لیست استارتاپهای حوزه کتاب
🌱استارتاپ فیدیبو
🌐fidibo.com
🌱استارتاپ طاقچه
🌐taaghche.ir
🌱استارتاپ بانک کتاب پایتخت
🌐www.paytakhteketab.com
🌱استارتاپ فراکتاب
🌐www.faraketab.ir
🌱استارتاپ واوک
🌐vaavak.com
🌱استارتاپ خوانی
🌐khanabooks.com
🌱استارتاپ یونی کتاب
🌐www.uniketab.com
🌱استارتاپ بوکت
🌐booket.ir
🌱استارتاپ بوکاپو
🌐bookapo.com
🌱استارتاپ کتاب اذر
🌐ketabads.ir
🌱استارتاپ کتابلت
🌐www.ketablet.com
🌱استارتاپ دانش لند
🌐daneshland.com
🌱استارتاپ عشق کتاب
🌐ketab.love
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
جزوه آموزشی سواد رسانه ای.pdf
9.38M
📙جزوه آموزشی سواد رسانهای
🔻 در این جزوه می خوانید:
- نقشه هوایی سواد رسانه ای
- رسانه شناسی
- جریان شناسی رسانه ها
- تفکر انتقادی و فنون اقناع در رسانه ها
- آداب مصرف رسانه ها
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔎حیثیت گمشده و تصویرسازی منفی از سه مولفه فرهنگی_تمدنی
🔸تردیدی نیست که یکی از اضلاع حکمرانی در عصر اطلاعات و ارتباطات و جامعه شبکه ای به تعبیر کاستلز، مدیریت تصویر و انگاره سازی است. انگاره ها و تصویرها در کنار کارآمدی و مشروعیت، در نظم و امنیت و مدیریت اجتماعی نقش بسزایی دارند.
▫️از این پرسپکتیو که دلالت های فرهنگی_هویتی و مولفههای معرفتی_تمدنی را در بازنمایی مورد توجه قرار میدهد و نه از حیث کارگردانی و فضاسازی یا از جهت پیرنگ داستانی و شخصیت پردازی، مینیسریال #حیثیت_گمشده، سه تصویر منفی و خطرناک برای مخاطب القا می کند که در ادامه میآید.
▫️لازم به ذکر است که این اثر، تابستان امسال و در ۹ قسمت به کارگردانی سجاد پهلوان زاده(کارگردان سریال سقوط) و بازی مهدی حسینی نیا، بهاره افشار و الناز حبیبی و... از شبکه خانگی پخش گردید به جهت رعایت اسپویل، فقط نکات تحلیلی بدون اشاره به خط روایت سریال تقدیم میشود.
1⃣ تصویری تحقیرشده از زن: مخرج مشترک از سه نقش اصلی زن در سریال را در این سه عبارت می توان خلاصه کرد: نگاه ابزاری و کالاشدگی/ القای حقارت و ضعف و ترحم/ تروما و حس انتقام. هیچ نقش مثبتی در #سریال شاهد نبودیم و همه زنان نیز مبتلا به ضعف های عمیق و تباهی بودند.
2⃣ تصویری گسیخته از خانواده: پدرانی که یا معتادند و یا قمارباز که با چاشنی خشونت و بددهنی، دختر شوهر میدهند و نسبت به تادیب و حقوق و آینده فرزندان، اعمال اقتدار یکطرفه می کنند و یک فروپاشی عینی و ذهنی را برای #خانواده رقم میزنند. همسران و شوهران داستان هم یا جاه طلب و عیاشند یا جاهل و بیاعتبار.
3⃣ تصویری جهلاندود از غیرت: در واقع این سریال با بی توجهی مرد به همسرش شروع می شود، با جهل و خشونت و قتل تحت عنوان #غیرت و حیثیت و #ناموس، پیش می رود و با سوءتفاهم و حس درماندگی پایان می پذیرد. جهل و تعصب نامیدن و سوءتفاهم خواندن مفاهیمی همچون غیرت و ناموس در سریال، ضربه عمیقی بر پیکر مولفههای راهبردی فرهنگ است.
▫️#شبکه_خانگی که آلترناتیو سریال های ماهوارهای تلقی میشد، حال تبدیل به ماشین انگاره سازی شده و با ایده عبور از کلیشهها در حال تصویرسازی منفی و سیاه از مولفه های فرهنگی_تمدنی جامعه است. تردیدی نیست که در ساحت تصویر طبق #نظریه_کاشت، اگر باد بکاریم چند صباحی دیگر با انباشت ذهنیت ها و تصاویرسیاه، در ساحت رفتار اجتماعی طوفان درو میکنیم.
🔻در واقع گسست و پارگی های اجتماعی گاها نتیجه ذهنیت هایی است که از پس مصرف های متفاوت رسانه ای بدون دروازهبانی (Gatekeeping) و نظارت حاصل میشوند و دال بر این هستند که #مدیریت_تصویر به تعبیر اروینگ گافمن را باید در مدیریت اجتماعی جدیتر تلقی کرد.
✍علیرضامحمدلو
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
⭕ما را در ایتا | ویسگون | شاد با تصویر فوق و آیدی 👇دنبال کنید👨💻
@Rasanebadr
🔰رسانه بدر به جز این سه شبکه اجتماعی نمایندگی و فعالیت ندارد
💯ان شالله با حمایت شما و معرفی آن به دوستان خود ، حضور ما در سایر شبکه های اجتماعی گسترش خواهد یافت 👌
مدیریت مجموعه فرهنگی رسانه ای بدر 🌹
May 11
💢آغاز فراخوان انتخاب عنوان کوتاه برای پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسبوکارها
رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات:
🔺علاقمندان می توانند اسامی پیشنهادی را تا ۱۵ آذرماه در پیامرسان های داخلی به شماره ۰۹۰۵۵۰۹۴۸۰۳ و یا به نشانی publicrelation@ict.gov.ir ارسال کنند.
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
50.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴چگونه جنگ راه بیاندازیم؟
🔸نقش اخبار جعلی در آغاز جنگها
با نگاهی به حمله اسراییل به غزه
🔹حتما شنیدید "برای یک دستمال قیصریه را به آتش کشیدند" ؛ اینجا یعنی دروغ های رسانه ای میتواند کشتاری بزرگ را توجیه کند.
تفاوت جنگهای عصر #پساحقیقت با جنگهای قبلی در این است که دیگر نیازی به دلیلی واقعی برای کشتار نیست! ببینید...
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
⁉️حباب اطلاعاتی چگونه کاربران را
ناک اوت میکند؟
🔹مسخ شناختی با تزریق مداوم اطلاعات جهت دار
🔺این فیلم توسط رسانه رسمی
دولت آلمان تهیه شده است.
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️ایلان ماسک هم بعنوان پولدارترین انسان جهان وقتی فضای مصنوعی اینستاگرام رو میبینه افسرده میشه !
✍️🏻حتی ایلان ماسک هم به این نتیجه رسیده که اینستاگرام قاتل سبک زندگیه! بعد اینجا میگفتی اینستاگرام داره زندگی ها رو نابود میکنه و بدرد نخورترین چیزیه که بشر تو حوزه ارتباطات ساخته، یه عده بیشتر از مالکان و سهامداران متا ناراحت میشدن !
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
اثر فضای مجازی بر تربیت فرزندان ما.pdf
1.96M
❇اثر فضای مجازی بر تربیت فرزندان چیست؟
✅سواد رسانه ای
#پرده نگار
#تولیدمحتوا
#سوادرسانه
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
#عملیات_روانی #غزه
🔹خب بریم سراغ یکی دیگه از تکنیکهایی که رسانهها و یا اشخاص با اون ذهنیت مارو جهت میدن ، توی این پست به بررسی تکنیک “ دروغ بزرگ در پروپاگاندا “پرداختیم.
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
⭕️ #تربیت_رسانه_ای دینی در عصر بلبشوی رسانهها چگونه ممکن است؟
👤 محسن احمدی
🔻 عصر ارتباطات برخی از بنیان های تربیت دینی در عصرهای گذشته را ناکارامد و بیاثر کرده است. مثلاً در گذشته یکی از مهمترین راهبردهای تربیتی، دور نگه داشتن فرزندان از محیط های فاسد یا ضدتربیتی بود. تا پیش از عصر ارتباطات این راهبرد مهم، نه تنها ممکن بلکه در تربیت عمومی جامعه محوریت داشت. حضور فضای مجازی و ضرورت استفاده فرزندان از این فضای بیکرانه اکنون این راهبرد را با چالش جدی مواجه کرده است. دیگر نمی توان جلوی حضور بچه ها در فضای مجازی را گرفت. نمونه دیگر از این راهبردها، «ممنوع کردن» بود. در گذشته بسیاری از رفتارها و موقعیت های خطرآفرین برای بچهها به راحتی از سوی والدین کنترل و مدیریت میشد؛ مانند ارتباط با نامحرم. بچه ها بعد از سنی خاص معمولا از ارتباط با نامحرم، حتی بچه های غیرهمجنس فامیل پرهیز داده می شدند. این راهبرد در عصر کنونی نیز دیگر امکان اجرا ندارد و اجرای آن عواقب بسیار بدتر تربیتی به همراه دارد. با وجود این چالش ها آیا تربیت دینی در عصر کنونی ممکن نیست؟! آیا باید قید تربیت در رسانه و فضای مجازی را بزنیم و بگذاریم مسیر طبیعی کنونی پیش برود و هر روز فرزندان ما از تربیت دینی دور و دورتر شوند؟!
🔻 پاسخ حتما منفی است. دین اسلام با ادعای جاودانگی و پاسخ دهی به نیازهای همه اعصار پا به عرصه وجود نهاده است؛ بنابراین نمیتواند در برابر چالشهای عصر جدید بیتدبیر بوده باشد! تدبیر چیست؟ موارد مختلفی را می توان برشمرد که یکی از آنها تمرکز بر «تقوای حضور» است.
🔹 تقوای حضور یعنی در عصری که حضور بچهها در محیطهای آسیبزای تربیتی امری لازم و حتی گاه واجب است، باید آنها را به گونهای تربیت کنیم که اگر با شرایط گناه مواجه شدند، قدرت رد و طرد آن را داشته باشند؛ یعنی حضور داشته باشند اما آلوده نشوند یا لااقل کمتر آلوده شوند. تقوای حضور، مواجهه آگاهانه و مبتنی بر «انتخاب» خود بچههاست؛ یعنی قدرت استقامت او در برابر کششهای جذاب شرایط ضدتربیتی باید بالا برود و این چگونه ممکن خواهد بود؟
🔸 بخشی از ایجاد استقامت در بچهها برنامهریزی فعالانه والدین و مربیان برای استفاده مفید از فضای مجازی و رسانههاست؛ یعنی هدفمند کردن حضور بچهها در فضای مجازی. هدفمند شدن بچهها جلوی بسیاری از ولگردیهای مجازی آسیبزا را خواهد گرفت. او برای هدفی مشخص وارد این فضا می شود و میکوشد اوقات خود را برای تامین هدف خود صرف کند. بدیهی است که هدف باید انتخاب خود بچهها باشد نه تحمیل از بیرون!
🔹 بخش دیگری از تحقق این استقامت، شخصیتبخشیدن به فرزندان و جلوگیری از رفتارهای خلاف تربیت از سوی والدین است. قرنطینه بیمنطق ایجاد کردن برای عدم استفاده از فضای کنونی نشان از بیاحترامی مربی به بچههاست. ممکن است جایی به اقتضا و بنا به مصالحی مربی برای مدت کوتاهی دور نگه داشتن کلی را تجویز هم بکند، اما نمیتواند راهبرد بلندمدت تربیتی باشد. وجه دیگر احترام نهادن به بچهها چک نکردنهای شکاکانه و بدون اجازه ابزارهای مورد استفاده آنهاست. نباید بچهها حس کنند که مربی و والدین در زندگی مجازی آنها تجسس میکنند. بدیهی است میان تجسس و کنترل آگاهانه تفاوت وجود دارد!
▪️ بنابراین تربیت رسانهای دینی در عصر کنونی نه تنها ممکن بله بسیار لازم است. میتوان رسانه را هم ابزار تربیت قرار داد؛ هم بستر تربیت.
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
1⃣ آموزش ابزار های هوش مصنوعی:
🔸 هوش مصنوعی بینگ (چت و تولید تصویر از متن)
👀 مشاهده
🔹 گرفتن خلاصه مقاله با هوش مصنوعی
👀 مشاهده
🔸 3هوش مصنوعی برای مقاله نویسی
👀 مشاهده
🔹 آموزش نوشتن مقاله با هوش مصنوعی بینگ
👀 مشاهده
🔸 ساخت تصویر پروفایل با تم فلسطین
👀 مشاهده
🔹 آموزش ساخت پاورپوینت در چندثانیه
👀 مشاهده
🔸 آموزش ساخت ویدیو از روی متن یا تصویر در چند ثانیه
👀 مشاهده
🔹 ابزار تعویض چهره فوری و آنلاین
👀 مشاهده
🔸 ابزار حل معادلات ریاضی
👀 مشاهده
2⃣ آموزش مفاهیم هوش مصنوعی:
💡هوش مصنوعی چی هست؟
👀 مشاهده
💡هوش مصنوعی قراره انسان هارو بیکار کنه؟
👀 مشاهده
#معرفی_کانال_کاربردی
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
رعایت عفاف در جامعۀ مجازی یعنی چی ؟⁉️
🔰اینکه مخاطب #فضای_مجازی باید عفاف را در این فضا مثل فضای واقعی رعایت کنه
✅حفظ حجاب ظاهری و در دسترس قرار ندادن اطلاعات
✅عدم انتشار فیلم و عکس شخصی و بدون حجاب از خود و اطرافیان
✅و حتی استفاده از اطلاعات جایگزین در پروفایلهای شخصی و اجتماعی.
✅رعایت نحوه صحبت با نامحرم و...
✅رعایت عفاف در جامعۀ مجازی برای حفظ امنیت فرهنگی هست
که یکی از نتایج آن حفظ کیان خانه و خانواده از هرگونه انحراف و پاشیدگی هست🍀
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔻بهنظر شما بهترین کار برای سرگرم کردن کودکتان در زمانهایی که پرمشغله هستید چیست؟
🔹معمولاً والدین تماشای فیلم و انیمیشن رو بهترین راهحل میدانند
🔹وقتی بیشترین زمان کودک، به دیدن فیلمها و انیمیشنها بگذرد، به زبان آنها خو گرفته و دنیای خود را با دنیای آنها تطبیق میدهد. دنیایی که خیالی یا واقعی بودن آن برای کودکان قابل تشخیص نیست.
🔹زبان و رفتار کودک، زبان فیلم و انیمیشین شده و مبنایی برای تعریف خوب و بد، درست غلط و تربیت کودکان میشود درصوتیکه تربیت و آموزش اصلی بهعهده والدین است.
🔹اگر از انیمیشن فقط به عنوان ابزار تربیتی استفاده کنیم، دچار مشکل می شویم،باید نقش خانواده پررنگ بوده و کنار بچه باشند.
🔹پدر و مادر در هنگام تماشای انیمیشنها باید در کنار بچهها باشند و حتی اگر نیاز باشد درباره آن با آنها صحبت کنند.
🔹نکته مهم : روانشناسان تأکید میکنند بچهها از۳ سالگی به بعد میتوانند انیمیشن نگاه کنند.
📡پایگاه خبری مهتاب کویر
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53