📣 دانشکدهٔ علوم اجتماعی دانشگاه تهران با مشارکت پژوهشکدهٔ فرهنگ و هنر اسلامی برگزار میکنند:
«نخستین همایش ملی فرهنگ شهرت؛ تحولات هنر، رسانه و جامعه»
🔻محورهای همایش:
۱) رسانههای جمعی و فرهنگ شهرت
۲) رسانهها و شبکههای اجتماعی و فرهنگ شهرت
۳) فرهنگ و شهرت
۴) هنر و فرهنگ شهرت
۵) سیاستگذاری سلبریتیها و فرهنگ شهرت
۶) سواد رسانهای و فرهنگ شهرت
۷) گروههای جنسیتی و نسلی و شهرت
۸) مرجعیت فکری و رفتاری سلبریتی
۹) فرهنگ هواداری
۱۰) دین و شهرت
▫️مهلت ارسال چکیده: ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
▫️مهلت ارسال اصل مقالات: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
▫️تاریخ برگزاری همایش: ۱۵ مهر ۱۴۰۳
🌐 جهت ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به https://clbconf.ut.ac.ir مراجعه فرمایید.
@clbconf_ut
@rcica_ir
@khosh_namha
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔺 ارائه خدمات به انسانرسانهها و کانالهای تبلیغاتی در سامانه الکترونیک تبلیغات کلید خورد
🔹 کانالها و انسانرسانههای فعال تبلیغاتی با بیش از پنج هزار نفر دنبالکننده، در این طرح بر اساس مقررات عمومی و اختصاصی و به منظور حفظ حقوق مخاطبان، شناسایی و اطلاعات آنها ثبت میشود./سیتنا
خبر در لینک👇
https://www.citna.ir/node/290772
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🚨شناسایی و برخورد با ۱۳ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
🔹مأموران مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی مازندران، تعداد ۱۳ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطب حدوداً ۱۲۰۰۰۰ هزار نفر را شناسایی و ضمن پاکسازی ،پلمب واحدهای صنفی متخلف و مسدود سازی صفحات موصوف با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی صورت پذیرفت.
#فضای_مجازی_سالم
#حجاب
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
📌 آیا میدانید یکی از شگردهای کلاهبرداری سایبری، دعوت به گروههای انتخاباتی غیر رسمی است؟
✅ برخی از افراد سودجو با سوء استفاده از شرایط انتخاباتی به دنبال جذب دنبال کننده و یا سوء استفاده از هموطنان میباشند.
✅ لازم است با دقت و هوشیاری بیشتری در این فضا فعالیت کنید و به 3 نکته مهم زیر توجه داشته باشید:
1️⃣ به کانالها و گروههای غیررسمی ایجاد شده در فضای مجازی اعتماد نکرده و بدون اجازه مخاطبان خود را نیز به این گروهها دعوت نکنید.
2️⃣ به هیج وجه اطلاعات هویتی خود را نه برای گردانندگان اینگونه کانالها و گروهها و نه در داخل گفتگوها ارسال نکنید.
3️⃣با توجه به برگذاری انتخابات در زمان و دورههای مشخص بازار شایعات و #اخبار_کذب در فضای مجازی همیشه داغ بوده و از این رو باید با نحوه تشخیص اخبار کذب و جعلی از اخبار صحیح آشنایی داشته باشید.
#سواد_انتخاباتی
#پلیس_فتا
#سواد_رسانه
#فیک_نیوز
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
37.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مدل زبانی هوشمصنوعی ایرانی «نجوا» چیست و در استفاده زبان فارسی چه مزیتهایی نسبت به چتجیپیتی دارد؟
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
1_9507111259.pdf
3.93M
📕 فنون اقناع
🔹اقناع فرايندي است كه با توسل به تعقل و احساس در قالب مهارتهاي كلامي و غيركلامي و رسانهاي، ذهنيّت افراد را غالباً جهت تغيير رفتار و وادار كردن آنها به عمل معيني، تحت تأثير قرار ميدهد.
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
📣كاربران و دوستان عزيز اعم از مربيان، والدین و نوجوانان و جوانان علاقه مند به موضوعات تربيتي دختران
📛 اين جلسه را از دست ندهيد
🌐اين جلسه در اسكاي روم برگزار مي شود
https://www.skyroom.online/ch/nehzatkh99/danesh-amoozi
@media_secret
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔺بارزترین ویژگیهای جنگ سایبری عبارتند از:
- جنگ سایبری به بازیگران این امکان را میدهد که بدون توسل به جنگ مسلحانه، به اهداف سیاسی و راهبردی خود دست یابند.
- فضای مجازی قدرت غیرواقعی به بازیگران کوچک و کماهمیت میدهد.
- با استفاده از آدرس IP اشتباه، سرورهای خارجی و اسامی مستعار، مهاجمان میتوانند در عین ناشناس بودن و مصونیت نسبی برای مدت کوتاهی فعالیت کنند.
- در فضای مجازی، مرز بین نظامی و غیرنظامی و نیز فیزیکی و مجازی چندان روشن و شفاف نیست، از این رو قدرت یا از طریق دولتها، بازیگران غیردولتی اعمال میشود یا از طریق پروکسی.
- در کنار سایر میدان های سنتی نبرد مثل زمین، هوا، دریا و فضا باید فضای مجازی را "پنجمین میدان نبرد" دانست؛ جنگ سایبری از اجزای جدید این محیط چند بعدی است، اما کاملاً جدا از آن در نظر گرفته نمیشود.
- در فضای مجازی، اقدامات شبهجنگی به احتمال زیاد همراه با سایر اشکال زور و منازعه رخ میدهد، اما روشها و ابزارهای جنگ سایبری قطعاً متفاوت از سایر جنگها خواهد بود.
•••✾•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👩❤️👨 #عشقهای_مجازی در فضای مجازی.
کوتاه و گویا
گاه تاثیرات یک کلیپ چند ثانیه ای از چند جلسه سخنرانی بیشتر است.
فعالان تولید محتوا در فضای مجازی و #سوادرسانه از این قالب جذاب و موثر غافل نشوند.
👈حسینعلی رحمتی
•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 با تکراریترین روش کلاهبرداران آشنا شوید!
#امنیت_سایبری
•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
بخوانید
🔶🔹جنگ شناختی، از اهم حوزههای جنگ ترکیبی
شکوهیانراد، پژوهشگر مطالعات سایبرنتیک و مدرس دانشگاه تهران:
«از سال ۲۰۱۲ وارد عصر شناخت شدیم؛ عصری که در آن، هدف این است كه اصل #دستگاه_محاسباتی مخاطبین تغییر كند، به گونهای كه اطلاعات جدید را به همان طریق که دشمن میخواهد، پردازش كنند و بفهمند، نه آنگونه که واقعیت دارد.»
📙 مطالعهی متن کامل
🌐 http://www.radiogoftogoo.ir/NewsDetails/?m=179589&n=1334721
📢 صوت برنامه
🌐 https://eitaa.com/SHRChannel/2573
•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
📚تازه های نشر 📚
🔰کتاب « بررسی مبانی فقهی فیلتر»
نوشته محمدمهدی محب الرحمان منتشر و وارد بازار نشر شد.
📙این کتاب در سه بخش به رشته تحریر درآمده است.
1️⃣ بیان کلیات و مفاهیم
2️⃣ حکم اولی فیلتر
3️⃣ ادله جواز فیلتر
⬅️ اثر پیش رو، در صدد پاسخ فقهی به این پرسش است که آیا دولت اسلامی یا اشخاص حقیقی، حق دارند تا صفحات وب، تلویزیون های ماهواره ای و همچنین شبکه های اجتماعیِ مجازی را فیلتر کرده و مسدود نمایند؟
❇️ اثر حاضر، از پایان نامه های منتخب سطح 4 حوزه علمیه است که پس از بررسی و تایید در گروه های علمی دبیرخانه حمایت ، در فرآیند چاپ و نشر قرار گرفت.
•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ چرا محتوای فاخرِ ما در فضای مجازی به دست جامعه نمی رسه؟!
•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
‼️ حکم آهنگ تولید شده با هوش مصنوعی
🔷 س ۴۷۰۲: با توجه به اینکه صدای خواننده زن اگر غنایی باشد برای مرد حرام است، آیا گوش دادن به آهنگهایی که توسط هوش مصنوعی ساخته میشوند و از صدای خوانندگان زن تقلید میکنند، نیز حرام است یا خیر؟
✅ ج: در موارد حرمت، فرقی بین اینکه منشأ تولید این صدا، شخص حقیقی و یا هوش مصنوعی باشد، وجود ندارد.
#احکام_رسانه
•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🎯 دیگر هیچ تمایزی وجود ندارد: خبرها به سرگرمی بدل شدهاند، و سرگرمیها به خبر
— متاورس آیندۀ بشر نیست، همین امروز است
📍سال ۱۹۹۲ نیل استیونسون در یکی از رمانهای علمیتخیلیاش اصطلاح «متاورس» را مطرح کرد. #متاورس نوعی #سرگرمی_مجازی بود که افراد میتوانستند در آن زندگی کنند. از آن سال تا امروز، این اصطلاح از دنیای علمیتخیلی بیرون جهیده و پا به زندگیمان گذاشته است. شرکت متا به ریاست مارک زاکربرگ جدیترین پیشگام این حرکت بهسوی آینده بوده و فعلاً وعدههایی ابتدایی و ناپخته درخصوص سرگرمیهای غوطهورکننده ارائه کرده است. اما تحولات فناورانه و اجتماعیِ چند سال اخیر میگویند شاید برای زندگی در دنیای متاورس نیازی نباشد منتظر ابداعات شرکت متا بمانیم، چراکه هماکنون نیز دنیای ما دنیای متاورس است.
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
B2n.ir/w52416
•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔺"سلبریتیها" قانوناً مسئول جبران خسارت مالباختگان "کوروش کمپانی" هستند.
مشروح خبر👇
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1402/11/28/3040421/
•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
📌 آیا میدونستی طراحی شایعه از جمله تکنیکهای انتخاباتی در رسانهها است؟
✅ رسانههای جعلی به دلیل اینکه در شایعهها از کنایه و اشاره استفاده میکنند و صراحت ندارند، تاثیر زیادی بر ذهن مخاطب خواهند گذاشت.
برای مثال ایجاد شایعه با عنوان: ستاد انتخاباتی آقای/سرکارخانم ... برای ایجاد دفاتر و تبلیغات خود مبلغ x ریال هزینه کرده است، به هر نحوی آثار سوء خود را در ذهن مخاطب خواد گذاشت.
✅ یا برخی رسانهها تلاش میکنند رویکردی حرفهای برای شایعات خـود داشته باشند؛ مـثلاً در نوشتن شایعات خود با تکیه و بازی با کلمات و جملات مختلف مثل ( شـاهـدان عـینی میگویند، طبق گزارشهای رسیده از خبرنگار ما در محل، طی ارتباط زنده ما از محل تبلیغات و ... ) شایعات را منتشر و به دنبال اهداف خود هستند.
#سواد_انتخاباتی
#پلیس_فتا
#سواد_رسانه
•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
36.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💯نشست علمی «مبانی فقهی تعاملات انسانی در متاورس»
👈مشاهده ویدئوی کامل در آپارات: https://aparat.com/v/gqlsn
•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
262_32733746691417.pdf
2.79M
🔺چالشهای حقوقی اقتصاد دیجیتال
#مقاله
•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💢 با سلبریتی ها چه کنیم که بعدا پشیمان نشویم؟
✍️ حسینعلی رحمتی
✅درچند روز اخیر پس از فرار مدیر یک شرکت فروش گوشی های آیفون که از مردم کلاهبرداری کرده بود، سیل انتقاد به سوی چهره های مشهور (سلبریتی)ی روان شد که برای این شرکت تبلیغ و مردم را به خرید گوشی ارزان قیمت از آن تشویق کرده بودند. منتقدان معتقدند از آنجا که اعتماد به این چهره ها موجب متضرر شدن شان شده است اکنون باید همان ها هم تاوان این کار را بدهند و دست کم این که عذرخواهی کنند.
بخواهیم یا نخواهیم این طیف امروزه جزو گروه های مرجع جامعه شده اند و بعید است با چند تذکر و تهدید و تنبیه میدان را خالی کنند. بنابراین، معقول ترین کار آن است که با نگاهی واقع بینانه یک بار برای همیشه تکلیف خودمان را با این افراد روشن کنیم تا از ناحیه آنها دچار ضرر و زیان های مادی و معنوی نشویم . لازمه این کار آن است که بدانیم:
📌الف) سلبریتی ها چه نیستند:
🔹 1. سلبریتی ها عمدتا «دیده شدن»، «کسب محبوبیت» و «جلب منفعت» را جزو اولویت های خود می دانند. هرچندبرای رسیدن به این اهداف همیشه اخلاق را زیر پا نمی گذارند ولی لزوما به پیامدهای اخلاقی کارهای خود هم توجه جدی نمی کنند. بنابراین، به خصوص در مواردی که پای پول و تبلیغات در میان باشد باید در پذیرش ادعاهای آنان احتیاط کرد.
🔹2. سلبریتی ها هرچند باید مقید به اخلاق باشند ولی لزوما «استاد و اسوه» اخلاق نیستند. بنابراین، نباید انتظار داشت که همیشه و در همه جا گفتار و رفتارشان منطبق بر اخلاق و قابل الگوبرداری باشد.
🔹3. سلبریتی ها هرچند گاهی، مثلا در ایام انتخابات، فعالیت سیاسی دارند ولی لزوما «تحلیل گر و فعال سیاسی حرفه ای» به معنای مصطلح نیستند. از این رو فعالیت های سیاسی شان موسمی و دارای جذر و مد فراوان است. بنابراین، استفاده از آنها برای تبلیغات سیاسی با مخاطرات فراوان همراه است.
🔹4. سلبریتی ها متخصص تعلیم و تربیت و صاحب نظر در مسائل خانواده و ازدواج و طلاق و سبک زندگی نیستند. زندگی تعداد قابل توجهی از آنها خود با چالش های فراوان مواجه است و از این جهت بیشتر قابل عبرت آموزی اند تا الگوگیری. بنابراین، راهنمایی ها و ارشادات آنها را در این زمینه ها نباید جدی گرفت.
🔹5. خلاصه این که سلبریتی ها متخصص شناخت دین نیستند، پزشک نیستند، اقتصاددان نیستند، فیلسوف نیستند، جامعه شناس و مانند آن هم نیستند؛ حتی اگر در این زمینه ها اظهار نظر کنند.
📌ب) با سلبریتی ها چه تعاملی داشته باشیم؟
افرادی که به واسطه فضای مجازی و غیرآن مشهور شده اند بر دو دسته اند:
🔹1. کسانی که در یک زمینه، رشته یا دانش خاص تخصص دارند و تخصص شان در طول زمان و با عملکرد مناسب «اثبات» شده است. طبیعتا باید به تخصص این افراد احترام گذاشت و البته گفتار و رفتارشان را «تنها در همین عرصه» قبول کرد، و در موارد دیگر (به ویژه فعالیت های تبلیغی) با دیده شک و تردید نگریست و در پذیرش آن احتیاط کرد و هرچه گفتند ابتدا با «عقل و تجربه» خودمان آن را راستی آزمایی کنیم تا بعدا پشیمان نشویم.
🔹2. کسانی که هنر یا تخصص خاصی ندارند (وگاه حتی شخصیت اخلاقی سالمی هم ندارند) و صرفا به خاطر تبلیغات خودشان یا دیگران مشهور شده اند. این افراد که متاسفانه هم تعداد خودشان هم دنبال کنندگان شان در فضای مجازی رو به ازدیاد است، نه تنها گفتار و رفتارشان قابل دفاع و پذیرش نیست که حتی دنبال کردن و عضویت در صفحات آنها یا انتشار مطالب شان نیز کاری غیراخلاقی است؛ چرا که هم موجب ترویج رذائل اخلاقی می شود، هم آنها را در انجام کارهای نادرست شان بی پروا و به ادامه آن تشویق می کند.
👈🏿 اندکی اندیشه ضرر ندارد
•🌾🌼🌾•✾••┈•
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔍 نگاه «جامجم» به اجماع جریانهای معاند علیه یک برنامه موفق شبکه ۳
📌 مخالفان شادی مردم اینبار علیه معلی
🔹 روزگاری که شهید همت گفته بود «ببینید دشمن کدوم جبهه رو میکوبد، اونجا همان جبهه خودی است» تصور نمیشد که این جمله ملاک و معیاری برای همه ادوار باشد تا اگر مسیرمان گم شد یا شک و تردید داشتیم، همین جمله را ملاک قرار دهیم.
🔹 این روزها که جریانهای ضددینی داخلی و خارجی، اکانتهایی را علیه برنامه حسینیه معلی بهخط کردهاند تا ریز و درشت این برنامه را زیر سوال ببرند، بهتر میتوان صحبت شهیدهمت رادرک کرد.
🔹 درست در شرایطی که فصل پنجم برنامه حسینیه معلی کارش را آغاز کرده و توانسته با یک فضای شاد و پورشور، فرهنگ دینی را ترویج دهد و دل مومنان را با خود همراه کند، تمام صفحهها و مجموعههای معاند در حال حمله به حسینیه معلی هستند.
🔹 البته اگر نقد با زبان درست و کارشناسی مطرح میشد، موضوع دیگری بود اما وقتی پای یک اتفاق و اقدام همهجانبه برای تخریب یک برنامه معارفی درمیان است، موضوع سمت و سوی دیگری به خود میگیرد.
🔹 نبایدفراموش کردکه حسینیه معلی دراین فصل خود به واسطه مصادفشدن با اعیاد شعبانیه، حالوهوای شادتری دارد و جملاتی که از قول رهبری درباره شادی در هیات در این فصل مطرح شده، خود بهانهای شد برای آنهایی که همیشه اصرار دارند به غمپرور بودن مسلمانان.
🔹 البته همراه با شبکههای ضدانقلاب، جریانی مشکوک در داخل کشور هم قصد انشقاق و تفرقه در بین جامعه مذهبی ایران را دارد و با کوبیدن بر طبل اختلافها درحال تخریب موفقترین برنامه مذهبی سالهای اخیر است.
🔹 حسینیه معلی در طول چند فصل فعالیت خود، فرهنگ عزاداری و شادی را با تحول و سمتوسوی متفاوتی همراه کرده است.
🔹 پیش از آن، بحث حسینیه و عزاداری به مستند و برخی برنامهها ختم میشد اما حسینیه معلی توانست فرهنگ واقعی حالوهوای بچههیاتیها را در قاب تلویزیون به نمایش بگذارد.
🔹 این برنامه در کنار موفقیت در جذب مخاطب، توانسته مخاطبان همیشگی خود را راضی نگه دارد و در ترویج فرهنگ دینی نیز موفق عمل کند.
🖥 jamejamdaily.ir/Newspaper/item/225921
🔎📱📺📡💻📻🎥🔍
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🚨 برخورد با صفحات هنجارشکن صنف آرایشگری زنانه در آذربایجان غربی
🔹در راستای نظارت بر فعالیت مجازی برخی صنوف در اینستاگرام، گردانندگان تعداد ۷ صفحه اینستاگرامی متعلق به صنف آرایشگری زنانه که اقدام به انتشار تصاویر هنجارشکنانه و تبلیغات نامتعارف نموده بودند شناسایی و برخورد قانونی لازم با نفرات و صفحات صورت پذیرفت.
🔎📱📺📡💻📻🎥🔍
📲گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
📲کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53