11.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند صداوسیما از خیانتهایی که محمد هاشمی رفسنجانی و ظریف و روحانی درحق نادر طالبزاده کردند
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔰رسانه؛ خنثی یا جهت دار؟
🔹اندیشمندان فلسفه فناوریهای رسانهای، از شهید آوینی و اندیشمندان غربی از جمله مارشال مکلوهان تا هیوبرت دریفوس، همگی بر خنثی نبودن و جهتدار بودن فناوری اصرار دارند.
🔹در مقابل این نگاه فلسفی، رویکردی مهندسی و کارکردگرایانه وجود دارد که بر ماهیت ابزاری و منعطف فناوری تأکید میکند.
🔺 مصداق بارز این دو نگاه در شبههی قدیمی رسانه به مثابه چاقو بروز مییابد.
در نیمقرن گذشته هر بار که شکل تازهای از فناوریهای رسانهای متولد شده و اندیشمندان منتقد نسبت به چالشها و آسیبهای ناشی از بکارگیری آن هشدار دادهاند، کارکردگرایان با اعتماد به نفسی مثالزدنی از نقش اختیار انسان در استفاده از آن فناوری سخن گفتهاند و تلویزیون، بازیهای ویدیویی، اینترنت، موبایل و رسانههای اجتماعی را به چاقویی تشبیه کردهاند که از آن میتوان هم برای پوستکندن میوه و عمل جراحی استفاده کرد و هم انجام جنایت و قتل.
در این نگاهِ مهندسی، ابزارهای فناورانه مثل موم در دست انسان هستند و آنچه مهم است انتخاب انسان در راستای بکارگیری آن فناوری است.
در صورتی که هر بار شواهد عقلی و تجربی فراوانی یافت میشود که نشان میدهد فناوریها جهتگیریهای درونی به سمت نوعی از پیام و محتوا دارند که اراده انسان توانایی اثرگذاری بر آن را ندارد.
🔸 جمله مشهور رسانه همان پیام است پرچمدار این تقابل معناشناسانه است.
💥 رسانهها به غیر از آنکه بستر انتقال پیام هستند، هر کدامشان نوع خاصی از الگوهای ادراکی دارند که مخاطب بدون هیچگونه مقاومتی آن را می پذیرد. تصویری بودن پیامهای تلویزیونی، فردگرایی در ارتباطات موبایلی، تعاملی بودن دنیای گیم، موجز و کوبنده بودن پیام در میکروبلاگها، بیجسمی در ارتباطات مجازی، حکمرانی پلتفرمهای اجتماعی و مواردی مانند آن، همگی نشاندهندهی خنثی نبودن فناوریهای رسانهای نسبت به پیام است.
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔰جنگ ترکیبی، جنگ شناختی
🔹غرب جنگ همه جانبه در همه زمانها و همه مکانها با هدف به زانو در آوردن مردم ایران و ایجاد تقابل بین مردم و مسئولین ؛ تقابل بین شیعه و سنی و ایران هراسی و دگر هراسی در ارتباط با همسایگان شروع کرده است این روند با تکمیل شکست و ناکامیهای آمریکا در منطقه ؛ وارد مرحله جدیدی شده است .
🔹یکی از لایه های جنگ ترکیبی ؛ جنگ شناختی یا ادراکی ست که بر اساس آن دشمن تلاش می کند از طریق تولید اخبار دروغ و تحلیلهای جهت دار و وارونه سازی حقایق ؛ مردم و مسیولین را دچار اشتباه محاسباتی کند تا از این طریق مدیریت ادراکات و مدیریت احساسات را مهندسی نماید که صد افسوس به مدد رسانه ها و فضای مجازی در اغلب موارد به هدف خود دست پیدا می کند
🔹اینجاست که جریان مومن به انقلاب و علاقمندان و دلسوزان نظام رسالت سنگینی بر عهده دارند تا با آگاهی و آگاه سازی مردم در قالب جهاد تبیین ؛ توطئه های دشمن را خنثی کنند .
🔹شوالیه های فرهنگی دشمن فضای رسانه ای و شبکه های اجتماعی داخل کشور را در شرایط رها شدگی بشدت مسموم کرده و در اغلب اوقات اخبار و دروغها و تحلیلهای جهت دار منتشر می کنند و پس از بستر سازی ذهنی آحاد مردم در قالب عملیات روانی ؛ در گام بعدی سلسله اقدامات ایذایی را در دستور کار قرار می دهند تا شعله ور کردن اعتراضات داخلی به بهانه مشکلات اقتصادی رقم بخورد.
🔹آیا همه این گزاره ها تصادفی ست ؟ نکند در میدان فریب دشمن ایفای نقش کنیم که دشمن هزار چهره دارد و ترفند شیطانی .
✅ دلسوزان ! آگاهان ! مومنین ! دلسوختگان انقلاب ! تریبون داران ! علما ! دانشگاهیان !
وقت جهاد تبیین است
امروز در میدان جنگ نرم ؛ فصل یاری دین و انقلاب است درنگ جایز نیست ؛ سکوت سم مهلک است ؛ عمارها به پیش که وقت نقش آفرینی شماست .
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
مسیری برای تربیت رسانهای
1⃣آگاهی عمیق
وقتی پای انتخاب رسانهها در میان باشد، نمیتوان به شناخت سطحی انواع ابزارها و قالبهای رسانهای اکتفا کرد.
متأسفانه اکثر کاربران رسانهها، آشنایی با کارکرد رسانهها را بجای شناخت ماهیت رسانهها می دانند.
🔹حرکت از توهم شناخت رسانهها به سمت آگاهی عمیق از ماهیت و ذات فناورانهی آنها، اولین گام در مسیر تربیت رسانهای است.
🔹کاربران کودک و نوجوان بخاطر مواجهه هیجانزده با رسانههای نوین،کمتر فرصت تأمل در چیستی و چگونگی عملکرد این رسانهها را دارند.
🔹در این شرایط، آگاهی عمیق مخاطب از جهتدار بودن فناوریهای رسانهای که در معرض آن قرار دارد به عنوان پیششرط انتخاب صحیح، کاملاً ضروری و اجتناب ناپذیر است.
مخاطب باید عمیقاً جنبههای اجتناب ناپذیر اثرگذاری هر فناوری رسانهای را بشناسد و از توهم آزادی مطلق در ارسال و دریافت پیام در بسترهای رسانهای رها شود.
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
سوادرسانه بدر
مسیری برای تربیت رسانهای 1⃣آگاهی عمیق وقتی پای انتخاب رسانهها در میان باشد، نمیتوان به شناخت
مسیری برای تربیت رسانهای
2⃣انتخاب خیر
🔹 انسان در انجام دادن کارها اراده و در انتخاب گزینهها اختیار دارد. اما همواره شرایط برای انتخاب انسان هموار نیست.
🔹در مواجهه با رسانهها عوامل بیرونی و درونی در اراده و اختیار انسان برای انتخاب گزینههای صحیح مشکل ایجاد میکنند.
🔹گام دوم در مسیر تربیت رسانهای، فهم قدرت اراده و اختیار انسانی است. ما باور داریم که خداوند نه تنها به انسان اجازه و امکان انتخاب داده است، بلکه توان شناسایی بهترین انتخاب را به او عطا کرده است.
کسی که در مدار تربیت رسانهای قرار دارد، بعد از آگاهی عمیق از ماهیت هر رسانه، خیرگزینی میکند. یعنی نه تنها خود را مجبور به استفاده از نوعی خاص از ابزارها یا محتواها نمیداند، بلکه از میان تمام ابزارها و تمام محتواها، با توجه به نیازها و ویژگیهای شخصی و شخصیتی خودش، بهترین را انتخاب میکند.
🔹هر گونه پیروی مطلق از مُد، عرف، هنجارها و عادتهای رسانهای دیگران، نشانهی مهمی در پایبندنبودن به خیرگزینی است.
🔹 خیرگزینی زمانی به کمال میرسد که در انتخاب هر فرد، تمامی ابعاد وجودی او مورد توجه قرار گرفته باشد.
چه بسیار انتخابهای خوبی که باعث رشد و مهارتافزایی در ساحت علمی و فناورانه میشود و به ساحت زیستی و بدنی آسیب میرساند.
چه گزینههای جذابی که موجب رشد و ارتقای حرفهای و اقتصادی میشود؛ اما به ساحت اعتقادی و اخلاقی ضرر میزند و ...
خیرگزینی زمانی به کمال میرسد که در انتخاب هر فرد، تمامی ابعاد وجودی او مورد توجه قرار گرفته باشد.
🔹با توجه به فردی شدن روز به روز فناوریهای رسانهای و امکان انتخابهای شخصیتر در ابزار و محتوا، به نظر میرسد خیرگزینی میسرتر از قبل شده؛ به شرطی که پیروی از مُد و تبعیت از اطرافیان و هیجان بکارگیری تازهترینها، جای خودش را به خودآگاهی بر نیازهای فردی و جسارت انتخاب درستترینها بدهد.
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔹بدن ما به صورت طبیعی یک سیکل و برنامهی روزانهی مشخص را دنبال میکند که به ما اجازه میدهد بیدار مانده و در طول روز هوشیاری خود را حفظ کنیم و البته در طول شب نیز استراحت خوبی داشته باشیم.
🔹اما زمانی که برای خواب آماده شده و به صفحه نمایش این وسایل خیره میشویم مغز ما دچار سردرگمی میشود. نور خیره به مغز سیگنال میفرستد که زمان آن رسیده که تولید هورمون ملاتونین را متوقف کند و ملاتونین همان هورمونی است که به بدن شما اعلام میکند زمان خواب فرا رسیده است
🔴 قبل از خوابیدن از تلفن های هوشمند استفاده نکنید!
🔹نورهای غیر طبیعی سبب اختلال در کار «ملاتونین» می شود.
🔹کمبود «ملاتونین» منجر به افسردگی، سرطان، بیماری های قلبی و اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
هدایت شده از بصیرت رسانهای
🛎#اطلاعیه_مهم
▫️ مرکز هنر و رسانه مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ، از برادران طلبه (طلاب قم) در رشتۀ رسانههای مجازی(حضوری) دعوت به عمل میآورد👇
✍️پذیرش سطح ۳در رشته تخصصی #تبلیغ_و_رسانه با گرایش:
↩️ 💻رسانههای مجازی📲↪️
💡مهلت ثبت نام: ۳۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۱
🏢محل ثبت نام:
➖قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان فجر، مجتمع شهید صدوقی(ره)، فاز 7، اتاق 445 از ساعت13تا 17
🌐پایگاه اینترنتی مدیریت سنجش و پذيرش معاونت آموزش مرکز مديريت حوزههای علميه به آدرس:
http://www.paziresh.ismc.ir
شماره تلفن جهت کسب اطلاعات بیشتر ↩️
📞 02533132384
⤵️ آدرس کانال جهت اطلاعات بیشتر:
https://eitaa.com/honar_va_rasaneh
🔊 کانال تشکیلات #بصیرت_رسانهای 👇
https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
🔔 فقط یک هفته از شبکههای اجتماعی دوری کنیم:
🔹طبق نتایج مطالعهای جدید، یک هفته استفاده نکردن از رسانههای اجتماعی میتواند بهبود چشمگیری در وضعیت سلامت روان ایجاد کند و افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.
🔹 متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه "بَث" در انگلیس اثرات وقفه یکهفتهای در استفاده از رسانههای اجتماعی را بر بزرگسالان ۱۸ تا ۷۲ ساله بررسی کردند.
🔹در این مطالعه کوچک از شرکتکنندگان که به دو گروه تقسیم شدند، خواستند یا یک هفته از رسانههای اجتماعی استفاده نکنند و یا همچنان طبق معمول در آنها پرسه بزنند.
🔹با این کار، گروه اول شرکت کنندگان هفتهای ۹ ساعت از وقتشان که قبلا به پرسهزنی در اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و تیکتاک میگذشت، آزاد شد.
🔹طبق این تحلیل که مشروح آن در نشریه روانشناسی سایبری، رفتار و شبکهسازی اجتماعی (Cyberpsychology, Behaviour and Social Networking) منتشر شده است، سلامت کسانی که یک هفته وقفه در استفاده از رسانههای اجتماعی ایجاد کردند از متوسط ۴۶ درجه در مقیاس سلامت روان "وارویک-ادینبرو" به ۵۵.۹۳ درجه افزایش یافته است.
🔹همچنین میزان افسردگی در این گروه از ۷.۴۶ به ۴.۸۴ و میزان اضطراب از ۶.۹۲ به ۵.۹۴ درجه در این مقیاس کاهش یافت.
🔹دکتر جف لمبرت، محقق اصلی این پژوهش از بخش سلامت دانشگاه بث گفت: پرسهزنی در رسانههای اجتماعی چنان "همهگیر" است که بسیاری از ما تقریبا بدون فکر این کار را میکنیم.
لمبرت گفت: میدانیم استفاده از رسانههای اجتماعی بسیار رایج است و نگرانی از پیامدهای نامطلوب آن بر سلامت روان رو به افزایش است. به همین دلیل در این مطالعه میخواستیم ببینیم آیا اگر صرفا از افراد بخواهیم یک هفته از این رسانهها استفاده نکنند برای سلامت روان فایدهای دارد یا نه؟
وی افزود: بسیاری از شرکتکنندگان در این مطالعه گفتهاند دوری از رسانههای اجتماعی اثرات خوبی داشته و در مجموع خلقوخویشان بهتر و اضطرابشان کمتر شده است. این نشان میدهد که حتی وقفهای کوتاه هم میتواند اثرگذار باشد.
🔹در این مقاله آمده است شمار بزرگسالانی که در بریتانیا از رسانههای مجازی استفاده میکنند از ۴۵ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۷۱ درصد در سال ۲۰۲۱ رسیده است و ۹۷ درصد افراد ۱۶ تا ۴۴ ساله را شامل میشود.
🔹رایجترین فعالیتی که کاربران رسانههای اجتماعی انجام میدهند «پرسه زدن» در لابهلای مطالب است.
🔹به نوشته روزنامه ایندیپندنت، نتایج این بررسی، یافتههای مطالعات پیشین در ایالات متحده و بریتانیا را که پیوندی بین استفاده از رسانههای اجتماعی و افزایش افسردگی و اضطراب دیده بودند، تایید میکند. متخصصان گفتهاند که میخواهند در ادامه این تحقیق ببینند آیا وقفههای کوتاه در استفاده از رسانههای اجتماعی میتواند به اقشار مختلف از قبیل جوانان یا مبتلایان به مشکلات روانی بالینی کمک کند یا خیر.
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
گام سوم سلسله دورههای بصیرت رسانهای:
📱دورۀ مدیریت رسانه در خانواده📱
قبل از اینکه فرزندانتان دچار آسیبهای فضایمجازی شوند، آموزش ببینید.
🔸بهصورت آنلاین و رایگان🔸
🔹بررسـی تخصصی آسیبهــای رســانهها
🔸بیان راهکارهای مهم مدیریت رســـانهای
🔹معرفی ۱۰۰ جلد کتاب و ۱۰۰ بازی مـناسب
🔸جذب منتخبین برای تـدریس و پـژوهش
🔖 به همراه ارائه گواهی معتبر
📝 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر عدد 3 را به شناسهٔ زیر ارسال کنید👇
🆔 @P_Basirat_R
🔊کانال تشکیلات #بصیرت_رسانهای 👇
https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
از ظرفیت رسانه ای کشور برای کمک به دولت استفاده شود
آیتالله خاتمی خطیب نماز جمعه تهران:
🔹 از ظرفیت رسانهای کشور برای اطلاعرسانی از جراحی دولت در عادلانهسازی یارانهای، استفاده شود
🔹 اطلاعرسانی دقیق، به موقع و گسترده، مانع فضا سازی دشمن میشود.
در این زمینه از ظرفیت رسانهای کشور استفاده شود.
🔹 صدا وسیما که در حقیقت زبان این ملت است در خدمت مسوولان قرار بگیرد.
🔹 مردم ما خوب و منطقی هستند اگر به آنان دقیق توضیح داده شود و همه مسنجم حرف بزنند مردم میپذیرند نه اینکه مسئولی یک چیزی بگوید و مسئول دیگر چیز دیگر؛ این اطلاع رسانی ناسالم است.
🔹 بصیرت حرف اول را میزند،
مقام معظم رهبری و قبل ایشان امام راحل فرمود که ببینید دشمن در کدام سنگر نشسته چه حرفی میزند و چه موضعی میگیرد، همان سنگر را هدف قرار دهید نه اینکه حرف دشمن را بزنید.
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53
🔰تقویت فرزندان در برابر هجوم آسیب های فضای مجازی
والدین باید نقش خود را در تربیت و آموزش سواد رسانهای، بیشازپیش برعهد بگیرند و با توجه به شرایط و مزیت خاص سنین کودکی که خیلی از مطالب را با اشتیاق، شور و حافظهای ماندگار میپذیرند، به فرزندان خود آموزش دهند و با استفاده از راهکارهایی چند که در ذیل مطرح میشود فرزندان خویش را برابر هجوم آسیب های رسانه ای تقویت کرده و به آنها سواد استفاده از رسانهها را بیاموزند:
1⃣) تقوای رسانه:
▫️والدین نباید به خود اجازه دیدن هر برنامه و استفاده از هر رسانهای را بدهند. همچنان که در بالا ذکر شد، کودکان دائماً درحال تقلید از اولیا و بزرگترها هستند و در نتیجه اگر آنها از برنامهای با محتوای نامناسب استفاده کردند، به نوعی قبح و زشتی این دست برنامهها را نزد کودک و فرزند خود شکستهاند و این اجازه را به کودکان خود برای استفاده از این برنامه دادهاند.
▫️بدون تردید اگر نتوانیم ضرورت حرکت به سمت اخلاق و ارزش های اخلاقی و عملیاتی کردن این ارزش ها در زندگی امروزی را به درستی برای فرزندان و حتی لزرگترها جا بیندازیم، به طور قطع از این ناحیه آسیب جدی می بینیم و این طور هم نیست که حالا بگوییم فلانی که شیعه و محب اهل بیت(ع) است و اهل نماز و عبادت و یا روحانی و خانواده مذهبی است پس دیگر آسیبی نمی بیند، به این جهت که میکروب و ویروس، عالِم و غیر عالم و مذهبی و غیر مذهبی نمی شناسد و همه را آلوده می سازد.
و از طرفی اینترنت، تفاوت هایی از نظر ساختاری با فضای حقیقی دارد که دینداری و رعایت تقوا را با چالش های اساسی روبرو کرده است.
به دلیل همین تفاوت ها، فعالیت کردن در فضای مجازی و پاک ماندن در آن تقوای دو چندانی می خواهد.
▫️بی شک در این باره، چنانچه سواد رسانه ای به موازات تقوای رسانه ای افزایش یابد می توان تا حدود زیادی جلوی تنش ها و آسیب های عصر نوین را گرفت.
ادامه دارد...
•┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
مجموعه فرهنگی رسانه ای
بدر(بصیرت در رسانه)👇
🔹گروه
https://eitaa.com/joinchat/1082589243C010f2f6f64
🔹کانال
http://eitaa.com/joinchat/2011496448C2b00395a53