🖊 #آیت_الله_خوشوقت ره:
يکی از موجوداتی که دارای #شر است و شرّ آن هم #خطرناک است و شايد بتوان گفت شرّ او از همه موجودات شرور، خطرناکتر است، شرّ #نفس_امّاره است. #شير و #پلنگ اينقدر به #انسان شر نمیرسانند. انسانهای ديگر اينقدر به انسان شر نمیرسانند که اين نفس امّاره به انسان میرساند؛ چون اين دائماً با انسان است؛ دائماً انسان را به #خلاف فرمان #خدا دعوت میکند. #پيغمبر_اکرم ص فرمودند: «از شرّ اين نفس امّاره به خدا #پناه ببريد».
به وسيله ی #اطاعت فرمان و به وسيله ی #بندگی در برابر خدای متعال، به تدريج نفس امّاره در امّارهی به سوء بودن ضعيف میشود و رنگش کمرنگ میشود تا کمکم برسد به #مقام #نفس_مطمئنّه. ديگر آنجا شرّی به انسان نمیرساند.
------------------
🌈 @range_khodaa
✍استاد #فاطمی_نیا:
تا زمانی که دل انسان ، آلوده به #محبت_دنیا و هوی و هوس ها می باشد ، نباید توقع #حضور_قلب_در_نماز و لذت بردن از عبادات داشت.
📚نکته ها از گفته ها ،ج ۳
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄
🌈 @range_khodaa
✍پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:
اى ابوذر! پنج چيز را پيش از پنج چيز غنيمت شمار: جوانيت را پيش از پيريت و تندرستيت را پيش از بيماريت و توانگريت را پيش از تهى دستيت و آسودگيت را پيش از گرفتاريت و زندگيت را پيش از مردنت
📚 ميزان الحكمه، جلد ۱۳، صفحه ۱۷۰
🌈 @range_khodaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پیشنهاد_دانلود
❓ اگه به شما بگن نیم ساعت از عمرتون مونده ، به چه کاری مشغول میشید ؟
جواب حجتالاسلام والمسلمین حسینی قمی
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅
🌈 @range_khodaa
👌سیماهُمْ فی وُجوهِهِمْ مِنْ اثَرِ السُّجود
مسلمانی در چهره آنها پیداست،
آثار عبادت در گونه آنها نمایان است.
یعنی چه؟ مقصود این نیست که چون زیاد سجده کردهاند فقط پیشانیشان پینه بسته است.
عبادت خاصیتش این است که در قیافه انسان اثر میگذارد. یک رابطه عظیمی میان روح و جسم انسان هست.
افکار و عقاید و اخلاق و ملکات انسان در قیافه او اثر میگذارد. قیافه یک انسان نمازخوان با یک انسان تارک الصلوة یکی نیست.
📚استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج 1، ص40 ✨
🌈 @range_khodaa
پیامبر اکرم «صلوات الله»
هر كه با زنى بخاطر زیباییَش ازدواج كند، دلخواهِ خودرا در او نمی بیند!
و هر كه با زنى بخاطر مال و ثروتش ازدواج كند، خداوند وی را بـه همان مال وثروت واگذارد!
پس برشما باد زنان متدین.
بحار الأنوار 103/235/19
🌈 @range_khodaa
{ خلاق جنسی در اسلام و جهان غرب }
اسلام اصرار فراوانی دارد که محیط خانوادگی آمادگی کامل برای کامیابی زن و شوهر از یکدیگر داشته باشد.
زن یا مردی که از این نظر کوتاهی کند، مورد نکوهش صریح اسلام قرار گرفته است. اسلام اصرار فراوانی به خرج داده که محیط اجتماع بزرگ محیط کار و عمل و فعالیت بوده و از هر نوع کامیابی جنسی در آن محیط خودداری شود. فلسفه تحریم نظر بازی و تمتعات جنسی از غیر همسر قانونی، و هم فلسفه حرمت خودآرایی و تبرّج زن برای بیگانه همین است.
یکی از مختصات و امتیازات انسان از حیوانات این است که دو نوع میل و تمنا در بشر ممکن است پیدا شود: تمناهای صادق، تمناهای کاذب. تمناهای صادق همانهاست که مقتضای طبیعت اصلی است. در وجود هر انسانی طبیعتِ میل به صیانت ذات، به قدرت و تسلط، به امور جنسی، به غذا خوردن و امثال اینها هست.
هریک از این میلها هدف و حکمتی دارد. بعلاوه، همه اینها محدودند ولی همه اینها ممکن است زمینه یک تمنای کاذب واقع شوند. اشتهای کاذبی که افراد در مورد خوردنیها پیدا میکنند مشهور و معروف همه است.
در بعضی از میلها و غرایز (که غریزه جنسی از آنهاست) این تمنا غالباً به صورت یک عطش روحی درمیآید، یعنی قناعت و پایان پذیری را در آن راه نیست.
غریزه طبیعی را میتوان اشباع کرد، اما تمنای کاذب خصوصاً اگر شکل عطش روحی به خود بگیرد اشباع پذیر نیست.
اشتباه کسانی که برای جلوگیری از سرکوبی غرایز و به منظور رشد استعدادها رژیم اخلاق آزاد را به اصطلاح پیشنهاد کردند ناشی از این است که این تفاوت شگرف انسان و حیوان را نادیده گرفتند و به این جهت توجه نکردند که میل به بینهایت در سرشت انسان نهفته است. انسان چه در زمینه پول و اقتصادیات، چه در زمینه سیاست و حکومت و تسلط بر دیگران و چه در زمینه امور جنسی اگر زمینه مساعدی برای پیشروی ببیند در هیچ حدی توقف نمیکند. خیال کردند که حاجت جنسی در وجود بشر فی المثل نظیر حاجت طبیعی هر کسی به ادرار و خالی کردن مثانه است. منع و حبس ادرار از نظر پزشکی مضرات فراوانی دارد، اما خالی کردن آن حدود و شرایطی ندارد. اگر فرضاً کسی قدم به قدم در کوچهها و خیابانها محل مناسب و پاکیزه و مجانی برای ادرار بیابد، بیش از مقدار حاجت به آنها توجهی نخواهد کرد.
نهایت جهالت است که غریزه جنسی یا غریزه قدرت طلبی یا پول پرستی بشر را از این قبیل بدانیم و توجه خود را تنها به جنبههای محرومیت و اشباع نشدن غریزه معطوف کنیم و عوارض حیرتآور و پایان ناپذیر جهت مخالف را نادیده بگریم.
اگر انسان در این زمینهها مانند حیوانات ظرفیت محدود و پایان پذیری میداشت احتیاجی نبود نه به مقررات سیاسی و نه به مقررات اقتصادی و نه به مقررات جنسی؛ از نظر اخلاقی نیز نه نیازی به اخلاق سیاسی و اجتماعی بود، نه به اخلاق اقتصادی و نه به اخلاق جنسی؛ همان ظرفیت محدود طبیعی همه مشکلات را حل میکرد. اما همچنانکه از مقررات و اخلاق محدودکننده در روابط اجتماعی و امور اقتصادی و از عفت و تقوای سیاسی و اجتماعی گریزی نیست، از مقررات و اخلاق محدودکننده جنسی و از عفت و تقوای جنسی نیز گریزی نمیباشد.
📚استاد مطهری، اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب، ص51،74،75،76 ✨
🌈 @range_khodaa
#قرآن
💠 پیوند آیات قرآن
🔻 یک پیوند حی و حاضر بین آیات هست که ربطی به شأن نزول آیات ندارد؛ البته علم به شأن نزول هم یک پیوند مختصری بین آیات میدهد ولی آن پیوند حی و حاضر که عرض کردم چیز دیگری است که با انس با قرآن برای انسان ظاهر میشود.
🌈 @range_khodaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️کل صحبتهای منو بزار کنار همین یه دونه رو گوش بده!
🔊 #استاد_عالی
#احسان
┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅
🌈 @range_khodaa
💠یک نکته از قرآن
💌 قبل از درخواست (دعای) جدید از خدا، از نعمتهای قبلی نامی ببرید و از او تشکّر کنید.
خَلَقَنِی، یَهْدِینِ و ...
📚استاد قرائتی - آیه ۸۳ سوره شعراء
🌈 @range_khodaa