eitaa logo
حمید رسایی ✔️
117.6هزار دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
4.8هزار ویدیو
116 فایل
♻ خوش آمدید ✔ این کانال برای اطلاع از تحلیل‌ها، یادداشت‌ها و عکس نوشت‌های نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیر مسئول هفته‌نامه ۹دی حجت الاسلام حمید رسایی است ✔ ارسال پیام در ایتا: @daftar_rasaee_1 ✔ انتشار تبلیغات: eitaa.com/joinchat/3903717649Cb244aa9a7a
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمدعلی رامین
🔰چرا مخالفان ولی‌فقیه گرفتار نفاق می‌شوند؟ ✍️پاسخ به این پرسش، زوایای پیدا و پنهان فراوان دارد؛ از جمله این‌که چون ولی‌فقیه بر صراط حق و عدل حرکت می‌کند، مبارزه علیه او، شخص مخالف را از همان ابتدا به تعارض با عقل سلیم و فهم معقول، سوق می‌دهد و به سرعت گرفتار قضاوت ناعادلانه و نفاق درونی و مغالطه و دغلبازی بیرونی می‌کشاند و هرچه در این مسیر بیشتر لجاجت کند، به انحطاط عمیق‌تری تن می‌دهد. ✔️یکی از کسانی که با وجود تلاش چندین ساله دوستان خیرخواهش، صرفاً بخاطر عجب و غرور و کبرش، اسیر بغض و کینه پایان‌ناپذیر در ضدیت با انقلاب ملت ایران شده و قیام ایرانیان در برابر استبداد پهلوی و استکبار صهیونیِ مثلث شیطانی «آمریکاانگلیس اسرائیل» را مردود و باطل می‌پندارد، هر بار با اظهارفضلی جاهلانه به چنگ‌اندازی علیه ساحت ولایت‌فقیه دل‌خوش می‌دارد. 👈وی با آشکار شدن عوارض منفی دولت دغلکار روحانی بر مملکت که همواره مورد حمایت ایشان بود، مبارزه با جمهوری اسلامی را از شگرد پنهان کاری پیشین خارج کرده و در تلاش است که با انکشاف باصطلاح «ادله شیعی»، نظریه اشرار یهودی را بر شیعیان تحمیل کند که «هیچکس اجازه ندارد بنام خدا حکمرانی و فرمانروایی نماید، زیرا فقط صهیونیست‌ها مجازند، باذن یهوه، بر جهانیان حکومت مطلقه برانند و سایر آدمیان را، به مثابه طفیلی قوم یهود، بر روی زمین تحت سلطنت بلامنازع خود درآورند». 👆این فرد که سابقاً در جبهه انقلاب اسلامی، مورد احترام و محبت بود، در آخرین نوشتار خود، به کشفی تازه دست یافته و نوشته: «دو نظر کاملا متضاد از دو ولیّ‌فقيه درباره مهندس بازرگان»؛ در حالی که آشکارا به تحریف واقعیات پرداخته و یک دروغ موذیانه را بر مخاطب ناآگاه خود القاء کرده است: 🔰ایشان به بهانه ۳۰ دیماه، سالمرگ مهدی بازرگان، از مبارزان محترم قبل از انقلاب و از منتقدین رژیم پهلوی، که بعد از خیانت به انقلاب اسلامی و همگرایی با آمریکا، از نخست وزیری جمهوری اسلامی استعفا داد و با استمرار ضدیت لجوجانه با انقلاب، از صحنه مدیریت کشور حذف شد، ضمن عباراتی غلوآمیز درباره آن مرحوم، یک شیطنت ژورنالیستی را، که شگرد قدیمی خودش هست، به کار گرفته و دو مطلب از امامین امت اسلامی طی چهل سال اخیر را نابجا و نامربوط در کنار هم قرار داده تا ثابت بکند، حداقل در‌باره یک شخص، میان قضاوت دو ولی‌فقیه «تضاد» وجود دارد؛ 📌نویسنده‌ی خیلی باهوش قصه‌ی ما، ابتدا مطلبی از امام خمینی را نقل کرده که ارزیابی نهایی معظم‌له نسبت به آثار منفی آمریکاپرستی و القاءآت مخرب مهدی بازرگان طی سال‌های نخست‌وزیری و حضورش در مجلس خبرگان قانون اساسی و مجلس شورای اسلامی، آشکار شده بود که چیزی جز نفاق و خیانت و ناجوانمردی در گفتار و نوشتار و رفتار بازرگان دیده نمی‌شود؛ در حالی که همین نویسنده‌ی باهوش، بخشی از متن پیام تسلیت امام خامنه‌ای به مناسبت فقدان بازرگان را که صرفاً به تاثیرات مثبت آن فقید در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرده بودند را با تحلیل امام خمینی مقایسه کرده که به غایت غلط و باطل است؛ چرا؟... زیرا: ➕اولاً؛ این دو متن از امامین امت در‌باره دوجنبه‌ی متضاد از یک شخصیت سیاسی در دو مقطع قبل و بعد از انقلاب‌اسلامی است. ➕ثانیاً؛ امام خمینی هم در تأیید و پذیرش همین تلاش‌های قبل از انقلاب «مهدی بازرگان» که مورد تأکید امام خامنه‌ای است، وی را به عنوان «نخست‌وزیر انقلاب‌اسلامی» منصوب کرده بودند. ➕ثالثاً؛ وقتی بازرگان در یک مصاحبه با نشریه کیان، برای تخریب چهره انقلاب‌اسلامی، ملت ایران و مسلمانان را «خسرالدنیا والآخره» نامیده بود، امام خامنه‌ای در بیانی صریح و قاطع، مواضع مهدی بازرگان را برای ناامید ساختن ملت ایران، در راستای تهاجم فرهنگی آمریکایی دانسته و شخص وی را «خسرالدنیا والآخره» دیدند. ➕رابعاً؛ بر اساس این که پیشینه شخصیت هایی امثال مهدی بازرگان مثبت بوده و به همین دلیل به مناصبی در نظام مقدس جمهوری‌اسلامی رسیدند، لیکن بعدها ناسپاسانه به انواع خیانت‌ها روی آوردند، امام خمینی در وصیتنامه خود جمله معروفی در‌باره «تغییر ماهیت مواضع شخصیت‌ها» ذکر فرمودند: ملاک، حال فعلی افراد است و «میزان در هرکس، حالی فعلی اوست». ✅بنابراین، مواضع دو «امام امت»، حتی در مورد همین شخص نیز، هم کاملاً در یک راستایند و هم عین حقیقت هستند؛ لذا این دوست سابق که در دشمنی با جمهوری‌اسلامی یکه تاز شده، هرچه بیشتر در تخریب قیام مسلمانان علیه استبداد و استکبار مثلث «آمریکاانگلیس اسرائیل» در ضدیت با امام خمینی و امام خامنه‌ای تلاش و تقلا کند، فقط تناقضات رفتاری و تعارضات فکری و روانی خودش را افشا خواهد کرد و بس. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا ✍️محمدعلی رامین/ هفتم بهمن ماه ۱۴۰۱ صفحات مجازی محمدعلی رامین: eitaa.com/maramin ایتا splus.ir/mohammadali_ramin سروش
. ♻️ ترفند شرکت‌های خودروساز برای کاسبی بهتر و بیشتر / دستگاه‌های نظارتی چه می‌کنند؟ چه کسی باید از حقوق اقشار ضعیف دفاع کند؟ 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
. ♻️ آیا هنوز تردید داریم که تکلیفمان در موضوع حجاب چیست؟ 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
. ♻️ داستان شنیدنی پدر یکی از بازیگران سینما وقتی خردسال بودم،‌ بی‌حجابی شده بود و مادرم هنوز چادر سیاه به سر می‌کرد. مادرم از این چادرهایی که کمربند داشت، سر می‌کرد و بسیار هم قوی بود و سرپنجه‌های بسیار قدرتمندی داشت. تفرش که می‌رفتیم، مادرم شاخ گاو را می‌گرفت و روی گرده گاو می‌پرید! الان که من این گاوبازها را می‌بینم، می‌گویم که مادرم گاوبازی بلد بود. وی این قدر قوی بود که فرش را با یک دست می‌گرفت و تکان می‌داد! وقتی مادرم دستم را می‌گرفت تا مرا به مدرسه ببرد، هیچ قدرتی نمی‌توانست از دستش فرار کند. روزی داشتیم با مادرم از گذرخان به طرف خانه‌مان در کوچه حرم می‌رفتیم و اداره پدرم هم برِ خیابان ارم، نزدیکی‌های کوچه ارگ بود. عزیزالله بیک که پاسبان محله بود،‌ آمد که چادر مادرم را بردارد، هرچه کرد بکشد، نتوانست چون گرفته بود. من هم همراهش بودم و آن زمان خیلی خُرد بودم. در طول خیابان، جدال این زن غریبه چادرسیاه با این پاسبان سرخ‌موی وحشتناک، تا آنجا که اداره پدرم بود،‌ جریان داشت. کاسب، رهگذر و ... هم بودند، ولی جوانمردی نبود که بیاید مادرم را از دست این غول بیابانی نجات دهد! من هم پیوسته یک طرف چادر مادرم را گرفته بودم و مثلاً می‌خواستم کمک کنم که پاسبان نتواند بکشد. خلاصه به کوچه ارگ رسیدیم و کسی به پدرم خبر داد. آنجا بود که چادر را از سر مادرم کشیده بود و پنجه‌های مادرم توی چادر بود و آن هم پاره شد! همین‌طور قسمت زیادی از چادر لوله شده بود و نمی‌توانست آن را بکشد. در همین حال پدرم رسید و به طرف عزیزالله بیک حمله کرد. او به پدرم گفت: «آقا، من را از نان خوردن می‌اندازند، چه خاکی به سرم بکنم؟» مادرم را از چنگ او درآورد و به خانه برد. پدرم می‌گفت که ممکن است به رئیس شهربانی گزارش داده باشند و مرا از کار بیکار کنند. من این صحنه را در چندین منظومه‌ام توصیف کرده‌ام و غربت مادرم در آن لحظه، هرگز از خاطرم محو نمی‌شود. آن زمان مسیر جدال مادرم با پاسبان، برایم بسیار طولانی بود ولی حالا که از همان مسیر رد می‌شوم، می‌بینم یک راه چند دقیقه‌ای است! این مسیر برای من در عالم خردسالی، یک سال طول کشید تا سایه حمایت پدرم آمد و ما را از دست این غول بیابانی نجات داد. ده‌ها خاطره این‌جوری در خاطرم مانده است و به همین دلیل مجموعه‌ای از اضطراب‌ها شده‌ام. من این قصه را در کنگره بازار که در تبریز برگزار شد، تعریف کردم. کنگره‌ای تشکیل داده بودند (خارجی‌ها هم بودند و ترجمه می‌کردند) که من در آنجا دو قصه از زمان رضا شاه نقل کردم که بعضی‌ها دوست نداشتند بشنوند. یکی از آن قصه‌ها، همین موردی بود که عرض کردم. گفتم: «من نمی‌دانم این مسلمان‌ها در شهر قم کجا بودند و چه می‌کردند؟ مادرم فریاد می‌کشید و جدال می‌کرد و مثل یک ببر سوزن‌خورده می‌غرید، ولی هیچ کس از دکانش بیرون نیامد!» در ضمن طبقات دیگری هم (نمی‌خواهم اسم آنها را بگویم) در حال عبور بودند ولی کاری نکردند. کتابخانه ملی کتاب «شاعر مشتعل؛ خاطرات مظاهر مصفا» را در 232 صفحه و در 200 نسخه منتشر کرده است. پ‌ن: مظاهر مصفا پدر علی مصفا همسر لیلا حاتمی است. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
29.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۰. ♻️ تعلل در برابر کشف حجاب‌ها چه عوارضی دارد؟ / با اقلیت کشف حجاب‌کنندگان چه برخوردی کنیم؟ 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
🔹پیامک شایسته و مطابق وظیفه فروشگاه‌های اتکا به مشتریان خود در باره رعایت حجاب / این کمترین اقدام یک فروشگاه دولتی است در برابر واجب الهی، قانون کشور و مطالبه افکار عمومی است. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ وقاحت مسئول یک داروخانه در آمل/ وزارت بهداشت و دادستان آمل منتظر چی هستند؟! مسئول داروخانه‌ای در خیابان ولایت آمل وقتی کشف حجاب کرده با تذکر یکی از مراجعه‌کنندگان مواجه می‌شود نه تنها از ارائه خدمت به وی خودداری می‌کند بلکه پس از پرخاشگری، به وسیله عواملش، تذکر دهنده را از داروخانه اخراج می‌کند! وزارت بهداشت و دادستان آمل اگر با این دریدگی‌ها و تخلفات علنی و عمدی برخوردی قانونی نکنند، رسما به دیگر هتاکان سیگنال می‌دهند که ما عرضه دفاع از حکم خدا، قانون و حریم جامعه را نداریم. منتظر اقدامات انجام شده و انتشار آن هستیم. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
♻️ اگر نظام دیکتاتوری شاهنشاهی که مردم هیچ نقشی در آن نداشتند، همچنان باقی بود، وضع کشور بدتر از این بود. پیشاپیش دهه فجر مبارک باد! ‌‌‌‌ ‌‌‌‌ ‌ 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰حرف‌ خدا یا هوس زمانه؟ 🔸تذکر رهبر انقلاب در دیدار با اعضای سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به ترجیح شبه‌مصالح عرفی بر حقایق شرعی ✍ مهدی جمشیدی 🔹رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی گفتند: «دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی-تبلیغی باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه، نباید از جنجال و هوچی‌گری و اتهامات ترسید.» در این باره باید به چند نکته اشاره کرد. 1⃣ مسأله و دغدغۀ فرهنگی ما، استقرار «حرف خدا» است؛ چنان‌که انقلاب در پی تحقّق «احکام فرهنگیِ دین» است و دین عبارت است از ارادۀ تشریعی الهی. سخن انقلاب، سلیقۀ فرهنگیِ برخاسته از یک گرایش نظری یا تمایل سیاسی نیست، بلکه پای حکم خدا در میان است. 🔹از سال‌های آغازین دهۀ هفتاد به این سو، لیبرال‌های وطنی همواره برای ملامت‌کردن خطّ فرهنگیِ انقلاب، تعبیر «تنگ‌نظری» را به کار می‌برند و بر این باور هستند که انقلاب در مسیر جامعه‌پردازی فرهنگی، گرفتار «انقباض» و «فروبستگی» شده است و حاکمیّت به دنبال تحمیل‌کردن «سلایق فرهنگیِ» خود به جامعه است. اینان مدّعی هستند که انقلاب، برداشت خود از دین را اصل قرار می‌دهد و در چهارچوب این برداشت محدود و بسته، می‌خواهد نسخۀ خاصی از دین‌داری را در جامعه برقرار کند. 🔹 این روایت از تفکّر فرهنگی انقلاب، اغلب از این‌که به سراغ خودِ احکام فرهنگیِ اسلام برود و آشکارا آنها را تخطئه کند، پرهیز دارد. این در حالی است که سخن انقلاب، همان حرف خدا است و انقلاب در پی استقرار «قطعیّاتِ فرهنگیِ اسلام» است. در مقابل این چالش، روشنفکری سکولار و نیروهای سیاسی وابسته به آنها، کوشش کرده‌اند تا از طریق نظریۀ «تاریخیّت دین»، نظریۀ «تعدّد قرائت‌ها از دین»، نظریۀ «سکولاریسم» و نظریۀ «نسبیّت ارزشی»، راهی برای کنار نهادن حرف خدا بگشایند. 2⃣ این‌که حرف خدا در «هیچ شرایطی» بر زمین نماند به آن معنی است که نباید گرفتار «توجیه‌های اجتماعی» شد و به‌عنوان «مصلحت اجتماعی»، از ارزش‌ها و احکام دینی عبور کرد. آری، ارزش‌ها در مقام تحقّق خارجی، گاهی دچار «تزاحم» می‌شوند و همواره نمی‌توان همۀ ارزش‌ها را در کنار یکدیگر محقّق کرد و در اینجا باید جانب ارزش‌های اصلی و بنیادی را گرفت، امّا حتّی همین حالت نیز موقتی و گذرا است؛ یعنی این‌گونه نیست که برای همیشه، عنوان مصلحت برقرار بماند و ما توجیهی برای «اجرا نکردن ارزش‌ها» در اختیار داشته باشیم. 🔹 تعارض‌ها، ماندگار نیستند و به‌هرحال، وضع به حال عادی بازمی‌گردد و باید به محض این تغییر، ارزش‌های فرعی را نیز مستقر کرد. پس اصل بر این است که حرف خدا در «هیچ شرایطی» بر زمین نماند و مصلحت‌ها، استثناهای موردی و موقتی هستند، نه قاعده‌ای برای «عبور تدریجی از ارزش‌های دینی». در مقابل، برخی همواره به دنبال «مقیّد کردن حرف خدا» هستند و برای این هدف، به «عرف» و «جامعه» ارجاع می‌دهند تا «امتناع امر دینی» را در تاریخ کنونی به اثبات برسانند، یا دست‌کم، صورتی از دین را بیافرینند که «دین اقلّی» و «دیانت بُرش‌خورده» است. 🔹امّا حکومت دینی نمی‌تواند حرف خدا را در هیچ زمینه‌ای رها کند و آن را با «معیارهای سکولار»، مقیّد سازد. تاریخ انقلاب، «تاریخ حقیقت» است نه «تاریخ مصلحت». باید هرچه که می‌توان از سهم مصلحت در این تاریخ کاست و مجال داد که حرف خدا، ظهور و حضور حداکثری داشته باشد و همچون گذشته، در لابلای صفحات کتاب‌ها مهجور نماند. اگر نیز در جایی احساس می‌شود که «کشش اجتماعی» برای تحقّق بخشی از دین در سطح مطلوب قرار ندارد، باید برای ایجاد میل اجتماعی، چاره‌ای اندیشید، نه این‌که «بی‌درنگ» و «منفعلانه»، جانب عرف را گرفت و حرف خدا را به حاشیه راند. 3⃣ دعوت به نهراسیدن از «جنجال» و «هوچی‌گری» و «اتهامات» به این معنی است که «اجرا کردن حرف خدا»، موجب واکنش منفیِ مخالفان خواهد شد و همواره کسانی هستند که حرف خدا را برنمی‌تابند و می‌کوشند با فضاپردازی و جوّسازی، انقلاب را از تحقّق حرف خدا، منصرف نمایند. 🔹دراین‌حال، انقلاب یا باید از این تهییج و تحریک بهراسد و منفعل و مرعوب شود و به‌عنوان این‌که مصلحت، اقتضای تحقّق این بخش از دین را ندارد، رأی به تعطیل و تعویق آن بدهد، یا باید مقتدر و مستحکم بایستد و فشارها را بکشند و در برابر کج‌روایت‌ها از حرف خدا، روایت راستین بیافریند. انتخاب عمل‌گرایانِ سست‌عنصری که نگران از دست دادن بدنۀ اجتماعی خویش هستند و به «تداوم قدرت خویش» می‌اندیشند نه «تحقّق حرف خدا»، مشخص است. 🔺به کانال هفته‌نامه ۹ دی بپیوندید🔻 http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
حمید رسایی ✔️
. ♻️ وقاحت مسئول یک داروخانه در آمل/ وزارت بهداشت و دادستان آمل منتظر چی هستند؟! مسئول داروخانه‌ای
♻️ داروخانه متخلف پلمب شد براساس اخبار واصله ، پس از اطلاع دادستان و مقام قضایی و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بررسی صحت هتک حرمت به روحانی آمر به معروف در داروخانه‌ای که مسئول آن با گستاخی اقدام به کشف حجاب و اخراج فرد تذکر دهنده کرده بود، این مکان پلمب و پرونده برای سیر مراحل قضایی جهت حکم متناسب با جرم‌های صورت گرفته، در دادگستری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. تشکر از مسئولان بهداشت و درمان و دادستانی آمل 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ اجرای ۲۰۳۰ برای همه ممنوع است 🔰 حمید رسایی: در جلسه مناظره معاونین روحانی و رییسی، خانم ابتکار برخی آموزش‌های معاونت زنان ریاست جنهوری را اجرای سند ۲۰۳۰ دانستند و خانم خزعلی گفتند که "اگر" هم هست، اجرای با تحفظ است. خانم ابتکار معترض می‌شود که چطور برای ما ممنوع و برای شما مصلحت است! لازم است به مسئولین سابق و فعلی یادآوری کنیم که اجرا سند ۲۰۳۰ حتی با تحفظ برای هیچ دولتی جایز نیست و در دولت آقای رییسی هم "اگر" به هر شکلی در حال اجراست، باید پاسخگو باشند. امام خامنه‌ای در این باره فرمودند: «مسئله‌ هم که من گفتم، خیلی مهم است. حالا همین مسئله‌ قضیّه‌ سند ۲۰۳۰ از همین قبیل است؛ این مسئله‌ استقلال است. حالا بعضی‌ها می‌گویند آقا، مثلاً فرض کنیم ما تحفّظ داده‌ایم یا گفته‌ایم فلان‌چیزش را قبول نداریم؛ نه، بحث سر اینها نیست. فرض کنیم در این سند، هیچ‌چیز واضح بیّنی هم که مخالف با اسلام باشد وجود نداشته باشد -که البتّه وجود دارد؛ آنهایی که خیال می‌کنند ما گزارش درست نگرفته‌ایم؛ نه، گزارش‌های ما گزارش‌های درستی است- حرف من این است که نظام آموزشی کشور نباید بیرون کشور نوشته بشود؛ حرف من این است. شما می‌گویید این مثلاً فرض کنید خلاف اسلام ندارد؛ داشته باشد یا نداشته باشد، اینجا ایران است، اینجا جمهوری اسلامی است، اینجا یک ملّت بزرگند. نظام آموزشی ما را چهار نفر در یونسکو یا سازمان ملل یا فلان‌جا بنشینند بنویسند؟ چرا؟ این همان مسئله‌ استقلال است. استقلال ابعادش تا اینجاها است.» ۱۷ خرداد ۹۶ 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6d
. ♻️ ستون سوم اساسا توسط مدیران ستون اول درست شده تا افکار عمومی در برابر ستون دوم مقاومت نکنه و با جان و دل بپذیرد. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1