eitaa logo
ره توشه معلمان
11.6هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
6.4هزار ویدیو
5.6هزار فایل
🔰جهت تبادل و هرگونه انتقاد و پیشنهاد @Yazahra8054 سایر کانالهای ما @yavarannamaz @yavaraneQoran1
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه مباحث شروع شروع با استفاده از محيط(و رويدادهاي آن) گاهی برای جلب توجه دانش آموزان و شروع برنامه می توان از محيط اطراف استفاده کرد. باید دانست که منظور از محیط پیرامون، اعم از محیط طبیعی و مصنوعی است. الف- محيط طبيعي همیشه در اطراف ما پدیدههای طبیعی متعددی وجود دارد که میتوان هر کدام را دستمایه یک بحث تربیتی قرار داد و جلسه را با جلب توجه دانشآموزان به آن پدیده شروع کرد. مثلاً در یک روز برفی میتوان توجه بچه ها را به سمت پنجره جلب كرد و گفت: «به به، چه برف تميزي!» و همین جمله را مدخل بحثی پیرامون درسهایی که میتوان از این پدیده گرفت، قرار داد؛ مثل اینکه برف و باران از نعمت هاي خداوند هستند و علاوه بر تأمین آب مورد نیاز موجودات زنده، در رفع آلودگي هاي محيط هم بسیار مؤثرند. ✅
حتی ممکن است از بحث نظافت ظاهری، گریزی هم به طهارت باطنی زد؛ با عباراتی مانند جملات زیر: بچه ها! قلب شما مانند برف، به همين سفيدي است و تا زمانی که گناه یا کار خلافي از شما سر نزند، این سفیدی باقی میماند. اما اگر خدای نخواسته مرتکب گناهی شویم، لکه سياهی روي اين سفيدي قشنگ میافتد و در صورت تکرار، این لکه بزرگ و بزرگتر میشود. البته خدای بزرگ راهی برای از بین بردن این لکه ها به ما نشان داده است و آن توبه و بازگشت به انجام کارهای نیک است. در این صورت است که آن لكه سياه پاك شده و خداي مهربان آن سپيدي اوليه را به قلب ما بازميگرداند. مثال دیگر مربوط به برپایی کلاس در کنار رودخانه یا نهر آب است که میتوان آن را مقدمهای برای بیان حدیث پیامبر اکرم درباره نماز قرار داد که میفرماید: «مَثَل نماز برای شما، مانند داستان جوي آبي است كه در خانه شما روان باشد و شما در هر شبانه روز، پنج بار خود را در آن نهر شستوشو كنيد؛ بهطوري كه ديگر هيچ چرك و آلودگی در شما نماند.» (مجلسی، همان. 9/269) ✅
ادامه مبحث شروع ب ـ محيط مصنوعي در خصوص بهره گیری از محیط مصنوعی، فرصتها و زمینه های بهتری در اختیار مربیان است که در اینجا به چند نمونه اشاره میشود: 1) درست کردن اتاق قصه، به تناسب داستان هاي گوناگون. 2) استفاده از نقاشی، پوستر یا هر وسیله کمکآموزشی دیگر برای برای نصب روی دیوار، سقف و حتی کف کلاس؛ بهطوری که بتوان با آنها مطالب را بهتر و جذابتر به دانشآموزان انتفال داد. باید توجه داشت که استفاده از این روش نباید مانع تحرک مربی در کلاس شود. چند مثال: - تصویر نسبتاً بزرگی از صحنه غرق شدن فرعونيان در رود نیل را از قبل تهیه و روی دیوار نصب کنید. - با استفاده از گچ مسیرهایی روی زمین بکشید و در برخي نقاط آن، علائم راهنمايي و رانندگي بگذارید. سپس چند ماشین کوچک در اختیار بچه ها قرار دهید تا هر کدام به نوبت، با چند ضربه ماشین خود را در این مسیرها حرکت دهند. این کار میتواند در قالب یک مسابقه انجام شود و هر کس که به تابلوها توجه کند و بدون خارج شدن از مسیر و برخورد با ماشینهای دیگر، زودتر به پایان مسیر برسد برنده خواهد بود. - تصويری از یک درخت نخل تهیه کنید و سپس بخشی از داستان حضرت موسي را برای دانشآموزان بیان کنید؛ بخشی که فرعون ساحران دربار خود را - که به موسی ایمان میآورند – تهدید میکند که آنان را بر درخت نخل، به دار ميآویزد؛ « » (طه/71) و داستان حضرت مريم. ❤️ مکتب بشیر ❤️ ویژه مربیان،کودکان و نوجوانان ✅
مسابقه بازی وهوش احکامی.ppsx
43.7M
🌺🌸💎🌸🌺 🎞 پاورپوینت مسابقه 🔹 بازی و هوش احکامی همراه با شماره انداز
درسنامه تربیتی (۵).pdf
5.64M
✅ درسنامه تربیتی همراه بازی‌های فکری و گروهی(5) 📎 📎 📎 📎
یکی از ویژگی های حضرت زهرا احترام به بزرگتر بود وقتی گفتم👇 🟢پدر: دست را روی قلب بگذاریم بعنوان ادب و احترام🌹 🟢مادر: بوسه به دست😘 🟢دوست: دست مثل سلام کردن جلو بیاد 🔴😈دشمن: مشت بزنیم.👊 🟢امام زمان: دست بیاد بالای سر❤️