخلی و خارجی بعنوان نشانه اي از اراده دولت براي تغيير جايگاه ايران در اقتصاد بين الملل از صادركنندگي مواد خام به جايگاه تزانزيت و استفاده حداكثري از ظرفيت هاي تزانزيتي تبیین شود. ۶) بركليد واژه «استفاده از ظرفيت هاي تزانزيتي» به عنوان نقطه تمايز گفتمان اقتصادي دولت مردمی سیزدهم با دولت هاي ديگر تاكيد شود . ۷) ظرفيت هاي فضای مجازی براي تبیین موضوع و ايجاد فضاي اميد به چشم انداز اقتصادي كشور بطور کامل استفاده گردد. «شورای هماهنگی جبهه انقلاب در فضای مجازی»
آمریکا: همکاری نظامی ایران و روسیه برای جهان ضرر دارد 🔹هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید: ایران و روسیه به‌صورت دوطرفه باهم همکاری نظامی دارند؛ روسیه به ایران جنگندۀ سوخو-۳۵ می‌دهد و ایران هم پهپاد. این همکاری برای جامعۀ بین‌الملل زیان‌آور است و ما تلاش می‌کنیم آن را افشا و مختل کنیم. @Farsna
"هر روز یک صفحه با کلام حق " *اعوذ بالله من الشیطان الرجیم *بسم الله الرحمن الرحیم**
🏴شهادت صادق آل محمد(ص) که از مشکات قلبش، علومِ ماکان و ما یکون، هویدا و از منشور وجودش، سرائر توحیدی از آفاق هستی متجلی است بر ولایتمداران مذهب جعفری(ع) تسلیت و تعزیت باد. 🌷امام صادق عليه السلام میفرمایند: مَن دَخَلَ في هذا الدِّينِ بالرِّجالِ أخرَجَهُ مِنهُ الرِّجالُ كما أدخَلُوهُ فيهِ و مَن دَخَلَ فيهِ بِالكِتابِ والسُّنَّةِ زالَتِ الجبالُ قَبلَ أن يَزولَ(مستدرك الوسائل، ج۱۷، ص۲۴۱) هر كه از طريق اشخاص به اين دين در آيد همان اشخاص همچنان كه او را به آن در آورده اند از آن خارجش كنند و كسى كه از طريق كتاب و سنّت (سیره معصومین) به اين دين وارد شود، كوهها منهدم میشود قبل از آنکه او نابود شود. 👌در عقيده و دينش چنین فردی، متزلزل و نابود نمیشود چرا که دینش را از مبانی اصیل اخذ کرده و حق و باطل را از قرآن و احادیث معصومین(ع)شناخته نه اینکه حق و باطل را از اشخاص بشناسد و آنها را معیار حق و باطل بداند مثل فرقه بهاریه که دینشان را با محک شخصی چون احمدی نژاد اخذ کردند و امروز همین شخص آنها را از مسلک اسلام ناب به وادی اسلام التقاطی کشانده است. 💔صلی الله علیک یاجعفر بن محمد الصادق
امام صادق چشماش بارونه
👈چرایی مصلحت‌اندیشی‌های امام علی(ع) در برخورد با کارگزاران👇 👈     اگرچه حضرت علی (ع) در برخورد با خیانتکاران و مفسدین معمولاً با قاطعیت تمام برخورد می‌کردند، اما برخلاف تصور عوام، گاهی جبراً و بنا بر موقعیت اجتماعی افراد و مصالح عمومی جامعه، نحوه برخورد ایشان با کارگزاران متخلف، همراه با اغماض و یا تأخیر در اجرای قانون و حکم شرعی و در واقع بر اساس مصلحت‌اندیشی بوده است. 👈     به‌عنوان مثال؛ می‌توان به نحوه برخورد حضرت در مواجهه با ناکارآمدی، خیانت، فساد و رفتارهای دوگانه و منافقانه افرادی مانند؛ اشعث‌بن‌قیس‌کندی، ابوموسی ‌اشعری، شریح قاضی، زیاد ابن ابیه، طلحه و زبیر و امثال آنها (علاقه‌مندان می‌توانند داستان این افراد را در منابع معتبر اینترنتی نیز مشاهده و مطالعه نمایند) اشاره کرد. 👈     اما شاید این سوال مطرح شود که چه عامل یا عواملی سبب شده تا امام چنین رویکردی داشته باشند و اصول شایسنه‌سالاری را نادیده بگیرند. در پاسخ به اجمال باید گفت؛ 👈     بررسی شرح حال افراد مورداشاره بیانگر این نکته است که در اکثر موارد، نفوذ اجتماعی این افراد می‌توانست در صورت هرگونه برخورد قهرآمیز با آنها به ایجاد آشوب و تهدید جان و مال مسلمین و یا آسیب به اصل و اساس دین خدا منتهی شود و لذا حضرت در چنین شرایطی مجبور می‌شدند، حتی شخص منافقی مانند اشعث را به فرماندهی سپاه اسلام بگمارند. 👈     البته دلایل متعدد دیگری نیز قابل ذکر است، مثلاً در برخی از موارد، هدف اصلی این بوده که فرصتی برای پیدا کردن حقیقت و یا بازگشت آنها به راه راست در اختیارشان قرار گیرد تا حتی‌المقدور از جدا شدن ایشان از جمع مسلمین جلوگیری شود. 👈     همچنین با توجه به نقشی که قبائل مختلف می‌توانستند در حفظ کیان اسلامی داشته باشند، انعکاس بیرونی طرد افراد به خصوص در دورانی که حکومت اسلامی در معرض تهدید بیگانگان قرار داشت، نیز مورد توجه قرار می‌گرفت. ✳️ سایت ره توشه rahtooshe. com
🌑 جنگ شناختی ❤️سرداردل‌ها می‌فرمود: فرصتی که در بُحران‌ها وجود دارد؛ در خود فرصت‌ها نیست ⁉️ ❎به مجموعه اقدامات دشمن در جهت تغییر جامعه؛ جنگ شناختی اطلاق می‌شود. ✡ تغییر در جنگ شناختی در4⃣ چیز است. 1⃣ تغییرارزش‌ها 2⃣تغییر باورها 3⃣ تغییر افکار 4⃣تغییر رفتار ⚠️ وقتی قُبحی در جامعه ریخته شود؛ طرف فِعل حَرام را کمال خود می‌داند 👈خوب دقّت کنیم به جامعه تا ببینیم دشمن چه زیرکانه چهار تغییر در جنگِ شناختی را در حال پیاده کردن است⁉️ ⛔️ به پوششِ زنان و دختران جامعه، توجه کنید! ✅ نباید ترسید و نباید ترساند؛ فرصتی که در بُحران‌ها است در خود فرصت‌ها نیست؛ پس باید مواظب فرهنگ جامعه‌مان باشیم و بی‌تفاوت نباشیم! 🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
💢 پاسخ ۲ شبههٔ مرسوم 💢 برخی می‌گویند: قبول داریم رعایت حجاب بر زن مسلمان واجب است؛ اما دو سوال: ⁉️ اولاً: کجای دین گفته باید حجاب در جامعه الزامی باشه؟ 💠 پاسخ: 1⃣ به نصّ آیات قرآن و روایات فراوان، حجاب جزء واجبات قطعی اسلام است؛ 2⃣ حجاب، یک «حکم اجتماعی» است؛ یعنی در خلوت و بدون حضور نامحرم معنا ندارد؛ بلکه وجوب آن وقتی است که در معرض دید نامحرم باشد؛ 3⃣ وقتی کاری «واجب» است؛ ترک آن «حرام و منکر» است؛ 4⃣ وقتی رعایت حجاب جلوی نامحرم واجب است؛ پس حضور بدون حجاب در معرض دید نامحرم «منکر قطعی» خواهد بود؛ 5⃣ به نصّ آیۀ ۴۱ سورهٔ مبارکهٔ حج، از مهمترین وظایف حکومت اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر است؛ ✅ نتیجه: حکومت اسلامی، به دستور صریح قرآن، موظف است با منکر علنی (مثل بی‌حجابی در ملاعام) برخورد کند؛ لذا بدون ذره‌ای تردید، باید رعایت حجاب در ملاعام الزامی باشد؛ زیرا عدم رعایت آن مساویست با منکر قطعی. ⁉️ ثانیاً: تکلیف غیرمسلمان چیست؟ 💠 پاسخ: ✅ طبق آیۀ ۲۹ سورهٔ مبارکهٔ توبه، غیرمسلمانانی که ذیل حکومت اسلامی زندگی می‌کنند؛ باید «جِزْیه» بدهند و شرایط جزیه را رعایت کنند؛ 👌🏻از جمله مهمترین شرایط جِزیه، این است که متعهّد هستند از اظهار به کارهایی که طبق احکام شریعت «حرام و منکر» است خودداری نمایند؛ 👌🏻 و همانطور که اثبات شد، طبق احکام شریعت، رعایت نکردن حجاب در معرض دید نامحرم «منکر قطعی» است؛ 👌🏻 لذا غیرمسلمانان نیز باید در ملاعام از اظهار به بی‌حجابی خودداری کنند و‌ در ملأعام ملزَم به رعایت قانون اسلام هستند. ✍🏻 ─┅─•🎞️🎥🎞️•─┅─ @resane_qurani ─┅─•🎞️🎥🎞️•─┅─
📍قوه قضائیه هستید نه قوه رحمیه 🔹️قوه قضائیه برای این است که جلوی پایمال شدن حقوق مردم را بگیرد. در جامعه اسلامی این است که در یک جامعه سالم و به دور از صحنه های شهوانی و فساد و فحشاء زندگی کنند. دادستانی یعنی ستاننده داد، انتقام گیرنده؛ باید مدافع مردم در موضوعات گوناگون باشد. ◀️ اگر کسی به عمومی ضربه زد، اگر کسی ناامنی اخلاقی ایجاد کرد، اگر کسی به صورت علنی به اعتقادات مردم و احکام الهی از جمله دهن کجی می کند، اگر کسی در کف خیابان با عمل خود در حال بی عفتی و بی بند و باری است، اگر دانشجویی در حال فاسد کردن دانشگاه جمهوری اسلامی است، در اینجا قوه قضائیه باید به صورت قاطع با او برخورد کند و اتفاقاً این برخورد قاطع را هم بزند تا بقیه بی بند و بار ها دستشان بیاید. اگر برخورد نکند، مردم خواهد بود. از طرف دیگر، هنجارشکن اگر احساس کند با قوه رحمیه طرف است، هنجارشکنی اش بیشتر خواهد شد. 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨افشاگری نماینده مجلس از کسی که مانع تصویب واردات خودرو شد. 🔹️مافیای خودرو رو بهتر بشناسید 🔺️ نماینده مجلس: در کمیته تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام فقط نماینده واردکنندگان خودرو مخالف واردات خودرو بود! ✅ کانال پاسداری از انقلاب 👇 @passdar
نگاه حضرت امام (ره) به امام خامنه ای (دامت برکاته)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆زیر پوست شهر اصفهان چه خبره؟! ♦️آنچه مسلم است این گروه ها در سراسر کشور هم فعال هستند که باید فکر اساسی برای آنها کرد ❗️آنچه برخی نمی خواهند ببینند. 🔸🔸🔸🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽: نمایش اغتشاش یک کار تمییز از بسیجیان مازندران از اتفاقاتی که در اغتشاشات رخ داد ایکاش در سایر شهرها هم در میادین و مکانهای بزرگ و اصلی اجرا شود ⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّل‌ݪِوَلیِّڪَ‌الفَرَجـ 🔻به سنگر ما بپیوندید👇 @sangar_ma
👈چرایی مصلحت‌اندیشی‌های امام علی(ع) در برخورد با کارگزاران👇 👈     اگرچه حضرت علی (ع) در برخورد با خیانتکاران و مفسدین معمولاً با قاطعیت تمام برخورد می‌کردند، اما برخلاف تصور عوام، گاهی جبراً و بنا بر موقعیت اجتماعی افراد و مصالح عمومی جامعه، نحوه برخورد ایشان با کارگزاران متخلف، همراه با اغماض و یا تأخیر در اجرای قانون و حکم شرعی و در واقع بر اساس مصلحت‌اندیشی بوده است. 👈     به‌عنوان مثال؛ می‌توان به نحوه برخورد حضرت در مواجهه با ناکارآمدی، خیانت، فساد و رفتارهای دوگانه و منافقانه افرادی مانند؛ اشعث‌بن‌قیس‌کندی، ابوموسی ‌اشعری، شریح قاضی، زیاد ابن ابیه، طلحه و زبیر و امثال آنها (علاقه‌مندان می‌توانند داستان این افراد را در منابع معتبر اینترنتی نیز مشاهده و مطالعه نمایند) اشاره کرد. 👈     اما شاید این سوال مطرح شود که چه عامل یا عواملی سبب شده تا امام چنین رویکردی داشته باشند و اصول شایسنه‌سالاری را نادیده بگیرند. در پاسخ به اجمال باید گفت؛ 👈     بررسی شرح حال افراد مورداشاره بیانگر این نکته است که در اکثر موارد، نفوذ اجتماعی این افراد می‌توانست در صورت هرگونه برخورد قهرآمیز با آنها به ایجاد آشوب و تهدید جان و مال مسلمین و یا آسیب به اصل و اساس دین خدا منتهی شود و لذا حضرت در چنین شرایطی مجبور می‌شدند، حتی شخص منافقی مانند اشعث را به فرماندهی سپاه اسلام بگمارند. 👈     البته دلایل متعدد دیگری نیز قابل ذکر است، مثلاً در برخی از موارد، هدف اصلی این بوده که فرصتی برای پیدا کردن حقیقت و یا بازگشت آنها به راه راست در اختیارشان قرار گیرد تا حتی‌المقدور از جدا شدن ایشان از جمع مسلمین جلوگیری شود. 👈     همچنین با توجه به نقشی که قبائل مختلف می‌توانستند در حفظ کیان اسلامی داشته باشند، انعکاس بیرونی طرد افراد به خصوص در دورانی که حکومت اسلامی در معرض تهدید بیگانگان قرار داشت، نیز مورد توجه قرار می‌گرفت. ✳️ سایت ره توشه rahtooshe.com