eitaa logo
رسادین|فرهنگ و رسانه پژوهی دینی
765 دنبال‌کننده
783 عکس
126 ویدیو
85 فایل
✅ فرهنگ و رسانه‌ پژوهی دینی (رَسادین) ✍️مدیر: @mobini (مجید مبینی مقدس؛ عضو هیئت علمی، خارج فقه و اصول، دکتری فرهنگ و ارتباطات) 🔸کانال همراه: روش شناسی اجتهاد (روشنا) @ravesh_ejtehad 🔸تبادل: @Mohammad_sobhan313
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 نخستین کنفرانس ملی فضای سایبر، از دهم تا دوازدهم آبان ۱۴۰۱ در دانشگاه تهران برگزار می‌شود 🔸 مهلت دریافت مقالات: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ 🔸 برگزاری کنفرانس: ۱۰ تا ۱۲ آبان ۱۴۰۱ کانال کنفرانس: @cysp_conf http://cysp2022.ut.ac.ir @ENOEnsani 🔸، رسانه پژوهی‌ دینی @rasadin
💢 محورهای موضوعی «نخستین کنفرانس ملی فضای سایبر» 🌐 http://cysp2022.ut.ac.ir 🆔 @cysp_conf 🔸، رسانه پژوهی‌ دینی @rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸کتاب "درس نامه علوم شناختی و رسانه " به سفارش ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی چاپ و منتشر شد. 🔹هدف اصلی از تدوین این کتاب، معرفی علوم شناختی و ارتباط آن با مطالعات و کاربرد رسانه ها به ویژه رسانه های تصویری مانند فیلم و تلویزیون است.   🔸تدوین این کتاب درسی در زمینه ی علوم شناختی و رسانه با توجه به گسترش علوم و فن آوری های شناختی در کشور و لزوم پی ریزی رشته های جدید دانشگاهی در این حوزه و نیز با توجه به اهمیت فزاینده ی رسانه ها، امری ضروری عنوان شده است.   🔹این اثر به نویسندگی "محمد شهبا و مهرداد پورعلم" ، از سوی انتشارات افکار جدید منتشر شده است. 🔸، رسانه پژوهی‌ دینی @rasadin
🔹 یعنی بهره گیری از ابزارهای در دسترس ؛ بنابراین ترجمه آن به بلاغت یا خطابه بخشی از آن را پوشش می دهد؛ امروزه حتی رتوریک ابعاد غیرزبانی هم پیدا کرده است، مثلا در معماری. (دکتر سید علی اصغر سلطانی) 🔸، رسانه پژوهی‌ دینی @rasadin
اقناع ، غایت ارتباطات.pdf
464.2K
🔹غایت ارتباطات چیست؟ 🔹، غایت ارتباطات مقاله ای از دکتر باقر 🔸، رسانه پژوهی‌ دینی @rasadin
در فضای مجازی بیش از کنشگر، نیازمند پژوهشگر هستیم ◽️حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی مدیر انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه: 🔹یکی از خلأهایی که در حوزه فضای مجازی وجود دارد، بحث مطالعات فضای مجازی است. ما کنشگر فضای مجازی در حوزه زیاد داریم ولی هیچ جا نیامدیم فضای مجازی و نسبت خود را با آن تعریف کنیم و یک نظام کلان در این عرصه و نگاه عالمانه با شناخت فضای روز و شناخت مبانی دینی و انقلابی و نسبت آن با فضای مجازی داشته باشیم. 🔹 اگر چه صاحب نظر و صاحب قلم در حوزه داریم، ولی تولید فکر در این باب خیلی کم است. افراد دغدغه مند و فعال زیاد داریم، ولی در عرصه فکر کارهای زیادی صورت نگرفته است. 🔹 وقتی سخنان مقام معظم رهبری را ملاحظه میکنیم، می‌بینیم که در کنار آسیب‌های فضای مجازی، تأکید بر این است که این عرصه، منبری جهانی است و باید از این ظرفیت استفاده کرد. غلبه تفکر انفعالی و تدافعی آسیبی در این عرصه است. بیشتر بخوانید: https://hawzahnews.com/xbRtP @HawzahNews 🔸، رسانه پژوهی‌ دینی @rasadin
🔹التقنية من اجل السلام (تکنولوژی برای صلح)، یک گروه تقریبا 100 نفره از روزنامه نگاران عراقی هستند که روزانه اخبار جعلی منتشر شده در فضای مجازی را رصد و سپس با ذکر مستندات، جعلی بودن آن را اعلام می کنند. 🔹سایت: https://t4p.co/ 🔹به زبان فارسی نیز سایت شایعات در این عرصه فعال بود که در 4 سال اخیر فعالیتی ندارد: http://shayeaat.ir/ 🔸، رسانه پژوهی‌ دینی @rasadin
فقه هنر 1.pdf
183.9K
✅ فایل مکتوب فقه هنر استاد (جلسه اول) 🔹درس فقه هنر استاد علیدوست که به حوزه نیز پرداخته شد، در سال تحصیلی گذشته به مدت ۲۳ جلسه برگزار شد. این درس در سال جاری نیز برگزار می شود. 🔹فایل صوتی و مکتوب جلسات سال گذشته از کانال @alidost_fiqh قابل دریافت است. 🔹برنامه سال جاری: ◽️زمان: ها ساعت ۱۰:۲۰ صبح ◽️مکان: قم، موسسه عالی فقه و علوم اسلامی (واقع در خ شهید صدوقی، مدرسه علمیه شهید صدوقی، از ورودی خ حضرت ابوالفضل علیه السلام، طبقه اول) 🔹حضور مجازی: https://class.mfos.ir/majazi-omomi/ کد دسترسی به کلاس: ۳۲۰ نام و نام خانوادگی خود را در کادر وارد و سپس گزینه پیوستن را انتخاب نمایید. 🔸، رسانه پژوهی‌ دینی @rasadin
✅ پنجمین سال درس خارج فقه (تعاملات ) توسط استاد 🔹 مکان: قم، مدرسه امام کاظم علیه‌السلام 🔹زمان: از ۱۰ مهر، ساعت ۷ - ۸ صبح ◽️کانال مرکز دانش بازی‌های رایانه‌ای https://eitaa.com/modaber_net 🔸، رسانه پژوهی‌ دینی @rasadin
✅ جنگ شناختی و آینده جامعه 🔹به قلم: استاد عبدالحمید https://iict.ac.ir/2022/10/ayandeh/ 🔸، رسانه پژوهی‌ دینی @rasadin
بیانیه استاد خسرپناه درباره فضای مجازی کشور بسم الله الرحمن الرحیم «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِين» مقام معظم رهبری و دیدبانان فرهنگی کشور بارها از اینترنت ملی و‌ بومی سازی فضای مجازی سخن گفتند؛ اما این متولیان مقصرند که توجهی به حکمرانی فضای مجازی نداشتند و تنها به یک رکن حکمرانی یعنی سیاستگذاری بسنده کردند و از تنظیم گری یعنی مقررات گذاری، ساختارسازی، گفتمان سازی، تحقق مقررات، نظارت و رصد و ارزیابی، اصلاح قوانین و سیاستها غفلت نمودند یا توجه ناقصی داشتند؛ به همین دلیل، خدمات عمومی فضای مجازی به جبهه دشمن در جنگ‌شناختی تبدیل شد. پدیده کرونا هم باعث شد تا عمده فعالیتهای آموزشی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی به صورت مجازی عرضه شود و علاوه بر کرونازدگی جسمی، جوانان را گرفتار کرونازدگی روحی کند. ناتوی فرهنگی در بستر فضای مجازی، هزاران کودک و نوجوان و جوان را مدیریت کرد و نگاه برخی از آنها را به نظام اسلامی تغییر داد و نظام استکبار سکولار بشر ستیز را در ذهن پاره ای از آنها، مثبت جلوه داد. گویا آمریکا و غرب جنایتکار، هیچ استعمار و جنایتی در شرق و غرب، آسیا و آفریقا و ایران اسلامی نداشته است. این همان جنگ شناختی است که در سه سال کرونایی، مضاعف شد و با سریالهای خانگی رها شده تقویت گردید. این مدل جنگ شناختی به جوانان این سرزمین، عملیات نقطه ای را آموزش داد تا با کمترین بهانه اجتماعی، عملیات طراحی شده را اجرا کنند. شایان ذکر است فرماندهان جنگ‌ شناختی دشمن، امیدی به سلطنت طلبها و منافقان و ضد انقلابهای گذشته و حال ندارند؛ چون مقبولیت و محبوبیت مردمی ندارند لذا طراحی آنها برای درگیر کردن دانشگاهیان و مدارس و ورزشکاران و هنرمندان است تا تخریب و رفتارهای خشن از سوی نخبگان این صنوف صورت گیرد. هدف دشمنان جنگ شناختی، انتقال خشونت و قتل و تخریب و تحریف به دانشگاه ها و ادامه آن تا ۱۶ آذر است پس باید هوشیار بود و با رویکرد حکمرانی فرهنگی بدان نگریست. اما راه مقابله با این جنگ شناختی چیست؟ راه مقابله، جهاد فرهنگی است از طریق تسریع در سامان دهی اینترنت بومی و فضای مجازی ایرانی اسلامی و ساخت نرم افزارهای کاربردی در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، سیاسی و ... که اگر این سامانه هوشمند ملی به سرعت شکل نگیرد و نرم‌افزار‌های کاربردی موجود قطع گردد، باعث نارضایتی جدید فعالان اقتصادی و اجتماعی خواهد شد. اما راه مقابله با عملیات نقطه ای چیست؟ به گمان نگارنده، راه مقابله عبارت است از جهاد تبیین و تدبیر با برگزاری کلاس های حضوری در همه مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه ها و حضور معلمان و استادان در کلاس ها هر چند با تعداد اندک متعلمان و فعالیتهای اندیشه ای و هنری و ورزشی و تکنیکی در مدارس و دانشگاه ها به ویژه کرسی های آزاداندیشی با رعایت منطق و اخلاق. امیدوارم متولیان فرهنگی به ویژه اعضای شوراهای عالی و کمیسیون ها و وزارتخانه های این حوزه اجتماعی در کشور به هشدار این مسکین توجه نمایند و حکمت ورزی کنند. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه طلبه حوزه علمیه قم ۱۰ مهرماه ۱۴۰۱ @khosropanah_ir 🔸، رسانه پژوهی‌ دینی @rasadin