ورود هوش مصنوعی برای کمک به انتخاب ملت
🔹 مرکز ملی فضای مجازی در راستای ایجاد هماهنگی و همافزایی در فضای مجازی کشور شرایطی را فراهم کرده تا امکانات و قابلیتهایی بهصورت سازماندهیشده و منظم در اختیار نامزدهای انتخابات و ستادهایشان و همچنین عموم مردم قرار داده شود.
🔹استفاده از ابزار هوش مصنوعی یکی از امکانات و قابلیتهای این سامانه است که مردم و ستادهای انتخاباتی میتوانند با استفاده از این ابزار، از امکاناتی مثل ارائهٔ اطلاعات دقیق، تحلیلهای پیشرفته و شناخت و ارتباط فراگیر دوسویه بهره بگیرند.
🔗این سامانه از اینجا قابل دسترسی است
@Farsna
✅ تاملی در حمایت چهره های دینی از نامزدها؛ آیا رشد فکری برای مخاطب حاصل میشود؟
▫️علیرضا کمیلی
🔹درسال ۷۶ حمایت از نامزدها در سطح علمای بزرگ بود؛ بسیاری از ناطق نوری حمایت کردند، برخی از ری شهری و اندکی هم از خاتمی؛ امروز نیز شاهد حمایت جمعی از سخنرانان مذهبی از برخی نامزدها هستیم
🔹 اصل این اقدام، ضد رشد است! چرا؟ چون چه عالم چه سلبریتی، وقتی بدون بیان دلایل خود، صرفا به حمایت میپردازد، گرچه شاید به رای بخشی از جامعه جهت بدهد، ولی باعث رشد جامعه نمیشود
🔹برخی چنان اعلام موضع میکنند که گویی نظرشان حجت است! اینها هنوز نفهمیدند که در نگاه انقلاب اسلامی «انتخابات موضوعیت دارد نه طریقیت»، یعنی انتخابات صرفا محملی برای انتخاب یک فرد نیست و اتفاقا کلاس درسی برای فهم «مسایل مهم کشور و حکمرانی» است
🔹اینکه برخی خواص جامعه ادله خود را توضیح میدهند، بسیار خوب است و باعث ایجاد زمینه نقد و گفتگو و رشد جامعه است و سطح تفکر سیاسی نخبگان و مردم را رشد خواهد داد
@komeilialireza
پینوشت:
استاد پناهیان به ذکر معیار مهم در شرایط امروز ایران پرداختند: "توان مدیریت اجرایی قوی"
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
🔹تصویر: مقایسه #دقت_نظرسنجی های انتخاباتی گذشته مؤسسات مختلف (سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و مجلس دوازدهم)
@anjoman_urd
▫️کانال ایسپا:
https://eitaa.com/ispa_polling
▫️کانال مرکز تحلیل اجتماعی (متا) وابسته به مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع):
https://eitaa.com/rushdisu
▫️کانال شناخت (مستقر در مشهد):
https://eitaa.com/shenaakht_center
▫️کانال پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات:
https://eitaa.com/ricac_ac_ir
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
🔺نزدیک به چهل درصد مردم حرفهای شما درباره #انتخابات را دریافت نمیکنند!
🔹بنابرنظرسنجی ایسپا در بهمن ۱۴۰۲، ۳۷درصد مردم فقط از پیامرسان و شبکههای اجتماعی خارجی استفاده میکنند
🔹بنابراین بسنده کردن افسران جوان جنگ نرم به جهاد تبیین در پیامرسان #ایتا و بله و ... یک غفلت بزرگ و خطرآفرین برای کشور است
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹اخلاق شهید بهشتی در مناظره
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
✅ در حاشیه مناظره سوم؛ کلیگویی کمتر، مصداقگویی بیشتر
🔹قالیباف با اشاره به شهردخت و شهربانو و... در کارنامه زنان، اشاره به باغ کتاب و انیمیشن پلیسی و ... در کارنامه فرهنگی و نیز استفاده از تکنیک خاطرهگویی، از کلیگویی بیاثر فاصله گرفت
🔹در حوزه فضای مجازی نیز موضعی شفاف و مناسب داشت: نفی فیلترینگ و تاکید بر شبکه ملی اطلاعات؛ به گونهای که رقیب دیگر حرفی برای گفتن نداشت!
🔹جلیلی هم با اشاره های مصداقی متعدد به کتاب ها و فیلمهای داخلی و خارجی، تسلط فرهنگی خود را نشان داد
🔹هر دو بهتر از دو مناظره قبل
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
▫️▪️▫️
✅ امام هادی (علیهالسلام) و #جنگ_روانی علیه خلیفه قدرتمند
🔹 رهبر انقلاب: امام هادی (علیهالسلام) با دیدِ یک انسان مبارز به دربارِ متوکّل رفت و مجلسِ شراب او را به مجلس معنویت تبدیل کرد. یعنی او را مغلوب کرد؛ به طوری که در آخرِ حرفهایش، متوکّل برای حضرت عطر آورد و او را با احترام بدرقه کرد!
🔹در مبارزهای که شروع کنندهی آن، خلیفهای تندخو و قدرتمند بود، امام هادی دست به یک جنگ روانی زد؛ مبارزهای که در آن نیزه و شمشیر کاربُرد ندارد.
@Khamenei_ir
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
4_6030329079394211896.mp3
5.42M
🎧 رهبر انقلاب: امام هادی (علیهالسلام) و جنگ روانی علیه خلیفه قدرتمند
@Khamenei_ir
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
▫️رهبر انقلاب:
🔹 فرض بر این است که همه این آقایان ایران را و جمهوری اسلامی را دوست دارند ... جوری صحبت بکنند که دشمن را خوشحال نکند
۱۴۰۳/۴/۲
🔹مناظرات انتخابات در چارچوب شرعی و دینی باشد؛ اظهارات نباید منتهی بشود به ایجاد دشمنی
۱۳۸۸/۳/۱۴
@Khamenei_ir
#اخلاق_سیاسی
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
✅ حمایت آستان قدس رضوی از #پایاننامه های دانشگاهی و حوزوی در عرصه #رسانه
🔹دانشجویان و طلاب باید رزومه علمی و طرحنامه تحقیق را به همراه شماره تماس خود، به نشانی پست الکترونیک info-mediafest@razavi.ir ارسال کنند و پس از اخذ تأیید اولیه از مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، نسبت به پیگیری مراحل بعدی تصویب پژوهش در مجموعه علمی محل تحصیلشان اقدام نمایند.
▫️توضیحات تکمیلی در پوستر و سایت:
https://astan.ir/Jfcpyd
@aqr_ir
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
هدایت شده از روش شناسی اجتهاد | روشنا
✅ روش شناخت #اصلح: از تشخیص معیار تا تطبیق معیار
🔹۱. #تشخیص_معیار
برای امروز ایران و جبهه مقاومت، کدام معیار در ریاست جمهوری اولویت دارد؟ مثلا انقلابی بودن + قدرت طراحی بیشتر یا قدرت اجرایی بیشتر؟
این معیارها باید مستند به بیانات رهبر انقلاب باشد (و یا مستند به ویژگیهای رئیس جمهور شهید که مورد تایید رهبری بودند؛ کدام معیار در ایشان برجستهتر بود؟)
🔹۲. #تطبیق_معیار
آن معیار در کدام فرد بیشتر است؟
این تطبیق باید مستند به تحقیقات کامل شخصی و یا شهادت افراد آگاه و عادل باشد
#انتخابات
🔸روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔 @ravesh_ejtehad
✅ در حاشیه #مناظره چهارم؛
تفاوت #مخاطبشناسی: پزشکیان خطاب به مردم از جزئیات حرف میزند؛ رقبایش خطاب به او از کلیات!
🔹د. پزشکیان با تکنیک اقناعی توسل به احساسات با #مردم حرف میزند؛
🔹در هر نوبت، مضمونی مشابه با #کلیدواژه هایی ملموس را با بیانی ساده و شبهصادقانه تکرار میکند تا در ذهن مخاطب تثبیت شود (بالا رفتن از سفارت، تشابه رقبا و ترامپ در آتش زدن برجام، ضرورت کارشناس و ...)؛
🔹موضعی معترض دارد که این هیجان برای مخاطب جذاب است (حتی قطعی برق دولت روحانی را هم بیان و از رقبا انتقاد میکند!)
🔹رقبای د. پزشکیان اما معمولا با او تخاطب دارند نه با مردم؛ آن هم پاسخی منطقی و استدلالی، با بیان نخبگانی که برای مخاطب عام جذابیتی ندارد
🔹اینجا رقابت قالیباف و جلیلی با پزشکیان نیست؛ رقابت رضوی و احدیان و ثابتی با آشنا و دهباشیها است!
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
✅ علی(ع)؛ حق مطلق؛ مظلوم مطلق
🔹هر وقت خواستیم برای #ضعف_رسانهای خودمان مثال بزنیم؛ بهترین مصداقش مظلومیت حضرت علی(علیه السلام) است
🔹حق مطلق مطلق؛ اما ما ۱۴۰۰ سال است در اثبات حق بودن ایشان حتی برای حقطلبان بیتعصب ناتوانیم و دیگران، با انواع تکنیکهای تبلیغاتی و اقناعی و شناختی بر ما غلبه پیدا کردهاند!
🔹ما با تکیه بر بخش برهان کتاب منطق، استدلال میآوریم و دیگران با تکیه بر بخش مغالطات کتاب منطق ما را مغلوب میکنند!
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
🔺غدیر؛ نماد تاریخی شکست رسانهای شیعه
🔹تاریخ را که ورق میزنیم؛ هر جا جبهه حق حس کرد دیگر برنده است و کار تمام است؛ تیم رسانهای جبهه باطل با کار تبلیغاتی و تحریف، ورق را برگرداند!
🔹در غدیر، دست امیرمومنان(ع) را بلند کردند که او خلیفه شماست؛ حس پیروزی کردیم؛ اما در جنگ رسانهای باختیم: ولی یعنی دوست!
🔹تشییع شبانه و غریبانه حضرت مادر(س) را گواه نارضایتیشان از خلفا دانستیم؛ حس پیروزی کردیم؛ اما در جنگ رسانهای باختیم: تشییع شبانه نشانه حیای بانو است!
🔹در جنگ صفین عمار شهید شد؛ حدیث خواندیم که فرمود: قاتل عمار در سمت باطل تاریخ ایستاده است؛ حس پیروزی کردیم؛ اما در جنگ رسانهای باختیم: علی عمار را به میدان جنگ فرستاده و قاتل واقعی اوست!
▫️مجید مبینی
🔸رسادین، فرهنگ و رسانهپژوهی دینی
🆔 @rasadin
🔹#عملیات_روانی با انتشار خبر انصراف جلیلی و انصراف قالیباف
با اتهام فساد فکر کردند برنده میشوند، اما مردم گفتند همه با هم فاسدید
این هم ثمرهاش؛ این هم مشارکت
بگذاریم و بگذریم ...
@mahdian_mohsen