eitaa logo
تربیت و حکمرانی|مرتضی رجائی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
720 ویدیو
44 فایل
🔰نویسنده حوزه #تربیت تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب (۵جلد)، قالب‌های برنامه‌سازی تربیتی (۵جلد)، تربیت با کتاب (۴جلد)، خلوت ناامن. 🔰دانش‌پژوه دکتری رشته #حکمرانی در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی (ره) 🆔️ @rajaaei
مشاهده در ایتا
دانلود
امشب ساعت ۲۲ میزبان یک مهم است بین یک اقتصاددان لیبرال (به تصریح خودش) و یک اقتصاددان اسلامی. سعی کنیم حتماً ببینیم و به دیگران هم توصیه کنیم ببینند. برای آشنایی اجمالی با دو طرف مناظره، دکتر و پروفسور ، این فیلم پیشنهاد مناسبی است. 🆔️ @rajaaei_ir
17.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این فیلم را به امثال مهدی نصیری که و را مسخره میکنند،نشان دهید و بگویید این خاطره یکی از صدهاست. یک دانش است و با نگاه ژئوپلیتیکی چنین برنامه‌ریزی‌ها و تحلیلهایی ممکن است: رهبر انقلاب به استناد این عمق استراتژیک برای این آینده را پیش‌بینی میکند. 👇 https://virasty.com/r/OcY 👆 🆔️ @rajaaei_ir
📷 سلفی شهادت 🌷 روحانی اول از سمت چپ شیخ سجاد شهرکی دوم سید علی هاشمی سوم شهید سلیمانی چهارم ایت الله‌ سلیمانی 🌷 اللهم ارزقنا الشهادة فی سبیلک...
◀️فتحِ درخشان ✅علم‌ورزی واقعی کاری عمیقاً سیاسی است حمید ابدی دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی دانش 1⃣ از 2⃣ عمده واکنش‌ها در فضای نیروهای انقلابی به مناظره درخشان ـ غنی‌نژاد به ارزیابی اخلاقی و محتوایی ـ منطقی این گفتگو و به طور خاص پرفسور درخشان معطوف بوده است. در میان مکتوبات، نوشته‌ای از یک ژرونالیست دیدم که با ژِستی علمی و تعابیری توهین‌آمیز و زشت، سعی داشت پرفسور درخشان را شخصیتی تصویر کند که هاله اطرافیان و علاقه‌مندان مانع نمودار شدن بی‌سوادی و پوپولیسم علمی او شده‌ است. من چنین نوشته‌ای را مشتی نمونه خروار نفهمی از درک مناسبات علم و سیاست و رسانه می‌دانم. فرآیند علم‌ورزی و مدیریت تحوّلات علمی در نسبت با سیاست جاری جمهوری اسلامی، اینقدرها هم با روندهای منطقی و استدلالی متعارف علمی پیش نمی‌رود. ما که عادت کرده‌ایم مباحث علمی و به ویژه دغدغه علوم انسانی اسلامی را در کنج عزلت و محافل خودمانی پی بگیریم و امری حاشیه‌ای در تصمیم‌گیری‌های جمهوری اسلامی باشیم، اتّفاقا باید به استقبال نحوه مواجهه پرفسور و اتّفاقی که در مناظره رخ داد، برویم. لذت بردن از قوّت و قوام روش‌شناختی و معرفت‌شناختی و محتوایی مباحث علمی، نباید ما را چنان مدحوش کند که صحنه به شدت خشنی که در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی کشور در جریان است، را نبینیم. تصویری که پرفسور از مناسبات نهادی علم و سرمایه‌داری در ابتدای گفتگو تلاش کرد خلق کند، به حسب تجربه‌ای چند دهه‌ای بود که شخصاً از نزدیک در متن آن حضور داشت و با پوست و گوشت درک کرده بود. همچنین در کنار تیتر بد روزنامه فرهیختگان ـ «شب بد اساتید»! ـ نوشته‌ای در سایت این روزنامه دیدم با عنوان «پایانی بر موج دوم اقتصاد اسلامی». واقعاً فهم این مطلب برای نگارنده مقدور نیست که چگونه با نظر به این مناظره، این همه دلالت اخذ شد و این همه رطب و یابس در این نوشته به همه بافته شد و این نتیجه استنتاج شد که «یک موج» فروکش کرد. من البته ـ برخلاف نویسنده آن نوشته ـ معتقدم فتح بزرگ درخشان این بود مسئله اقتصاد اسلامی را به لحاظ سیاسی و رسانه‌ای برجسته کرد و این مناظره اتّفاقا «آغاز اقتصاد اسلامی گام دوم» ـ با هر قرائتی، ولو متفاوت با ایده پرفسور درخشان ـ بود. درخشان در این مناظره، حدّ و اندازه خود را بزرگ‌تر از یک ایده خاص در اقتصاد اسلامی دید و در وزان گشایش‌دهنده به یک مجموعه بزرگ از نخبگان و اندیشمندان اقتصادی وارد میدان شد. @social_theory
5.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 تهافت‌های دکتر در مناظره با (۱) 🔰در این برش از مناظره، دکتر غنی نژاد با شبهاتی به پروفسور درخشان، و در حقیقت به اندیشه مخاطب هجوم می‌کند که: مگر و آقای خامنه‌ای اقتصاددان‌اند؟! اگر ما اهل علمیم، چرا باید دیدگاه‌های اقتصادی آن‌ها را قبول کنیم؟! آن‌ها مگر اقتصاد خوانده‌اند که اظهار نظر اقتصادی می‌کنند؟! 🔰اما چند پرسش از این و همه هواداران لیبرال و نولیبرال ایشان: ⁉️اولاً، مگر حضرت "" که جنابتان مروج اندیشه‌های اوئید و تحصیلاتش علوم سیاسی بوده، اقتصاد خوانده است که از اندیشه‌های اقتصادی او پیروی می‌کنید؟! معیارتان برای متخصص دانستن یک فرد در اقتصاد چیست؟! ⁉️ثانیاً، مگر امام خمینی در تمام عمرش سابقه یک ساعت تحصیلات آکادمیک در و داشته است که شما در همین فیلم او را بزرگ‌ترین معاصر می‌نامید؟! چرا ایشان متخصص در سیاست است، ولی در اقتصاد نه؟! ⁉️ثالثاً، آیا از مباحث اقتصادی مفصلی که طلاب، از جمله امامین انقلاب، حداقل در دو کتاب درسی و میخوانند مطلعید؟! ⁉️رابعاً،اصلاً دو اصطلاح (هنجاری) و (اثباتی) به گوشتان خورده و فرق آنها را میدانید؟! وقتی میگوئیم اسلامْ اقتصاد دارد، در سطح اقتصاد دستوری است. ⁉️خامساً،میدانستید امام در فرموده است: "داشتن بصیرت و دید اقتصادی، اطلاع از‏‎ ‎‏کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان،...درک موقعیت و نقاط قوّت و ضعف دو قطب سرمایه داری و کمونیزم...از ویژگیهای یک مجتهد‏‎ ‎‏جامع است"؟! ادامه دارد... 🆔️ @rajaaei_ir
❎جنگ آمریکا با ما برای حفظ حاکمیت دلار است نه تسخیر لانه جاسوسی ✳️ دکتر نژاد در مناظره با دکتر وانمود کرد که ریشه دشمنی آمریکا با ما تسخیر لانه جاسوسی بوده است ❇️ این برداشتی بسیار سطحی از اقتصاد بین‌الملل است ✳️ آمریکا با ما و امثال ما در دنیا می جنگد چون منافعش را به خطر انداختیم،چون جهان روایی دلار به مثابه ابزار چپاول جهان به خطر افتاده است. ✅داستان از کنفرانس برتون وودز بعد از جنگ جهانی دوم آغاز می شود که در آن آمریکا علیرغم مخالفت‌های جان مینارد کینز دلا را جهان‌روا کرد 👈 با این اقدام «نظام پرداخت دلار» در تمام دنیا جاری شد و بانک مرکزی آمریکا چند دستاورد مهم کسب کرد: 🔸١) امکان رصد نقل و انتقال پول و در نتیجه تجارت بین‌المللی کشورها و در صورت لزوم محدود کردن آن! 🔸٢) توان مسدود کردن دارایی‌های کشورها! 🔸٣) به سایر کشورها با انتشار . 👈 در صدور کالا از چین به روسیه، تاجر چینی روبل روسیه را قبول ندارد و یوآن چین یا دلار آمریکا را می‌پذیرد؛ از سوی دیگر تاجر روس، یوآن در اختیار ندارد و ناچار است به دلار معامله کند. دولت روسیه به فراخور میزان واردات کشورش همواره به مقدار قابل توجهی «دلار مبادلاتی» نیاز دارد؛ اما آمریکا این دلارها را مجانی در اختیار کشورها قرار نمی‌دهد، بلکه در ازای آن کالا یا خدمات وارد می‌کند. آمریکا با این حربه علاوه بر مبادلات داخلی، به اندازه‌ی کل مبادلات بین‌المللی برای دلار تقاضا به‌وجود می‌آورد، که این به معنای ورود بدون زحمت همین اندازه ثروت به این کشور است. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تربیت فطری
980426 جلسه 15 فقه تربیت.mp3
18.94M
📚 فقه تربیت‌ محمدتقی هادیزاده 📖 جلسه پانزدهم - 1398/04/26: ✅ ادامه استنادات اضطرار به وحی در آیات قرآن ✅ دسته بندی مستندات قرآنی اضطرار کانال تربیت فطری: @tarbiat_fetri
تربیت و حکمرانی|مرتضی رجائی
📚 فقه تربیت‌ محمدتقی هادیزاده 📖 جلسه پانزدهم - 1398/04/26: ✅ ادامه استنادات اضطرار به وحی
مطالب استاد هادیزاده، از شاگردان مبرز مرحوم آیت الله صفایی حائری، بسیار ارزشمند است. اگر توفیق درک محضر درس ایشان را داشته باشید، حتماً به ارزشمندی محتواهای تولیدشده از سوی ایشان اذعان خواهید کرد. توصیه می‌کنم حداقل یکی دو نمونه از این مباحث را از کانال تربیت فطری گوش کنید؛ باشد که بپسندید و دنبال کنید...
📌دعوت از دوستان طلبه برای یک ... ما گر ز سر بریده می‌ترسیدیم در محفل عاشقان نمی‌رقصیدیم بعد از شهادت حجت‌الاسلام اصلانی در حرم مطهر رضوی، یکی از اقوام نزدیک تماس گرفت و گفت: اوضاع مناسب نیست؛ اگر صلاح می دانی، فعلاً تا مدتی با لباس روحانیت بیرون نرو. خیلی ناراحت شدم؛ راستش کمی هم عصبانی شدم. دلم گرفته بود. با بغض و البته کمی تندی گفتم: رضا خان قلدر در دوران قدرت و حاکمیت طاغوت نتوانست عمامه از سر ما روحانیت بردارد؛ باید بمیرم که در جمهوری اسلامی و در عصری که سایه ولی فقیه بر سر ماست، از ترس این حرکت‌های بزدلانه خودم را خلع لباس کنم. حالا که فردا تعدادی از طلاب جهادگر می‌خواهند بر سر مزار آخرین شهید جامعه روحانیت، آیت الله عباسعلی سلیمانی مشرف به این لباس نوکری امام زمان و خدمت به نظام اسلامی شوند، به سهم خودم از دو گروه از طلاب برای شرکت در یک مراسم معنوی-سیاسی دعوت می‌کنم: اگر هنوز معمم نیستید و قصد دارید به همین زودی معمم شوید، بیایید و این توفیق را جلو بیندازید و روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت در حرم مطهر حضرت معصومه تاج نوکری به سرتان بگذارید. اگر هم معمم هستید، سعی کنید چنانچه فرصت دارید در این مراسم تجدید بیعت شرکت کنید و با تجدید عمامه‌گذاری به‌صورت نمادین، به هرچه باشکوه‌تر شدن مراسم و تحقیر دشمنان زبون این لباس و نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک نمایید. برای اطلاعات بیشتر🔻 @s_m_h_ms @gohari_67 لطفاً 🆔️ @rajaaei_ir
پویش مجازات عاملین شهادت شهید الداغی در ملاء عام لطفا با وارد شدن بر روی لینک زیر از این پویش حمایت کنید این لینک را با دیگران به اشتراک بگذارید https://www.farsnews.ir/my/c/195867 🟪توضیح: شهید حمیدرضا الداغی در تاریخ جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در شهر سبزوار جلوی یک آموزشگاه زبان منتظر فرزندش بوده که متوجه مزاحمت دو نفر از اراذل و اوباش برای دو نوجوان دختر شده بوده است، او به حکم انسانیت نتوانست بی‌تقاوت باشد و آن دو دختر را از دست اراذل و اوباش رهاند، اما پس از این کار آن دو مرد یکی از جلو و یکی از پشت به این مرد غیور حمله کردند و با ضربات متعدد چاقو مضروب ساختند، به طوری که در بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.