eitaa logo
حمید رسایی ✔️
115.4هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
4.6هزار ویدیو
115 فایل
♻ خوش آمدید ✔ اینجا کانالی است برای اطلاع از تحلیل‌ها، یادداشت‌ها و عکس نوشت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی مدیر مسئول هفته‌نامه ۹ دی حجت الاسلام حمید رسایی ✔ ارسال پیام در ایتا: @daftar_rasaee ✔ انتشار تبلیغات: eitaa.com/joinchat/3903717649Cb244aa9a7a
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمد کرباسی
🔴 جناب استاد ‎خسرو پناه! بی‌اطلاعی شما از متن قانون، خوراک رسانه‌های معلوم‌الحال را تامین کرد. 🔹حقیر چند شب پیش، اهم مفاد قانون حجاب را تبیین نمودم که صوت آن هنوز روی کانال موجود است. مراجعه کرده، گوش فرا دهید! 🔹نقدا راجع به اشکالی که مطرح کردید، تبصره ۲ ماده ۵۴ را مطالعه فرمایید! 🔹درضمن فرموده‌اید این متن چون هنوز ابلاغ نشده قانون نیست و لایحه است!! 🔹مستحضر باشید متن مصوب مجلس پس از تایید شورای نگهبان، است که توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود. اگر رئیس جمهور ابلاغ نکرد، رییس مجلس موظف است رأسا ابلاغ کند. 🔹با کمال احترام، این سطح از بی‌اطلاعی جنابعالی در جایگاه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بسیار تأسف برانگیز است! •┈┈••✾••┈┈• ✔️حجت‌الاسلام محمد کرباسی https://eitaa.com/joinchat/3069379539C268a435227
5.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ رئیس جمهور بی‌اطلاع از اوضاع و احوال کشور و ناآشنا به قانون، طبعا معاون حقوقی‌ بی‌اطلاعی مثل خودش را بکار می‌گیرد! واقعا تا این حد خطا و اشتباه و بی‌اطلاعی از معاون حقوقی رئیس جمهور پذیرفته نیست. 👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ پزشکیان: با دستور نمی‌توانیم کسی را هدایت کنیم/ با امر و نهی هم نمی‌شود جامعه را هدایت کرد. ✍️ استاد حفظ‌خوانی قرآن و نهج‌البلاغه، کلیه آیات و روایاتی که به صورت امر و نهی آمده را انکار کرد! آقای پزشکیان در زمان تصویب دو قانونی (قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس و قانون عفاف و حجاب) که امروز با آن مخالفت می‌کند، نماینده مجلس بود اما حتی یک کلمه در مخالفت با این قوانین صحبت نکرده، استدلال نکرده، تلاش نکرده و ... اما امروز آنها را پر از اشکال می‌داند و از عمل به آنها سرباز می‌زند! 👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ مخالفت با قانون، مخالفت با اسلام است! امام خمینی: کسانی که با مصوبات مجلس بعد از اینکه شورای نگهبان نظر خودش را داد باز مخالفت می‌کنند، اینها دانسته یا ندانسته با اسلام مخالفت می‌کنند. 👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ هر کس آقا را خیلی دوست داره این ۳۰ ثانیه را ببینه... 👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ مراقب این خطر باشیم! ⬅️ ...خیال نکنیم هر چه ما می‌فهمیم، حتما او هم باید مثل ما بفهمد و عمل کند، این خطر دارد! 🔺بیانات علامه مصباح یزدی (قدس سره) درباره نعمت رهبری و ضرورت اطاعت از ایشان، ۱۳۹۷/۰۴/۱۴ 👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
جلسات بررسی مرحله اول بودجه به اتمام رسید و لایحه دولت بعد از بررسی مجلس به شورای نگهبان رفت. مرحله دوم بررسی بودجه پس از تصویب نهایی احکام بودجه، با ارائه جداول در حدود اواخر دی انجام می‌شود. حمید رسایی در روزهای پایانی بررسی مرحله اول چند پیشنهاد داشت👇👇👇
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
7.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ حمید رسایی در مجلس: همه از ناترازی در بنزین و گاز و برق حرف می‌زنند ولی کسی از ناترازی جیب مردم حرف نمی‌زند / با پیشنهاد حمید رسایی یارانه پردرآمدها در سال ۱۴۰۴ قطع شد. 👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
7.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ پیشنهاد حمید رسایی درباره افزایش حقوق: افزایش حقوق به صورت پلکانی و معکوس باشد. کمترین حقوق بیشترین افزایش را داشته باشد نماینده مردم تهران در مجلس: 🔹در حال حاضر تورم حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد است، با این شرایط، دولت در لایحه بودجه سال آینده میزان افزایش حقوق را ۲۰ درصد به صورت مساوی در نظر گرفته است. 🔹 افزایش ۲۰ درصدی یکسان حقوق به این معناست که اگر کسی الان ۵۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند، در سال آینده حقوقش به ۶۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد اما کسی که کف حقوق یعنی ۱۰ میلیون تومان می‌گیرد، حقوقش در سال بعد ۱۲ میلیون تومان می‌شود. پیشنهاد این است که کف حقوق ۵۰ درصد افزایش داشته باشد و بقیه توسط دولت تنظیم شود. این به عدالت نزدیکتر است. پس از پیشنهاد رسایی با توجه به نکات قابل طرح در این باره، موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق برگشت. 🔹️این پست را ببینید: https://eitaa.com/rasaee/16990 👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. ♻️ پیشنهاد رسایی برای شیوه افزایش حقوق کارکنان دولت / این پیشنهاد توسط رییس مجلس به دلیل عدم تطبیق با برنامه متوقف شد! 👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
🔻فهم مقاومت در آیینۀ نزاع دو تاریخ 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. یکی از مهم‌ترین سرچشمه‌های فکریِ ایجاد تنبّه و تذکّر نسبت به این‌که تولّد انقلاب اسلامی، موجب واژگون‌شدگیِ چرخ تاریخ و سیر تحوّلات اجتماعی و به‌حرکت‌درآوردن آن در مسیر معکوس گردید، استاد بزرگوار ما، دکتر کچویان است(از جمله، نگاه کنید به: کندوکاو در ماهیّت معمایی ایران، ص۸). ایشان در قالب علم اجتماعی، مسألۀ یادشده را بیان و ریشه‌شناسی کرد و در نهایت، به طرح متفاوتی از فلسفۀ تاریخ دست یافت. در اینجا بود که دریافتیم باید برای این انقلاب، نوع متفاوتی از «فلسفۀ تاریخ» را پدید آورد؛ چراکه این انقلاب، جابجایی بزرگ در آدم و عالَم به وجود آورده و دیگر نمی‌توان در چهارچوب چشم‌اندازهای نظریِ رایج، به فهم و پیش‌بینی آن همّت گمارد و حقایق مکتوم را درک کرد. پیش از ایشان، علامه مطهری - رضوان‌الله‌تعالی‌علیه- از عهدۀ بیان و تحلیل این خودآگاهی معرفتی برآمده بود و رگه‌های بسیار تعیین‌کننده‌ای را دربارۀ آن آشکار ساخته بود که نقطۀ آغاز فهم قدسی از انقلاب اسلامی و تاریخ پساانقلابی به شمار می‌آید. این در حالی است که نیروهای سکولار، هیچ‌گاه به این حقیقت نظری که در آیینۀ واقعیّت، متجلّی شده بود، اعتنا نکردند و از محاسبات و معادلات تجدّدی نگسستند. این‌چنین است که همواره در طول دهه‎های گذشته، با دو گونه فهم از انقلاب و تحوّلات آن روبرو بوده‌ایم و حاکمیّت و عرصۀ فکری، معرکۀ نزاع و تقابل این دو فهم متعارض بوده است. این‌که چه کسی انقلابی یا غیرانقلابی است را باید در ضریب وفاداری‌اش به هر یک از این دو فهم، جُست و از این منظر، موقعیّت و جغرافیای او را شناسایی کرد؛ نه بر اساس معیارها و مرزهای سیاسی که نیروهای سطحی‌نگر و قدرت‌مدارِ وادی سیاست، آنها را می‌آفرینند و رسمیّت می‌بخشند. چه‌بسا کسانی در درون جریان اصول‌گرایی که خویش را انقلابی می‌انگارند، اما نسبت به این فهم، بیگانه هستند و در چهارچوب تجدّدی، انقلاب را فهم می‌کنند. [دوم]. سخنان رهبر معظّم انقلاب دربارۀ وضع سوریه و مقاومت و ایران، برخی را متعجّب ساخته است که ایشان چگونه با «قطعیّت» و «حتمیّت» دربارۀ تحوّلات منطقه و جهان، اظهارنظر می‌کنند و این‌چنین، زنجیرۀ رویدادهای آینده را جزمی و محتوم می‌انگارند. خاستگاه این داوری‌های پیامبرگونه چیست و چرا ایشان دربارۀ آینده‌ای که به‌شدّت شکننده و درهم‌پیچیده و رنگ‌پذیر است و متغیّرهای متعدّدی در صورت‌بندی آن مدخلیّت دارند، این‌گونه جزمی و قطعی، نظر می‌دهند؟! باید این فهم را به همان فلسفۀ تاریخی که از آن سخن به میان آمد، ارجاع داد و در سایۀ آن، موجّه انگاشت. این فلسفۀ تاریخ، تاریخ تجدّدی را در پایان راه خویش تصویر می‌کند و تاریخ دینی را غالب و حاکم می‌انگارد و انقلاب اسلامی را همچون نقطۀ شروع، یک فصل جدیدِ تاریخی قلمداد می‌کند. تاریخ تجدّدیِ غالب، به زیر کشیده شده و دیگر توان ایستادن و استعمارگری و بسط و سیطره ندارد و می‌رود که تمام بشود. نظریۀ شرقی‌شدن قدرت نیز همین سخن را می‌گوید و به یک چرخش تاریخی اشاره دارد. البته این چرخش، بسیار دشوار است، اما آنچه که در طول صد سالۀ اخیر در درون عالَم اسلامی به وقوع پیوسته، حاکی از تثبیت‌شدگی این چرخش است. ما در متن یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم و به هر سو که می‌نگریم، قطعه‌های تکمیل‌کنندۀ آن را مشاهده می‌کنیم. این قطعه‌ها در ذیل آن فلسفۀ تاریخِ قدسی، معنا می‌یابند و یک چشم‌انداز متمایز را ترسیم می‌کنند. [سوم]. و اما قطعه‌های مخالف و نقیض، نمی‌توانند این سیر تاریخی را تغییر بدهند و پیچ تاریخی را با امتناع روبرو سازند. ما از وضع امتناع، عبور کرده‌ایم و دورۀ امکان‌ها و گشودگی‌ها فرارسیده است. هر آنچه که به‌عنوان قطعه‌های تاریخیِ معارض و متضاد، جلوه‌گر می‌شوند، تلاش‌هایی هستند برای ممانعت از تحقّق پیچ تاریخی، اما در عمل و در بلندمدّت، ناکام و علیل هستند و نمی‌توانند پیچ تاریخی را ببلعند. ممکن است ما با تأخیر روبرو بشویم و یا نیروهای تاریخی، جایگزین بشوند و در درون عالَم اسلامی، نیروهایی به قدرت فزون‌تر و کنشگری فراتر دست یابند، اما در کلّیّت این تاریخ، تغییری حاصل نخواهد شد. این تاریخ از جهت این‌که پُرحادثه و نوسانی است، لرزان است، اما این واقعیّت‌ها، جزئی و موردی هستند و نمی‌توانند تقدیر تاریخی را دگرگون کنند. در سطح کلّیّت تاریخی و برآیندها و افق‌ وسیع، باید از «تاریخِ بی‌بازگشت» سخن گفت و تجدّد را در معرض زوال و فنا انگاشت و باور کرد که عهد قدسی، در حال برآمدن در گسترۀ جهانی است. آنان که اسیر جزئیّات و تلاطم‌های روزمرّه و قطعه‌های لرزان می‌شوند، نمی‌توانند سیر حرکتِ حتمیِ مبتنی بر فلسفۀ تاریخِ دینی را درک کنند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60