22.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ گفتاری شیرین و قابل تأمل از آیت الله حسنزاده آملی (ره) 👈 آماده بشوید برای ابد...
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
♻️ واکنش هاشمی طبا به اظهارنظرش درباره رسایی
🔰 هاشمیطبا در گفتگو با کانال خبر فوری: متاسفم که گفتگوی تقطیع شده ایشان را امری واقعی در نظر گرفتم و گفتم که رسایی معتقد به مشارکت حداقلی است!
جزئیات در👇
khabarfoori.com/fa/tiny/news-3029876
اینجا را هم ببینید:
eitaa.com/rasaee/10244
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
حضرت آیتالله مصباح یزدیدعای عهد و آمادگی برابر توهین ها.mp3
زمان:
حجم:
579.3K
دعای عهد و آمادگی برابر توهین ها
🔺️بیانات آیت الله مصباح یزدی(قدس سره) درباره اهتمام به دعای عهد و توجه به معانی آن، ۱۳۸۲/۰۶/۰۱
📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
دعای عهد و آمادگی برابر توهین ها
🔸️تصمیم بگیریم که دعاى عهد را هر روز صادقانه بخوانیم. هر روز تجدید میثاق كنیم كه ما براى شهادت آمادهایم و حتی آرزو مىكنیم که:
🔸️«إن حَالَ بَینِی وَ بَینَهُ الْمَوْتُ الَّذِی جَعَلْتَهُ عَلَى عِبَادِكَ حَتْماً مَقْضِیاً فَأَخْرِجْنِی مِنْ قَبْرِی مُؤْتَزِراً كَفَنِی شَاهِراً سَیفِی مُجَرِّداً قَنَاتِی مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدَّاعِی فِی الْحَاضِرِ وَ الْبَادِی؛ خدایا اگر بین من و او مرگی که بر بندگانت حتم و قطعی ساختی حائل شد، کفن پوشیده از قبر مرا بیرون آور، با شمشیر از نیام برکشیده و نیزه برهنه، پاسخگو به دعوت آن دعوتکننده، در میان شهرنشین و بادیهنشین.»
🔸️ما باید آنقدر پابرجا باشیم كه بگوییم اگر در زمان حیات هم توفیق نداشتیم که به شهادت برسیم، آرزو داریم که بعد از ظهور شما در رجعت برگردیم؛ فَأَخْرِجْنِی مِنْ قَبْرِی؛ خدایا! من را دوباره زنده كن و از قبر دربیاور درحالیکه كفنم را بهصورت لُنگ بسته باشم و شمشیرم را كشیده باشم؛ «مُؤْتَزِرا کَفَنِی شَاهِرا سَیْفِی»
🔸️اگر نوكر امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) هستی باید اینطوری باشى؛ «شَاهِرا سَیْفِی مُجَرِّدا قَنَاتِی؛ سلاحم را كاملاً آماده و برهنه كرده باشم و از غلاف درآورده باشم.» اگر به زبان امروزی بخواهم بگویم، دستم روى ماشه باشد؛ طورى از قبر دربیایم كه دستم روى ماشه باشد؛ «مُجَرِّدا قَنَاتِی»
🔸️نوكر امام زمان(عجل الله فرجه الشریف) آرزویش این است كه اینگونه باشد. هر روز عهد مىبندد كه: «خدایا! من مىخواهم اینگونه باشم.» آنوقت كسى كه اینگونه باشد، حاضر می شود كه به خاطر یك توهین یا یك سیلى خوردن، دست از وظیفهاش بكشد و از نوكرى امام زمان(عجل الله فرجه الشریف) استعفا بدهد؟!
🔺️ بیانات آیت الله مصباح یزدی(قدس سره)، ۱۳۸۲/۰۶/۰۱
متن و صوت کامل جلسه
📱 @mesbahyazdi_ir
10.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ پس از شکست مفتضحانه فراخوانهای ربع پهلوی برای کشاندن مردم به خیابان، دایره حملات به او، به حلقه سلطنتطلبان گسترش یافت!
☑️ اعترافات سلطنتطلبان: مگر مردم مغز خر خوردهاند سیستمی را قبول کنند که رهبرش رضا پهلوی است؟/ حتی یک نخبه سیاسی حاضر نیست کنار شاهزاده بنشیند؛ هر کس با او ائتلاف کند، مورد طرد مردم قرار خواهد گرفت/ مردم حاضر نیستند به کف خیابان بیایند که شخصی مثل رضا پهلوی به ایران برگردد!
تکلیف اون بدبختهایی که به چاهزاده وکالت داده بودند، چی میشه؟ خصوصا چند تا بازیگر فراری از ایران؟
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
virasty.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از بصیرت
25.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حرفای جالب دهههشتادیها درباره چندتا نخبه ایرانی
و کارای برگریزونی که انجامدادن!
🆔 @Baseeratt
2.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ گفتار قابل تأمل از مرحوم آیت الله بهجت(ره) درباره نحوه برخورد با پیروان کسانی که در حق اهل بیت(ع) ظلم کردند.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
.
♻️ ظاهر مردم، باطن مسئولین
مرد فقیرى بود که ...
همسرش کره مىساخت.
زن کرهها را به شکل قالبهای یک کیلویى میساخت و مرد آن ۱را به یکى از بقالىهای شهر مىفروخت و مایحتاج خانه را مىخرید.
روزى مرد بقال به اندازه کرهها شک کرد و آنها را وزن کرد.
اندازه هر کره ۹۰۰ گرم بود! عصبانى شد و به مرد فقیر گفت:
دیگر از تو کره نمىخرم، تو کره را به عنوان یک کیلو به من
مىفروختى در حالى که وزن آن ۹۰۰ گرم است!
مرد فقیر سرش را پایین انداخت و گفت: ما ترازویی نداریم.
چندی قبل یک کیلو شکر از شما خریدیم و آن را به عنوان وزنه قرار میدادیم.
پن: بسیاری از اتفاقات کف جامعه، محصول تصمیماتی است که قبلا مدیران امروز گرفتهاند. به عبارت امام معصوم، ظاهر مردم باطن مسئولان است.
🔺برای دیدن یادداشتهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی
10.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
رییس جمهور محترم!
وزیر محترم اقتصاد!
رییس محترم بانک مرکزی!
از دولت قبل توقعی نبود و اساسا آن دولت وظیفه خودش را این میدانست تا بر خلاف توصیههای امام و رهبر جامعه عمل کند. در دولت شما چرا در برابر بنگاهداری بانکها نه تنها قیام نشد که جمله رهبر انقلاب هم بر یک دیوارنگاره تحمل نشد؟!
👈 یادداشتهای حمید رسایی را (اینجا) بخوانید
.
4.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ گزارشی از پایین کشیده شدن دیوارنگاره میدان ولیعصر با موضوع بنگاه داری بانکها
حرف صریح و دقیق مقام معظم رهبری که سالها در عرصه عمل خاک میخورد حتی دیگر روی بیلبورد شهری هم تحمل نمیشود و اختاپوس بانک های مالساز و بنگاهدار زورشان به حرف رهبری هم میچربد! دولت انقلابی، مجلس انقلابی، شهردار تانک و انقلابی! چرا یک جمله تحمل نشد؟! فرمان دست کیست؟
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
virasty.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
.
♻️ دیوارنگاره میدان ولیعصر درباره جمله امام خامنهای (بانکها غلط میکنند بنگاهداری کنند) بعد از اعتراض بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در جلسه دولت خطاب به شهردار تهران، با دستور شهردار پایین کشیده شده! دولت و شهردار هم که انقلابی!
واقعا اگر در دوره روحانی و شهرداری اصلاحطلبان این اتفاق افتاده بود رسانههای اصولگرا چه میکردند؟! چرا اعتراضی نیست! دولت و شهرداری باید پاسخ دهند چرا حتی یک تابلو تحمل نشده؟ فرمان اقتصاد دست کیست؟
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰 موج مرده اغتشاش/ بخش اول
🔸در سالگرد فتنه و آشوب پاییز ۱۴۰۱: ایران اسلامی، آرام و در مسیر پیشرفت
✍مهدی جمشیدی
🔹یک سال از اغتشاشات ۱۴۰۱ گذشت. در جریان آن ناآرامیها، تحلیلگران اجتماعی و متعاقب آن، روشنفکران کوشیدند تا صورتبندی هایی از چرایی وقوع آن و مسیری که در آینده طی خواهد کرد، ارائه کنند. اما تحلیلهایی که برخی روشنفکران از این وقایع به دست دادند با آنچه در واقعیت جامعه رقم خورد، فاصله بسیاری داشت؛ به عنوان مثال مدعی شدند که دهه هشتادیها از گفتمان دینی و انقلابی فاصله گرفتهاند، انقلابی زیرپوست جامعه در حال وقوع است، مردم نوعی سبک زندگی را مطالبه دارند که در چهارچوب گفتمان اسلامی نمیگنجد و... حال یک سال پس از این وقایع میخواهیم این فرضیهها و روایتسازیها را بررسی کنیم و ببینیم که چرا اینقدر از واقعیت جامعه ما فاصله داشتند و دلیل اینکه برخی روشنفکران ما از درک واقعیت جامعه ایران ناتواناند، چیست؟
🔻 متفکرانی که با «نظریههای عالم تجدد» میاندیشند
از زمانی که جریان روشنفکری در ایران شکل گرفت، یعنی از دوره مشروطه به بعد، همواره ما یک معضل جدی در نسبت با این جریان نوپدید داشتیم. روشنفکران ایرانی نه فقط تلاش میکردند جامعه را در چهارچوب «نظریههای عالم تجدد» فهم کنند بلکه ما را یک جامعه محتاج تجدد قلمداد میکردند و در صدد بودند تا جامعه را از مسیر تاریخی و طبیعی خود که بومی و اینجایی بود، خارج کنند.
🔹جریان روشنفکری، این نیروی اجتماعی و البته سیاسی، در حقیقت از نظر چهارچوبهای فکری و انگارههای نظری، وابسته به عالم تجدد و برآمده از آن است. او هویتی «آنجایی» دارد و میکوشد «اینجا» را هم «آنجایی» کند و در خوشبینانهترین حالت، غایت او ترکیب سنت و تجدد است و درصدد است هویت اجتماعیای را ساخته و پرداخته کند که مضمون و غایات تجددی دارد اما به پارهای از شئون و ساحات سنتی بسنده میکند که البته خنثی و صوری و فاقد قدرت بسیج اجتماعی است.
🔻کجروایتهایی از جامعه ایران
جریان روشنفکری در ایران به دلیل اینکه همواره بر اساس «الگوی معرفتی تجدد» اندیشهورزی کرده است اغلب معنایی را بیگانه از واقعیات اجتماعی ما برساخت کرده و از این رو، در فهم دقیق و تحلیل واقعیت جامعه ایران ناتوان بوده است، چرا که چهارچوب نظری آنان نه تنها کمکی به فهم جامعه ایران نمیکند بلکه آن را تحریف هم میکند.
🔹از همین رو است که گاه با کجروایتهایی از جامعه ایران از سوی روشنفکران مواجه میشویم که با حرکت تاریخی و طبیعی جامعه ما نه تنها سازگاری ندارد بلکه تضادهای جدی دارد. بنابراین بیراه نیست اگر بگوییم که آنچه برخی روشنفکران در توصیف جامعه ایران میگویند، گاه آنقدر دور از واقعیت جامعه ماست که بیشتر طلب و خواست ذهنیشان به نظر میرسد. از این رو است که معتقدیم حائل شدن روشنفکران، میان ما و جامعه گاه باعث اغتشاش مفهومی و دوری ما از واقعیات جامعهمان شده است.
🔻آنان که بازیگردان اتفاقات ۱۴۰۱ شدند
پس از انقلاب اسلامی، ما با اولین نیروی تجددی که مواجه بودیم، دولت موقت و نهضت آزادی بود که شور و حرارت انقلاب با حضور شخص امام خمینی(ره) باعث به حاشیه رفتن آنان شد. اما در اواخر دهه شصت، نیروهایی که شاید حاصل بازسازی نهضت آزادی بودند، در قالب چپ اسلامی و حتی غلیظ تر از آنان حرکت اصیل انقلابی را از مسیر خود خارج کردند و در دهه هفتاد قدرت را به دست گرفتند.
🔹 در اواخر دهه هشتاد یک فتنه جدی اجتماعی را به وجود آوردند و نهایتاً در ۱۴۰۱ ما شاهد بازخیزی این جریان بودیم. منتها این بازخیزی، یک تفاوتی با دورههای قبل داشت و آن، اینکه نیروی روشنفکری چه آنان که در عرصه عمومی بودند و چه آنان که در ساختار سیاسی حضور داشتند، همگی در پشت صحنه، بازیگردان اتفاقات ۱۴۰۱ شدند و نیروهای بیتجربه و فاقد پیشینه کنشگری اجتماعی و مدنی را جلو انداختند.
🔹 نکته دوم اینکه مسأله را از سطح «سیاسی» تغییر دادند و به سطح «سبک زندگی» بردند، یعنی نزاعی که ۱۴۰۱ شکل گرفت، نزاع بر سر سبک زندگی بود. ما در اغتشاشات ۱۴۰۱ با یک تکه بسیار کوچک از دنباله عالم تجدد در جامعه ایران مواجه بودیم که میخواست به اسم «تکثرگرایی» به سبک زندگی خود رسمیت ببخشد. در روایت آنان، جامعه ایرانی، طبقات و اصناف مختلفی هستند و هیچ نخ تسبیح و محور واحدی ندارند، بلکه جامعه را تکه تکه و پاره پاره میدیدند که هیچ امری نمیتواند مقوم این تکهها شود.
ادامه در بخش دوم👇
https://eitaa.com/5947/1257
🔻به کانال هفتهنامه ۹دی بپیوندید🔺
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a