eitaa logo
تربیت و حکمرانی |مرتضی رجائی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
786 ویدیو
46 فایل
🔰نویسنده حوزه #تربیت تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب (۵جلد)، قالب‌های برنامه‌سازی تربیتی (۵جلد)، تربیت با کتاب (۴جلد)، خلوت ناامن. 🔰دانش‌آموخته دکتری #حکمرانی از داعا
مشاهده در ایتا
دانلود
9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️‏بدلیل ادامه ‎ تا ۱۴۰۲، ستاد مبارزه با کرونا انتخابات۱۴۰۰ را لغو کرد و ‎ دو سال بیشتر می‌ماند!! 🔸️واکنش مردم به این شایعه رو ببینید! یاد فرمایش امیرالمؤمنین افتادم: در میان مردم طوری زندگی کن که اگر زنده بودی مشتاقت باشند و اگر مردی برایت گریه کنند. 🆔️ @jalvat
11.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠به مناسبت 💠 🔰۱۲شهریور، سالروز شهادت در سال ۱۲۹۴ هجری شمسی است؛ قهرمان ملی ایران در مبارزه با استعمارگران انگلیسی. 🔰فرزندان این سرزمین چقدر کم درباره قهرمان‌های خود می‌دانند. خدایا توفیق بده تا کاری برای شناساندن این پیشگامان انقلاب اسلامی به نسل زمینه‌ساز ظهور بکنیم. 🆔️ @jalvat
📌آقایان مسوول! چرا برای رشد جمعیت کاری نکردید؟! لطفا یک دقیقه وقت بگذارید و با حمایت از طریق لینک زیر از رئیس فرهنگستان علوم پزشکی مطالبه نمائید. https://www.farsnews.ir/my/c/38660 👈 جناب دکتر مرندی!! عذرخواهی از مردم شریف ایران و بازگرداندن جایزه بین المللی جمعیت، که به خاطر موفقیت در کنترل جمعیت ایران از صندوق جمعیت سازمان ملل دریافت کردید، حداقل خواسته ما از شماست. کانال«دوتا کافی نیست» @dotakafinist1 🆔️ @jalvat
💠مراقب انتقال بُعد حماسی کربلا به نوجوانان و جوانان باشیم💠 🔰دیشب برای شرکت در عزاداری سیدالشهدا، به رفتم. یکی از بخش‌های مراسم، مقتل‌خوانی هنرمند تئاتر قمی، آقای بود. اجرای هنرمندانه‌ای بود، البته بیشتر یک نمایش رادیویی تمام‌عیار دیدیم و شنیدیم تا یک مقتل‌خوانی. با این همه یک اشکال به نظرم رسید که تصمیم گرفتم با او در میان بگذارم؛ چون زبان هنر اثرگذارتر است و ممکن است این شبهه در ذهن نوجوان‌ها و جوان‌های بیشتری نقش ببندد. 🔰بعد از مراسم پیش آقای زارعی رفتم و پس از تعریف و تمجید از هنر وی، گفتم مطلبی دارم؛ متواضعانه استقبال کرد و آزادمنشانه پذیرفت و گفت حتماً در اجراهای بعدی اصلاح خواهد کرد. 🔰ایشان در هنگام مقتل‌خوانی، هرگاه می‌خواست نقل قول یکی از اشقیا مانند شمر را بخواند، برای اینکه قساوت و بی‌رحمی آن‌ها را منعکس کند، صدایش را بالا می‌برد و با لحنی خشن می‌خواند. در مقابل، وقتی می‌خواست سخنان امام را بخواند، آرام و معصوم می‌خواند؛ چون ارتکازش این بود که امام، نقطه مقابل آن‌ها و مظلوم بوده است. ولی حقیقت آن است که گفتار و رفتار 🔰امام در میدان جنگ، کاملاً پر صلابت و حماسی بوده است. مثلاً در جایی که شمر از اباعبدالله می‌پرسد چه می‌گویی و ایشان جواب می‌دهد: "اگر دین ندارید آزاده باشید و به رسم عرب عمل کنید و تا زنده‌ام به خیمه‌های اهل و عیالم حمله نکنید"، شمر دلش به رحم نیامده است؛ بلکه فریاد بلند و مقتدرانه امام بر سرش، او را سر جای خود نشانده است. در عبارت مقتل هم درباره لحن امام تصریح شده که "فَصاحَ..." 🆔️ @jalvat
936.7K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‏وقتی تعزیه‌خوان نقش سیدالشهدا ندای "هل من ناصرٍ ینصرنی" سر می‌دهد، تماشاگران لبنانی با فریاد ‎ به یاری‌اش می‌شتابند. کاش ما هم می‌توانستیم... ‎ 🆔️ @jalvat
چی بهتر از این‌که صبح جمعه‌ت رو با این پیام شروع کنی و چی قشنگ‌تر از این‌که یه نفر در کنار مزار نورانی آقا جان‌مون امام رضا سلام الله علیه به یادت باشه. خدا به زودی روزی همه‌مون کنه به حق صاحب این روز عزیز. 🆔️ @jalvat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 تعریف عدالت در دو دستگاه استکباری و الهی 💠استكبار سعي دارد مفهوم را به تعريف كند تا را هم بر اساس استكبار، بگويد هيچ موازنه ي ديگري نمي تواند رشد و توسعه و تحويل دهد. بنابراين اخلاق و ارزش بايد تابع شود. اين حرف استكبار است. لكن شما مي گوييد ، نمي گوييد تعادل. كلمه‌ی ارزشي است و را در آن اصل قرار مي دهيم. و موازنه، كلمه ي «فني» است كه «تناسب نسبت به مقصد» را یعنی در حقیقت همان هماهنگي كه مي گوييم[بیان می دارد]. 👈مقصد را وقتی در نظر مي گيرند كه منتهي به شود اصل و معيار مي شود براي اينكه و اخلاق را تعريف كند. مي‌گويند ظلم و عدل را بر اساس تعادل تعريف كن. ميگويد اصل است و نيز بايد به اينجا برسد. عدل و ظلم يعني چه! اخلاق يعني چه! مي گويد «اخلاق» تابعي است از «رابطه انسان و طبيعت» ، نه اين كه رابطه ي انسان و طبيعت تابعي از اخلاق باشد. پايگاه اخلاق را بنا به نظر آنها نبايد بيرون از جهان برود؛ يعني مادي تعريف كردن اخلاق و پايگاه آن را دنيا پرستي قرار دادن. این هم در نظام استکباری درست است... 🌀دين اگر نتواند ابزارِ تحقق را ايجاد كند التزام به یک اعتقاداتي در جامعه حضور پیدا می‌کند و[عدالت، یک امرِ] آرمانی مي شود. 📚منبع: کد پژوهش ۴۰۶_ ۱۳۷۸/۰۳/۲۰ ✅ @hoseiniyehandisheh 🆔️ @jalvat
💥 ما که از قافله عاشورا جا مانده‌ایم، از فردای عاشورا باید یک سلسله مراقبه‌ها و محاسبه‌های جدیدی را آغاز کنیم تا بتوانیم خود را به آنها ملحق کنیم؛ یعنی رابطه ما با عاشورا تمام‌شدنی نیست. 💠 : "گرچه قرن‌ها از عاشورا گذشته است اما هر سال که عاشورا آغاز می‌شود باید همرا با یک سلسله محاسبه‌های خاص خود باشد. هر سال به یک مراقبه و محاسبه جدیدی نیاز هست. شیعیان در ماه محرم و رجب و شعبان و ماه رمضان و ... و به طور کلی در ایام و مناسبت‌ها، اعمال خاصی را دارند و علما و بزرگان شیعه حتی کتب خاصی با عنوان «مراقبات» برای تبیین برنامه‌هایی که انسان در این مراحل باید انجام دهد، نوشته‌اند. انسان هر سال این اعمال را تکرار می‌کند و به خاطر اینکه یکبار آن را انجام داده است، سال آینده از انجام دوباره آن سر باز نمی‌زند. هر سال با آغاز ماه محرم هم باید یک سلسله مراقبه و مشارطه و محاسبه‌‌های خاص داشت و آنها را تا عاشورا ادامه داد. اما ما که از قافله جا ماندیم و به قافله عاشورا نرسیدیم، از فردای عاشورا نیز باید یک سلسله مراقبه‌ها و محاسبه‌های جدیدی را آغاز کنیم تا بتوانیم خود را به آنها ملحق کنیم؛ یعنی رابطه ما با عاشورا تمام‌شدنی نیست." ☑️ @mirbaqeri_ir 🆔️ @jalvat
حجت‌الاسلام دکتر به عنوان یک کارشناس دینی و روان‌شناس متخصص در ، در صفحه خود درباره یک سکانس از یک انیمیشن در شبکه نهال انتقاد کرده و آن را مغایر با اصول تربیت جنسی در اسلام و مصداق نفوذ در رسانه برای نهادینه‌ سازی ۲۰۳۰ دانسته است. ، مدیر شبکه، تمام‌قد از این انیمیشن و عملکرد خود دفاع کرده و جناب مهکام را متهم به یک‌جانبه‌گرایی و برخورد سلیقه‌ای با مسائل کرده است. متن جناب مهکام و پاسخ دکتر سرشار را بخوانید و با توجه به معلومات‌تان ببینید کدام طرف هستید؟ 🆔️ @jalvat