eitaa logo
تربیت و حکمرانی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
675 ویدیو
33 فایل
🔰طلبه درس خارج حوزه علمیه، #مبلغ اسلام ناب 🔰افتخارم #معلم بودن، آرزویم #مربی شدن 🔰پژوهشگر و نویسنده حوزه #تربیت (تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب، قالبهای برنامه‌سازی تربیتی، خلوت ناامن و...) 🔰دانش‌پژوه دکتری #حکمرانی #مرتضی_رجائی
مشاهده در ایتا
دانلود
💢تحفه‌ای اصفهانی اندر باب بی‌حجابی💢 (1) صفحه 1 از 3 الان که در حدود ساعت 4 بامداد در حال خستگی این مطلب را می‌نویسم، چند ساعتی است که از یک سفر حدود 50 ساعته از اصفهان برگشته‌ام. سفری خانوادگی که در آن باغ پرندگان، سی و سه پل، زینبیه، اکواریم، پارک جنگلی ناژوان را قریب به 25 ساعت از نزدیک مشاهده کرده‌ام. 🔹 و اما گزارشی از این سفر: ➖در اماکنی که ذکر شد (به جز پارک جنگلی ناژوان که تعداد کمتر بود)، تقریبا بین 15 درصد سر برهنه (بی‌حجاب) به چشم می‌آمد. ➖تقریبا به همین مقدار هم محجبه دیده می‌شد. (این تعداد در پارک جنگلی ناژوان بیشتر بود که شاید علت آن این بود که اماکن دیگری که ذکر شد، توریستی‌تر محسوب می‌شوند.) ➖تقریبا اکثر قریب به اتفاق جامعه مذهبی، تذکر لسانی هم نمی‌دهند و با تعدادی از آنها که صحبت کردم قائل بودند: «ما مردم نمی‌توانیم درگیر شویم و این کار حاکمیت است و ما حداکثر بتوانیم به لطافت تمام تذکر لسانی بدهیم». بگذریم که همین ها هم اکثر تذکر لسانی لطیف و لیّن هم نمی‌دادند. ➖به جز بخش «آکواریم»، در بقیه مکانهایی که گفته شد، هیچ تذکر و یا هشداری از توسط متولیان اداره و بخش حراست به مراجعه کنندگان داده نمی‌شد و البته این بار هم یک بنر بزرگ بر سر در همه این اماکن زده بودند که «از دادن خدمات به افراد بی‌حجاب معذوریم و ... و طبق ماده فلانِ قانونِ فلان کسانی که کار حرامی را در سطح عموم جامعه انجام دهند، تا فلان تومان جریمه می‌شوند یا تا فلان تعداد شلاق می‌خورند. 🧐🙃» ➖ در بخش آکواریوم، چند جوان تقریبا شیک پوش امروزی که ازانتظامات آنجا بودند و هر چند دقیقه یکبار فریاد می‌زدند: «عکسبرداری و فیلمبرداری از ماهیها با فلش ممنوع است»، با دیدن خانومی که شال و روسری به سر نداشت، نه خیلی آهسته و نه خیلی بلند می‌گفتند: «لطفا روسری و شالتان را روی سرتان بیندازید!». این تقریبا مؤثرترین کاری بود که درباره حجاب در این چند روز دیده‌ام. ➖البته بودند افراد مذهبی که هنوزهم به صورت خودجوش پیگیر تذکر زبانی به بی‌حجابها بودند و عرصه را خالی نکرده بودند. در مواردی هم بعضا لااقل به صورت کوتاه، تأثیری هم می‌گذاشتند، ولی با دور شدنشان معمولاً دوباره شالها و روسری ها به وضع قبلی برمی گشت. البته برداشت من این است که در موارد اثرگذاری هم اینکه مخاطب نمی‌دانست اینها مسئولیتی دارند یا بدون داشتن مسئولیت رسمی اقدام به تذکر کرده اند، بی تأثیر نبود. مسئول انتظامات بودن، یکی از وجوه تأثیرگذاری تذکرات لسانی بود. به نظرم می‌رسد که «تذکر لسانی» در نظام معنایی عموم مردم، کاری حاکمیتی است نه عمومی (کاری به اینکه این تلقی درست است یا نه، ندارم.) ➖حدود 3 الی 4 درصد، پا را از بی‌حجابی فراتر گذاشته بودند و برخی با شلوارهای شکاف خورده و برخی با لباسهای کوتاهِ نیم تنه و برخی با پیرهن و دامن و برخی با آرایشهای وحشتناک و برخی با دوچرخه سواری و ...، سعی در افق‌گشایی در عرصه بی‌حجابی داشتند و به قول برخی دوستان، داشتند برای آینده، تصویرسازی و افق‌پردازی می‌کردند. ادامه دارد:👇 قسمت اول: https://eitaa.com/alimohammadi1389/1320 قسمت دوم: https://eitaa.com/alimohammadi1389/1321 قسمت سوم: https://eitaa.com/alimohammadi1389/1322
تربیت و حکمرانی
💢تحفه‌ای اصفهانی اندر باب بی‌حجابی💢 (1) صفحه 1 از 3 الان که در حدود ساعت 4 بامداد در حال خستگی این
ادامه این یادداشت را حتماً بخوانید؛ مخصوصاً بخش دوم را که چند راهکار و توصیه دارد...
. ♻️ ماجرای درس آموز برخورد امام علی (ع) با یک سلبریتی از زبان رهبر انقلاب 🔰مقام معظم رهبری در یکی از خطبه های نماز جمعه سال های پیش خود به یک ماجرای اشاره کرده اند: " شاعری به نام نجاشی، برای و علیه دشمنان آن حضرت، گفته است. روز ماه رمضان، از کوچه‌ای عبور میکرد؛ آدم بدی به وی گفت بیا امروز را در کنار ما باش. گفت میخواهم به مسجد بروم و مثلاً قرآن و نماز بخوانم. گفت روز ماه رمضان، کی به کی است؛ بیا با هم باشیم! به زور این شاعر را کشاند! او هم بالاخره شاعر بود دیگر! به خانه‌ی آن فرد رفت و در کنار بساط روزه‌خواری و شُرب خَمر نشست. او نمیخواست؛ اما مبتلا شد. بعد هم فهمیدند که اینها شُرب خَمر کرده‌اند. امیرالمؤمنین گفت: حدّ خدا را بخورند؛ هشتاد برای شُرب خَمر، ده یا بیست تازیانه هم اضافه برای این‌که روز ماه رمضان این کار را کردند! نجاشی گفت: من شاعر و هستم. با دشمنان شما این طور با ابزار زبان مبارزه کرده‌ام. میخواهی مرا شلّاق بزنی!؟ در بیان امروز ما، آن حضرت شبیه این بیان را فرمودند که آن به جای خود محفوظ، خیلی هم عزیزی، خیلی هم خوبی، ارزش هم داری؛ اما من حدّ خدا را تعطیل نمیکنم! هر چه قوم و خویش هایش آمدند و اصرار کردند که اگر شما او را شلّاق بزنید، آبروی ما خواهد رفت و ما دیگر سربلند نمیشویم، حضرت فرمود نمیشود و من نمیتوانم حدّ خدا را جاری نکنم! آن مرد را خواباندند و تازیانه زدند، او هم شبانه کرد و رفت. گفت: حالا که در حکومت شما، با شاعر و هنرمند و روشنفکری مثل من، بلد نیستند که چگونه باید رفتار کنند، من هم میروم آن جایی که مرا بشناسندم و قدرم را بدانند! او پیش معاویه رفت و گفت معاویه قدر ما را میداند! بروید به جهنّم! وقتی کسی این قدر کور است که نمیتواند از لابه‌لای احساسات شخصی خود، درخشندگی علی را ببیند، جزایش همین است که پیش معاویه برود. عقوبت او همین است که متعلّق به معاویه شود؛ بروید " https://khl.ink/f/9828 پ.ن: مقام معظم رهبری در همان جا فرمودند: " امیرالمؤمنین که این فرد از دست خواهد رفت. یک شاعر هم مهم بود. آن روز از امروز هم بود. البته امروز هم هنرمندان حائز اهمیتند؛ اما آن روز مهمتر بود. آن روز تلویزیون و رادیو که نبود، تشکیلات ارتباط جمعی که نبود؛ همین شعرا بودند که می‌گفتند و افکار را در همه جا منتشر میکردند " 🔹حال در نظر بگیرید که در زمان ما برخی افراد با عبارت هایی نظیر «جذب حداکثری» توجیه می آورند که ما نباید کاری کنیم که بازیگر، کارگردان، مجری، ورزشکار و یا حتی دانشمند ما را به سمت دشمن و یا خارج کشور هل دهیم! ◀️ قطعاً کسی دوست ندارد که هیچ فردی به دامان دشمن برود، اما نمی توان با تمسک به این توجیهات، جلوی هنجارشکنی و اقدامات خلاف و آنها نایستاد؛ در اینصورت، ضمن اینکه آنها را نسبت به هنجارشکنی بیشتر، می کنیم، علاوه برآن، اجازه می دهیم که جامعه را نیز به و انحطاط بکشانند. حکم خدا و قوانین کشور برای همه است. بالاترین ، اجرای حکم خدا و حفظ دستاوردهای انقلاب است. 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/rasaee eitaa.com/rasaee
امشب ساعت ۲۲ میزبان یک مهم است بین یک اقتصاددان لیبرال (به تصریح خودش) و یک اقتصاددان اسلامی. سعی کنیم حتماً ببینیم و به دیگران هم توصیه کنیم ببینند. برای آشنایی اجمالی با دو طرف مناظره، دکتر و پروفسور ، این فیلم پیشنهاد مناسبی است. 🆔️ @rajaaei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فیلم را به امثال مهدی نصیری که و را مسخره میکنند،نشان دهید و بگویید این خاطره یکی از صدهاست. یک دانش است و با نگاه ژئوپلیتیکی چنین برنامه‌ریزی‌ها و تحلیلهایی ممکن است: رهبر انقلاب به استناد این عمق استراتژیک برای این آینده را پیش‌بینی میکند. 👇 https://virasty.com/r/OcY 👆 🆔️ @rajaaei_ir
📷 سلفی شهادت 🌷 روحانی اول از سمت چپ شیخ سجاد شهرکی دوم سید علی هاشمی سوم شهید سلیمانی چهارم ایت الله‌ سلیمانی 🌷 اللهم ارزقنا الشهادة فی سبیلک...
◀️فتحِ درخشان ✅علم‌ورزی واقعی کاری عمیقاً سیاسی است حمید ابدی دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانش 1⃣ از 2⃣ عمده واکنش‌ها در فضای نیروهای انقلابی به مناظره درخشان ـ غنی‌نژاد به ارزیابی اخلاقی و محتوایی ـ منطقی این گفتگو و به طور خاص پرفسور درخشان معطوف بوده است. در میان مکتوبات، نوشته‌ای از یک ژرونالیست دیدم که با ژِستی علمی و تعابیری توهین‌آمیز و زشت، سعی داشت پرفسور درخشان را شخصیتی تصویر کند که هاله اطرافیان و علاقه‌مندان مانع نمودار شدن بی‌سوادی و پوپولیسم علمی او شده‌ است. من چنین نوشته‌ای را مشتی نمونه خروار نفهمی از درک مناسبات علم و سیاست و رسانه می‌دانم. فرآیند علم‌ورزی و مدیریت تحوّلات علمی در نسبت با سیاست جاری جمهوری اسلامی، اینقدرها هم با روندهای منطقی و استدلالی متعارف علمی پیش نمی‌رود. ما که عادت کرده‌ایم مباحث علمی و به ویژه دغدغه علوم انسانی اسلامی را در کنج عزلت و محافل خودمانی پی بگیریم و امری حاشیه‌ای در تصمیم‌گیری‌های جمهوری اسلامی باشیم، اتّفاقا باید به استقبال نحوه مواجهه پرفسور و اتّفاقی که در مناظره رخ داد، برویم. لذت بردن از قوّت و قوام روش‌شناختی و معرفت‌شناختی و محتوایی مباحث علمی، نباید ما را چنان مدحوش کند که صحنه به شدت خشنی که در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی کشور در جریان است، را نبینیم. تصویری که پرفسور از مناسبات نهادی علم و سرمایه‌داری در ابتدای گفتگو تلاش کرد خلق کند، به حسب تجربه‌ای چند دهه‌ای بود که شخصاً از نزدیک در متن آن حضور داشت و با پوست و گوشت درک کرده بود. همچنین در کنار تیتر بد روزنامه فرهیختگان ـ «شب بد اساتید»! ـ نوشته‌ای در سایت این روزنامه دیدم با عنوان «پایانی بر موج دوم اقتصاد اسلامی». واقعاً فهم این مطلب برای نگارنده مقدور نیست که چگونه با نظر به این مناظره، این همه دلالت اخذ شد و این همه رطب و یابس در این نوشته به همه بافته شد و این نتیجه استنتاج شد که «یک موج» فروکش کرد. من البته ـ برخلاف نویسنده آن نوشته ـ معتقدم فتح بزرگ درخشان این بود مسئله اقتصاد اسلامی را به لحاظ سیاسی و رسانه‌ای برجسته کرد و این مناظره اتّفاقا «آغاز اقتصاد اسلامی گام دوم» ـ با هر قرائتی، ولو متفاوت با ایده پرفسور درخشان ـ بود. درخشان در این مناظره، حدّ و اندازه خود را بزرگ‌تر از یک ایده خاص در اقتصاد اسلامی دید و در وزان گشایش‌دهنده به یک مجموعه بزرگ از نخبگان و اندیشمندان اقتصادی وارد میدان شد. @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 تهافت‌های دکتر در مناظره با (۱) 🔰در این برش از مناظره، دکتر غنی نژاد با شبهاتی به پروفسور درخشان، و در حقیقت به اندیشه مخاطب هجوم می‌کند که: مگر و آقای خامنه‌ای اقتصاددان‌اند؟! اگر ما اهل علمیم، چرا باید دیدگاه‌های اقتصادی آن‌ها را قبول کنیم؟! آن‌ها مگر اقتصاد خوانده‌اند که اظهار نظر اقتصادی می‌کنند؟! 🔰اما چند پرسش از این و همه هواداران لیبرال و نولیبرال ایشان: ⁉️اولاً، مگر حضرت "" که جنابتان مروج اندیشه‌های اوئید و تحصیلاتش علوم سیاسی بوده، اقتصاد خوانده است که از اندیشه‌های اقتصادی او پیروی می‌کنید؟! معیارتان برای متخصص دانستن یک فرد در اقتصاد چیست؟! ⁉️ثانیاً، مگر امام خمینی در تمام عمرش سابقه یک ساعت تحصیلات آکادمیک در و داشته است که شما در همین فیلم او را بزرگ‌ترین معاصر می‌نامید؟! چرا ایشان متخصص در سیاست است، ولی در اقتصاد نه؟! ⁉️ثالثاً، آیا از مباحث اقتصادی مفصلی که طلاب، از جمله امامین انقلاب، حداقل در دو کتاب درسی و میخوانند مطلعید؟! ⁉️رابعاً،اصلاً دو اصطلاح (هنجاری) و (اثباتی) به گوشتان خورده و فرق آنها را میدانید؟! وقتی میگوئیم اسلامْ اقتصاد دارد، در سطح اقتصاد دستوری است. ⁉️خامساً،میدانستید امام در فرموده است: "داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از‏‎ ‎‏کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان،...درک موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم...از ویژگیهای یک مجتهد‏‎ ‎‏جامع است"؟! ادامه دارد... 🆔️ @rajaaei_ir
❎جنگ آمریکا با ما برای حفظ حاکمیت دلار است نه تسخیر لانه جاسوسی ✳️ دکتر نژاد در مناظره با دکتر وانمود کرد که ریشه دشمنی آمریکا با ما تسخیر لانه جاسوسی بوده است ❇️ این برداشتی بسیار سطحی از اقتصاد بین‌الملل است ✳️ آمریکا با ما و امثال ما در دنیا می جنگد چون منافعش را به خطر انداختیم،چون جهان روایی دلار به مثابه ابزار چپاول جهان به خطر افتاده است. ✅داستان از کنفرانس برتون وودز بعد از جنگ جهانی دوم آغاز می شود که در آن آمریکا علیرغم مخالفت‌های جان مینارد کینز دلا را جهان‌روا کرد 👈 با این اقدام «نظام پرداخت دلار» در تمام دنیا جاری شد و بانک مرکزی آمریکا چند دستاورد مهم کسب کرد: 🔸١) امکان رصد نقل و انتقال پول و در نتیجه تجارت بین‌المللی کشورها و در صورت لزوم محدود کردن آن! 🔸٢) توان مسدود کردن دارایی‌های کشورها! 🔸٣) به سایر کشورها با انتشار . 👈 در صدور کالا از چین به روسیه، تاجر چینی روبل روسیه را قبول ندارد و یوآن چین یا دلار آمریکا را می‌پذیرد؛ از سوی دیگر تاجر روس، یوآن در اختیار ندارد و ناچار است به دلار معامله کند. دولت روسیه به فراخور میزان واردات کشورش همواره به مقدار قابل توجهی «دلار مبادلاتی» نیاز دارد؛ اما آمریکا این دلارها را مجانی در اختیار کشورها قرار نمی‌دهد، بلکه در ازای آن کالا یا خدمات وارد می‌کند. آمریکا با این حربه علاوه بر مبادلات داخلی، به اندازه‌ی کل مبادلات بین‌المللی برای دلار تقاضا به‌وجود می‌آورد، که این به معنای ورود بدون زحمت همین اندازه ثروت به این کشور است. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تربیت فطری
980426 جلسه 15 فقه تربیت.mp3
18.94M
📚 فقه تربیت‌ محمدتقی هادیزاده 📖 جلسه پانزدهم - 1398/04/26: ✅ ادامه استنادات اضطرار به وحی در آیات قرآن ✅ دسته بندی مستندات قرآنی اضطرار کانال تربیت فطری: @tarbiat_fetri
تربیت و حکمرانی
📚 فقه تربیت‌ محمدتقی هادیزاده 📖 جلسه پانزدهم - 1398/04/26: ✅ ادامه استنادات اضطرار به وحی
مطالب استاد هادیزاده، از شاگردان مبرز مرحوم آیت الله صفایی حائری، بسیار ارزشمند است. اگر توفیق درک محضر درس ایشان را داشته باشید، حتماً به ارزشمندی محتواهای تولیدشده از سوی ایشان اذعان خواهید کرد. توصیه می‌کنم حداقل یکی دو نمونه از این مباحث را از کانال تربیت فطری گوش کنید؛ باشد که بپسندید و دنبال کنید...
📌دعوت از دوستان طلبه برای یک ... ما گر ز سر بریده می‌ترسیدیم در محفل عاشقان نمی‌رقصیدیم بعد از شهادت حجت‌الاسلام اصلانی در حرم مطهر رضوی، یکی از اقوام نزدیک تماس گرفت و گفت: اوضاع مناسب نیست؛ اگر صلاح می دانی، فعلاً تا مدتی با لباس روحانیت بیرون نرو. خیلی ناراحت شدم؛ راستش کمی هم عصبانی شدم. دلم گرفته بود. با بغض و البته کمی تندی گفتم: رضا خان قلدر در دوران قدرت و حاکمیت طاغوت نتوانست عمامه از سر ما روحانیت بردارد؛ باید بمیرم که در جمهوری اسلامی و در عصری که سایه ولی فقیه بر سر ماست، از ترس این حرکت‌های بزدلانه خودم را خلع لباس کنم. حالا که فردا تعدادی از طلاب جهادگر می‌خواهند بر سر مزار آخرین شهید جامعه روحانیت، آیت الله عباسعلی سلیمانی مشرف به این لباس نوکری امام زمان و خدمت به نظام اسلامی شوند، به سهم خودم از دو گروه از طلاب برای شرکت در یک مراسم معنوی-سیاسی دعوت می‌کنم: اگر هنوز معمم نیستید و قصد دارید به همین زودی معمم شوید، بیایید و این توفیق را جلو بیندازید و روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت در حرم مطهر حضرت معصومه تاج نوکری به سرتان بگذارید. اگر هم معمم هستید، سعی کنید چنانچه فرصت دارید در این مراسم تجدید بیعت شرکت کنید و با تجدید عمامه‌گذاری به‌صورت نمادین، به هرچه باشکوه‌تر شدن مراسم و تحقیر دشمنان زبون این لباس و نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک نمایید. برای اطلاعات بیشتر🔻 @s_m_h_ms @gohari_67 لطفاً 🆔️ @rajaaei_ir
پویش مجازات عاملین شهادت شهید الداغی در ملاء عام لطفا با وارد شدن بر روی لینک زیر از این پویش حمایت کنید این لینک را با دیگران به اشتراک بگذارید https://www.farsnews.ir/my/c/195867 🟪توضیح: شهید حمیدرضا الداغی در تاریخ جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در شهر سبزوار جلوی یک آموزشگاه زبان منتظر فرزندش بوده که متوجه مزاحمت دو نفر از اراذل و اوباش برای دو نوجوان دختر شده بوده است، او به حکم انسانیت نتوانست بی‌تقاوت باشد و آن دو دختر را از دست اراذل و اوباش رهاند، اما پس از این کار آن دو مرد یکی از جلو و یکی از پشت به این مرد غیور حمله کردند و با ضربات متعدد چاقو مضروب ساختند، به طوری که در بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
دیگر با چه زبانی بگویند که گور پدر سیاستهای کلی نظام؛ ما فقط به فکر جیب خودمانیم! در شرایطی که همه دلسوزان نظام برای نجات کشور از پنج سال آینده به خط شده‌اند (مثل موافقت فرمانده کل قوا با طرح بی‌سابقه تسهیلات به مشمولان خدمت سربازی)، رئیس دارد را به گره میزند. 🆔 @rajaaei_ir
روزتان مبارک ای بزرگ‌ترین معلم طاغوت‌ستیزی و عدالت‌خواهی و دین‌داری در جهان معاصر. اگر مکتب نورانی انقلاب شما نبود، ما هنوز در جهل مدرن تحمیلی از سوی سران استکبار به‌سر می‌بردیم. 🆔 @rajaaei_ir
هدایت شده از پریچهر
چند سال پیش در یکی خیابان های تهران پُل‌نگاره‌ای(بیلبورد) دیدم که نوشته بود: تا کِسی ازت کمک نخواسته کمک نکن این جمله نه فقط نظر شهرداری اون زمان بلکه یکی از آداب زندگی در جامعه مدرنه. در دنیای جدید، ما انسان‌ها نه خواهر و برادر دینی هستیم نه بر هم ولایتی داریم نه در نتیجه با هم نسبتی داریم. ما یک سری جزایر جدا از همیم که اگر پای منفعت وسط باشه به هم نَقْب میزنیم وگرنه مسایلمون به هم ربطی نداره.‌ برخلاف این نگاه، در گنجینه شریعت، به ما مسلمانان توصیه شده «قبل از اینکه از شما درخواست بشه کمک کنید». و فراتر از اون، در نظام الهی بین گروه‌های جامعه، یک رابطه زوجیت برقراره، برخلاف تضاد هگلی و رقابت حاصل از اون.(۲) این زوجیت چیزی فراتر از ازدواجه. زوجیت بر یک همراهی جمعی و حمایت اجتماعی بین دسته‌ها و گروه‌ها اشاره داره. یکی از این گروه‌ها در جامعه، گروه جنسیتی، یعنی زنان و مردان هستند. فرهنگ اسلام به زنان و مردان میگه به جای ایجاد طمع و ایجاد ترس و قدرت‌نمایی و ثروت‌نمایی و بدن‌نمایی [و هرچه که باعث امتیازدهیِ طرف مقابل میشه] از هم حمایت کنید و با هم همراه باشید. یعنی دو جنس زن و مرد به فراخور اقتضائات جنسیتی‌ای که دارند با هم رفتار حمایتگرانه داشته باشند. این رفتار حمایتگرانه در زن به این شکله که اون مرد رو جزیی از کسانِ خودش بدونه و نخواد از ابزار جنسیتش برای باج‌گیری استفاده کنه و در برابر او عفاف بورزه. و در مرد به این شکله که اون زن رو از کسان خودش بدانه، پس بهش طمع نداشته باشه و از قدرتش برای حفظ کرامت و امنیت او استفاده کنه نه بهره‌برداری جنسی. و در یک کلام نسبت به او غیرت بورزه. این عفاف و غیرت نحوه برخورد خواهرانه و برادرانه ما با گروه مقابلمون رو تعیین می‌کنه و طبیعتاً بر هم تاثیر داره اگر یکی از دو طرف به وظیفه خودش عمل نکنه به صورت طبیعی این رابطه اخوت‌محور خدشه‌دار میشه. اما عمل نکردن یکی از طرفین نمیتونه وظیفه طرف مقابل رو مختل کنه. عفاف نورزیدن گروهی از زنان نمیتونه وظیفه غیرت ورزی مردان رو ساقط کنه و غیرت نورزدین گروهی از مردان هم همینطور. در این تفکر ما با هم خواهر و برادریم، ما بر هم ولایت داریم. ما نسبت به هم مسئولیم. فخر آفرینش صل الله علیه و آله تعلیممان داد: کُلّکم راع کُلّکم مَسئول ویدئوی آپلود شده رو ببینید. این کلیپ سالها پیش در رسانه‌های فمنیستی به وفور دست به دست شد. در همین کشورهای مدرن و متمدن و مدعی حقوق زنان، بی تفاوتی اجتماعی به حدی رسیده که برای حساس کردن مردم به گروههای ( ظاهراً ) آسیب‌پذیرتر کلیپ میسازند و تبلیغات می‌کنند اما وضع کسی رو دارند که میخواد با دَلو، چشمه‌ای رو پر کنه چطور میشه وقتی از یک طرف همه توانت رو بگذاری برای نابودی خواهری/برادری [بخونید عفاف و غیرت] و بعد از مردم توقع رفتار خواهرانه برادرانه داشته باشید؟ چطور میشه صبح تا شب به مردم توصیه کنی که با هم کاری نداشته باشند، سرشون به کار خودشون باشه، بخاطر دلسوزی و احساس وظیفه مسخره‌شون کنی، با بالا آوردن ساختارهای مختلف اونها رو از هم منفک کنی، زن رو کالای مصرفی کنی، انسان رو گرگ انسان تعریف کنی، در بازار و معاملات، مردم رو نسبت به هم درنده و طماع کنی بعد بگی استثنائا دلتون به حال فلان گروه [ در اینجا زن‌ها] بسوزه و نسبت به اونها تعهد داشته باشید؟ بماند که در همین نگاه روشن‌فکرامآبانه، زن و مرد مساوی هستند و دلیلی نداره برای زن‌ها بصورت ویژه دل بسوزانیم من نمی‌دونم این جوانمرد، شهید غیرت ، چقدر مذهبی بود یا اصلا نبود؟ اما هرچه بود شهروند دنیای مدرن نشده بود. تن به اتیکت های اجتماعی شیک امروزی نداده بود. با الفاظ به ظاهر قشنگ مثل رعایت پرایوسی و .. خودش رو کنار نکشیده بود چیزی که پیداست او در برابر ظلم خودش رو مسئول دید. کاری رو کرد که انسان مدرن بهش میگه دخالت و در بعضی کشورها براش جریمه هم فرض شده. جلوی ظلم بر دختری هرچند بد حجاب، هر چند بی مبالات رو گرفت و تا لب جان پای این آرمان ایستاد. و اینطور بود که ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد... . . پی‌نوشت: درباره اصل دخالت، میزان دخالت، دخالت خوب، دخالت بد، حریم خصوصی در اسلام حرف زیاده که در این مقال نمیگنجه. اختصارا اینجا بگم که برای جلوگیری از دخالت بد نباید جلوی هر گونه احساس مسئولیت و مداخله ای ایستاد. این پاک کردن صورت مساله ست پاورقی: (۱)شرح حکمت ۵۳ نهج البلاغه ـ جايگاه سخاوت و ايثارگرى (۲) رهبر انقلاب: قانون زوجیت در اسلام درست در مقابل دیالکتیک هگل و مارکسیست است رهبر انقلاب اسلامی
وضعیت ما در در برخی زمینه‌ها خیلی شبیه جوانان اول انقلاب است؛ مثل اینکه قبل از مشغول شدن به هرگونه ، برای ورود به عرصه و به دست گرفتن کارها، باید با برخی پیرهای سنگرگرفته پشت صندلی‌هایشان بجنگیم و مناصب را کنیم. آقایان، یادتان باشد پدرانه کار را به ما تحویل ندادید. 🆔 @rajaaei_ir
📣 مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی - دفترقم برگزار میکند: «تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه» ▪️ارائه‌دهندگان: حجت‌الاسلام مرتضی رجایی حجت‌الاسلام علی فاطمی‌پور 🔺 ناقدین: حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عالم‌زاده نوری حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی گرامی‌پور حجت‌الاسلام و المسلمین اصغر مددی 🗓 زمان: چهارشنبه ۰۲/۲۰/ ۱۴۰۲ ⏱ ساعت: ۱۶:۳۰ 🏢 مکان: قم، خیابان شهدا، کوچه ۲۸، پلاک ۱۲۰ موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی _دفتر قم @qom_khamenei_ir
💠 موضوعات و مباحثی که توسط اساتید این دوره ارائه خواهد شد. 🔰کارگاه یک روزه اصول سیاست‌ها و نهاد‌های اقتصادی جمهوری اسلامی(۱) 🖇آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاست‌های کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی ▫️تعدادجلسات: ۶ جلسه ۶۰ دقیقه‌ای ▫️زمان برگزاری: پنجشنبه(۲۱ اردیبهشت‌)، ساعت ۷:۳۰ الی ۱۶:۳۰ ▫️شیوه برگزاری: حضوری(ظرفیت محدود) قم، بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴ 🎴لینک ثبت‌نام: http://www.negahschool.ir/product/workshop-economy/ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۱۰۰۹۳۱۰۸۴ در ارتباط باشید. ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔️ @sch_negah