eitaa logo
رجل یسعی
150 دنبال‌کننده
401 عکس
145 ویدیو
4 فایل
به یاد مومن آل یس ادمین @ElhamCh
مشاهده در ایتا
دانلود
رجل یسعی
درمورد بی اخلاقی های انتخاباتی دوطرف مطرح و اینکه آیا قالیباف و رائفی پور اینقدر که میگن با هم فرق د
سلام جناب سعیدیسم؛ راجع به دعواهای انتخاباتی متاسفانه چیز تازه ای نیست، این دو قطبی سازی کاذب و دعواهای زرگری اصلا در ذات و ساختار دموکراسی غربی تعبیه شده که چون ما انتخابات رو از مدل غربی گرفتیم، این عوارض هم هست. ما از همون اول انقلاب شاهد دعوای زرگری بین مارکسیست ها و ملی گراها بودیم و بعدهل دیدیم گذر زمان همه شان را یکجا جمع کرد. بعد دعواهایی «چپ» و «راست» در دوران سازندگی.... بعد دو قطبی «اصلاح طلب» و «اصولگرا» در دوران خاتمی و احمدی‌نژاد و روحانی... حالا هم شاهد دو قطبی کاذب «قالیبافی ها» و «رائفی پوری ها» که به قول شما از نظر رویکرد به مسائل مختلف مثل هم هستند. و اصولا فلسفه ی این دعواهای زرگری اینه که قدرت بین یک سری افراد، دست به دست بشه. مثلا در انتخابات پیش رو در تهران، کاملا مشهود هست که اون دو دیدگاهی که رقابت اصلی بینشان هست و اصلا هم کاذب نیست، دعوا بین طرفداران اسلام امریکایی که ظاهری از دینداری را دارد اما تمام مولفه ها را از غرب و سبک زندگی و علوم غربی میگیرد، و اسلام ناب و ظلم ستیز که رویکرد درون جوش دارد و برای سبک زندگی و اقتصاد و سیاست، خودش طرح و برنامه دارد، است. که با اجازه هر دو طیف «قالیبافی ها» و «رائفی پوری ها» با حمایت از سی کاندیدا از سی و دو کاندیدا، جزو طیف اسلام امریکایی هستند و در مقابل فقط دو کاندیدا (آقایان عسگری و صمصامی) پرومدار اسلام ناب هستند در این انتخابات. برای همین به نظرم درست نیست بگیم تمام شانزده خانه را حتما پر کنیم، چون توضیه ی خالی نگذاشتن جا در رای گیری، برای موقعی هست که دستمان باز هست و می توانیم به تعداد، از طیفی که قبول داریم، نام کاندیداها را بنویسیم، مثل مرحله اول که در تهران، سوای لیست ها که همگی متعلق به اسلام امریکایی بودند، اما ۳۵۰۰ کاندیدا وجود داشتند که حتما اگر امکان گشتن بود، افراد لایقی برای طیف اسلام ناب هم پیدا میکردیم. اما الان با اوضاع فعلی، شاید بهتر باشد در اعتراض به قبضه ی امکان رقابت توسط یک طیف (که خودش را باز تکثیر کرده تا تداعیگر رقابت باشد) اتفاقا ما مردم در اعتراض، فقط نام همان دو کاندیدای جریان اسلام ناب را بنویسیم و مابقی خانه ها را خالی بگذاریم. https://eitaa.com/rajolonyasaa
هدایت شده از مهدی عسگری 🇮🇷⁩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ مهدی عسگری نماینده کرج به سوال خبرنگار جام جم 🔸ماجرای تغییر حوزه انتخابیه چه بود؟! 📍مطرح شده در نشست خبری با اصحاب رسانه مهدی عسگری 🇮🇷 کرج، اشتهارد و فردیس 👇🏼برای‌همراهی‌در ایتا کلیک‌برلینک‌زیر👇🏼 https://eitaa.com/joinchat/4093771807Cd2615e7861
⬆️ سلام علیکم، متاسفانه من این توضیحات آقای عسگری راجع به حوزه تهران و کرج را همبن الان دیدم، و تا حالا تصورم این بوده که از همون ابتدای ثبت نام، ایشون رو‌ به بهانه هایی مجبور کرده اند از تهران کاندید شود. اما واقعیت اینه که اون اجبار، مال زمانی بود که ایشون تصمیم قاطع گرفت از همون کرج کاندیدا بشه و در واقع شورای نگهبان با تغییر حوزه ایشون از تهران به کرج مخالفت کرده. و البته خیلی دیر تعیین تکلیف کرده براشون و فرصت تبلیغات رو از دست دادند. اما من با تصور اینکه از همون ابتدا اجازه ندادند از کرج کاندید بشن، تمام مطالب تبلیغاتی ایشون رو نوشتم. که چون ممکنه پخش شده باشه، تغییر نمیدم در کانال و بجاش این توضیح رو اینجا میگذارم. https://eitaa.com/rajolonyasaa
دیروز که رفته بودیم حرم حضرت عبدالعظیم برای پخش کردن اینها، موقع بازرسی برای ورود، بهم گفتند مجاز نیستی اینها را ببری داخل. من هم برگشتم و همون بیرون بیشترش را پخش کردم، تعدادی که مونده بود، قایم کردم زیر تشک کالسکه بچه و وارد شدم. در حرم جمعیت خیلی بیشتر بود و لازم نیود دنبال مردم بدوم! میشد همون تعداد که مونده بود رو همونجا راحت پخش کنم. اما نکردم؛ گفتم وقتی قانونش اینه که حق نداریم در حرم پخش کنیم، رای جمع کردن اینطوری، بی برکت میشه. نخواستم! امروز که بطور اتفاقی متوجه شدم، راجع به علت تغییر حوزه کاندیداتوری آقای عسگری اشتباه میکردم، با اینکه اون کلیپ توضیح ایشون خیلی وقت هست در کانالشون، اما من از هول تبلیغ و رای جمع کردن، حتی یکبار زحمت ندادم به خودم کلیپ یک دقیقه ای رو ببینم، و متاسفانه رد پای اون اشتباه، تقریبا در تمام مطالبی که برای تبلیغ ایشون نوشتم، هست و چقدر خودم رو مدیون کردم بابت هر تبلیغی که به هر کسی رسیده، حتی به خود آقای عسگری... امروز میگم ای کاش اون تعقل و عاقبت اندیشی که در تبلیغ در حرم داشتم، در کل این چند روز که مشغول تبلیغ هستم داشتم! اما اینقدر نتیجه برام مهم شده بود که اشتباه به این فاحشی رو متوجه نشده بودم! یک درس به درس های فراوان و ارزشمندی که در این مدت کوتاه گرفته بودم اضافه شد: https://eitaa.com/rajolonyasaa
رجل یسعی
دیروز که رفته بودیم حرم حضرت عبدالعظیم برای پخش کردن اینها، موقع بازرسی برای ورود، بهم گفتند مجاز نی
مردم رو نمیشه با زور رسانه مجبور کنیم به سمت انتخاب درست بروند؛ چون اولا رسانه محوری باعث میشه که ابن اشتباهات فراوان شوند (حالا چه عمدا یا مثل من سهوا)؛ در ثانی توی رسانه، دست بالای دست زیاده، همون مردمی که با زور رسانه به سمت درست رفتند، خیلی راحت فردا با رسانه های قوی دشمن به سمت خلافش کشیده می شوند. پس این انتخاب، ارزش نداره. موقعی انتخاب درست ارزش داره که واقعا خود مردم به اون سطح از هوشیاری و مسئولیت پذیری رسیده باشند که خودشون به دنبال حقیقت بروند، نه اینکه ما لقمه را بجویم و در دهانشان بگذاریم تا قورت بدهند! مخصوصاً از جامعه ای که انتظار میره بیشترین یاران تمام زمان سلام الله علیه از بین آنها باشد، انتظار همچین بلوغی، که خود مردم قدرت تشخیص داشته باشند، اصلا بیجا نیست. اونموقع دیگه فقط یک حرف، یک تلنگر کوچک کافیه تا مردم خودشون به سمت انتخاب درست بروند. مثلا در همین انتخابات، واقعا اینهمه سرچ و اخبار و فکت و متن و ... لازم نبود واقعا. اگر مردم به اون سطح مسئولیت پذیری رسیده باشند فقط کافیه چند جمله از هر کدام از کاندیدا ها را بشنوند تا بفهمند هر کدام چه وزنی دارند. https://eitaa.com/rajolonyasaa
در دور دوم انتخابات مجلس در تهران، رقابت اصلی بین دو نفر با گفتمان «احیاء نهضت خمینی ره در اقتصاد و سیاست و فرهنگ هست» و سی نفر دیگر با گفتمان «ادامه ی لیبرالیسم اقتصادی و فرهنگی و سیاسی» *بقیه همه دعواهای زرگزی هست بین دو قطبی های مصنوعی https://eitaa.com/rajolonyasaa
سلام رفقا، یه بار یه متنی را برای تبلیغ آقای عسگری نوشتم، خودم کیف کردم! فکر کردم کمک بزرگیه! بعد فکر کردم مغرور شدم! قرآن کریم باز کردم، صفحه ۲۸۳ آمد. وَيَدْعُ الْإِنسَانُ بِالشَّرِّ دُعَاءَهُ بِالْخَيْرِ وَكَانَ الْإِنسَانُ عَجُولًا (۱۱) برام معنیش نسبت به موقعیتی که توش بودیم واضح بود: یعنی ما خیر (رای آوردن ایشون) میخواهیم؛ اما ای چه بسا این شتابزدگی ما در طلب خیر و رای آوردن ایشون، برعکش برامون شر بشه (چون خیلی مقدمات دیگه آماده نیست که گفتمانی که ایشون مطرح میکنند، جا بیفته، و تعجیل در احرای اون، ممکنه باعث فشل شدن کلش بشه) و آیه بعد: وَجَعَلْنَا اللَّيْلَ وَالنَّهَارَ آيَتَيْنِ فَمَحَوْنَا آيَةَ اللَّيْلِ وَجَعَلْنَا آيَةَ النَّهَارِ مُبْصِرَةً لِّتَبْتَغُوا فَضْلًا مِّن رَّبِّكُمْ وَلِتَعْلَمُوا عَدَدَ السِّنِينَ وَالْحِسَابَ وَكُلَّ شَيْءٍ فَصَّلْنَاهُ تَفْصِيلًا(١٢) مثل معلمی که یک اصل را میگه و بعد مثال میزنه: شب (غلبه ی جریان باطل) و روز (دمیدن آفتاب حقیقت) رو ببین. چطور وقتی در اوج تاریکی شب هستیم، اینقدر به نظر پایدار میاد این تاریکی که تصورش مشکل هست بعد این شب، روزی باشه! همینطوری هم شب غلبه ی جریان باطل، به نظر تمام نشدنی میاد. طولانی میشه، چرا؟ چون آدمها فرصت داشته باشند خودشون رو نشون بدن. اونایی که ایمان ندارند به روز غلبه ی حق، با طولانی شدن شب، دل میدن به شب، احتیاط رو کنار میذارن و گفتمانشون میشه تمجید و ستایش شب. که اگر این طولانی شدن شب نبود، اونا بنا به ملاحظه، خود واقعی شان رو نشون نمیدادن. برای همینم ما نباید عجله کنیم، این عجله ما باعث شر میشه. اگه ایشون رای می آورد (چون اینبار خیلی با دوره قبل و چهار سال پیش که از کرج رای أورده بود، فرق میکرد، جبهه بندی ها اینبار کاملا مشخص بود) باعث میشد اون روند رسوایی بسیاری از افراد و جریانهای موسوم به انقلابی و متدین، که شروع شده بود در ایام انتخابات مرحله دوم، اون روند متوقف بشه... خب خیلی ها تازه دارن خودشون رو نشون میدن. اینها وقتی ببینن مردم اقبالی ندارند، دوباره ریا رو از سر می گیرند. و فرصت پاکسازی قوای انقلابی و متدین سلب میشه. اینها با دیدن گرایش مردم به گفتمان تمدنی اسلام، دوباره شروع میکردند به حرفهای گل و بلبل و ادامه میدادند چسبیدن به نظام و ارتزاق انگلی و فشل گذاشتن هر طرح و برنامه ی خوب. کاری که ۴۵ ساله دارن انجام میدن. اما حالا یه نفس راحتی میکشند و از فردا خواهید دید که همون حرفایی که ما باید ساعتها صرف میکردیم تا حالی مردم بکنیم که اینها چه و چه هستند، بدون انرژی ما، خودشون با وقاحت اعتراف می کنند و کار آینده ی جریان انقلابی را بی نهایت آسان می کنند. و پیروزی را بسیار جامع تر. چون دیگه این ما نیستیم که برای گفتمان اصیل انقلابی تبلیغ می کنیم، بلکه عملکرد خود اینها هست که مردم رو آگاه می‌کنه. عزیزان، باور کنید ایشون این دوره، رای هم می آورد، ابدا از سر بصیرت مردمی نبود، فقط به معنای برنده شدن در یک بازی سیاسی بود. اما چیزی که ما میخواهیم، این نیست. ما میخواهیم مردم خودشون طالب این گفتمان باشند. اینطور نباشه که ما التماس کنیم فلانی رای بیاره. آقای عسگری میگفت، انقلاب خمینی ره، اجازه داده نشد که در عرصه ی داخلی خودش رو نشون بده، در اقتصاد و مشارکت دادن مردم... پس واقعا ما یک انقلاب دیگه لازم داریم که در قلب مردم اتفاق بیفته، که خودشون طالب این گفتمان باشند. این، اصلا لازمه ی ظهور امام زمان علیه السلام هست، چون مگه نه اینکه ما ایرانی ها قراره بسیاری از بدنه ی حکومت ایشون رو تشکیل بدیم؟ و آیه ی بعد: وَكُلَّ إِنسَانٍ أَلْزَمْنَاهُ طَائِرَهُ فِي عُنُقِهِ وَنُخْرِجُ لَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ كِتَابًا يَلْقَاهُ مَنشُورًا (١٣) یعنی، این انتخابات تمام شد و بنا به کاری که هر کدام از ما کردیم (طرفداری از حق، بی تفاوت یا طرفداری از باطل) برامون نوشته شده و آویز گردنمون شده، پس نباید حسرت بخوریم که بی نتیجه ماند، نه! هم در دنیا ان شاء الله با پیروزی جامع تر و هم در آخرت ماجور خواهیم بود ان شاء الله، چنانکه چند آیه بعد می فرماید: وَمَنْ أَرَادَ الْآخِرَةَ وَسَعَىٰ لَهَا سَعْيَهَا وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَٰئِكَ كَانَ سَعْيُهُم مَّشْكُورًا (١٩) من اون موقع متوجه شدم این انتخابات احتمالا پیروز نمی شویم، ناراحت که شدم، اما بازم به خاطر همین مژده ها ادامه دادم https://eitaa.com/rajolonyasaa
رجل یسعی
سلام رفقا، یه بار یه متنی را برای تبلیغ آقای عسگری نوشتم، خودم کیف کردم! فکر کردم کمک بزرگیه! بعد فک
دو وعده: شکست در کوتاه مدت در یک بازی سیاسی پیروزی در بلند مدت در یک مقیاس تمدنی ✅اولی محقق شد پیش به سوی دومی...😇
سلام عزیزان، خب در عوض حالا دیگه میتونیم راحت تر راجع به چیزایی که تو دلمون بود و از ترس شکست به زبان نمی آوردیم، حرف بزنیم؛ راستش، خوب که فکر میکردیم هم شکست بعید نبود: ۹۹ درصد عموم مردم در جهل و بی تفاوتی، یک درصد شدیداً دغدغه مند که همه ی زورمون رو متمرکز کرده بودیم روی یک نفر! همه چیز رادیکال! ایشون به مجلس هم میرفت، یا حذف فیزیکی اش میکردند و شهید میشد، یا خدای نکرده بر اثر فشار دشمنان مثل احمدی‌نژاد چپ میکرد! مردم اصل هستن، تا مردم اراده نکنن نمیشه. الان خودمون بین مردم زندگی می کنیم: ملت بچه های خودشون رو، پاره تنشان رو می اندازند زیر دست و پای پزشک و پرستار، هزار تا بلا هم سرشون میاد، بازم ایمانشون به این علم مدرن و اعتمادشون به معابد خدایگان مدرنیته، یعنی دانشگاه و بیمارستان و ... کم نمیشه! مردم باید خودشون بفهمن! طرف بخاطر قصور واضح پزشکی، عزیزش را از دست داده، بخاطر واکسن، بچه اش اوتیسم شده، بخاطر پلی فارمسی تنش ناقص شده... بازم دست بر نمی داره! گوش به فرمان آخرین مقالات مثلا علمی! مردم باید بفهمند که الان چقدر کیفیت زندگیشون بخاطر اعتماد به علم غربی پایین آمده، اون از سبک زندگیمون، این اقتصادمون، این فرهنگمون که روانشناس ها برامون مشاوره میدن و درست و غلط از خودشون تعریف میکنن! این شد اسلام؟ پس قران چکاره هست؟ به قول آقای عسگری ما بعد از انقلاب، اسلام و قرآن رو در سیاست دخالت دادیم اما در اقتصاد و سبک زندگی نه! مردم ما در دلشان ستایشگر جلوه های مدرنیته در سبک زندگی و اقتصاد هستن. یکی هم مثل آقای عسگری نهیب میزنه، در تمام لایه ها از بالا تا پایین، دشمنش میشن، میگن ضد علم! طرفدار خرافه، الان دیدیم دیگه، رای نیاورد! دیگه اینکه تقصیر رائفی پور و قالیباف نیست! ملت دغدغه ی گفتمان ایشون رو داشتن، خودشون میرفتن براش تبلیغ، زنها طلاهاشون رو میغروختن ایشون رای بیاره، اما نیست این دغدغه در بین مردم... هر موقع در مردم این طلب پیدا شد که از طاغوت پرستی دست بردارند و بجاش، نسخه های آسمانی را برای رتق و فتق امور دنیا و دینشان بپذیرند، اونموقع یکی مثل عسگری، دهن باز کنه، ملت میلیونی بهش گرایش پیدا میکنند. https://eitaa.com/rajolonyasaa
اون چیزی که برای ما زندانه؛ برای شما آرمانشهره؛ ما با هم فرق داریم آقای مصاف! 🖋 رجل یسعی https://eitaa.com/rajolonyasaa
گوگل سرچ فوتو برای Sustainable urban development یا مخففش SUD که به نظر میاد این تصاویر، الهام بخش گرافیست پوستر «آرمانشهر مهدوی» مد نظر موسسه مصاف، هستند. 🖋 رجل یسعی https://eitaa.com/rajolonyasaa
مهدی عسگری: «جیمز ریکاردز، طراح و مشاور حوزه جنگ ارزی در فصل ۱۱ کتاب «جنگ‌های ارزی»، ارزهای دیجیتال را به عنوان یکی از ابزارهای استمرار سلطه‌ی اقتصادی معرفی می‌کند که ما باید به این موضوع توجه جدی داشته باشیم» احسنت به این نماینده مجلس که اینقدر هشیار هست نسبت به تهدادات نوپدید اقتصادی؛ حیف که در مجلس آتی نیستند تا این حساسیت های بجا را وارد تصمیم گیری های مهم اقتصادی کشورمون کند. ⬅️ یه توضیح راجع به «جنگ ارزی»: https://eitaa.com/rajolonyasaa
👈 میگن، پول مثل خون میمونه، جریان پیدا میکنه در رگهای اقتصادی؛ 1⃣ تولید کننده ها مثل شش ها و روده ها که هوا و مواد مغذی را وارد خون میکنند، باعث غنای خون می شوند؛ 2⃣ و وقتی ما با پول، کالایی میخریم، مثل این هست که داریم از مواد مغذی در جریان خون استفاده می کنیم؛ 👌 اگر تولید و مصرف و مبادلات، طوری باشه که دقیقا به همون اندازه که مواد مغذی وارد خون (پول) میشه، به همون میزان هم جذب اعضاء و سلول ها بشه، این پول ارزشش همواره ثابت می ماند و تورم صفر هست. چون مواد مغذی اش فرقی نمیکند؛ ❌ اما وقتی عضو یا سلولهایی بیشتر از آنچه تولید و وارد خون میکنند، از خون (پول) جذب کنند، این خون (پول)، رقیق میشود، کم مایه میشود و قدرت خریدش پایین میاد یعنی باید میزان بیشتر جریان خون به اعضاء برسد تا بتواند همان مقدار مواد مغذی را تامین کند، این میشه پول تورمی؛ حالا ارز (یعنی پول یک کشور دیگه) مثل خون یک بدن دیگه هست؛ 1⃣ ما اگر اقتصادمان را وابسته به ارز و دلار کنیم، مثل این هست که شاهرگها و رگهای اقتصادیمان را پیوند زده ایم به جریانهای خون خارجی که معلوم نیست چقدر غنا دارند؛ 2⃣ و اگر حکومت هیچ کنترلی روی نرخ ارز نداشته باشد؛ ⬅️ اون خون (ارز) خارجی میتونه براحتی توسط حکومت متولی اش رقیق و تورمی بشه (مثلا بانک مرکزی امریکا، پول چاپ کنه، انگار که آب ببنده به دلار و دلار رو آبکی و تورمی کنه)، اونوقت جریان یافتن این ارز تورمی بی رونق آبکی، در شریانهای اقتصادی باعث تورم در کشور میشه. و کلی از مواد مغذی و دسترنج تولید کننده داخلی با ارز آبکی تورمی شسته میشه و از کشور خارج میشه. کشور ما چند سال هست که به توصیه ی کارشناسان غرب رفته (همان شیفتگان سراب اقتصاد آزاد)، 1⃣ هم اقتصاد داخلی را وابسته به دلار کرده؛ و راحت اجازه میده معاملات خودمون با ارز انجام بشن و دلار در رگهای اقتصادی کشور جریان پیدا کنده؛ 2⃣ هم حکومت نرخ دلار را عملا رها کرده و هیچ نظارتی نمیکند که مثلا آیا ارزش معاملاتی دلار در بازار، به اندازه ی قدرت خرید دلار در بازارهای جهانی هست یا نه. این دو پدیده باعث شده که آثار تورمی دلار، باعث ایجاد تورم در داخل کشور بشه. و کلی سرمایه از کشورمون با دلار آبکی شسته بشه و خارج بشه. یکی از پیگیر ترین نماینده های مجلس در امر دلار زدایی، آقای عسگری هستند که متاسفانه هرچی سعی کردیم، موفق نشدیم دوباره بفرستیمشون به مجلس😔 ان شاء الله خیرهای خیلی بیشتری هست در این شکست ظاهری 🖋 رجل یسعی https://eitaa.com/rajolonyasaa
به قول حاج آقا پناهیان (مضمون): چهل و پنج سال از انقلاب اسلامی میگذره، اما دریغ از یک خط یهود شناسی که در کل دانشگاه و دبستان و دبیرستان و حوزه ها تدریس شده باشه در کشور. حالا اما با مشاهده ی خیزش ملتها علیه ظلم یهود، اساتید حوزه و دانشگاه احساس مسئولیت می کنند که باید برای جوانان و دانشگاهی های خارجی گفتمان جمهوری اسلامی علیه یهود را جا بیندازند🤔 🖋 رجل یسعی https://eitaa.com/rajolonyasaa
ادامه⬅️ چطور میشه بهشون اعتماد کرد و خوشبین بود؟ از کجا معلوم با جوانان و دانشگاهی های عدالت خواه غربی همون رفتار رو‌ نداشته باشند که با عدالتخواهان و حق جویان دانشگاهی و حوزوی خودمون داشتند که منحرفشان کردند به سمت کانالهای احزاب سیاسی و باندهای قدرت و فرقه ها و نحله های انحرافی؟ کما اینکه سالها تریبونهای دانشگاه و حوزه را در اختیار آقای رائفی پور قرار دادند تا امروز جوانهای ببچاره ای که از سر پاسخگویی به فطرت پاک الهی، به دنبال ایشون (که بی رقیب یکه تازی می کرد) راه افتاده بودند را ابزاری کنند برای رسیدن به جایگاههای حکومتی و بعد اجرای بند بند اسناد توسعه بین المللی در کشور؟ متولیان دانشگاه ها و مخصوصاً حوزه ها باید امروز پاسخگو باشند بخاطر سالها سکوت در برابر جد و جهد های التماس گونه ی جوانان برای حق جویی و عدالت طلبی و رها کردن و عدم حمایت و ارشاد آنها. و بدتر، توجیه کردن و حتی تقدیس هر آنچه از تمدن ولنگار و بی عار غربی به نام علم و اخلاق و انسانیت و پیشرفت، به خورد ملتها داده میشد! تا کار به آنجا رسید که همین بزرگان حوزه و دانشگاه، معیار ولایتمداری را واکسن زدن و قبل تر از آن، اولاد کم می‌دانستند و حتی مجوز سقط جنین که در بسیاری از کشورهای غربی هم هنوز بر سرش مناقشه هست، در ایران و توسط همین حوزه و دانشگاه براحتی داده میشد! اینطور میخواهند گفتمان انقلاب اسلامی را به جوانان و دانشگاهی های خارجی برسانند؟ اون هم بعد از این بیداری معجزه وار دلهای مردم، که در واقع شکوفه های حاصل از مقاومت اسلامی ملت فلسطین هست؟ راهبرد بزرگان حوزه و دانشگاه برای به ثمر رساندن این شکوفه ها و جوانه های بیداری ملتهای عالم چیست، که احساس مسئولیت کرده اند؟ همان که چهل و پنج سال است دارند برای ما (ملت ایران) تجویز میکنند؟ که آفرین که قیام کردید، اما حالا دیگر بروید به خانه هایتان و متمدنانه تمکین کنید به علم و برابری و توسعه ای که سازمال ملل خوب و مهربان برای خوشبختی کل بشر دارد نسخه هایش را پیچیده و اجرا می‌کند. نگران نباشید، آنها بهتر از خدا می دانند برای بشر چی خوب هست و چی بد! آنها برای بشر، دلسوز ترند از انبیاء الهی! 🖋 رجل یسعی https://eitaa.com/rajolonyasaa
قصه ی اقتصاد ما اینه: مشتی غربزده بر مسند تصمیم گیری های اقتصادی چنبره زده اند، سگ هار دلار را رها کرده تا اقتصادمان را تکه پاره کند؛ و وقتی دولت بدیهی ترین کمک های اولیه را برای التیام زخمها و خونریزی ها و عفونت های ناشی از گاز گرفتن دلار، به صورت تسهیلاتی حد اقلی به مردم و تولید کننده ها می رساند، همان غربزده ها باز فریاد می زنند که سطحی نگر نباشید! ما که همه-چیز-دان اقتصاد هستیم، بر اساس آموخته هایمان مطابق با به‌روزترین مقالات برکلی و استنفورد و هاروارد، و بر اساس توصیه های بانک جهانی، می گوییم: اصلا همین نقدینگی ناشی از اعطای تسهیلات باعث تورم شده؛ و تورم ربطی به رها کردن دلار ندارد! پس اگر می خواهید اقتصاد درمان شود، این تسهیلات را دیگر به مردم ندهید! 🖋 رجل یسعی https://eitaa.com/rajolonyasaa
⬆️ سوابق مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس که باز هم رای آورده و مجلس بعدی هم بی نصیب از این «اصولگرای» بانی «اقتصاد اسلامی» نخواهد بود! این چه «اصولی» هست که اینها گرایش دارند بهش؛ و چطور دم از «اسلامی» بودن اقتصادشان میزنند، که هر چه مطابق با مقاله های فرنگی و توصیه های بانک جهانی نباشد را غیر علمی و سطحی نگری لقب می دهند؟ 🖋 رجل یسعی https://eitaa.com/rajolonyasaa
استاد رائفی پور گفته چون سهم سیمان و فولاد در ساخت خانه ناچیز است، پس یارانه دادن، کمکی به بهبود قیمت نمی کند. و آخر توییت هم با هشتگ نتیجه گیری می‌کنه هر کی دنبال یارانه بر کالاها باشه (که بهشون میگه تثبیت گرایان) فاسده! جدول ضرب ایشون که اصرار داره به همه یاد بده، اینه: دلار رو رها کن تا آب ببندن بهش و سرمایه ها رو از کشور خارج کنن، بانک و بورس رو رها کن تا هر قدر دلشون میخواد با سفته بازی و ربا و رشوه و احتکار، تولید را داغون کنند، بعد وقتی تورم ایجاد شد، مردم رو هم به حال خودشون رها کن و یارانه و ارز ترجیحی و ... نده، تا بمیرن از گشنگی! 🖋 رجل یسعی https://eitaa.com/rajolonyasaa
سلام بر شما، یه بار ده سال پیش رییس جمهور قبلی آرژانتین خانم فرناندز، چنان در مجمع عمومی سازمان ملل علیه امریکا و اسرائیل حرف زد و از ایران و حزب الله و مقاومت دفاع کرد که پخش سخنرانی اش را متوقف کردند! اونم آرژانتین، کشوری تحت سلطه ی زیاد یهود و صهیونیست ها! بعد از برجام، همین خانم فرناندز (رییس جمهور آرژانتین) شاکی شد که ما مبارزه با آمریکا و اسرائیل رو از ایران یاد گرفتیم، چقدر فحشمون دادن بخاطر طرفداری از ایران... حالا رییس جمهور ایران یه حرفای دیگه میزنه، با غرب و امریکا برجام امضا میکنه... پس چی شد؟! چند ماه بعدش هم رئیس جمهور آرژانتین عوض شد و آرژانتینی ها برای جبران این سرخوردگی، یک صهیونیست رادیکال را کردند رئیس جمهور! اون خانومه هم بعدا در دادگاه به شش سال زندان و منع دائم العمر از مسولیتهای دولتی محکوم شد، تا دیگه از این غلطها نکنه! *** حالا ملتها در دنیا همه علیه یهود قیام کردند و به تقلید از ایرانی ها به فارسی میگن «مارگ بار ایسرائیل»! حالا در بحبوحه ی این قیام جهانی علیه یهود، مجلس ما یهویی طرح تعطیلی رسمی ایران در شنبه ها را تصویب میکنه! فکر کنید چند روز دیگه که رسانه های صهیونیستی با ذوق زدگی خبر تصویب تعطیلی «شنبه ها» را در ایران می دهند، چه آب یخی میریزن رو سر ملتهای به پا خاسته! عین همون خبر «برجام» و بستن ایران با آمریکا میشه برای آرژانتین! 🖋 رجل یسعی https://eitaa.com/rajolonyasaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بنده با بیشتر صحبتهای آقای جبرائیلی کاملا موافق هستم؛ من جمله حرفهایی که در همین برنامه شبکه افق مطرح کرد. اما این پیشنهاد را یا درست متوجه نشدم، یا اینکه اشتباه هست به نظرم. یعنی با حرفهای خودشان متناقض هست. چون همین کار (یعنی بیرون سپاری تحت تصدی یک شرکت بزرگ) همین الان داره توسط غول های سرمایه داری انجام میشه. مثلا آمازون، که تعداد زیادی انسان رو در سراسر دنیا به همین طریق به بیگاری گرفته الان. ملت مجبورند از سر نداری با نرخ خیلی پایین ساعتها یک متنی را ترجمه کنند مثلا و بفرستند برای آمازون که پولی دریافت کنن که در قیاس زحمتی که کار داره واقعا ناچیزه و تقریبا بیگاری حساب میشه. بعد آمازون همینطوری با بیگاری کشیدن از افراد نیازمند، هی گردنش کلفت میشه، کسب و کارهای کوچک محلی را می بلعه، افراد بیشتری را بیکار میکنه، که اونها هم باز مجبور بشن برای یه شب تا صبح بیدار موندن و مثلا ترنسکریپت یک صوت با کیفیت زیر افتضاح، یه پول بگیرن از آمازون که از گرسنگی نمیرن! برده داری مدرن! چرا؟ چون اینکار که آقای جبرائیلی پیشنهاد میدن، با روح مشارکت مردمی در اقتصاد تناقض داره. مردم نباید برده و بی اراده باشند و مثل ماشین به کار گرفته بشن و هیچ حس و انگیزه ای نداشته باشن در اون چیزی که تولید میکنن. https://eitaa.com/rajolonyasaa
رجل یسعی
بنده با بیشتر صحبتهای آقای جبرائیلی کاملا موافق هستم؛ من جمله حرفهایی که در همین برنامه شبکه افق مطر
تولیدی واقعا مردمی هست که ابتکار عمل دست خود مردم باشه، یعنی خود مردم تصمیم بگیرند با توجه به امکاناتی که دارن و نیاز بازار چی تولید کنن، با چه متریالی و چه کیفیتی، نه اینکه یه آقا بالاسر همه چیز رو بهشون دیکته کنه و مردم مثل روبوت طبق همون سفارش، یه قطعه ای مثلا تولید کنن که شاید اصلا ندونن کارش چیه و چطور طراحی شده و ... تازه اون کالا رو ملت نتونن به غیر از همون کارفرما، به جای دیگه بفروشن، یعنی ماحصل تولید نباید چیزی باشه که فقط یک کارفرما میخره، چون اینطوری خب انحصار درست میشه، ملت چراغ ماشین با اون مشخصات فنی سفارش داده شده توسط مثلا ایران خوردو تو‌ کارگاه کوچیک درست کنن، بعد ایران خودرو قیمت پایین بخره، ملت نمیتونن جای دیگه بفروشن، مجبورن با همون قیمت غیر منصفانه بدن به ایران خودرو. و مثل آب خوردن ایران خودرو انحصار درست میکنه و همینطور رقبای دیگه رو‌ میزنه کنار و تعداد بیشتری از مردم که بیکار شده اند، اجباراً اجیرش میشن و این چرخه ادامه پیدا میکنه. برای مردمی شدن اقتصاد و شکست انحصار، خیلی خوبه که به سمت «کوچک کردن» تولیدی ها برویم، این حرفشون درسته، اما این پیشنهادی که اینجا مطرح میکنن، اتفاقا برعکس، باعث گردن کلفت شدن اون واحد تولیدی میشه که متصدی هست. 🖋 رجل یسعی https://eitaa.com/rajolonyasaa
رجل یسعی
تولیدی واقعا مردمی هست که ابتکار عمل دست خود مردم باشه، یعنی خود مردم تصمیم بگیرند با توجه به امکانا
اقتصاد اسلامی برعکس اونی که ما الان بهش میگیم علم اقتصاد، اصلا پیچیده نیست؛ خیلی راحته. اینطوریه که: همه ی فعالیتهای اقتصادی را آزاد بگذاریم، فقط حکومت وظیفه داره اجازه نده کسی به خط قرمز نزدیک بشه و اگر رد کرد، مجازات کنه. خط قرمز هم فقط ربا هست (رشوه، احتکار، پولشویی... همه حالت‌هایی از ربا هستند) تنها وظیفه ی حکومت در اقتصاد اسلامی اینه که اگر کشف کرد جایی معامله ای شده که ماهیت ربوی داره، جلوش رو بگیره. و حتی لازم هم نیست معاملات رو پایش کنه، یعنی لازم نیست همه جا سنسور بذاره که هشدار بده راجع به ربوی بودن معامله ای. بلکه این پایش هم مردم خودشون انجام میدن. فقط حکومت گوش به زنگ باشه، اگر فردی شکایت کرد از کسی بخاطر رباخواری، قوه ی قضاییه آب دستش هست بذاره زمین و به این شکایت رسیدگی کنه و ببینه اگر واقعا معامله ربا بوده، جلوش رو بگیره. دیگه همه چیز مردمی. حتی لازم نیست حکومت تسهیلات و وام و ... بذاره در اختیار تولید کننده ها. مردم خودشون منابع رو به بهترین شکل تامین میکنند. چون هر کی فکرش رو به کار میندازه، میسنجه که مثلا چی تولید کنه، چه امکاناتی داره، چی لازم داره... حکومت لازم نیست بجای مردم فکر کنه. فقط کافیه اون حساسیت به کار نکردن پول، باشه. مثالش: همین خودرو، الان هستند افرادی که میگن اگه دولت شماره کنه، ما میتونیم با نصف قیمت، پراید درست کنیم (قطعاتش رو از جاهای مختلف میخریم و سر هم می کنیم) و کیفیت هم بالاتر از پراید کارخونه! اما دولت اجازه نمیده! اقتصاد اسلامی یعنی چی؟ یعنی دولت اجازه بده! همین! بعد فرضا من یه ماشین درست کردم، ایمنی نداشت، خودم ضرر میکنم. یا اگر از سازنده ای ماشی خریدم که ایمنی نداشت، میرم شکایت میکنم. حکومت باید رسیدگی کنه. دخالت همین اندازه نه بیشتر! که بیاد چک کنه ماشینی که ساخته شده ایمن هست یا نه... لازم نیست. ایمنی ماشین را بسپاریم به مردمی که ازش استفاده می کنند. اونها خودشون بیشتر نگران جانشان هستن. لازم نیست یکی بهشون بگه این ماشین امن هست، یا نیست. مردم راهش را پیدا میکنن. مثلا شغل ایجاد میشه، برای کنترل ایمنی ماشین. هر کی میخواد ماشین بخره، شرط میکنه که در صورتیکه فلانی تائید کرد ایمنی ماشین را، میخرم... همه کار رو خود مردم انجام میدن. اقتصاد اسلامی یعنی طبیعی بودن فعالیت های اقتصادی. مصنوعی نیست، پیچیده نیست. چون تولید کننده، همون مصرف کننده هست. خود مردم هستند. در اقتصاد اسلامی، دولت تقریبا هیچکاره هست، اما قوه قضاییه خیلی نقش مهمی داره، که جلوی ربا و کارکردن پول رو بگیره. یعنی وظیفه حکومت در اقتصاد اسلامی، سلبی هست، ایجابی نیست. 🖋 رجل یسعی https://eitaa.com/rajolonyasaa