eitaa logo
سوادرسانه بدر
2.1هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.7هزار ویدیو
194 فایل
مجموعه رسانه ای بدر(بصیرت در رسانه) «هرکس رسانه قوی‌تر داشته باشددر اهدافی که دارد موفق‌تر خواهدبود.»امام خامنه ای-۱۴۰۳/۱/۶ گروه https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64 آرشیو نشست و دوره ها @savad_k ارتباط با ما @ghasemi_5663 @Rasanehbadr
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ما تکنولوژی را کنترل می‌کنیم؟! 🔺پیچیدگی در زندگی دیجیتالی را به خوبی می‌توان درک کرد، زیرا دو لبه بودنتیغ تکنولوژی بیش از پیش ملموس شده ؛ 🔹 از طرفی می‌توان آثار بنیان‌کن آن را در زندگی دید؛ از طرفی می‌توان آثار بنیان‌ساز آن را ستود؛ 🔹از طرفی می‌توان به آن وابسته شد؛ از طرفی می‌توان از آن بیزار بود. 🔺 این دست ماست که چگونه خمیر تکنولوژی را شکل دهیم، نه این که بگذاریم تکنولوژی ما را شکل دهد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️دلیل اصلی ابتلا به افسردگی کاربران فضای مجازی بی‌خوابی یا خواب نادرست و بی وقت می باشد. 🔹پیامد‌های استفاده بی‌رویه از اینترنت که زندگی و رفتار فرد را متأثر می‌کند. 🔺بی‌خوابی 🔺غذا نخوردن سر وقت، 🔺کاهش ارتباطات رودررو، 🔺گوشه‌گیری و دوری از اجتماع، 🔺غرق شدن در بازی‌ها و فانتزی‌های دنیای مجازی و... 👌پس چه عاقلانه تر که طوری برنامه ریزی کنیم که استفاده از این شبکه ها برایمان به نوعی عادت صرف و بیماری تبدیل نشود و ذهن و عمل مان را خدشه دار نکند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💢چند راهکار برای ایجاد بسترهای امن برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی 🔺مطمئنا، اینترنت، یکسره بد نیست و مزایا و منافع خود را دارد؛ شما همین حالا دارید این مطلب را به لطف اینترنت دریافت و مطالعه می‏‌کنید بنابراین بهتر است در مواجهه با این چاقوی دولبه، به فکر آموزش بهره‏‌گیری صحیح از آن باشیم تا عجولانه و به سادگی نه خود را از چنین امکان و فرصتی محروم کرده باشیم و نه با تهدیدها و آسیب‏های موجود در آن، دچار زیان و گرفتاری گردیم. 🔹مهم‏ترین اقدامات در جهت تامین مولفه امنیت کودکان در فضای مجازی 🔸تربیت کودکانی با کنترل کننده درونی؛ 🔺وقتی پلیس درونِ کودک، فعال است، حتی اگر در فضایی ناامن هم سیر کند، می‏توان روی توانایی او در کنترل خود و اجتناب از فضاها و گزینه‏‌های نامناسب و خطرآفرین، حساب کرد 🔺توانایی خویشتن‏‌داری، مبتنی بر داشتن کنترل‏‌کننده درونی، خُلق و خویی است که بر اساس نوع ‏تربیت و رفتار والدین در کودکان شکل می‏‌گیرد و بر میزان قانون‏‌پذیری آنان و اجتناب از تخلف، تقلب و رفتارهای ضداجتماعی کودکان تاثیر مستقیم دارد. اهمیت این نوع ‏تربیت در آن است که والدین و مدیران از مداخله حضوری و مستقیم در فعالیت‏های اینترنتی کودکان اجتناب کرده و با دادن اطمینان خاطر به کودکان، ضمن افزایش سطح عزت نفس آنان، زمینه را برای انتخاب آگاهانه، آزادانه و مثبت آنان فراهم می‏کنند. 🔸میزان سطح هوش هیجانی کودکان و نوجوانان 🔺هوش هیجانی، به عنوان یکی از مهم‏ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر احساس، ادراک و عملکرد کودکان، می‏تواند هدایت کننده خوبی برای کودکان در فضای اینترنت باشد. کودکی که از مولفه‏‌های مختلف هوش هیجانی برخوردار است، خودآگاهی بیشتری داشته و درک روشن‏تری از احساسات و تمایلات خود دارد بنابراین وب سایت‏هایی که با تبلیغات پر زرق و برق خود به دنبال ایجاد نیازهای کاذب در کودکان هستند، نمی توانند به سادگی او را جذب خود کنند. 🔺همچنین، کودک، با برخورداری از مولفه دیگرآگاهی، می‏تواند با درک احساس، دغدغه و خواسته ی والدین و نگریستن به امور از زاویه ی دید آنها، در برابر بسیاری از وسوسه‏‌ها و درهای بازی که اینترنت به او عرضه می‏کند، مقاومت کرده و سالم بماند. 🔸در کنار نکات فوق در بحث تامین امنیت، فعالیت‏هایی را که می‏کوشند تا فضای مجازی را تا جایی که امکان دارد از آسیب‏ها و ضررهای موجود پاکیزه کرده و محیطی سالم و امن را فراهم آورند، باید افزایش داد. 🔺 قابلیت نظارت، فعال‌سازی و غیرفعال نمودن برقراری تماس و ارسال پیامک، محدود کردن میزان مصرف برنامه‌ها و تعریف دسترسی‌های مجاز به تنظیمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، تنها بخشی از مواردی است که می‏تواند به مثابه ی سدی محکم در برابر خطرات فضای مجازی، عمل کند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
امروز تأثیر رسانه‌ها و تلویزیونها و هنرها و این شبکه‌های عظیم اطلاع‌رسانیِ اینترنتی و… ازسلاح و از موشک و از بمب اتم بیشتر است. امروز دنیا، یک چنین دنیایی است. 1383/02/28 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
8.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️حرکات زشت و توهین آمیز مجری برنامه اقتصادی در رسانه ملی در مقابل یک تولید کننده داخلی در سال جهش تولید: 1️⃣تفکر دلالی بجای تولید آن هم در سال جهش تولید 2️⃣احمق و بی فکر خواندن تولید کننده داخلی 3️⃣تحقیر یک انسان و تولید کننده داخلی 🔹این مجری کرامت انسانی یک انسان رو زیرپا گذاشت، در رسانه ملی، هم مسخره کرد، هم تحقیر کرد، هم اجازه نداد طرف حرف بزنه، نیش و کنایه زد 🔺آنتن زنده را از برنامه‌ها خوب ثریا و جهان‌آرا گرفتند دادند به یک مجری تازه کار که تولید ملی رو اینگونه به باد استهزا میگیره! 💥در برهه‌ای که رهبرمعظم انقلاب همیشه از حمایت تولید ملی میگه در صدا وسیمای ما تخریب میشه‼️ منتظر برخورد جدی با مجری و عوامل این برنامه هستیم.. 👌تماس با صداوسیما (162 و 2781-021)درباره مجری برنامه ، (آقای کیاداوود اسفندیاری ) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💥قصد داریم از امروز به مدت چند روز به بحث بازی های رایانه ای بپردازیم 👈اعضا محترم اگر در این زمینه مطلب و یا سوالی و... دارند میتونند با ما در ارتباط باشند 👈منتظر مطالب و محتوای شما هستیم
♨️چند نکته 🔹برای انتخاب و يا خريد بازی های دیجیتالی، به رده­ سنی بازيها حتما توجه کنيد. 🔹عدم مدیریت پارامتر “چه مقدار” در رژیم مصرف رسانه ای می تواند مخاطب را با مشکلی به نام وابستگی و اعتیاد به بازی های رایانه ای و ویدیویی درگیر نماید. 🔹 آیا می دانید شما یا فرزندتان در روز چند ساعت بازی های رایانه ای و ویدیویی استفاده می کنید ؟ 🔹برخی از بازی های رایانه ای، با اهداف سیاسی تولید می شوند و می توانند بر باورهای ذهنی مخاطب اثر منفی بگذارند. مانند تولید بازی هایی با موضوع ایران هراسی ماننند بازی میدان نبرد3، بازی لیست سیاه، بازی انقلاب 1979 : جمعه سیاه و … •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️غرب با سلاح بازی‌های رایانه‌‌ای به جنگ ارزش‌ها و اعتقادات ما آمده 🔹چندین دهه است که به مدد تکنولوژی‌های صنعتی و سایبری، سبک‌های زندگی دچار دگرگونی‌های عمده‌ای شده اند، این تحولات در همه عرصه‌های انسانی‌ قابل رصد و پیگیری است و ردپای آن در همه جا یافتنی‌ می‌باشد. به عنوان نمونه بازی‌ها و تفریحات از شکل دسته جمعی و گروهی در کوچه و خیابان‌ها به چهار دیواری محدود محدود و بسته گیم نت‌ها آن هم به صورتی انفرادی تغییر شکل داده اند. 🔹اساسا سرچشمه این گونه از بازی‌ها همان فرهنگی است که توسط نیروهای جهانی سازی در سراسر دنیا اشاعه می‌یابد، از این رو این گونه بازی‌ها همچون نشانه‌هایی هستند که علی رغم سرگرم کردن، از کار ویژه‌های دیگری هم برخوردارند، و حامل ارزش‌ها و ایستارهای فرهنگی سازندگانشان هستند. 🔹این گونه بازی‌ها که اکثرا در غرب ساخته و پرداخته می‌شوند سلاح مهلکی برای رسوخ به دیگر فرهنگ‌ها و دستکاری آنها می‌باشند. این بازی ها به سان (بسته های فرهنگی) هستند که در ظاهری دوستانه و به تدریج وارد زندگی روزمره ما می‌شوند و جهان بینی ما را دچار خدشه می‌نمایند و نگره ما را راجع به مسائل اعتقادی چون مرگ، زندگی پس از مرگ، تقابل خیر و شر، قهرمان و ضدقهرمان به کلی دگرگون می‌کنند. 🔹معمولاشخصیت (کاراکتر)های این گونه بازی ها قابل تقسیم بندی در دسته بندی‌های ارزشی خیر و شر نیستند، بلکه از جنس شخصیت‌های خاکستری فیلم‌های هالیوودی اند که به رغم خوب بودن مبادرت به اعمال شرارت آمیز و باورناپذیر می‌کنند. از این گذشته ما در این بازی ها با جذاب سازی شخصیت‌های پلید یا ضدقهرمان‌ها و استحاله شخصیت‌های خوب و بد درهم مواجه می‌شویم. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
♨️بازی‌های رایانه ای مملو از تفکرات غربی 🔹در برخی از بازی‌های رایانه ای اساساً تفکرات و القائات شیطانی و ضد اسلامی ذهن مخاطب را هدف قرار می‌دهند 🔺مثلاً در بازی "انگری برد" (ANGRY BIRDS ) خوک ها در مسجد پناه گرفته اند و نهایتاً مسجد بر سر ساکنانش ویران می‌شود 🔺یا در بازی ( کالاف دیوتی) در یکی از بخش های ساختمان در حاشیه قاب عکسی که در قسمت فوقانی توالت فرنگی تعبه شده است حدیثی از حضرت امام صادق (ع) حاشیه نگاری شده مبنی بر اینگه ( خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد). تلفیق اتاقی کثیف و چرکین که توالت فرنگی در آن تعبه شده به همراه وجود تابلویی با این حاشیه نگاری مذکور القا کننده سیاهی در آموزه های اسلامی است، به این معنا که زیبایی مد نظر اسلام را با کثیفی اتاق هم ساز می‌کند تا ناخودآگاه مخاطب را مملو از ایستارهای منفی در مورد دین حنیف اسلام کند. 🔺یا در بازی " شیطان هم می‌گرید" (DEVIL MAY CRY3) کلمه جلاله الله در کف و دیوارهای اماکن به وفور به چشم می‌خورد و حتی چندین بار درب خانه کعبه به نمایش در می‌آید و .... 🔹در بررسی آثار روانی- اجتماعی بازی های ویدیویی و رایانه ای، القای برخی از ارزش‌های فرهنگی، سیاسی و عقیدتی و اعتیاد به بازی‌های الکترونیکی، ترویج برخی از ارزش‌های فرهنگی خاص، از مواردی همچون مردم سالاری نوین و هویت جدیدی که بازی‌های ویدیویی- رایانه ای به زن می‌بخشند، که او از سویی هویتی کالایی دارد و از سوی دیگر خشن و ستیزه جوست، علاوه بر این، طراحان بازی های اخیر با ادغام برهنگی و خشونت زن اوج شکوفایی وی را در ستیزه جویی زنان در کنار مردان خشن و ستیزه طلب ترسیم کرده اند. 🔹در بحث القائات سیاسی و عقیدتی بازی های رایانه ای تولید شده در غرب، زیر سوال بردن کشورهای جهان سوم که در برابر خط مشی های سلطه گرانه غرب ایستادگی می کنند و... از جمله موارد مهمی هستند که تجربه نشان داده است. 🔹 احساس خطر شدید زمانی است که ما متوجه می شویم اکثر قریب به اتفاق مخاطبان و کاربران این گونه بازی ها رده سنی کودک و نوجوان است. ارزش های القایی در این بازی‌ها که در مغرب زمین تولید می‌شوند حداقل شباهتی با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما ندارند وحتی به بیان دیگر آن آموزه ها در فرهنگ ما (ضدفرهنگ) و (ضدارزش) تلقی می‌شوند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
"بایسته های فضای مجازی در کلام مقام معظم رهبری"
💥زخمهای بازی های رایانه ای 🔺بازی های رایانه ای مزایایی دارند ولی در صورت مدیرت نشدن درست دارای زخمهای بسیاری می باشد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
💥فروش بیشتر با محرکهای جنسی 🔹امروزه، صحنه های تحریک آمیز در بازی های رایانه ای به یکی از عوامل تاثیرگذار در فروش بازی ها تبدیل شده است. تا آنجایی که می توان گفت بازی های مطرح و پرفروش دنیا تقریبا هیچ گاه از صحنه های تحریک آمیز جنسی خالی نبوده اند. این ایده که به دنبال به دست آوردن سود اقتصادی بیشتر است برای کسب منفعت بیشتر، خود را مجاز به استفاده از تمام ابزار ها می داند. 🔹در بیشتر این بازی ها انسان و مخصوصا جنس زن بسیار تحقیر شده است. 🔹از جمله موارد جنسی که در بازی های رایانه ای به نمایش در می آیند می توان به پوشش های تحریک آمیز، عریانی های موضعی و کامل، ژست ها و رفتارهای تحریک آمیز، لمس و نوازش جنسی، رابطه جنسی، همجنس خواهی، لحن و صدای شهوت انگیز و رقص تحریک آمیز اشاره نمود. 🔹در تازه ترین تحقیقات انجام شده، مشخص شده است که در ۸۵ درصد بازی های رایانه ای زن کاملا مورد ظلم و ستم قرار می گیرد و یا شخصیتی است که فقط برای نشان دادن ویژگی های زنانه و جلب توجه و سوء استفاده های جنسی نمایش داده می شود ویا اصلا زن در بازی حضور ندارد . 🔹در تحقیقی که بنیاد ملی بازی های رایانه ای درباره کاراکتر های معروف نقش اول زنِ بازی ها انجام داده است اشاره شده که بدون استثناء بر روی جنبه های جنسی این کاراکتر ها تأکید شده است و لباس های تنگ و نیمه عریان، ژست ها و رفتارهای تحریک آمیز این کاراکتر ها به طور برجسته نمایان هستند. 🔸برای مثال در بازی معروف..... در این بازی پشت فروشگاه ها و مکان هایی مثل آن پارک هایی تفریحی وجود دارد که در بازی به آن ها «سرزمین شگفت انگیز» می گویند که در ظاهر شبیه زمین بازی بچه ها است ولی در واقع مکانی است که دختر بچه ها در آنجا منتظر کاراکتر های مردی هستند تا برای داشتن رابطه جنسی با آن ها وارد گفتگو شوند. این بچه ها که ممکن است حتی خردسال باشند، پس از تعیین قیمت، مردها را به کوچه های خلوت و یا مکان های دیگر می برند تا با آن ها آمیزش کنند که آن آمیزش حتی ممکن است شامل شکنجه جنسی یا مسائلی از این دست نیز باشد. 🔺نگران کننده ترین قسمت ماجرا این است که اگر این افراد قرار باشد افکار خود را پس از خروج بازی به دنیای واقعی ببرند و آن ها را اجرا کنند چه فجایعی به وقوع خواهد پیوست. 🔺عجیب تر آنکه در بعضی از قسمت های بازی مکان هایی وجود دارد که پس از ورود به آنجا شما مجبور هستید به دخترهایی که برخلاف میل خود در آنجا نگه داشته می شوند، تجاوز کنید! این اتفاق در بازی های دیگر نیز مشاهده می شود و نگرانی وقتی بیشتر می شود که بازی از لحاظ گرافیک پیشرفت کند، که در آن صورت این قضایا از لحاظ بصری طبیعی تر و باور کردنی تر به نظر می رسند. 🔹بازی هایی دارای محتوای تحریک آمیز شدید می توانند همچون فیلم های پورنوگرافی اعتیاد آور باشند، همچنین سلایق جنسی افراد را دستخوش تغییر کنند و به انحرافات جنسی منجر شوند که این مسئله در هر سنی تبعات خاص خود را دارد 🔺نمونه تمام عیار این موضوع را می توان در سری بازی های ...gta، hos..., sil و... به عینه مشاهده کرد. دراین بازی هر آن چه که می توان آن را امری غیر اخلاقی وضد انسانی توصیف کرد وجود دارد. به نوعی که به جرات می توان گفت این بازی توانایی این امر را دارند که هر آنچه که والدین برای تربیت فرزندان تلاش کرده اند و به نوعی آن ها را از دیدن برخی مناظر دور نگه داشته اند، پنبه کنند. 🔹در این بازی ها توصیف مسائل جنسی حتی در موسیقی های درون برخی بازی ها نیز وجود دارد که بعضا حتی لحن تحریک کننده ای هم آن ها را همراهی می کند. برای نمونه در برخی بازی های مسابقه ای و اکشن این مسئله دیده می شود. 🔺به تازگی در بازی های برنامه ریزی شده شوک برانگیز در کشور ژاپن رابطه جنسی مجازی بین کاربر و شخصیت های این ‏بازی برقرار می شود!!‏ به این گونه که با استفاده از هدست های بازی مجازی با حالت های دفاعی بین کاربر و شخصیت بازی واکنش هایی که ‏بخواهند ایجاد می شود و رابطه بین آن ها برقرار می شود!!‏ 🔹این بازی های جنسی می تواند سرمنشأ خیلی از نابهنجاری های اجتماعی از جمله بیماری های مقاربتی، آزارگرایی جنسی، همجنس گرایی و سقط جنین باشد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• سواد رسانه ای نیاز هر ایرانی دوستان خود را دعوت نمایید👇 http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53