eitaa logo
ره توشه معلمان
11.6هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
6.4هزار ویدیو
5.6هزار فایل
🔰جهت تبادل و هرگونه انتقاد و پیشنهاد @Yazahra8054 سایر کانالهای ما @yavarannamaz @yavaraneQoran1
مشاهده در ایتا
دانلود
👆👆
✍️ شبهات دانش آموزی 3️⃣7️⃣ چرا زنان در نماز باید حجاب داشته باشند مگر خدا نامحرم است؟ 🔷 اول: گاهی پوشش و حجاب برای رعایت در برابر نامحرم است و گاهی برای رعایت ادب است مانند پوشیدن لباس مناسب در برابر شخصیت‌های مهم، هیچگاه ما در حضور یک انسان بزرگ مثل رهبر یا رئیس جمهور با لباس معمولی حضور پیدا نمی‌کنیم 🔶 دوم: یک دلیل دیگر برای پوشش در نماز شاید این باشد که خداوند با این کار می‌خواهد به ما تمرین پوشش در بیرون را یاد دهد. به این خاطر خدا فرموده من دوست دارم اینگونه و با این پوشش نماز بخوانید و با این کار می‌خواهد بندگی ما را بسنجد که ما بنده‌ای فرمانبردار هستیم یا نیستیم؟! چون اگر ما بنده باشیم باید در تمام دستورات تسلیم دستور خدا باشیم.برای همین نوعی تمرین اطاعت پذیری است و خدای بزرگ با این حکم فرمانبرداری ما را تقویت می‌کند. 💎 وقتی کسی بخاطر خدا در نزد خود پوشش کامل را رعایت کند فردا در نزد دیگران نیز آن را رعایت می‌کند 📎 📎 📎 📎 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/85983330C7210d6f841
✍️💚پاسخ به شبهات اعتقادی دانشجویی👇 7⃣7⃣1⃣ ⬅️گناهانی که بخشیده نمی شوند😱 کدامند🧐⁉️ جهت مشاهده جواب شبهه به روی کلمه👈👈 پاسخ بزنید 👌🖤🏴هر روز یه شبهه ای جدید🔍 ⬅️در ثواب نشر شریک باشید ❤️
جواب کامل شبهه↘️↘️ 👈یأس و نومیدی از رحمت و مغفرت الهی از بزرگترین گناهان است؛ زیرا آنچه سبب یأس از رحمت و مغفرت پرودگار عالم می شود، ضعف اعتقاد به قدرت و کرم و رحمت بی پایان اوست و قرآن مجید آن را از صفات کفار قرارداده است و می فرماید:(وَ لا تَیْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللّهِ إِنَّهُ لا یَیْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْکافِرُونَ، و از رحمت خدا مأیوس نشوید؛ که تنها گروه کافران، از رحمت خدا مأیوس می‏شوند!)[1] ⬅️هر شخصی که مرتکب گناهی می شود تا وقتی مأیوس نباشد در صدد توبه بر آمده و با استغفار آمرزیده می­شود ولی شخص مأیوس آمرزیده شدنی نیست زیرا امیدی به آمرزش و مغفرت الهی ندارد تا توبه نماید. خداوند تبارک و تعالی خودش را در قرآن به قبول کننده توبه توصیف می­فرماید:(وَ هُوَ الَّذی یَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبادِهِ وَ یَعْفُوا عَنِ السَّیِّئاتِ وَ یَعْلَمُ ما تَفْعَلُونَ، او کسی است که توبه را از بندگانش می‏پذیرد و بدیها را می‏بخشد، و آنچه را انجام می‏دهید می‏داند.)[2] و اسماء شریفه تواب، غفار، غفور، غافرالذنب، قابل التوب را از اسماء خود قرار داده است و به طور عموم گناهکاران را به سوی خود دعوت فرموده و آنها را امر به توبه کرده و برای علاج یأس در این مورد تامل در مفاد این آیه شریفه کافی است که فرمود: (قُلْ یا عِبادِیَ الَّذینَ أَسْرَفُوا عَلی‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمیعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ، بگو: ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‏اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می‏آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است)[3] در این آیه شریفه چند نکته ظریف وجود دارد که بسیار قابل توجه می­باشد: خداوند فرمود: (یا عِبادِیَ) که متضمن لطف خطاب است و نفرمود ( یا ایها العصاة) ای گناهکاران، فرمود (أَسْرَفُوا) که مشتمل بر رفق در خطاب است و نفرمود (اخطئوا) فرمود (لا تَقْنَطُوا) که صریحاً دلالت بر نهی از نومیدی و حرام بودن یأس از آمرزش دارد. جمله قبل را به جمله (إِنَّ اللّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ) مؤکد فرمود که عمومیت داده آمرزش خود را به تمام گناهان فرمود (جَمیعًا) یعنی همه گناهان و آن را مخصوص به بعضی نکرد و موکد فرموده آن را به جمله (إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ) که خدا بخشاینده و مهربان است. 👈⬅️ پس بنابراین تمامی گناهان قابل بخشش بوده و نبایستی از درگاه حضرت حق ناامید گشت؛ اما آن چه مهم است توفیق توبه و عمل به شرایط آن از جمله ندامت و پشیمانی از گناه و عزم و تصمیم جدی بر ترک گناه و عدم بازگشت و ارتکاب مجدد آن واین که اگر گناهی را که مرتکب شده از حق الناس است بر ای توبه بایستی رضایت آن شخص را تحصیل نماید و اگر از حق الله است، از ارتکاب آن خودداری نماید و چنانچه اعمالی را ترک نموده که قضا و یا کفاره دارد، آنها را جبران نموده و ... در خاتمه توجه شما را به حدیثی در این زمینه جلب می نمائیم: (جابر نقل می­کند که زنی خدمت رسول خدا(ص) آمد، عرض کرد: زنی بچه خود را به دست خود کشته، آیا برای او توبه است؟ فرمود قسم به خدائی که جان محمد (ص) در قبضه قدرت اوست، اگر آن زن هفتاد پیغمبر را کشته باشد و پشیمان شود و توبه نماید و خدای تعالی صدق او را بداند که دیگر به هیچ گناهی رجوع نمی­نماید توبه­اش را قبول می­فرماید و گناهانش را عفو می­کند به درستی که توبه کننده از گناه مثل کسی است که گناه نکرده است.{4} [1]- سوره یوسف آیه 87 . [2]-سوره شورا آیه 25. [3]-سوره زمر آیه 53. [4]-لئالی الاخبار باب 3 صفحه 23. 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/85983330C7210d6f841
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبهات دانشجویی خدا که از عاقبت ما آگاه است، چرا باید تلاش کنیم ؟ تلاش ما چه فایده ای در نتیجه ای اعمال مان دارد؟ به شبهات ✍️به کانال شبهات دانشجو بپیوندید 👇👇👇 https://eitaa.com/x_shobhe313 لینک
✍️ شبهات دانش آموزی ❌ خدا که می‌دانست ما بهشتی یا جهنمی هستیم پس چرا ما را آفرید؟! و اینکه خدا علم به آینده ما دارد و ما طبق آینده‌ای که او برای ما رقم زده زندگی می‌کنیم پس اختیاری نداریم؟! 🔶 اول: خدا از قبل از خلقت ما به سرنوشت ما علم داشت و می‌دانست ما بهشتی هستیم یا جهنمی هستیم ولی فقط می‌دانسته که ما چطور زندگی می‌کنیم و آینده خود را چگونه رقم می‌زنیم نه اینکه زندگی ما را رقم بزند. 🔷 دوم: خداوند از اول می‌داند که ما چه مسیری را انتخاب می‌کنیم و سرنوشت ما چیست ولی ما را مجبور به انتخاب آن نکرده است، بلکه خود ما با اختیار خودمان آن را انتخاب کردیم. یعنی علم خدا به سرنوشت ما ربطی به اختیار ما در انتخاب سرنوشت ما ندارد. 🔶 سوم: اگر استادی از روز اول بداند شاگردش آخر سال رفوزه می‌شود به معنی این نیست که اختیار دانش اموز را گرفته باشد. ولی در عین حال استاد برایش چیزی کم نمی‌گذارد و تمام زحماتی که برای دیگر شاگردان می‌کشد برای او هم می‌کشد تا اینکه موفق شود، ولی اگر شاگرد با انتخاب کاهلی و خوشگذرانی حاضر به پذیرش راهنمایی استاد نشود و همان راهش را ادامه دهد، در آخر سال شاگرد نمی‌تواند بگویدکه استاد در حق من کوتاهی کرد و علم استاد نسبت به من موجب مردودیم شد. 🔻 و اگر استاد از روز اول که می‌‌فهمید آن شاگرد، آخر سال رفوزه می‌شود او را از کلاس و مدرسه محروم می‌کرد و می‌گفت فایده ندارد اینجا باشد پسندیده تر بود یا اینکه شاگرد تا آخر سال در مسیر تحصیل باشد و خودش متوجه بشود که بر اثر انتخاب غلطش مردود شده؟! مسلما حضور شاگرد در مدرسه و کلاس بهتر از اخراج او بود. 🔻 حال اگر خدا کلا آن انسان را خلق نمی‌کرد بهتر بود یا اینکه او را خلق می‌کرد و تمام امکانات و شرایط هدایت را در اختیارش قرار می‌داد ولی انسان با اختیار خودش راه بدبختی و عاقبت به شری را انتخاب می‌کرد کدام بهتر بود؟! مسلما خلق کردن بهتر بود هر چند خدا از اول می‌داند که آن انسان راه شر و بدبختی را انتخاب می‌کند. 🔶 پنجم: باید دانست که منظور از خلقت انسان خلقت موجودی مختار بوده نه موجودی که نتواند به جهنم برود و الا فرشتگان بودند که اصلا جهنمی نیستند و در جایگاهی قدسی قرار دارند و طبیعتا جهنم رفتن برای آن‌ها قابل تصور نیست. 📎 📎 📎 📎 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/85983330C7210d6f841
تقویت دستگاه گوارش با زردک خان مصرف منظم زردک مانع از ابتلا به زخم معده و سایر اختلالات گوارشی می شود. یکی از فیتوکمیکال های موجود در زردک به نام فیتو نوترینتی یا فالکارینول می تواند احتمال ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد. 🆔 لینک کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
5.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
1⃣راز حروف 👈 سین سلام 👈 سلامتی 👈 آداب سلام کردن (قسمت دوم) 🇮🇷تهران/شهر قدس/مدرسه ابتدایی پسرانه شهید احدی/کلاس سوم 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/85983330C7210d6f841
من مربی پرورشی ام.pdf
5.24M
💠 برای مبلغین مربی پرورشی مناسب است 🔺 انواع شعر بازی معما و محتوای مناسب 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/85983330C7210d6f841
مسابقات.pdf
237.9K
مسابقات ویژه تمام مقاطع تحصیلی برای اجرا داخل کلاس😍 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/85983330C7210d6f841