.
♻️ ظاهر مردم، باطن مسئولین
مرد فقیرى بود که ...
همسرش کره مىساخت.
زن کرهها را به شکل قالبهای یک کیلویى میساخت و مرد آن ۱را به یکى از بقالىهای شهر مىفروخت و مایحتاج خانه را مىخرید.
روزى مرد بقال به اندازه کرهها شک کرد و آنها را وزن کرد.
اندازه هر کره ۹۰۰ گرم بود! عصبانى شد و به مرد فقیر گفت:
دیگر از تو کره نمىخرم، تو کره را به عنوان یک کیلو به من
مىفروختى در حالى که وزن آن ۹۰۰ گرم است!
مرد فقیر سرش را پایین انداخت و گفت: ما ترازویی نداریم.
چندی قبل یک کیلو شکر از شما خریدیم و آن را به عنوان وزنه قرار میدادیم.
پن: بسیاری از اتفاقات کف جامعه، محصول تصمیماتی است که قبلا مدیران امروز گرفتهاند. به عبارت امام معصوم، ظاهر مردم باطن مسئولان است.
🔺برای دیدن یادداشتهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
10.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
رییس جمهور محترم!
وزیر محترم اقتصاد!
رییس محترم بانک مرکزی!
از دولت قبل توقعی نبود و اساسا آن دولت وظیفه خودش را این میدانست تا بر خلاف توصیههای امام و رهبر جامعه عمل کند. در دولت شما چرا در برابر بنگاهداری بانکها نه تنها قیام نشد که جمله رهبر انقلاب هم بر یک دیوارنگاره تحمل نشد؟!
👈 یادداشتهای حمید رسایی را (اینجا) بخوانید
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ گزارشی از پایین کشیده شدن دیوارنگاره میدان ولیعصر با موضوع بنگاه داری بانکها
حرف صریح و دقیق مقام معظم رهبری که سالها در عرصه عمل خاک میخورد حتی دیگر روی بیلبورد شهری هم تحمل نمیشود و اختاپوس بانک های مالساز و بنگاهدار زورشان به حرف رهبری هم میچربد! دولت انقلابی، مجلس انقلابی، شهردار تانک و انقلابی! چرا یک جمله تحمل نشد؟! فرمان دست کیست؟
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
virasty.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
.
♻️ دیوارنگاره میدان ولیعصر درباره جمله امام خامنهای (بانکها غلط میکنند بنگاهداری کنند) بعد از اعتراض بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در جلسه دولت خطاب به شهردار تهران، با دستور شهردار پایین کشیده شده! دولت و شهردار هم که انقلابی!
واقعا اگر در دوره روحانی و شهرداری اصلاحطلبان این اتفاق افتاده بود رسانههای اصولگرا چه میکردند؟! چرا اعتراضی نیست! دولت و شهرداری باید پاسخ دهند چرا حتی یک تابلو تحمل نشده؟ فرمان اقتصاد دست کیست؟
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰 موج مرده اغتشاش/ بخش اول
🔸در سالگرد فتنه و آشوب پاییز ۱۴۰۱: ایران اسلامی، آرام و در مسیر پیشرفت
✍مهدی جمشیدی
🔹یک سال از اغتشاشات ۱۴۰۱ گذشت. در جریان آن ناآرامیها، تحلیلگران اجتماعی و متعاقب آن، روشنفکران کوشیدند تا صورتبندی هایی از چرایی وقوع آن و مسیری که در آینده طی خواهد کرد، ارائه کنند. اما تحلیلهایی که برخی روشنفکران از این وقایع به دست دادند با آنچه در واقعیت جامعه رقم خورد، فاصله بسیاری داشت؛ به عنوان مثال مدعی شدند که دهه هشتادیها از گفتمان دینی و انقلابی فاصله گرفتهاند، انقلابی زیرپوست جامعه در حال وقوع است، مردم نوعی سبک زندگی را مطالبه دارند که در چهارچوب گفتمان اسلامی نمیگنجد و... حال یک سال پس از این وقایع میخواهیم این فرضیهها و روایتسازیها را بررسی کنیم و ببینیم که چرا اینقدر از واقعیت جامعه ما فاصله داشتند و دلیل اینکه برخی روشنفکران ما از درک واقعیت جامعه ایران ناتواناند، چیست؟
🔻 متفکرانی که با «نظریههای عالم تجدد» میاندیشند
از زمانی که جریان روشنفکری در ایران شکل گرفت، یعنی از دوره مشروطه به بعد، همواره ما یک معضل جدی در نسبت با این جریان نوپدید داشتیم. روشنفکران ایرانی نه فقط تلاش میکردند جامعه را در چهارچوب «نظریههای عالم تجدد» فهم کنند بلکه ما را یک جامعه محتاج تجدد قلمداد میکردند و در صدد بودند تا جامعه را از مسیر تاریخی و طبیعی خود که بومی و اینجایی بود، خارج کنند.
🔹جریان روشنفکری، این نیروی اجتماعی و البته سیاسی، در حقیقت از نظر چهارچوبهای فکری و انگارههای نظری، وابسته به عالم تجدد و برآمده از آن است. او هویتی «آنجایی» دارد و میکوشد «اینجا» را هم «آنجایی» کند و در خوشبینانهترین حالت، غایت او ترکیب سنت و تجدد است و درصدد است هویت اجتماعیای را ساخته و پرداخته کند که مضمون و غایات تجددی دارد اما به پارهای از شئون و ساحات سنتی بسنده میکند که البته خنثی و صوری و فاقد قدرت بسیج اجتماعی است.
🔻کجروایتهایی از جامعه ایران
جریان روشنفکری در ایران به دلیل اینکه همواره بر اساس «الگوی معرفتی تجدد» اندیشهورزی کرده است اغلب معنایی را بیگانه از واقعیات اجتماعی ما برساخت کرده و از این رو، در فهم دقیق و تحلیل واقعیت جامعه ایران ناتوان بوده است، چرا که چهارچوب نظری آنان نه تنها کمکی به فهم جامعه ایران نمیکند بلکه آن را تحریف هم میکند.
🔹از همین رو است که گاه با کجروایتهایی از جامعه ایران از سوی روشنفکران مواجه میشویم که با حرکت تاریخی و طبیعی جامعه ما نه تنها سازگاری ندارد بلکه تضادهای جدی دارد. بنابراین بیراه نیست اگر بگوییم که آنچه برخی روشنفکران در توصیف جامعه ایران میگویند، گاه آنقدر دور از واقعیت جامعه ماست که بیشتر طلب و خواست ذهنیشان به نظر میرسد. از این رو است که معتقدیم حائل شدن روشنفکران، میان ما و جامعه گاه باعث اغتشاش مفهومی و دوری ما از واقعیات جامعهمان شده است.
🔻آنان که بازیگردان اتفاقات ۱۴۰۱ شدند
پس از انقلاب اسلامی، ما با اولین نیروی تجددی که مواجه بودیم، دولت موقت و نهضت آزادی بود که شور و حرارت انقلاب با حضور شخص امام خمینی(ره) باعث به حاشیه رفتن آنان شد. اما در اواخر دهه شصت، نیروهایی که شاید حاصل بازسازی نهضت آزادی بودند، در قالب چپ اسلامی و حتی غلیظ تر از آنان حرکت اصیل انقلابی را از مسیر خود خارج کردند و در دهه هفتاد قدرت را به دست گرفتند.
🔹 در اواخر دهه هشتاد یک فتنه جدی اجتماعی را به وجود آوردند و نهایتاً در ۱۴۰۱ ما شاهد بازخیزی این جریان بودیم. منتها این بازخیزی، یک تفاوتی با دورههای قبل داشت و آن، اینکه نیروی روشنفکری چه آنان که در عرصه عمومی بودند و چه آنان که در ساختار سیاسی حضور داشتند، همگی در پشت صحنه، بازیگردان اتفاقات ۱۴۰۱ شدند و نیروهای بیتجربه و فاقد پیشینه کنشگری اجتماعی و مدنی را جلو انداختند.
🔹 نکته دوم اینکه مسأله را از سطح «سیاسی» تغییر دادند و به سطح «سبک زندگی» بردند، یعنی نزاعی که ۱۴۰۱ شکل گرفت، نزاع بر سر سبک زندگی بود. ما در اغتشاشات ۱۴۰۱ با یک تکه بسیار کوچک از دنباله عالم تجدد در جامعه ایران مواجه بودیم که میخواست به اسم «تکثرگرایی» به سبک زندگی خود رسمیت ببخشد. در روایت آنان، جامعه ایرانی، طبقات و اصناف مختلفی هستند و هیچ نخ تسبیح و محور واحدی ندارند، بلکه جامعه را تکه تکه و پاره پاره میدیدند که هیچ امری نمیتواند مقوم این تکهها شود.
ادامه در بخش دوم👇
https://eitaa.com/5947/1257
🔻به کانال هفتهنامه ۹دی بپیوندید🔺
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰موج مرده اغتشاش/ بخش دوم و پایانی
🔸در سالگرد فتنه و آشوب پاییز ۱۴۰۱: ایران اسلامی، آرام و در مسیر پیشرفت
✍مهدی جمشیدی
🔻روشنفکران غوغاسالار
جریان روشنفکری، از آنچه در اغتشاشات ۱۴۰۱ گذشت، چنین روایت کرد که «چارهای جز تکثرگرایی اجتماعی نیست، هیچ هویتی نباید هویت حق و رسمی باشد، برای سبکزندگی و هنجاری اجتماعی نمیتوان یک معیار مشخص قائل شد، همه را آنگونه که هستند باید پذیرفت، جمهوری اسلامی راه را به خطا رفته و تصور کرده که سبک زندگی ایرانی و اسلامی برتر است!»
🔹جریان روشنفکری که چنین ادعاهایی را مطرح میکرد، از این واقعیت غافل بود که زندگی اسلامی ایرانی در درون خود تنوع و تکثر دارد و اینگونه نیست که همه از نظر دیانت در یک مرتبه باشند منتها مسأله این است که عمده و اکثر جامعه ایران نسبت به عالم تجدد، مرزبندی مشخصی دارند و این جماعت اندکی که در ۱۴۰۱ غوغا برانگیختند و روایتپردازی کردند، اقلیتی هستند که با شعار تکثرگرایی پیش آمدهاند. در واقع، خواست آنان زیادهخواهی اقلیت علیه اکثریتی است که همه در دیانت مشترکاند.
🔹در این دیانت کسی ممکن است چادر به سر کند و کسی ممکن است مانتو به تن کند، کسی ممکن است اهل روسری و کسی اهل مقنعه باشد، اما همه در معیارهای اساسی دینی با هم مشترک، متحد و متفقالقولاند.
🔹 جمهوری اسلامی از ابتدا، هم دینداری و هم انقلابیگری را یک مقوله ذومراتب و لایهبندی شده قلمداد کرد؛ چراکه در گفتمان انقلاب، افراد، شیء پنداشته نمیشوند بلکه در سلایق و طبایع، متنوع و متکثرند. این تکثر از ابتدا بوده و چیز جدیدی نیست، ولی تکثری که برخی روشنفکرانطلب میکنند، خروج از این مرزهاست و اساساً میخواهند سبکی از زندگی را رواج دهند که نسبتی با ایرانیت و اسلامیت ما ندارد.
🔻تعبیر «خیزش انقلابی» چرا و چطور باطل شد؟
از جمله ادعاهایی که در خصوص اغتشاشات ۱۴۰۱ طرح شد، «خیزش انقلابی» بود. در حالی که به کار بردن تعبیر «انقلاب» در توصیف اغتشاشات ۱۴۰۱ به شوخی شبیهتر است. آنان که نظریههای انقلاب را خواندهاند، به خوبی میدانند که چنین تحرکاتی را بر اساس هیچ نظریه سیاسی- اجتماعی نمیتوان «انقلاب» خواند.
🔹انقلاب یک پیشینه تاریخی، متفکر و نظریهپرداز، رهبران مشخص و غایات عینی دارد، از تشکیلات و شبکهبندی اجتماعی برخوردار است و از دل خواست و اراده تاریخی برمیخیزد. اینها مفاهیم و گزارههایی هستند که هیچ یک در اغتشاشات سال گذشته مصداقی نداشت. آنان که شناختی از انقلاب اجتماعی داشتند، در این جریان در پشت صحنه نشستند و آنان که فاقد تجربههای سیاسی و اجتماعی بودند، جلو آمدند و تازه تجربه اندوختند.
🔹بنابراین، عمده خطای جریان روشنفکری ما این بود که تصویر ذهنی بشدت ساده و رسانهزدهای داشت و تصور کرد اگر در رسانه توان روایتپردازی، قدرت غوغاسالاری و ایجاد هیجان دارد، در کف خیابان هم میتوانند جنبش، جریان و خیزش ایجاد کنند اما در عمل، آن غوغاسالاریهای فضای مجازی، در نهایت در کف خیابان به بیش از ۲۰۰ هزار نفر نرسید!
🔹بنابراین، اغتشاشات سال گذشته، نه تنها «انقلاب اجتماعی» نبود بلکه آنچه مشاهده کردیم، تراکم روایتها و انباشت القائات رسانهای بود که عدهای را برانگیخت و به خیابانها آورد. اما در ادامه به حرکاتی رو آوردند که انقلاب با آنها بیگانه است؛ آدمسوزی، آدمکشی، تخریب، فحاشی و هتاکی و... که هیچکدام نسبتی با یک فرهنگ انقلابی اصیل ندارد.
بخش اول در لینک زیر:
https://eitaa.com/5947/1256
🔻به کانال هفتهنامه ۹دی بپیوندید🔺
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
.
♻️ تأیید خبر دو هفته قبل ۹ دی
🔹دستگیری فرزندان مسئول ارشد قضایی تایید شد
🔰 سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سؤالی درباره اینکه اخیرا برخی مدعی بازداشت یا احضار فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضايی شدهاند، گفت: پروندهای تشکیل شده و با جدیت و بدون هیچگونه تبعیضی به پرونده رسیدگی خواهد شد. هر زمانی که به لحاظ قانونی اجازه اطلاعرسانی داشتیم، اطلاع رسانی خواهد شد.
اینجا را ببینید:
eitaa.com/5947/1245
eitaa.com/5947/1248
🔻به کانال هفتهنامه ۹دی بپیوندید🔺
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
هدایت شده از تبلیغات هفتهنامه ۹ دی
💎 در هوای دفاع مقدس نفس بکش
چطوری؟
✅ با مطرا همراه شو و از زاویهای جدید به این آزمایشگاه عظیم تجربهها نگاه کن
با وارد شدن در لینک زیر یک پادکست متفاوت گوش بده:
https://eitaa.com/joinchat/3617652979C868956f3a1
حمید رسایی ✔️
💎 در هوای دفاع مقدس نفس بکش چطوری؟ ✅ با مطرا همراه شو و از زاویهای جدید به این آزمایشگاه عظیم تج
♻️ بزرگی #دفاع_مقدس رو از اینجا میشه فهمید که بعد از گذشت این همه سال، هنوز حرف برای گفتن داره و میتونه نیازهای مارو برطرف کنه.
✅ اما نکتهش اینه که چطوری و از چه زاویهای به اون نگاه کنیم.
با مطرا همراه شو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ از لذت فرزندآوری و داشتن چند فرزند
که آینده ایران شیعی
و بود و نبود شما و کشور عزیز
به وجود این دسته گلها بستگی داره
و از طرف نایب امام زمان هم که این کار
نوعی جهاد اعلام شده
محاسبات غیردینی را بذارید کنار
پشیمانی در آینده بسیار نزدیک،
هیچ سودی نداره‼️
⭕️ نسل شیعه در حال نابودیست، اقدام کنید.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
eitaa.com/rasaee
virasty.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
6.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️ یکی از کارهای غلطی که در کشور شد، توسعه بانکها بود...
#بنگاهداری
#بانکها_غلط_میکنند
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1