#یک_جرعه_آرامش ☕️
زندگی مانند یک پتوی کوتاه است.
آن را بالا میکشید
انگشت شستتان بیرون می زند،
آن را پایین میکشید
شانههایتان از سرما می لرزد،
آدم های وسواسی؛
مدام در حال تست اندازه پتو هستند،
و زندگی را نمی فهمند!
ولی آدمهای شاد؛
زانوهای خود را کمی خم میکنند
و شب راحتی را سپری می کنند.
@ranggarang
▫️امام سجاد علیه السلام:
وَ أَمَّا حَقُّ أَبِيكَ فَأَنْ تَعْلَمَ أَنَّهُ أَصْلُكَ وَ أَنَّهُ لَوْلَاهُ لَمْ تَكُنْ فَمَهْمَا رَأَيْتَ فِي نَفْسِكَ مِمَّا يُعْجِبُكَ فَاعْلَمْ أَنَّ أَبَاكَ أَصْلُ النِّعْمَةِ عَلَيْكَ فِيهِ ...
💬 اما حقّ پدرت اين است كه بدانى او اصل و ريشه توست؛ زيرا اگر او نبود تو هم نبودى، پس هر چیز خوشايندى كه در خود ديدى بدان كه پدرت، ريشهی آن نعمت در وجود توست...
📚خصال، جلد2، ص568.
@ranggarang
امام امیرالمؤمنین علیبنابیطالب صلوات الله علیه:
جَمِيـلُ القَوْلِ دَلِيلُ وُفُـورِ العَقْلِ
سخن زيبا، نشانه فراوانی عقل است
📚غررالحكم، حدیث ۴۷۷۶
@ranggarang
💎پیامبر مکرم صلی الله علیه و آله :
اَلْمَـرْءُ مَعَ مَنْ أَحَـبَّ؛
انسان همراه كسى محشور مى شود كه او را دوست بدارد.💚
#امام_زمان
#بحار_الأنوار_جلد۱۷_صفحه۱۳
@ranggarang
6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سکانسی زیبا از سریال امام علی علیهالسلام و حضور عقیل برادر امام در حضور معاویه!
اسلامی که معاویه و بنی امیه بنا کرد چه بود؟!
به نقل از علامه امینی رضوان الله علیه :
خوب است بدانید ۶۱ سال بر تمام منابر جهان اسلام
علی علیه السلام را سب و لعن میکردند یا الله !
منبری که صاحبش علیست ✋
۶۱ سال در تمام منابر بجز سیستان سب و لعن علی میکردند...
علی علیه السلام همان اسلامی است که مهجور مانده
علی علیه السلام همان دینی است که تکذیب شده
علی همان قرآنی که لبه طاقچه خانه هایمان دارد خاک میخورد ...
همان نهجالبلاغه اش که خود قرآنیست تفسیر شده برای بشر...
@ranggarang
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🧐 مــــردهایی که از نظر خانوماشون،
بی شخصیتاند!
🍃
@ranggarang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عجیبترین گلهای دنیا
✨همراه با آیات روحبخش قرآن کریم
#پیشنهاد_دانلود
@ranggarang
1_6177157774.mp3
1.83M
#حسامالدینسراج
خلوتنشین...
@ranggarang
📌درباره «ايمان» از آن حضرت (امیرالمومنین) سؤال شده در پاسخ فرمود:
ايمان بر چهار پايه استوار است.
بر «صبر» و «يقين» و «عدل» و «جهاد»؛
و «صبر» بر چهار شعبه تقسيم مىشود: بر اشتياق و ترس و مواظبت زهد و انتظار. كسى كه مشتاق بهشت باشد از شهوات و تمايلات سركش بركنار مى رود و آن كس كه از آتش جهنّم بيمناك باشد از محرّمات دورى مى گزيند، و كسى كه در دنيا زاهد باشد مصيبتها را ناچيز مى شمرد و آن كس كه منتظر مرگ باشد براى انجام اعمال نيك سرعت مى گيرد.
و «يقين» نيز بر چهار قسمت است: بر بينش در هوشيارى و زيركى، رسيدن به دقايق حكمت، پند گرفتن از عبرتها و توجّه به سنت پيشينيان، پس كسى كه هوشيار و بينا باشد حكمت و دقايق امور برايش روشن شد عبرت فرا مى گيرد و كسى كه درس عبرت فرا گيرد گويا هميشه با گذشتگان بوده است.
و «عدالت» نيز چهار شعبه دارد: دقّت در فهم و غور در علم و قضاوت صحيح و حلم و بردبارى ثابت و پابرجا. بنابراين آن كس كه خوب بفهمد، به اعماق دانش آگاهى پيدا مى كند و كسى كه به عمق علم برسد سيراب از سرچشمه احكام باز مى گردد، و آن كس كه حلم و بردبارى داشته باشد، در كار خود تفريط و كوتاهى نمى كند و در ميان مردم با آبرومندى و ستودگى زندگى خواهد كرد.
و «جهاد» نيز چهار شعبه دارد: امر به معروف و نهى از منكر و صدق و راستى در معركه نبرد و كينه و دشمنى با فاسقان، آن كسى كه امر به معروف كند پشت مؤمنان را محكم كرده و كسى كه نهى از منكر نمايد بينى كافران را بر خاك ماليده و هركس در معركه نبرد صادقانه بايستد وظيفه اش را انجام داده و آن كسى كه فاسقان را دشمن دارد و به خاطر خدا خشم گيرد، خداوند به خاطر او خشم و غضب مى كند و او را در روز قيامت خشنود مى سازد.
و «كفر» نيز بر چهار پايه قرار دارد: تعمق (دنبال اوهام رفتن به گمان كنجكاوى از اسرار)، جنگ و ستيز (با مردم)؛ انحراف (از حقّ و دور شدن از هدايت) و پيروى از هوا و هوس، آن كس كه به دنبال اوهام و جستجوى اسرار ديگران برود به حقّ باز نمى گردد و كسى كه در اثر جهل به نزاع و ستيز برخيزد همواره از شناخت حقّ محروم خواهد ماند و كسى كه از راه حقّ منحرف شود و به دنبال هوسها برود نيكى در نزد او بد و بدى در پيش او خوب جلوه مى كند و گرفتار مستى گمراهى مى گردد و آن كس كه به عناد و لجاج پردازد، راهها برايش پر از سنگ و ناهموار، و كارها بر او سخت و پيچيده مى شوند و در تنگنا قرار مى گيرد.
و «شك» نيز بر چهار شعبه است: بر «مراء و جدال» و «ترس و وحشت» و «ترديد»، و «خودباختگى» آن كس كه «مجادله» و لجاجت در بحث را عادت خويش قرار بدهد، هرگز شبش صبح نشد، هركس از آينده بترسد به قهقرا بر مىگردد و آن كس كه در ترديد و دو دلى باشد و نتواند تصميم بگيرد زير سم شيطانها له خواهد شد و آن كس كه در برابر وسايلى كه هلاكت دنيا و آخرت در آن است خودباخته شود، در هر دو جهان هلاك خواهد شد.
نهج البلاغه حکمت 31
@ranggarang
#بزرگان🔰
💠آیت الله مجتهدی تهرانی:
🔷وضو میگیری، اما در همین حال اسراف میكنی،
🔷نماز میخوانی اما با برادرت قطع رابطه میكنی.
🔷روزه میگیری، اما غیبت هم میكنی.
🔷صدقه میدهی، اما منت میگذاری.
🔷بر پیامبر و آلش صلوات می فرستی، اما بدخلقی می كنی...
✋دست نگه دار!!!
⭕️ثوابهایت را در كیسهٔ سوراخ نریز!!!!
@ranggarang
📌درباره «ايمان» از آن حضرت (امیرالمومنین) سؤال شده در پاسخ فرمود:
ايمان بر چهار پايه استوار است.
بر «صبر» و «يقين» و «عدل» و «جهاد»؛
و «صبر» بر چهار شعبه تقسيم مىشود: بر اشتياق و ترس و مواظبت زهد و انتظار. كسى كه مشتاق بهشت باشد از شهوات و تمايلات سركش بركنار مى رود و آن كس كه از آتش جهنّم بيمناك باشد از محرّمات دورى مى گزيند، و كسى كه در دنيا زاهد باشد مصيبتها را ناچيز مى شمرد و آن كس كه منتظر مرگ باشد براى انجام اعمال نيك سرعت مى گيرد.
و «يقين» نيز بر چهار قسمت است: بر بينش در هوشيارى و زيركى، رسيدن به دقايق حكمت، پند گرفتن از عبرتها و توجّه به سنت پيشينيان، پس كسى كه هوشيار و بينا باشد حكمت و دقايق امور برايش روشن شد عبرت فرا مى گيرد و كسى كه درس عبرت فرا گيرد گويا هميشه با گذشتگان بوده است.
و «عدالت» نيز چهار شعبه دارد: دقّت در فهم و غور در علم و قضاوت صحيح و حلم و بردبارى ثابت و پابرجا. بنابراين آن كس كه خوب بفهمد، به اعماق دانش آگاهى پيدا مى كند و كسى كه به عمق علم برسد سيراب از سرچشمه احكام باز مى گردد، و آن كس كه حلم و بردبارى داشته باشد، در كار خود تفريط و كوتاهى نمى كند و در ميان مردم با آبرومندى و ستودگى زندگى خواهد كرد.
و «جهاد» نيز چهار شعبه دارد: امر به معروف و نهى از منكر و صدق و راستى در معركه نبرد و كينه و دشمنى با فاسقان، آن كسى كه امر به معروف كند پشت مؤمنان را محكم كرده و كسى كه نهى از منكر نمايد بينى كافران را بر خاك ماليده و هركس در معركه نبرد صادقانه بايستد وظيفه اش را انجام داده و آن كسى كه فاسقان را دشمن دارد و به خاطر خدا خشم گيرد، خداوند به خاطر او خشم و غضب مى كند و او را در روز قيامت خشنود مى سازد.
و «كفر» نيز بر چهار پايه قرار دارد: تعمق (دنبال اوهام رفتن به گمان كنجكاوى از اسرار)، جنگ و ستيز (با مردم)؛ انحراف (از حقّ و دور شدن از هدايت) و پيروى از هوا و هوس، آن كس كه به دنبال اوهام و جستجوى اسرار ديگران برود به حقّ باز نمى گردد و كسى كه در اثر جهل به نزاع و ستيز برخيزد همواره از شناخت حقّ محروم خواهد ماند و كسى كه از راه حقّ منحرف شود و به دنبال هوسها برود نيكى در نزد او بد و بدى در پيش او خوب جلوه مى كند و گرفتار مستى گمراهى مى گردد و آن كس كه به عناد و لجاج پردازد، راهها برايش پر از سنگ و ناهموار، و كارها بر او سخت و پيچيده مى شوند و در تنگنا قرار مى گيرد.
و «شك» نيز بر چهار شعبه است: بر «مراء و جدال» و «ترس و وحشت» و «ترديد»، و «خودباختگى» آن كس كه «مجادله» و لجاجت در بحث را عادت خويش قرار بدهد، هرگز شبش صبح نشد، هركس از آينده بترسد به قهقرا بر مىگردد و آن كس كه در ترديد و دو دلى باشد و نتواند تصميم بگيرد زير سم شيطانها له خواهد شد و آن كس كه در برابر وسايلى كه هلاكت دنيا و آخرت در آن است خودباخته شود، در هر دو جهان هلاك خواهد شد.
نهج البلاغه حکمت 31
@ranggarang