♨️وقتی تبلت، فرزندتان را وابسته می کند!
🔹وابستگی ناسالم اولین و مهمترین عارضه ای است که می تواند کودکان و والدین را دچار مشکل کند؛ منظور از وابستگی این است که کودک وقت بسیاری را در فضای مجازی می گذراند و از زندگی واقعی خود غافل می شود.
🔹یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای کودک ایجاد شود، فاصله گرفتن از تفریحات سالم و پناه بردن به دنیای مجازی است. تفریحات سالم نظیر دوچرخه سواری، بازی کردن با اسباب بازی و گردش، نقش بسیارت مهمی در فرآیند رشد سالم روانی و فیزیکی کودکان دارد. فانتزی سازی بخشی از دنیای کودکی است اما گاهی اتفاق می افتد که کودکان دنیای بسیار قشنگی را در ذهن خود ایجاد می کنند و در لحظاتی که دنیای واقعی قدری اضطراب زا می شود، به سرعت به آن پناه می برند. این سازوکار ناسالم معمولا به کمک استفاده نامطلوب از تلفن همراه و تبلت تقویت می شود و کودک را از دنیای واقعی جدا می کند.
🔹اضافه وزن را می توان یکی دیگر از نتایج نامطلوب استفاده نامناسب در نظر گرفت. طبیعی است که هر چقدر میزان استفاده از تلفن همراه تبلت و لپ تاپ افزایش پیدا کند، میزان فعالیت فیزیکی کودک کاهش پیدا کرده و کودک دچار اضافه وزن می شود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️بدون نظارت؛ هرگز
🔺اگر کودک یا نوجوان شما اغلب ساعت های روز تنهاست یا کسی از او نگه داری می کنند که طرز استفاده از وسایل الکترونیکی را نمی دانند بهتر است خرید تبلت، تلفن همراه و ... را برای کودک تا قبل از 13، 14 سالگی فراموش کنید یا اگر کودک 6، 7 ساله تان دوست دارد با این ابزارها بازی کند، این کار را به زمانی موکول کنید که شما یا همسرتان در کنارش هستید و می توانید روی عملکرد فرزندتان نظارت مستقیم داشته باشید.
🔹آیا استفاده زیاد از موبایل باعث بلوغ زودرس کودک می شود؟
🔺یکی از نگرانی های والدین در زمینه دسترسی کودک به انواع و اقسام عکس ها و اطلاعات و تاثیر این موضوع روی سن بلوغ فرزندشان است.(که با امکانات امروزی اگر نظارت و تربیت رسانه ای صحیح نباشد امکان آن حتمی است)
سوال اینجاست که آیا واقعا دیدن تصاویر غیراخلاقی و مستهجن می تواند باعث بلوغ زودرس شود؟
دیدن تصاویر غیراخلاقی ممکن است ایجاد انگیزه ای در کودک باشد که او به آن سمت سوق پیدا کند و یا ممکن است باعث کنجکاوی کودک شود؛ پس شاید بلوغ زودرس با تماشای تصاویر غیراخلاقی بخودی خود اتفاق نیفتد اما در ذهن کودک انگیزه ایجاد می شود و خود را در آن شرایط تصور می کند؛ بنابراین به هیچ عنوان نباید اجازه دهید که ذهن کودکان زودتر از زمان خود، درگیر مسائل جنسی شود زیرا تاثیرات منفی روانی زیادی روی فرآیند رشد آنها می گذارد و همینطور بخاطر حس کنجکاوی ممکن است بخواهد تقلید کند که همین موارد خود بلوغ زودرس را پدید می آورد
🔸اگر زمانی به صورت اتفاقی کودک تصاویر مستهجن و غیراخلاقی دید و در مورد آن از شما سوال پرسید، بهتر است به او متناسب با شرایط و موقعیت فرزندتان یک جواب منطقی بدهید و با جواب های سر کاری خود، کودک را از مسئله منحرف نکنید. به یاد داشته باشید که اگر فرزندتان جواب سوالاتش را از شما نگیرد، کنجکاوتر می شود و به جستجوی خود در این فضا ادامه می دهد و یا سراغ افراد دیگر خواهد رفت و معلوم نیست که دیگران چگونه جواب این سوالات را بدهند چون تا کودک جواب سوالات خود را پیدا نکند، موضوع برایش تمام نمی شود و کنجکاوی او همچنان باقی می ماند.
🔸در صورتی که نمی دانید چگونه پاسخ سوالات اینچنینی فرزند خود را بدهید بهتر است با یک روانشناس یا بازی درمان صحبت کنید تا بهترین نتیجه را برایتان داشته باشد(البته در انتخاب این شخص باید نهایت دقت را داشته باشید).
نکته بسیار مهم این است که مراقبت های سالم از آگاهی جنسی کودکان، باعث کاهش حساسیت آنها می شود.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
سوادرسانه بدر
3️⃣1️⃣معرفی نرم افزار ایرانی 💥سایت نظام رده بندی سنی بازی های رایانه ای ایران https://esra.ircg.
4️⃣1️⃣معرفی نرم افزار ایرانی
💥رده بندی سنی بازی های رایانه ای و انتخاب بازی مناسب
کارگروه سواد رسانهای مجتمع فرهنگی آموزشی میزان با همکاری مرکز توسعه نرمافزاری این مؤسسه به طراحی نظام رده بندی بازیهای رایانهای اقدام نموده،
در این راستا صفحهی راهنمای والدین و کاربران به منظور استفاده ازبازیهای رایانهای «مهارت افزا» و «ایمن»به آدرس اینترنتی
www.PG.hedayatmizan.ir
و یا
www.hedayatmizan.ir/site/parentGuideHome
برای خانوادههای دغدغهمند بر روی سایت اصلی مؤسسه فرهنگی آموزشی میزان بارگذاری شده است. کاربر با ورود به این آدرس و انتخاب بخش بازیهای رایانهای، وارد صفحه مذکور شده و بامشخص نمودن سِنّ فرزند و مهارتهای علمی و رفتاری و روحی که مدّنظر دارد، به فهرستی از بازیها و توضیحات پیرامون و درگاه دانلود آنها راهنمایی میشود.
علاوه بر این با ورود به این سایت از مطالب دیگر سایت هم میتوانید استفاده کنید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💢وقتتان را بیهوده هدر ندهید
خیلی از بچه های جوان ما -دانشجو و غیر دانشجو -وقتهایشان را هدر میدهند، در این شبکه های اجتماعی و مانند اینها میگردند.وقتتان را هدر ندهید،وقتتان را درست مصرف کنید،هم به درس برسید ،هم به کار تشکیلاتی برسید،به هر دوی اینها برسید.
94/4/20
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️ما تکنولوژی را کنترل میکنیم؟!
🔺پیچیدگی در زندگی دیجیتالی را به خوبی میتوان درک کرد، زیرا دو لبه بودنتیغ تکنولوژی بیش از پیش ملموس شده ؛
🔹 از طرفی میتوان آثار بنیانکن آن را در زندگی دید؛ از طرفی میتوان آثار بنیانساز آن را ستود؛
🔹از طرفی میتوان به آن وابسته شد؛ از طرفی میتوان از آن بیزار بود.
🔺 این دست ماست که چگونه خمیر تکنولوژی را شکل دهیم، نه این که بگذاریم تکنولوژی ما را شکل دهد.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️دلیل اصلی ابتلا به افسردگی کاربران فضای مجازی بیخوابی یا خواب نادرست و بی وقت می باشد.
🔹پیامدهای استفاده بیرویه از اینترنت که زندگی و رفتار فرد را متأثر میکند.
🔺بیخوابی
🔺غذا نخوردن سر وقت،
🔺کاهش ارتباطات رودررو،
🔺گوشهگیری و دوری از اجتماع،
🔺غرق شدن در بازیها و فانتزیهای دنیای مجازی
و...
👌پس چه عاقلانه تر که طوری برنامه ریزی کنیم که استفاده از این شبکه ها برایمان به نوعی عادت صرف و بیماری تبدیل نشود و ذهن و عمل مان را خدشه دار نکند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💢چند راهکار برای ایجاد بسترهای امن برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی
🔺مطمئنا، اینترنت، یکسره بد نیست و مزایا و منافع خود را دارد؛ شما همین حالا دارید این مطلب را به لطف اینترنت دریافت و مطالعه میکنید بنابراین بهتر است در مواجهه با این چاقوی دولبه، به فکر آموزش بهرهگیری صحیح از آن باشیم تا عجولانه و به سادگی نه خود را از چنین امکان و فرصتی محروم کرده باشیم و نه با تهدیدها و آسیبهای موجود در آن، دچار زیان و گرفتاری گردیم.
🔹مهمترین اقدامات در جهت تامین مولفه امنیت کودکان در فضای مجازی
🔸تربیت کودکانی با کنترل کننده درونی؛
🔺وقتی پلیس درونِ کودک، فعال است، حتی اگر در فضایی ناامن هم سیر کند، میتوان روی توانایی او در کنترل خود و اجتناب از فضاها و گزینههای نامناسب و خطرآفرین، حساب کرد
🔺توانایی خویشتنداری، مبتنی بر داشتن کنترلکننده درونی، خُلق و خویی است که بر اساس نوع تربیت و رفتار والدین در کودکان شکل میگیرد و بر میزان قانونپذیری آنان و اجتناب از تخلف، تقلب و رفتارهای ضداجتماعی کودکان تاثیر مستقیم دارد.
اهمیت این نوع تربیت در آن است که والدین و مدیران از مداخله حضوری و مستقیم در فعالیتهای اینترنتی کودکان اجتناب کرده و با دادن اطمینان خاطر به کودکان، ضمن افزایش سطح عزت نفس آنان، زمینه را برای انتخاب آگاهانه، آزادانه و مثبت آنان فراهم میکنند.
🔸میزان سطح هوش هیجانی کودکان و نوجوانان
🔺هوش هیجانی، به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر احساس، ادراک و عملکرد کودکان، میتواند هدایت کننده خوبی برای کودکان در فضای اینترنت باشد. کودکی که از مولفههای مختلف هوش هیجانی برخوردار است، خودآگاهی بیشتری داشته و درک روشنتری از احساسات و تمایلات خود دارد بنابراین وب سایتهایی که با تبلیغات پر زرق و برق خود به دنبال ایجاد نیازهای کاذب در کودکان هستند، نمی توانند به سادگی او را جذب خود کنند.
🔺همچنین، کودک، با برخورداری از مولفه دیگرآگاهی، میتواند با درک احساس، دغدغه و خواسته ی والدین و نگریستن به امور از زاویه ی دید آنها، در برابر بسیاری از وسوسهها و درهای بازی که اینترنت به او عرضه میکند، مقاومت کرده و سالم بماند.
🔸در کنار نکات فوق در بحث تامین امنیت، فعالیتهایی را که میکوشند تا فضای مجازی را تا جایی که امکان دارد از آسیبها و ضررهای موجود پاکیزه کرده و محیطی سالم و امن را فراهم آورند، باید افزایش داد.
🔺 قابلیت نظارت، فعالسازی و غیرفعال نمودن برقراری تماس و ارسال پیامک، محدود کردن میزان مصرف برنامهها و تعریف دسترسیهای مجاز به تنظیمات نرمافزاری و سختافزاری، تنها بخشی از مواردی است که میتواند به مثابه ی سدی محکم در برابر خطرات فضای مجازی، عمل کند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
امروز تأثیر رسانهها و تلویزیونها و هنرها و این شبکههای عظیم اطلاعرسانیِ اینترنتی و… ازسلاح و از موشک و از بمب اتم بیشتر است. امروز دنیا، یک چنین دنیایی است.
1383/02/28
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
8.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️حرکات زشت و توهین آمیز مجری برنامه اقتصادی در رسانه ملی در مقابل یک تولید کننده داخلی در سال جهش تولید:
1️⃣تفکر دلالی بجای تولید آن هم در سال جهش تولید
2️⃣احمق و بی فکر خواندن تولید کننده داخلی
3️⃣تحقیر یک انسان و تولید کننده داخلی
🔹این مجری کرامت انسانی یک انسان رو زیرپا گذاشت، در رسانه ملی، هم مسخره کرد، هم تحقیر کرد، هم اجازه نداد طرف حرف بزنه، نیش و کنایه زد
🔺آنتن زنده را از برنامهها خوب ثریا و جهانآرا گرفتند دادند به یک مجری تازه کار که تولید ملی رو اینگونه به باد استهزا میگیره!
💥در برههای که رهبرمعظم انقلاب همیشه از حمایت تولید ملی میگه در صدا وسیمای ما تخریب میشه‼️
منتظر برخورد جدی با مجری و عوامل این برنامه هستیم..
👌تماس با صداوسیما (162 و 2781-021)درباره مجری برنامه #حرف_حساب، (آقای کیاداوود اسفندیاری )
#رسانه_ملی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💥قصد داریم از امروز به مدت چند روز به بحث بازی های رایانه ای بپردازیم
👈اعضا محترم اگر در این زمینه مطلب و یا سوالی و... دارند میتونند با ما در ارتباط باشند
👈منتظر مطالب و محتوای شما هستیم
♨️چند نکته
🔹برای انتخاب و يا خريد بازی های دیجیتالی، به رده سنی بازيها حتما توجه کنيد.
🔹عدم مدیریت پارامتر “چه مقدار” در رژیم مصرف رسانه ای می تواند مخاطب را با مشکلی به نام وابستگی و اعتیاد به بازی های رایانه ای و ویدیویی درگیر نماید.
🔹 آیا می دانید شما یا فرزندتان در روز چند ساعت بازی های رایانه ای و ویدیویی استفاده می کنید ؟
🔹برخی از بازی های رایانه ای، با اهداف سیاسی تولید می شوند و می توانند بر باورهای ذهنی مخاطب اثر منفی بگذارند. مانند تولید بازی هایی با موضوع ایران هراسی
ماننند بازی میدان نبرد3، بازی لیست سیاه، بازی انقلاب 1979 : جمعه سیاه و …
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️غرب با سلاح بازیهای رایانهای به جنگ ارزشها و اعتقادات ما آمده
🔹چندین دهه است که به مدد تکنولوژیهای صنعتی و سایبری، سبکهای زندگی دچار دگرگونیهای عمدهای شده اند، این تحولات در همه عرصههای انسانی قابل رصد و پیگیری است و ردپای آن در همه جا یافتنی میباشد. به عنوان نمونه بازیها و تفریحات از شکل دسته جمعی و گروهی در کوچه و خیابانها به چهار دیواری محدود محدود و بسته گیم نتها آن هم به صورتی انفرادی تغییر شکل داده اند.
🔹اساسا سرچشمه این گونه از بازیها همان فرهنگی است که توسط نیروهای جهانی سازی در سراسر دنیا اشاعه مییابد، از این رو این گونه بازیها همچون نشانههایی هستند که علی رغم سرگرم کردن، از کار ویژههای دیگری هم برخوردارند، و حامل ارزشها و ایستارهای فرهنگی سازندگانشان هستند.
🔹این گونه بازیها که اکثرا در غرب ساخته و پرداخته میشوند سلاح مهلکی برای رسوخ به دیگر فرهنگها و دستکاری آنها میباشند. این بازی ها به سان (بسته های فرهنگی) هستند که در ظاهری دوستانه و به تدریج وارد زندگی روزمره ما میشوند و جهان بینی ما را دچار خدشه مینمایند و نگره ما را راجع به مسائل اعتقادی چون مرگ، زندگی پس از مرگ، تقابل خیر و شر، قهرمان و ضدقهرمان به کلی دگرگون میکنند.
🔹معمولاشخصیت (کاراکتر)های این گونه بازی ها قابل تقسیم بندی در دسته بندیهای ارزشی خیر و شر نیستند، بلکه از جنس شخصیتهای خاکستری فیلمهای هالیوودی اند که به رغم خوب بودن مبادرت به اعمال شرارت آمیز و باورناپذیر میکنند. از این گذشته ما در این بازی ها با جذاب سازی شخصیتهای پلید یا ضدقهرمانها و استحاله شخصیتهای خوب و بد درهم مواجه میشویم.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی
دوستان خود را دعوت نمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53