eitaa logo
کانال اطلاع‌رسانی سایت ره توشه
398 دنبال‌کننده
23.4هزار عکس
32.2هزار ویدیو
1.2هزار فایل
ارتباط با مدیر کانال: @arhedayati
مشاهده در ایتا
دانلود
"هر روز یک صفحه با کلام حق " *اعوذ بالله من الشیطان الرجیم *بسم الله الرحمن الرحیم**
👈به مناسبت هفته بسیج👇 👈اجرای بهینه مأموریت‌های بسیج، مستلزم تقویت بخش تعلیم و تربیت👇 https://rahtooshe.com/?p=9023 ♦️🌺♦️🌺♦️🌺 👈لطفاً برای مشاهده سایر مطالب مرتبط با موضوع، واژه «بسیج» را در سایت ره توشه جستجو نمایید.👇 rahtooshe.com ♦️🌺♦️🌺♦️🌺 👈از شما دعوت می شود با کلیک بر روی نشانی ذیل به کانال سایت ره توشه که حاوی مطالب برگزیده سایر کانالها و گروه ها می باشد بپیوندید.👇 @rahtooshe ♦️🌺♦️🌺♦️🌺
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوستان عزیزم توصیه می کنم این کلیپ رو تکرار تکرار ببینید 👏👏🙏🏻🙏🏻🙏🏻❤‍🩹💃 واقعا حرفاشون طلاس
🌹حضرت علی (علیه السّلام) فرمود : 🌴مرگ آري اما تن دادن به پستي نه، قناعت به كم آري ولي دست نياز به سوي ديگري نه، آن كس كه با احترام و تلاش صحيح چيزي به او نرسد با كوشش هاي ناصحيح چيزي به او نخواهد رسيد، دنيا دو روز است: روزي به سود تو است و روزي به زيان تو، آن روز كه به سود تو است به خوشگذراني و غرور مپرداز و زماني كه به زيان تو بود شكيبا باش 📚نهج البلاغه حکمت۳۹۶ ♻️ بپیوندید 👇 🇮🇷@BasirNews1
♦️سرنوشت نوزادی که پاکی یوسف شهادت داد. 🌼حضرت یوسف از بالاى قصر جوانى را دید که با لباسهاى مندرس از کنار قصر عبور مى کرد. 🌴جبرئیل به حضرت عرض کرد: این جوان را مى شناسى ؟ حضرت یوسف فرمود: نه . جبرئیل فرمود: این همان طفلى است که در گهواره به سخن آمد و نزد عزیز مصر به پاکدامنی و طهارت شما شهادت داد. 🌱حضرت یوسف فرمود: او را بر من حقى است ، پس دستور داد، جوان را آوردند و امر کرد او را لباسهاى فاخر پوشانیدند و انعام زیاد در حق او ارزانى فرمود. 🌼با نگاه به این منظره جبرئیل به خنده آمد !حضرت یوسف فرمود: آیا احسان ما کم بود که به نظر تحقیر تبسم کردى !؟ ☘جبرئیل عرض کرد. غرض از خنده من این است تو که مخلوقى هستى در حق این جوان به واسطه یک شهادت بر حقى که درباره تو در حال خردسالى و بى اختیاری داده بود این همه احسان کردى ،پس پروردگار بزرگ در حق کسی که بر توحید و وحدانیت او گواهی داده و یک عمر بگوید: اشهد ان لا اله الا الله چقدر احسان خواهد فرمود ... ♻️ بپیوندید 👇 🇮🇷@BasirNews1
♦️در نهایت تسلیم شد 🔹۲۳ اکتبر سال ۱۹۸۳ در نبرد بین گروه مقاومت و آمریکا،  در مقر تفنگداران آمریکا در بیروت ، انفجاری رخ داد که موجب کشته شدن ۳۰۵ نیروی وابسته به فرانسه و آمریکا شد و تلفات سنگینی به ارتش این کشورها وارد ساخت.  این حمله موجب خروج تدریجی تفنگداران آمریکایی و نیروهای وابسته به فرانسه شد. ♻️ بپیوندید 👇 🇮🇷@BasirNews1
1.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️«سراج محمد رعد» فرزند رئیس فراکسیون "الوفاء للمقاومة" در پارلمان لبنان، توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسید. 🔹تصویری از شهید محمدرعد در کنار حاج قاسم عزیز ♻️ بپیوندید 👇 🇮🇷@BasirNews1
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️پاره‌کردن توافق صلح کمپ دیوید توسط نماینده مصری 🔹ضیاالدین داوود، نماینده پارلمان مصر در اعتراض به محدودیت های وضع شده علیه کشورش در جریان توافق صلح کمپ دیوید میان مصر و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۹، آن را در برابر دیدگان سایر نمایندگان حاضر در صحن پارلمان پاره کرد. 🔹این نماینده پارلمان مصر در ادامه افزود ما باید این توافق را در راستای تامین منافع مصر و جهان عرب پاره کنیم. ♻️ بپیوندید 👇 🇮🇷@BasirNews1
بسم الله الرحمن الرحیم در روایات متعددی بر گریزناپذیری خروج دجّال، به عنوان یکی از رویدادهای آخرالزمان یا نشانه‌های قیامت، تأکید شده است. از جمله در روایتی که امیر مومنان علی علیه‌الصلاةوالسلام از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم نقل می‌کند، می‌خوانیم: «عَشْرٌ قَبْلَ السّاعَةِ لابُدَّ مِنها: السُّفْیانِی وَ الدَّجّالُ و...» «پیش از ساعت، ۱۰ رویداد گریزناپذیر است: سفیانی، دجّال و...» الغیبة (طوسی)، صفحه ۴۳۶، حدیث ۴۲۶؛ بحارالانوار، جلد ۵۲، صفحه ۲۰۹، حدیث ۴۸. در برخی روایات، حتمی بودن خروج دجّال به مانند حتمی بودن ظهور امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف دانسته شده و انکار آن کفر به شمار آمده است. از آن جمله می‌توان به روایت نبوی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم زیر اشاره کرد: «مَنْ أَنْکَرَ خُرُوجَ الْمَهْدِیُّ فَقَدْ کَفَرَ بِما أُنْزِلَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ مَنْ أَنْکَرَ نُزُولَ عِیسَی فَقَدْ کَفَرَ وَ مَنَ أَنْکَرَ خُرُوجَ الدَّجّالَ فَقَدْ کَفَرَ.» «هر کس خروج مهدی سلام‌الله‌علیه را منکر شود به آنچه بر محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم نازل گشته، کافر شده است و هر کس نزول عیسی علی‌نبیناوآله‌وعلیه‌السلام را منکر شود کافر شده و هر کس خروج دجّال را انکار کند، کافر شده است.» فرائد السمطین، جلد ۲، صفحه ۳۳۴، حدیث ۵۸۵. «دجّال» بر وزن فعّال صیغه مبالغه است که در ادبیات عرب برای دلالت بر «زیادی انجام کار» از سوی «فاعل» به کار می‌رود. در کتاب‌های لغت، احتمال‌های متعددی برای ریشه و معنای این واژه مطرح شده است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم: ۱) واژه دجّال از «دُجَیل» به معنای «قَطْران» [۱] گرفته شده است. گفتنی است، اعراب در گذشته، بدن شتران خود را برای پوشاندن عیوب آنها با ماده سیاه‬ رنگی به نام قطران می‌پوشاندند و در عرف عرب به پوشاندن کامل بدن شتر با این ماده «تَدجیل» می‌گفتند. از آنجا که دجّال نیز چون قطران سراسر زمین را می‌پوشاند، از او با این عنوان یاد می‌شود. ۲) واژه یاد شده از «دَجْل» به معنای «دروغ» و «فریب» مشتق شده و دلیل نام‏گذاری دجّال به این نام این است که او ادّعای پروردگاری می‌کند و این کار از بزرگ‌ترین دروغ‌هاست. ۳) ریشه لغت دجّال، «دَجْل»، به معنای «در نوردیدن» است و از این رو این نام به دجّال اطلاق می‌شود که او بیشتر مناطق جهان را درمی‏نوردد و تحت سلطه خود درمی‌آورد. ۴) دجّال از «تَدجیل» به معنای «پوشاندن» ریشه گرفته است و به این دلیل دجّال را با این نام می‌خوانند که او با کفرش مردم را می‌پوشاند یا زمین را با فراوانی لشکریانش می‌پوشاند یا اینکه حق را با باطل می‌پوشاند. ۵) این واژه از «تَدجیل» گرفته شده که به معنای «زراندود کردن» برای فریب است. بنابر این قول، دلیل نام‏گذاری دجّال به این نام این است که او با دروغ و نیرنگ خود و همچنین با بیان کردن خلاف آنچه در دل دارد، باطل را حق جلوه می‌دهد و موجب فریب مردم می‌شود. ۶) لغت دجّال از «دُجال» به معنای «طلا» یا «آب طلا» مشتق شده است، چون دجّال در هر جا که قدم می‌گذارد گنج‌های طلا نیز با او همراه است. ۷) ریشه این لغت «دَجّاله» به معنای «گروه بزرگ همسفران» است و به این دلیل دجّال را به این اسم نام‏گذاری کرده‌اند که او سراسر زمین را با هواداران فراوان خود می‌پوشاند. ۸) این واژه از لغت «دَجال» به معنای «سرگین»، گرفته شده است؛ زیرا دجّال نیز مانند سرگین گسترهٔ زمین را با اعمال خود آلوده می‌کند. [۲] مؤلف لغت‏نامه تاج العروس پس از نقل اقوال یاد شده می‌نویسد: نگارنده همه وجوه محتمل را به خوبی بیان کرد، ولی درست‌ترین و بهترین وجه آن است که گفت: دجّال به معنای بسیار دروغ‌گوست و دروغ او سحر، فریب، تهمت، حق‏پوشی و اظهار مطالبی است که در دل او وجود ندارد. [۳] گفتنی است، نویسنده کتاب «اعلام قرآن» وجه دیگری برای ریشه کلمه دجّال بیان کرده که قابل تأمّل است. او در‬ این ‏باره می‌نویسد: در نظر نگارنده دجّال کلمه‌ای است مرکّب و الف و لام آن همان الف و لامی است که در نامه‌های دانیال و حزقیال هم وجود دارد و به معنی «خدا» است. جز اوّل آن هرچه باشد به معنی ضدّ و خصم و دشمن است و دور نیست که با «دژ»، «دشمن» و «دشوار» هم‏ریشه باشد. [۴] ___ [۱]. «قطران» ماده رقیق و چسبنده و سیاه رنگی است که با جوشاندن چوب و زغال و مانند آن به دست می‌آید و برای نگهداری چوب از پوسیدگی به کار می‌رود. فرهنگ لاروس، جلد ۲، صفحه ۱۶۴۹. [۲]. رجوع شود به کتب: تاج العروس من جواهر القاموس، جلد ۱۴، صفحه ۲۲۸، ماده «دجل»؛ اقرب الموارد فی فصح العربیة و الشوارد، جلد ۱، صفحه ۳۲۰؛ فخر الدّین الطریحی، مجمع البحرین، بیروت، مؤسسة الوفاء، ۱۴۰۳ ق.، جلد ۵، صفحه ۳۶۹؛ لغت‌نامه دهخدا، جلد ۷، صفحه ۱۰۴۸۱. [۳]. تاج العروس، جلد ۱۴، صفحه ۲۲۸. [۴]. محمّد خزائلی، اعلام قرآن، تهران، امیرکبیر، ۱۳۷۸، صفحه ۴۷۹.